Zaman: 27 Nis 2024 15:37

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 139 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2016 15:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Haz 2015 11:10
Mesajlar: 42
İsim: Fatih
Araç: ASX 1.6 invite
Meslek: Tasarım
Yaş: 33
38 KAYSERİ06 yazdı:
brc my32 lik taktırdım...simit depo...ankara da gaz 2,30 ortalama...şehir içi 0,23 kuruş civarı yakıyor...şöyle söyleyim bir litreye 10 km gidiyorum... fazla sıkıştırarak süren biri değilim...ama ankara gibi rampası çok olan yerde bu değerler gayet güzel diye düşünüyorum


izmirde 2,80 bende de 28 kuruş olsa şu an benzinle 34 kuruş civarı gidiyor çok ta değmez o zaman.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2016 16:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2016 12:24
Mesajlar: 64
İsim: seyit
Araç: mitsubishi asx
Meslek: memur
Yaş: 32
o sizin keyfinize kalmış..bir litre benzine ortalama 16 km yapmanız demek..eğerki öyleyse değmez.ben benzinde kullanmadım daha doğrusu ölçmedim..fikrim şu aynıya gelse bile psikoljıkmen gaza rahat basmak için bile lpgli aracı seviyorum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2016 16:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Haz 2015 11:10
Mesajlar: 42
İsim: Fatih
Araç: ASX 1.6 invite
Meslek: Tasarım
Yaş: 33
38 KAYSERİ06 yazdı:
o sizin keyfinize kalmış..bir litre benzine ortalama 16 km yapmanız demek..eğerki öyleyse değmez.ben benzinde kullanmadım daha doğrusu ölçmedim..fikrim şu aynıya gelse bile psikoljıkmen gaza rahat basmak için bile lpgli aracı seviyorum


izmirde 2,30 olsa mantıklı ve değer, bence siz en güzelini yapıyorsunuz, ben şimdi iş yerine yakın bir yerle konuştum bir ustaya sorayım kaç km sonra parasını amorti eder.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2016 17:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2016 12:24
Mesajlar: 64
İsim: seyit
Araç: mitsubishi asx
Meslek: memur
Yaş: 32
dediğiniz rakamlara göre 20 bin km de amorti eder


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Kas 2016 23:02 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
ASX izmir yazdı:
38 KAYSERİ06 yazdı:
o sizin keyfinize kalmış..bir litre benzine ortalama 16 km yapmanız demek..eğerki öyleyse değmez.ben benzinde kullanmadım daha doğrusu ölçmedim..fikrim şu aynıya gelse bile psikoljıkmen gaza rahat basmak için bile lpgli aracı seviyorum


izmirde 2,30 olsa mantıklı ve değer, bence siz en güzelini yapıyorsunuz, ben şimdi iş yerine yakın bir yerle konuştum bir ustaya sorayım kaç km sonra parasını amorti eder.

Fatih bey merhaba. İzmirde lpg montajı yapacak iyi bir usta bulamazsanız Aydın'da lpg montajı yaptırdığım ustama yönlendirebilirim. Forumumuzdan bir kaç arkadaşımızı daha aynı yere yönlendirmiştim. Fiyatta da belki 50-100 tl bir indirim yapar adımı verirseniz. Amorti olayına gelirsek, İzmirin neresinde yaşıyorsunuz bilmiyorum ama sık sık İzmire gider gelirim. İzmir şehiriçi trafiğinde Asx ile benzinde 8 ltden aşağı yakan varsa tasarruf için her yolu deniyordur diye düşünüyorum. Yani Asxin kullanımından pek keyif almıyordur. Asx'in keyfini sürerek kullanılmak istendiğinde 8 lt.nin altına inmesi zor. Tabi otoyollarda ve açık trafikte bu değer 7 lt.nin altına iner. Lpg ile ise sıkışık trafikte bu güne kadar asla 10 lt.nin üzerine çıkmadım. Şöyle hesaplayalım. Benzin 4.80 (Bu gece 8 kuruş zam geliyor) 4.88 , lpg Aydında 2.64 (En pahalı yerde) İzmirde de 2.80 diyelim. Asx ile benzinde en düşük değer 5.4 lt. civarı, lpg'de en düşük değer 7 lt. civarı buna göre yılda 10 bin km yaparsanız yaklaşık 3 yılda amorti edersiniz. Ben yılda 20 bin kmden fazla yapıyorum ve 25 aydır lpg ile kullanıyorum. Çoktan amorti ettiğim gibi subab parasını bile çıkardım. O yüzden lpg taktırmakta tereddüt etmeyin. Asx'in keyfine gaz pedalına basmaya korkmadığınızda varacaksınız. :vauv:

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016 02:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Asx'in keyfine gaz pedalına basmaya korkmadığınızda varacaksınız. :vauv: Bu söze kesinlikle katılıyorum. Ancak lpg ile tezat olmuyormu?
LPG li araçlardaki malum yüksek devirdeki subab sorunu açısından yaklaşınca böyle bir tezatlık çıkıyor gibi

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016 10:42 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
akif06eren yazdı:
Asx'in keyfine gaz pedalına basmaya korkmadığınızda varacaksınız. :vauv: Bu söze kesinlikle katılıyorum. Ancak lpg ile tezat olmuyormu?
LPG li araçlardaki malum yüksek devirdeki subab sorunu açısından yaklaşınca böyle bir tezatlık çıkıyor gibi

Lpg taktırmadan önce 2300-2500 devre bile çıkmaya korkardım. Gaz pedalına basmaktan kastım çok uzun süre yüksek devir değil. Şuan genelde 3000 bin devri geçmem, 2500 devir civarı vites yükseltirim. Bu şekilde gayet ekonomik ve keyif veren bir sürüş oluyor. Şehirdışı lpg tüketimim 7.0-7.4 lt. Aydın şehir içi lpg tüketimim ise 9 lt civarında. Bugüne kadar en sıkışık trafikte yada virajlı rampalı bölgelerde bile asla 10 lt lpgyi geçirmedim. Bu arada benzine 16 kuruş zam geldi.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016 13:34 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
ekonomik nedenlerle LPG takmam lazım diyenler takabilir ama taksam mı takmasam mı diye tereddüt edecek arkadaşlara tavsiye etmiyorum. onun yerine daha iyi motoryağı, buji gibi diğer yöntemler tercih edilmeli.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2016 00:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Daha önce 9 yıllık LPG'li araç kullanmış birisi olarak ekonomik açıdan lpg yıllık belli bir limiti astıktan sonralki kullanımda avantajlı olduğunu bende söylerim lakin sürüş keyfi açısından ise LPG'li aracın araç sürme keyfini bozduğu aşikar.
LPG tankı için stepne den vazgeçmek
LPG için yüksek devire çıkmaktan korkmak ve o yüksek devirdeki aslandan vazgeçmek
LPG li araçta rampalar
LPG'li araçta her an LPG kaynaklı bir arıza çıkma kuruntuları ( hani her çıkmasa bile LPG kaynaklı arızalarda bir gerçek)
Kapalı garajlar ( bazı AVM lerde bu sorun kalmadı ama küçük kapalılar da hala sorun)
LPG için aracın orjinalliğinin bozulması
LPG kitlerinin kendi ile ilgili sorunları ikide bir ayar durumu
Muayene sıkıntılı çok büyütülecek bir durum değil ancak sinekte küçük yani
Araç motor ömrünün azalması
Eskiden ikinci elde LPG avantajlı idi ancak şimdi hiç LPG takılmadı demek daha bi havalı

Yok abiler zevkle korkmadan huzurlu bir şekilde araba sürmek isteyene LPG kabus olur
Ben asx LPG uyumlu diye değil bilakis sırf LPG takmamak için Asx aldım Ve zevkle bağırttıra bağırttıra sürüyorum Ve asx in bu ekonomik durumu varken hiç yakıt olayını düşünmüyorum
Ha ben yılda çok yol yapıyorum araba benimlemi yaşayacak yukarıdaki sıkıntıları çekerim bana dert değil ancak benim için ortalama % 30 yakıtı ucuza getirmek daha önemli (burada ben % 40 tasarrufl yapıyorum diye özellikle kendinizi kandırmayın lütfen çünkü hesaba lütfen benzin bakım Ve LPG işletme maliyetlerinide katın ) böylece korkmadan her yere arabayla gidiyorum ( bu arada LPG bir zararı daha yürüyüş yok sağlığa zararlı) diyorsanız saygı duyarım

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2016 08:54 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
Benzinli araba kullanırken yıllık 8-10 bin yapan kişi
Dizel yada Lpg ye geçince 20 bin lere çıkıyor.
Taktırın lpg keyifle gezin.

Akif hocam yazınıza affınıza sığınarak cevap vermek istiyorum.

Öncelikle şunu belirteyim benim arabamda Prins Silverline + Yağlama sistemi var.

LPG tankı için stepne den vazgeçmek
Buna katılıyorum ama şehir için stepne çokta lazım değil, sehirler arasında bagajda yerini alıyor.

LPG için yüksek devire çıkmaktan korkmak ve o yüksek devirdeki aslandan vazgeçmek
Yeni lpg kitlerindeki teknoloji ile yüksek devirde kullanmaktan korkmaya gerek yok.
Yazılım üzerinde çıktığınız devir oranına göre motora Benzi+Lpg karışım olarak verilebiliyor.
Benim arabada 4k devirde %30 benzin ekliyor. 5k devirde benzine geçiyor.

LPG li araçta rampalar
Yeni teknoloji gazların performans benzinden farkı yok.
Shell gaz ile araba herzaman atik ve performanslı POgaz da ise daha ekenomik.
Dikmenin dik yokuşlarını biliyorsunuzdur. Oralarda lpg ile ayılıp bayılmadan çok rahat çıkmışlığım var :)

LPG'li araçta her an LPG kaynaklı bir arıza çıkma kuruntuları ( hani her çıkmasa bile LPG kaynaklı arızalarda bir gerçek)
Yeni teknoloji kitler arabanın ECUsu ile tam uyumlu çalıştığından benzinde ne kadar arıza çıkarsa lpg dede o kadar.

Kapalı garajlar ( bazı AVM lerde bu sorun kalmadı ama küçük kapalılar da hala sorun)
Tank stepne yerinde dolum yeride benzin dolum yerinin orada. Montaj yaptırırken yerini siz belirleyebilirsiniz.

LPG için aracın orjinalliğinin bozulması
LPG kitlerinin kendi ile ilgili sorunları ikide bir ayar durumu


Devir ekonomi deviri arabayı alıp binemeyeceksem olmasın daha iyi.

Usta ellerde yapılan lpg montajı ve ayarı hiçbir zaman sorun çıkartmaz. Bu neden lpg taktırılacaksa usta çoook önemli.

Uykumu iyi aldım sanırım sabah sabah iyi yazdım.
Herkese keyifli kazasız belasız sürüşler dilerim :kart: :kart:

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2016 10:13 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
Jawserdi yazdı:
Benzinli araba kullanırken yıllık 8-10 bin yapan kişi
Dizel yada Lpg ye geçince 20 bin lere çıkıyor.
Taktırın lpg keyifle gezin.

Akif hocam yazınıza affınıza sığınarak cevap vermek istiyorum.

Öncelikle şunu belirteyim benim arabamda Prins Silverline + Yağlama sistemi var.

LPG tankı için stepne den vazgeçmek
Buna katılıyorum ama şehir için stepne çokta lazım değil, sehirler arasında bagajda yerini alıyor.

LPG için yüksek devire çıkmaktan korkmak ve o yüksek devirdeki aslandan vazgeçmek
Yeni lpg kitlerindeki teknoloji ile yüksek devirde kullanmaktan korkmaya gerek yok.
Yazılım üzerinde çıktığınız devir oranına göre motora Benzi+Lpg karışım olarak verilebiliyor.
Benim arabada 4k devirde %30 benzin ekliyor. 5k devirde benzine geçiyor.

LPG li araçta rampalar
Yeni teknoloji gazların performans benzinden farkı yok.
Shell gaz ile araba herzaman atik ve performanslı POgaz da ise daha ekenomik.
Dikmenin dik yokuşlarını biliyorsunuzdur. Oralarda lpg ile ayılıp bayılmadan çok rahat çıkmışlığım var :)

LPG'li araçta her an LPG kaynaklı bir arıza çıkma kuruntuları ( hani her çıkmasa bile LPG kaynaklı arızalarda bir gerçek)
Yeni teknoloji kitler arabanın ECUsu ile tam uyumlu çalıştığından benzinde ne kadar arıza çıkarsa lpg dede o kadar.

Kapalı garajlar ( bazı AVM lerde bu sorun kalmadı ama küçük kapalılar da hala sorun)
Tank stepne yerinde dolum yeride benzin dolum yerinin orada. Montaj yaptırırken yerini siz belirleyebilirsiniz.

LPG için aracın orjinalliğinin bozulması
LPG kitlerinin kendi ile ilgili sorunları ikide bir ayar durumu


Devir ekonomi deviri arabayı alıp binemeyeceksem olmasın daha iyi.

Usta ellerde yapılan lpg montajı ve ayarı hiçbir zaman sorun çıkartmaz. Bu neden lpg taktırılacaksa usta çoook önemli.

Uykumu iyi aldım sanırım sabah sabah iyi yazdım.
Herkese keyifli kazasız belasız sürüşler dilerim :kart: :kart:

Bende Akif hocamın affına sığınarak, Erdoğan kardeşimin yazdıklarına birebir katılıyorum.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2016 11:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
akif06eren yazdı:
Daha önce 9 yıllık LPG'li araç kullanmış birisi olarak ekonomik açıdan lpg yıllık belli bir limiti astıktan sonralki kullanımda avantajlı olduğunu bende söylerim lakin sürüş keyfi açısından ise LPG'li aracın araç sürme keyfini bozduğu aşikar.
LPG tankı için stepne den vazgeçmek
LPG için yüksek devire çıkmaktan korkmak ve o yüksek devirdeki aslandan vazgeçmek
LPG li araçta rampalar
LPG'li araçta her an LPG kaynaklı bir arıza çıkma kuruntuları ( hani her çıkmasa bile LPG kaynaklı arızalarda bir gerçek)
Kapalı garajlar ( bazı AVM lerde bu sorun kalmadı ama küçük kapalılar da hala sorun)
LPG için aracın orjinalliğinin bozulması
LPG kitlerinin kendi ile ilgili sorunları ikide bir ayar durumu
Muayene sıkıntılı çok büyütülecek bir durum değil ancak sinekte küçük yani
Araç motor ömrünün azalması
Eskiden ikinci elde LPG avantajlı idi ancak şimdi hiç LPG takılmadı demek daha bi havalı

Yok abiler zevkle korkmadan huzurlu bir şekilde araba sürmek isteyene LPG kabus olur
Ben asx LPG uyumlu diye değil bilakis sırf LPG takmamak için Asx aldım Ve zevkle bağırttıra bağırttıra sürüyorum Ve asx in bu ekonomik durumu varken hiç yakıt olayını düşünmüyorum
Ha ben yılda çok yol yapıyorum araba benimlemi yaşayacak yukarıdaki sıkıntıları çekerim bana dert değil ancak benim için ortalama % 30 yakıtı ucuza getirmek daha önemli (burada ben % 40 tasarrufl yapıyorum diye özellikle kendinizi kandırmayın lütfen çünkü hesaba lütfen benzin bakım Ve LPG işletme maliyetlerinide katın ) böylece korkmadan her yere arabayla gidiyorum ( bu arada LPG bir zararı daha yürüyüş yok sağlığa zararlı) diyorsanız saygı duyarım


Bazılarının affına sığınarak buraya "daha çok" katılıyorum :)
Özellikle: lpg tasarrufu %40 değil (hele araçta sorun çıkarsa %20 ancak, sorun bulunamazsa, lpgden olup olmadığı vs. %0 hatta küllüm zarar)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2016 12:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
av.ilhami yazdı:
Bazılarının affına sığınarak buraya "daha çok" katılıyorum :)
Özellikle: lpg tasarrufu %40 değil (hele araçta sorun çıkarsa %20 ancak, sorun bulunamazsa, lpgden olup olmadığı vs. %0 hatta küllüm zarar)


İlhami abi özetle diyorsun ki; Lpg nin acısını çeken bilir. :) tasarrufta neymiş

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2016 13:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Estagfurullah affedecek bir durum yok ihtiyaç halinde elbette LPG bir alternatif olabilir ancak benim LPG konusunda düşüncem böyle işte LPG den kaynaklı yaşadığım sorunları dile getirdim .dediğim gibi asx i seçmemdeki enbüyük nedenlerden birisi asx in yakıt ekonomisi nedeni ile LPG taktırmak gibi bir derdin olmamasıdır. Yıllık yaptığım km 13000 hadi 14000 i geçmiyor istesemde geçmiyor:)
Bu nedenle de sırf az yakıyor diye gereksiz araç sürmekte biraz saçma olmazmı :)

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2016 14:07 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
Gereksiz değilde, kmde yaktığınız tutar biraz daha az olduğundan daha fazla geziyorsunuz. Belkide psikolojik bir davranış biçimi.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2016 16:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Kas 2015 13:09
Mesajlar: 139
Şehir: Ordu
İsim: Onur
Araç: Toyota Corolla
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
Jawserdi yazdı:
Benzinli araba kullanırken yıllık 8-10 bin yapan kişi
Dizel yada Lpg ye geçince 20 bin lere çıkıyor.
Taktırın lpg keyifle gezin.

Akif hocam yazınıza affınıza sığınarak cevap vermek istiyorum.

Öncelikle şunu belirteyim benim arabamda Prins Silverline + Yağlama sistemi var.

LPG tankı için stepne den vazgeçmek
Buna katılıyorum ama şehir için stepne çokta lazım değil, sehirler arasında bagajda yerini alıyor.

LPG için yüksek devire çıkmaktan korkmak ve o yüksek devirdeki aslandan vazgeçmek
Yeni lpg kitlerindeki teknoloji ile yüksek devirde kullanmaktan korkmaya gerek yok.
Yazılım üzerinde çıktığınız devir oranına göre motora Benzi+Lpg karışım olarak verilebiliyor.
Benim arabada 4k devirde %30 benzin ekliyor. 5k devirde benzine geçiyor.

LPG li araçta rampalar
Yeni teknoloji gazların performans benzinden farkı yok.
Shell gaz ile araba herzaman atik ve performanslı POgaz da ise daha ekenomik.
Dikmenin dik yokuşlarını biliyorsunuzdur. Oralarda lpg ile ayılıp bayılmadan çok rahat çıkmışlığım var :)

LPG'li araçta her an LPG kaynaklı bir arıza çıkma kuruntuları ( hani her çıkmasa bile LPG kaynaklı arızalarda bir gerçek)
Yeni teknoloji kitler arabanın ECUsu ile tam uyumlu çalıştığından benzinde ne kadar arıza çıkarsa lpg dede o kadar.

Kapalı garajlar ( bazı AVM lerde bu sorun kalmadı ama küçük kapalılar da hala sorun)
Tank stepne yerinde dolum yeride benzin dolum yerinin orada. Montaj yaptırırken yerini siz belirleyebilirsiniz.

LPG için aracın orjinalliğinin bozulması
LPG kitlerinin kendi ile ilgili sorunları ikide bir ayar durumu


Devir ekonomi deviri arabayı alıp binemeyeceksem olmasın daha iyi.

Usta ellerde yapılan lpg montajı ve ayarı hiçbir zaman sorun çıkartmaz. Bu neden lpg taktırılacaksa usta çoook önemli.

Uykumu iyi aldım sanırım sabah sabah iyi yazdım.
Herkese keyifli kazasız belasız sürüşler dilerim :kart: :kart:

Bir cevap da benden: LPG takınca iki kat geziliyorsa hani nerede tasarruf?
Daha önce de belirttiğim gibi, motoru sağlam, uzun ömürlü olduğu için tercih edilen edilen Japon araçlarına hele ki ASX gibi az yakan araçlara LPG takacaksak ne anlamı var Japon almanın? Ben sırf motoru fransız diye qashqai almadım, ne yapayım fransız motorlu japonu diyerek.. Bunlar tamamen şahsi fikrim. LPG tercih edenleri kesinlikle eleştirme niyetinde değilim. Haddim değil. Herkesin tercihine saygılıyım.

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
"Ne mutlu Türküm diyene!"


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2016 18:34 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
atabey052 yazdı:
Bir cevap da benden: LPG takınca iki kat geziliyorsa hani nerede tasarruf?


Tabii buda farklı bir bakış açısı hocam.
Canınız birşey yemek istediğinde yemiyorsanız yada bir yerlere gezmeye gitmek istiyor ama gitmiyorsanız tasarruftan mı sayıyorsunuz.
Cepte duran böyle paranın bana hiçbir faydası yok.

Yaşamak için kazanmıyormuyuz. Hayatın tadını çıkarın o zaman.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2016 20:03 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Jawserdi yazdı:
atabey052 yazdı:
Bir cevap da benden: LPG takınca iki kat geziliyorsa hani nerede tasarruf?


Tabii buda farklı bir bakış açısı hocam.
Canınız birşey yemek istediğinde yemiyorsanız yada bir yerlere gezmeye gitmek istiyor ama gitmiyorsanız tasarruftan mı sayıyorsunuz.
Cepte duran böyle paranın bana hiçbir faydası yok.

Yaşamak için kazanmıyormuyuz. Hayatın tadını çıkarın o zaman.

bu yazıya da katılıyorum.
LPG de yaşadığım en acı tecrübem: 3500TL. ye prins montaj ödedim. arıza lambası yandığı için 6-7 kere gittim geldim (bilecik-eskişehir) 500 TL.civarı
volvolara prins takan yere Antalyaya git-gel yaptım Antalyadaki prins bayi konvektörden şüphelendi eksozcuya gönderdi 500 TL.
ayar tutturamadıkları için zengin/fakir karışım nedeniyle katalitik konvektör içi erimiş kül olmuş (gözlerimle gördüm) değişti: 1500 TL. en sonunda lpg yi söktüm
toplam 7bin TL. ödedim: 3 yıl /60bin km kullanıp sattığım bir araç içinbunun son 1 yılında da lpg yi sökerek gezmek zorunda kaldım.
iyi taraftan bakarsak lpg ye : nisan ayından beri 20bin km. dir sorunsuz Atiker lpg ile biniyorum. geçen hafta izmite git gel 290 km. 52 TL. 100km.de 7,5 litre lpg ortalama tüketim çıktı. aracın benzinde fabrika verisi 7,1bazı kaynaklarda 7,5 neredeyse aynı litre lpg ile. Burada NGK LPG bujinin katkısı olduğunu düşünüyorum.ayrıca tam sentetik (5-40) ve Motorsilkin de etkisi vardır. tabi Büyük motorlarında (2.0) LPG de daha çok avantajlı olması da vardır. başka Türlü lpg nin litre olarak %20 fazla yakar kuralını nasıl uymadığını açıklayamıyorum. (aynı tabancadan fulledim hep).

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2016 01:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Ben Elhamdülillah hiç yakıt tasarrufu olsun diye arabaya binmemezlik yapmadım. Hiç bir gezme olayından eksik kalmadım. Sadece aracı ilk aldığım zamanlar ve arasira yakıt olayını anlamak için Polatlı ya giderken 99 km sabit hızla gittim 4,4 lt ortalama ile yolu tamamladım. Sonra da hiç yakıt olayına takılmadan keyfe keder sürdüm hiç dikkat etmediğim halde asx yakıt yuzunden beni uzmedi.
Sırf keyifli alıyorum diye rampalarda asxin gücünü diğer insanlara göstermek için aracı yüksek devirli kullandım . ( Bende de böyle anormallikler var :D )
Yılda yaptığım km nin az olması ev ile okulun çok yakın olması. Yaz tatilinde de belli bir müddet çalışıyorum senede en az 10 kere balığa giderim yaklaşık olarak senede 2000 km balık yollarında olurum. Tatile gittiğim zaman en az 1600-1700 km yol yaparım. Zarurî olarak senede taş catlasa 5000 hadi 6000 km araç kullanırken yaklaşık 7000-8000 km keyiften gezmek için arabayı kullanırım . Çok şükür asxin yakıt olayı beni uzmedi.
Çok şükür 3 yıl 4 ay boyunca sadece bakım için 3 kere birde kuruntum yuzunden fren balatasinin çıkardığı bir ses yuzunden 1 kere ustaya gittim.
LPG kaynaklı olası sıkıntı kaygılari olmadan huzurlu bir şekilde aracima bindim. Balık olayım yuzunden stepne benim için çok önemli.
şunu söylemek isterim LPG taktıranlara bir lafım yok bilhakis saygı duyuyorum. Tercih meselesi. Ancak ben çok km yol yapmak zorunda kalsam dizel asxi tercih ederim. :)

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 139 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 24 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye