Zaman: 01 May 2024 20:30

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2011 23:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2011 21:50
Mesajlar: 14
İsim: Ali Anıl Ünal
Araç: Kia Shuma
Meslek: Satış Danışmanı
Kan grubu: Arh-
Yaş: 28
get1187 yazdı:
Anlayabildiğim kadarı ile Asx zaten kendi avansını kendisi ayarlıyor. Dışardan avansı arttırıp azaltamıyoruz. Yani avans vurması gibi bir sorun asla yaşanmıyor. Dolayısı ile gelen ses önemli değil. Tamam. Peki o şıkırtı nereden ve neden geliyor? Lifter denen parçadan geliyorsa neden geliyor? Bir yerlerde bir yerlere sürtme mi var? Açıklayabilirseniz sevinirim....


Avans sorunu asla yaşanmaz diye bir durum tabii ki yok.. Contadan kaçırıyordur, kullanılan yakıt 95 oktanın altında bir kalitededir, motor yapılır sente ayarı kaçar, chip yazılır yazan kişi mivec'leri tanımıyordur, araca yanlış viskozitede yağ konmuştur vs tabii ki avans vurur, lifter ses yapar.. Ama hiç kurcalanmamış, sıfır bir Mivec motor avans sorunu ile karşılaşmaz. Hatta değil mivec, değişken supap zamanlamasına sahip çok nokta enjeksiyonlu hiçbir motor bu sorunla karşılaşmaz.

Gelen ses rahatsız edici olmaz ama duyulur evet, sebebi de düşük devirlerde yağ pompasının basıncının biraz düşük kalmasıdır. Zaten bu yüzden yüksek devirlerde bu şıkırtıyı duymazsınız. Fakat buradan şu sonucu çıkarmamak gerekir : Yağ pompası yetersiz, motorum zarar görecek !! Kesinlikle hayır !! Eğer öyle olsaydı, buradaki hiçbir mivec motor 10bin km'yi göremezdi emin olabilirsiniz..

Lifterler hakkında bilgiyi google'da küçük bir araştırma yaparak bulabilirsiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2011 11:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Eyl 2010 11:22
Mesajlar: 67
Bu yorumları yazan arkadaş Temsa satış temsilcisi ise gerçekten Temsanın durumu pek iç açıcı değil. Gördüğüm en saçma sapan yorumlar. Markasından teknolojisinden sattığı ürünün özelliklerinden bihaber, fire motor gibi çoğu Çinde fason ürettirilen kalitesiz ve geri teknoloji motorları Mivec motora örnek verip övmeye çalışacağına önce bi servise git bi iki motor indirme işine falan refakat et sonra google vs. istediğini açarsın.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2011 12:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
Hep düşük devirlerde bu ses gelir diyorsunuz ama ses 2000 devir civarında geliyor. Bizde çoğunlukla aracı o devirlerde kullanıyoruz. Tavsiyeniz düşük viteste daha devirli kullanmak mıdır sayın showbizz? Eğer öyle yaparsak vites asistanının işlevi sona ermez mi? Bu arada bu ses havalar ısınmadan önce yoktu, yada vardı ama rahasız edici düzeyde değildi. Hava dışında ne değişti de sesler gelmeye başladı?

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2011 00:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2011 21:50
Mesajlar: 14
İsim: Ali Anıl Ünal
Araç: Kia Shuma
Meslek: Satış Danışmanı
Kan grubu: Arh-
Yaş: 28
asx01 yazdı:
Bu yorumları yazan arkadaş Temsa satış temsilcisi ise gerçekten Temsanın durumu pek iç açıcı değil. Gördüğüm en saçma sapan yorumlar. Markasından teknolojisinden sattığı ürünün özelliklerinden bihaber, fire motor gibi çoğu Çinde fason ürettirilen kalitesiz ve geri teknoloji motorları Mivec motora örnek verip övmeye çalışacağına önce bi servise git bi iki motor indirme işine falan refakat et sonra google vs. istediğini açarsın.


İyi de senin yeni bildiğin mivec, fire yada ecotec'ten daha eski teknoloji onu ne yapabiliriz???
Hadi onu da geçtim, 1242 cc fire motor brezilya'da üretilir, Çin nereden çıktı anlamış da değilim.. Hayır bunu da Fiat yetkili servisinde çalışmış biri olarak söyleyebiliyorum, kendimden şüphe ettim şimdi..

Bu arada merak edene, Temsa ile herhangi bir alakam yok, içiniz rahat olsun, Temsa'nın iyi yada kötü reklamını yapacak biri de değilim, banane kardeşim..

Gördüğüm kadarıyla burada insanlara yardım etmeye de gelmiyor.. ASX01, bu kadar biliyorsunuz, buyrun siz anlatın doğrusunu.. Bakın get1187 bir soru sormuş, bizleri aydınlatın..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2011 09:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Eyl 2010 11:22
Mesajlar: 67
Gerçekten içim rahatladı biraz araştırırsan Fiatın hangi motorları chery'den satın aldığını öğrenirsin. Mivec teknolojisinin daha eski olduğu da doğru değil maalesef. Ki olsaydı dahi daha önce bulunmuş olması onun modern dünyada yenilenip gelişip modernize edilmiş olmasını da engellemezdi.
Arkadaşım sen bana önce 1900 devirde ses yapmayan lifter ile yetersiz kalmayan yağ pompasının 2100 devirde nasıl aksine hareket ettiğini 2200 devirde nasıl normale döndüğünü anlat lifter rölantide ses yapar mı onu söyle devir arttıkça nasıl tepki verir onu söyle, 1.6 117 hp motorda yağ pompası motor gücünden dolayı yetersiz olur motor şıkırdar önermeni 1.6 110 hp laguna 1.6 102 hp passat 1.6 100 hp s40 içinde genişlet bakalım.

Arkadaşın sorusuna zaten cevap verdim belki bende yanılıyorumdur ama eminim ki sen yanılıyorsun.

Benim söyleyeceklerim bu kadar sonuç olarak 117 hp 1.6 motor gayet yeterli bir motor ve mükemmel bir tüketime sahip.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2011 10:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
http://en.wikipedia.org/wiki/MIVEC
MIVEC teknolojisi 1992 yılından beri var olan bir teknoloji.

VTEC ise biraz daha önce piyasaya çıktığından burada sayılanların öncüsü diyebilirim.
http://en.wikipedia.org/wiki/VTEC

Toyotanın VVT-i sistemi ise keza 1990lı yıllarda yine
http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i

BMW cephesinde kullanılan VANOS ise yine aynı yıllarda piyasaya sürülmüş.
http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2011 22:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2011 21:50
Mesajlar: 14
İsim: Ali Anıl Ünal
Araç: Kia Shuma
Meslek: Satış Danışmanı
Kan grubu: Arh-
Yaş: 28
asx01 yazdı:
Gerçekten içim rahatladı biraz araştırırsan Fiatın hangi motorları chery'den satın aldığını öğrenirsin. Mivec teknolojisinin daha eski olduğu da doğru değil maalesef. Ki olsaydı dahi daha önce bulunmuş olması onun modern dünyada yenilenip gelişip modernize edilmiş olmasını da engellemezdi.
Arkadaşım sen bana önce 1900 devirde ses yapmayan lifter ile yetersiz kalmayan yağ pompasının 2100 devirde nasıl aksine hareket ettiğini 2200 devirde nasıl normale döndüğünü anlat lifter rölantide ses yapar mı onu söyle devir arttıkça nasıl tepki verir onu söyle, 1.6 117 hp motorda yağ pompası motor gücünden dolayı yetersiz olur motor şıkırdar önermeni 1.6 110 hp laguna 1.6 102 hp passat 1.6 100 hp s40 içinde genişlet bakalım.

Arkadaşın sorusuna zaten cevap verdim belki bende yanılıyorumdur ama eminim ki sen yanılıyorsun.

Benim söyleyeceklerim bu kadar sonuç olarak 117 hp 1.6 motor gayet yeterli bir motor ve mükemmel bir tüketime sahip.


Fiat Chery'den sadece 1.6L ACTECO motoru satın alır, bunu araştırmaya gerek yok zaten herkes biliyor.

Tek tek söylediklerinin hepsine cevap vermek gerçekten sorun değil, bana inan.. Ama, burada insanların kafasını daha fazla karıştırmaya gerek yok, başlık amacından sapıp gidecek seninle tartışmaya devam edersem.. Şu kadarını söyleyebilirim, gerçektende basit olarak ve herkesin anlayabileceği dilde, örnek verdiğin diğer markalara ait motorların hiçbirinde Mivec makine gibi değişken supap zamanlaması yok.. Eğer deseydin ki renault K4M VVT 115 hp veya vw 1.6 16v AKL, o zaman derdim ki siz haklısınız, ben yanlışım.. Volvo'nun makinesi hakkında da bilgim yok zaten, meraklısı olduğum bir model değil, sadece carisma ile aynı bantlardan çıktığını bilirim nedcar'da 95 ile 2004 arası, eğer öyleyse uzmanları zaten burada..

Kaldı ki ASX'i kötülemişte değilim, biraz çamur atsaymışım hakikaten çok eğlenceli olacakmış yahu..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2011 09:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Eyl 2010 11:22
Mesajlar: 67
Çamur attırmayız birader:))) :dus:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2011 09:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Ara 2010 02:26
Mesajlar: 20
İsim: faruk
Araç: asx
Kan grubu: arh
arkadaşlar bırakalım genel kültürüde spesifik olarak asx imizdeki bu durumu nasıl çözeriz ona yoğunlaşalım lütfen. Çeşitli sitelerde başka markalarda bunun çözümünü yağ değişimiyle ve/veya lifter değişimleriyle çözüm bulduğunu söyleyenler var, bunlar rağmen çözemeyenler var. Bir arkadaş burda sorunun 40 50 tllik lifter ses azaltıcıyla çözüleceğini söylüyor. Bu sorunla bu araçda karşılaşıp çözen yada çözeni bilen varsa bildirsin lütfen. Ben teknik konularda sıfırım ama servisteki cin ustalara bu sıfırlıkta başvurmak istemiyorum ki anladılarmı sizin anlamadığınızı eksiye çevirip yolluyorlar sizi servisten. Çookmu elzem ve olmazsa olmaz, hayır değil aracada zararı olmadığını söylüyor bilen arkadaşlar ama niye sesssiz olmasınki biz haketmiyormuyuz sessiz sorunsuz aracı. O kadar para verdik azmı. Teşekkürler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2011 18:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Haz 2011 23:45
Mesajlar: 5
İsim: kaan
Araç: ASX
Meslek: mimar
Yaş: 37
anladığım kadarıyla bu sorun pek çok kişede var.
servisin kötü olabileceğini söylüyor bazı arkadaşlar bu da olabilir. ancak temsa de pek çaba göstermiyor bu problem için,
servis temsadan sorun için görüş istedi hala bana dönen olmadı pekde takdıklarını sanmıyorum zaten.
bence mistsubishi motorunu honda dan alsın o zaman bu sorunlar çıkmayabilir
yada bu işleri bıraksın tamamen klima yapmaya yoğunlaşsın sanırım o konuda daha iyiler :(


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2011 18:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Oca 2011 23:53
Mesajlar: 21
İsim: Mehmet
Araç: asx
Kan grubu: Arh+
ben sadece şunu bilirim,tüm 5 vitesli arabaların 3 ncü vitesler rahatça çıktığı bayırda asx avans vuruyor ve 2 ye düşürüyor....tabi aşağıdan tam devirle vurursan asx te çıkıyor ama iş o değil...Asx 3000 devire kadar hantal...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2011 22:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
ubemme yazdı:
ben sadece şunu bilirim,tüm 5 vitesli arabaların 3 ncü vitesler rahatça çıktığı bayırda asx avans vuruyor ve 2 ye düşürüyor....tabi aşağıdan tam devirle vurursan asx te çıkıyor ama iş o değil...Asx 3000 devire kadar hantal...


%)

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2011 21:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Oca 2011 23:53
Mesajlar: 21
İsim: Mehmet
Araç: asx
Kan grubu: Arh+
catalyst yazdı:
ubemme yazdı:
ben sadece şunu bilirim,tüm 5 vitesli arabaların 3 ncü vitesler rahatça çıktığı bayırda asx avans vuruyor ve 2 ye düşürüyor....tabi aşağıdan tam devirle vurursan asx te çıkıyor ama iş o değil...Asx 3000 devire kadar hantal...


%)

aracının deviri rolantinin altına indiinde vuruntulu ses duyarsın ve aracın tekliyomuş gibi olur.halk arasında avansın vurması bu....komiklik nerede dostum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2011 18:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Tem 2011 17:13
Mesajlar: 5
İsim: cıx
Araç: asx
Meslek: amele
Yaş: 31
bizim servislerde şöyle bir sorun var malesef, şikayet ile gelen kullanıcıyı geçiştir, kıl bir kullanıcı ise yani ısrarla servise geliyor ve temsa ya şikayet ediyorsa ilgilen. İşin ilginç bir kısmı da şu; serviste size sorun ile ilgili olarak yapıldı denilen şeyleri, temsa'daki sorumlu servisle görüşüp sizi bilgilendirme için aradığında yapılmamış, görüştük halledecekler demesi. Can sıkıcı bir durum ama asx aldığım için hiç pişman olmadım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2011 12:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
Geçtiğimiz 15 gün deniz kıyısında idim 200 devir civarında gelen o şıkırtıyı hiç duymadım. Bılunduğum yerden ayrıldım yolda gelirken rakım 300m yi geçince (altimetreli saat kullanıyorum) ses tekrar gelmeye başladı. Servise gittiğimde sordum avansı kendisi ayarladığından o sesin gelmesinin normal olduğunu herhangi bir problem olmadığını söylediler.... Maden problem yok niye ses var anlamadım hala...

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eki 2011 16:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Konuya uzunca bir süredir cevap yazılmamış ama benim lancer motoru da 2100 devirde o şıkırtılar mevcut. Bariz şekilde cam kapalı iken bile duyabiliyorum. Devir 2200 e gelmeden tamamen kayboluyor. Enteresan bir durum.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eki 2011 17:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Total alıyorum. Son aldığım 95 önceki 97 idi. Benzinden olacağına pek ihtimal vermiyorum yine de depo bittiğinde shell 97 deneyeceğim.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eki 2011 17:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
95 oktan gerçek 95 değildir ama 90'dan aşağı da değildir.

Kitapçıkta motorunuzda vuruntu engelleyici zamazingo mevcuttur 95 oktan bulamazsanız 90 oktan(yanlış hatırlamıyorsam) kullanabilirsiniz diyordu. 97 kullandığımda da ses mevcuttu. İlk depodan itibaren var bu ses. Az ya da çok duydum hep.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2011 11:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
Geçenlerde Denizli servisten aradılar yeni bir program geldi senin asxte bir deneyelim ne değişiyor bir bakalım dediler bende gittim. Program yüklendikten sonra 2000 devir civarında gelen şıkırtı gelmemeye başladı bazen hafif daha tok bir ses geliyor ama durum daha iyi. Bunun yanında araç 2-3 beygir güçlendi. Daha önce hızı sabitleyip çıktığım yokuşta yokuşun bitmesine 20-30m kala devreden çıkan hız sabitleme programdan sonra devreden çıkmamaya başladı yani araç biraz daha güçlendi. Yakıt değerleri ile ilgili değişimi daha tam hesaplayamadım....

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2011 22:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
evet benim aracada atıldı yeni program.Biraz daha coştuğu hissediliyor.:) Yakıt gültekin abi çok fazla öyle aman aman diyecek kadar artmadı ben hesaplamadım ama dikkat ettim yok denecek kadar az diyebilirim.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye