Zaman: 03 May 2024 06:22

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: ASX Motor Devri Geç Düşüyor
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2011 17:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Eki 2011 17:10
Mesajlar: 3
İsim: Akgün
Araç: ASX Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 35
Merhaba arkadaşlar.

Yaklaşık 6 ay önce ASX invite modelini aldım. Araç genel olarak beklentilerimi karşılıyor fakat uzun zamandır beni rahatsız eden bir durum var.

Vites değiştirmek için debriyaja bastığım zaman motor devri ya geç düşüyor ya da biraz arttıktan sonra (yaklaşık 200-300 devir) düşüyor. Araç dururken ve vites boştayken motora gaz verip gazdan ayağınızı çektiğinizde motor devri hemen aşağı düşmüyor. Belli bir süre bıraktığınız devirde kalıp ondan sonra düşüyor.

Bu sorunu araştırmak için yetkili servise gittim. Servisteki ustayla deneme sürüşü yaptık. Sonucunda ise ustanın bana söyledikleri şöyle oldu: Mitsubishilerin tüm modellerinde aynı sorun var. Colt, Lancer ve ASX aynı motora sahip ve hepsinin motorunda aynı manifolt sorunu var. Motorların manifoltları bu şekilde tasarlanıyormuş. Gazı diğer arabalarda olduğu gibi hemen kesen manifolt koymuyorlarmış. Fabrikayı bu konuda gelen şikayetlerden dolayı uyarmışlar fakat bir sonuç alamamışlar. İşin daha garibi, bu olaydan sonra konu ile ilgili tüm Mitsubishi forumlarını internette karıştırdım fakat hiçbir kullanıcıdan bu sorun ile ilgili bir yazı göremedim. Bunun üzerine bu foruma üye olup bu tecrübemi sizlerle paylaşmak istedim.

Konu ile ilgili bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan yorumlarını bekliyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2011 17:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 May 2011 18:31
Mesajlar: 244
Şehir: Erzurum
İsim: Mustafa
Araç: Ford
Meslek: Kamu
Yaş: 30
Ustanın söyledikleri bana inandırıcı gelmedi. Nasıl hepsinde aynı motor var ? bence sorun rolanti sensöründen kaynaklanıyor. Tabi ustadlar daha iyi yoryum yapacaklardır

_________________
Önüm ardım belli, toprak! mühim olan arada çamurlaşmamak


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2011 19:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Tem 2011 09:53
Mesajlar: 13
İsim: kürşad
Araç: mitsubishi asx invite
Meslek: serbest
Yaş: 32
İnternette böyle bir sorun bulamamış olmanız normal çünkü böyle bir sorun yok. Bu tamamen başarılı teknolojik bir durum, motorun artı yönlerinden biri, kısaca; MIVEC.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2011 21:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 May 2011 18:31
Mesajlar: 244
Şehir: Erzurum
İsim: Mustafa
Araç: Ford
Meslek: Kamu
Yaş: 30
drive@earth yazdı:
İnternette böyle bir sorun bulamamış olmanız normal çünkü böyle bir sorun yok. Bu tamamen başarılı teknolojik bir durum, motorun artı yönlerinden biri, kısaca; MIVEC.

Dostum arkadaş aracı boşa aldığında devrin düşmediğinden bahsediyor. Atıyorum 3000 devirde giderken boşa alırsan araç direk 1000 devir (rolanti devri) civarına iner bu ani bir şekilde yaşanır. Olması gereken böyle. Ancak anladığım kadarıyla arkadaşın aracında bazen boşa aldığı zaman devir düşmüyor hatta bazen yükseliyor.
Bu durumu ben palio aracımla yaşamıştım ve sorun rolanti sensörü arızasıydı. Bu sorunu sensörü iptal ederek (kablosunu çekmek suretiyle) çözmüştüm. Yoksa sensöre baya fiyat çekiyorlar

_________________
Önüm ardım belli, toprak! mühim olan arada çamurlaşmamak


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2011 10:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Benim de dikkatimi çekmişti bu gecikme ve özellikle klima açıkken boşa aldığınızda motor rahatladığı için devir yükseliyor sonra düşüyor.

Klima faktörünü atlamayalım. Bence sorun falan değil, motor karakteristiği.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2011 17:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Eki 2011 12:54
Mesajlar: 93
Şehir: Ankara
İsim: Ersin
Araç: Mitsubishi ASX
Meslek: Mühendis
Kan grubu: ARh+
Yaş: 44
Ben özellikle bugün aracı kullanırken dikkat ettim. Ne vites değiştirirken ne de boşta gaz verdikten sonra devirin geç düşmesi ile ilgili bir sorun göremedim, devir hemen düşüyor. Acaba sizin araçta bir sıkıntı olabilir mi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2011 11:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Haz 2011 17:43
Mesajlar: 8
İsim: ilia elva
Araç: ASX 2011
Meslek: Kamu
Yaş: 50
Aynı sorun benim ASX de de var.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2011 18:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Eki 2011 17:10
Mesajlar: 3
İsim: Akgün
Araç: ASX Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 35
Sizin aracinizda da ayni problemin oldugunu yazmissiniz. Bu sorunla ilgili servise gittiniz mi? Eger benim disimda baskasinda da ayni problem varsa bu ASX in kronik sorunudur ve mitsubishi gibi bir markanin bu sorunla ilgili birsey yapmasi gerekmektedir. Sorunla ilgili degisik servislere gidecegim. Bakalim sonuc ne olacak. Ayni problemi olan baska ASX sahipleri de varsa bu arkadaslarin da servise gitmeleri ve sorunu kayit altina aldirmalari gerekir diye dusunuyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2011 20:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
AKGUN yazdı:
Merhaba arkadaşlar.

Yaklaşık 6 ay önce ASX invite modelini aldım. Araç genel olarak beklentilerimi karşılıyor fakat uzun zamandır beni rahatsız eden bir durum var.

Vites değiştirmek için debriyaja bastığım zaman motor devri ya geç düşüyor ya da biraz arttıktan sonra (yaklaşık 200-300 devir) düşüyor. Araç dururken ve vites boştayken motora gaz verip gazdan ayağınızı çektiğinizde motor devri hemen aşağı düşmüyor. Belli bir süre bıraktığınız devirde kalıp ondan sonra düşüyor.

Bu sorunu araştırmak için yetkili servise gittim. Servisteki ustayla deneme sürüşü yaptık. Sonucunda ise ustanın bana söyledikleri şöyle oldu: Mitsubishilerin tüm modellerinde aynı sorun var. Colt, Lancer ve ASX aynı motora sahip ve hepsinin motorunda aynı manifolt sorunu var. Motorların manifoltları bu şekilde tasarlanıyormuş. Gazı diğer arabalarda olduğu gibi hemen kesen manifolt koymuyorlarmış. Fabrikayı bu konuda gelen şikayetlerden dolayı uyarmışlar fakat bir sonuç alamamışlar. İşin daha garibi, bu olaydan sonra konu ile ilgili tüm Mitsubishi forumlarını internette karıştırdım fakat hiçbir kullanıcıdan bu sorun ile ilgili bir yazı göremedim. Bunun üzerine bu foruma üye olup bu tecrübemi sizlerle paylaşmak istedim.

Konu ile ilgili bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan yorumlarını bekliyorum.


Bence sorun yok Colt da öyleydi tabi bakmak lazım yani çok bi süre mi devirde kalıyor ama pek sanmıyorum ben bunu istop etmesini zorlaştırmak için yaptıklarını düşünmüştüm :D Şimdiki aracım otomatik olduğu için farketmiyorum.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2011 22:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
Yaaa bu olayı daha öncede yazdım yine yazayım.Bende de asx var o dediğiniz çok kısa bir süre devirlenme olayıdır ki bu çok normal vede Bence artı bir özelliğidir asx'in. Vites atarken devir kaybını önleme adına konulmuş bir sistem bu bence o kadar.Akgün bey aracınızı doğru vites aralığında değiştirirken sanki otomatik vitesmişçesine hızlı değiştirin.Bakın ozaman o devirlenme olayının ne işe yaradığını görürsünüz.Devir kaybına uğramadan hızlıca bir üst vitese geçmek gerçekten güzel bir his. :) Yani olay tamamen vites atarken devir kaybını önleme amaçlıdır. Tavsiyem vites geçiş hızınızı artırın.Bir başka deyişle vites atmak için devir geldiğinde o an vitesi sanki otomatik vites gibi çok hızlı değiştirin. Bu konudaki görüşlerini aldığınız serviste çalışan bir usta mı? Bende servise gidince unutmazsam sizin için sorayım.Ama zannetmiyorum durum benim aktardığım gibi ise olay normal bence.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011 10:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Eki 2011 17:10
Mesajlar: 3
İsim: Akgün
Araç: ASX Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 35
Yusuf Bey,

Sizden önce Ersin Bey kendi ASX inde böyle bir sorun olmadığını yazmış. Bu durumda Ersin Bey'in aracı mı sorunlu yoksa bizimkiler mi? Eğer ki bu durum Mitsubishi tarafından bir özellik olarak motorlara konulmuşsa tüm ASX lerde olması lazım değil miydi? Ben hala sorunun mitsubishinin kronik motor sorunu olduğunu düşünüyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011 19:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
WALLA BEN SORUN OLARAK GÖRMÜYORUM.Ersin bey belkide farkedememiş olabilir.Benim burda arkadaşımda da var.Hatta forum üyesi gültekin bey o da aynı şeyi söyledi.Sanırım herkeste olmalı bu.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eki 2011 11:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2010 19:38
Mesajlar: 99
Şehir: Ankara
İsim: Nuri
Araç: Lancer Sportback
Meslek: Tüccar
Kan grubu: b+
Yaş: 36
Benim lancer ım da da var bu bahsettiğiniz durum. Özellike araç soğukken biraz daha belirgin oluyor. Servise belirtmiştim bunu ve sorun olmadığını söylemişlerdi. Başka bir yerde de bunların gaz telinin olmadığını ve elektronik bir aksamın gaz teli vazifesi yaptığını okumuştum. Geç tepki vermesi buna bağlı diyordu.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eki 2011 14:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Rolanti motorunun devri yükseltmesinden oluyor bu durum. Endişe edilecek bir durum değil. Motor tam ısındığında bu karakterde davranmayacağını gözlemlersiniz.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2011 13:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
Evet bende de oluyor böyle ama herzaman değil. Ben de bir sorun olarak görmemekteyim. Yusuf Bey'in dediği gibi daha önce bu konuyu kanuşmuştuk ve aslında yararlı bir durum olduğunda fikir birliğine varmıştık. Gerçekten vites değiştiriken devrin biraz yüksek kalması çok işe yarıyor. Zeten uzun sürmüyor anlık bir mesele yarım saniye bile değil. Hatta özellikle vites yükselme sırasında 1500 devirde iseniz biraz arttırması performansıda etkiliyor.

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2011 19:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eyl 2011 22:46
Mesajlar: 17
İsim: Meriç Doğukan
Araç: MİTSUBİSHİ PAJERO
Meslek: Otomotivci
Yaş: 20
Akgün Kardeş, O sorun 2010-2011 model Hondalardada var.. Sorun diyorumda Sorun değil. O aracın çok performanslı olduğunu gösteriyor.. Ama sizin için bu sefer Mitsubishi Servise gittimde Yusuf Ustaya soracam bi ne diyecek :)) Sıkıntı etmeyin.. SAYGILAR

_________________
SAĞLAMLIĞIYLA, GÜVENLİĞİYLE, EKONOMİK VE ÇEVRE DOSTU MİTSUBİSHİ MOTORS VARMI DAHA ÖTESİ..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Kas 2011 20:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Eyl 2011 22:23
Mesajlar: 13
Şehir: aydın/kuşadası
İsim: mustafa
Araç: asx 2011
Meslek: optisyen
Kan grubu: ab+
Yaş: 28
benim aracımdada böyle bir olayvar ama vitese hızlı geçirdiğimde aracın devri hiç değişmeden yola devam ettiğini fark ettim. bağzı araçlarda böyle bir olay yok zannedersem yazılanlardan bunu gördüm. ama bu durum benide rahatsız ediyor nerdeyse bir yıl olacak asx alalı halandaha vitesi kaç bin devirde değiştirirsem bu olmaz diye araştırıyorum servise gidincede sorucam bakalım onlar ne diyecek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2011 15:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Mar 2010 19:11
Mesajlar: 258
Şehir: bahçelievler,ist
İsim: alpay evren
Araç: colt 1.3amt,L300panelvan,L300camlıvan :D
Meslek: öğrenci
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 24
Off-road'cu bi abimizin grand vitarasini kullandim benzin manueldi arac ve ilk sorum devir nie dusmuo olmustu. Aldigim cevap benzinli jip tarzi araclarin dizel kadar tork uretemediginden istenilen cekisin vites deisiminde dusmemesi icin olduguydu

_________________
viewtopic.php?f=33&t=2344
viewtopic.php?f=33&t=2553
ralli///art all day & all night


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2012 23:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Oca 2012 01:06
Mesajlar: 20
İsim: erkan
Araç: Mitsubishi ASX
Meslek: kamu
Yaş: 32
eski aracım grande punto dizel de gazdan ayağınız çekince devir anında 0 a inerdi. buda gaz yoksa tork yok anlamına geliyordu benim için. ama asx dediğiniz gibi geç düşüyor aynısı isuzu d max da vardı, gaz dan ayağınızı çekince var olan rpm hala motora iletilir oluyor. ve bence çok iyi bir şey.

_________________
şimdi ASX zamanı...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye