Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

ASX i bozuk yolda kullanmak.
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=42&t=7743
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Yazar:  faruk_sarac [ 02 Oca 2014 16:16 ]
Mesaj Başlığı:  ASX i bozuk yolda kullanmak.

merak ettiğim asx le dağ taş giden var mı?
tamam 4*4 değil ama acaba ön ve arka takımlar, normal arabaya göre offroad a daha mı dayanıklı?
açıkcası ben arabayı dağ taşa vurmak veya yolda giderken ormana dalıp denemek istiyorum ama sonra bana tuzluya patlamasın?

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 02 Oca 2014 16:28 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

Yerden biraz daha yüksek olması dışında normal bir arabadan farkı yok. Crossover adı üzerinde... 4x4 veya AWD felan olsa olur belki fakat bu haliyle yazık olur araca :D

Yazar:  Hydepark [ 02 Oca 2014 16:35 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

valla ben 1 kere binek araçların geçemeyeceğini düşündüğün bir su birikintisi ve yoğun çamurdan geçmek durumunda kaldım, çamur kısmı tıpkı off-road parkurlarındaki çamurlu yerler gibi, lastiklerin çevresine full yapışan cinsten, yol hafif sola eğimli şekilde düz giderken sola kaya kaya ASR devrede çamurdan güzelce geçmiştim, çamura girdikten sonra farkettim balçık gibi olduğunu yoksa hiç girmezdim o yola da iş işten geçmişti... sonrasında ilk benzinliğe çekip tazikli suyla temizlemek için baya bi ugrasmıstım (yıkama self servisti)

Yazar:  faruk_sarac [ 02 Oca 2014 17:00 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

bende geçenler bozuk yola daldım denemek için.ama aşırı sallıyor biraz hızlı girdim heralde sanki yan koltuğa düşecek gibi oluyor.
ama yazın köye giderken tam 1 saat patika yoldan geçiyorsun.orada bol bol denicem ama ön takım beni korkutuyor.bu sebepten dolayı ön takımı bozan var mı acaba?

Yazar:  get1187 [ 02 Oca 2014 17:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

Her tür yola girdim çıktım. Hatta yol olmayan yere girdim. Olay çoğunlukla sürüşle ilgili, biraz dikkat ve nerede ne yapılacağını kestirebilmek yolun yarısından fazlasını geçirtir.
Bozdağ'a çıktık geçen mart. Önümde arkamda 4X4 ler vardı. Bir ara öndekine (Infiniti) sen çekil ben önden giderim dedim. Arkadaki (Captiva) baya geride kaldı ama sonuçta geçip geldi. İkisi de şaşırdı hani senin araç 4X4 değildi nasıl gidiyosun böyle dediler.
Yerden yüksekliğini ayarlayamadığım bir yerde öyle bir vurdu ki altı durup bakmaya korktum. Sonra bakıma gittiğimde aracı kaldırdıklarında bakabildim. Fazla bir hasar yok bir kaç göçük ve sıyrık dışında...

Yazar:  faruk_sarac [ 02 Oca 2014 17:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

geçmiş olsun.tamam o zaman ben bir safari yaparım asx le. zaten dağ yolları görünce içimi gıdıklıyordu.sabrediyordum.şimdi durmak yok yola devam..:)

Yazar:  zivrisinek [ 02 Oca 2014 18:22 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

ASX'le birçok bozuk yola girdim çıktım ancak bir uyarım var: olurda araç patinaja düşerse aşırı yüklenmeyin baskı/balata sıyırabiliyor onun dışında bozuk yollarda tepkisi ve performansı güzel. Bugün yeni aldığım dizel outlander ile ufak bir offroad yapma şansım oldu ondan sonra tek bir fikir sabitlendi bende : Mitsu harbiden bu işi çok iyi biliyor:)

Yazar:  faruk_sarac [ 02 Oca 2014 18:36 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

hayırlı olsun outlander.... yalnız yarım debriyaj yapmadıktan sonra pati de çekse baskı balata bitmez heralde?

Yazar:  mitsuistiyoruzbiz [ 02 Oca 2014 19:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

zivrisinek yazdı:
ASX'le birçok bozuk yola girdim çıktım ancak bir uyarım var: olurda araç patinaja düşerse aşırı yüklenmeyin baskı/balata sıyırabiliyor onun dışında bozuk yollarda tepkisi ve performansı güzel. Bugün yeni aldığım dizel outlander ile ufak bir offroad yapma şansım oldu ondan sonra tek bir fikir sabitlendi bende : Mitsu harbiden bu işi çok iyi biliyor:)



hocam neden baskı yesin anlamadım yarım debriyaj yok sonuçta :)
ama astc sürekli devereye girerse bence fren balata yiyebilir sonuçta hızlı dönen tekere fren yaparak defransiyel dağılımını düzenliyor :roll:


bu arada outlander incelemeleri off road resimleri bekliyoruz :) :)

Yazar:  hero4262321 [ 02 Oca 2014 21:33 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

Ben colt ile baya köy yolu patika gittim. Bir sıkıntı olmadı. Dikkatli sürdükten sonra birşey olmaz

LT22i cihazımdan Tapatalk 4 ile gönderildi

Yazar:  toygun [ 02 Oca 2014 22:30 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

Biricik Lancer'ıma pek kıyamıyorum bozuk yolda sürme konusunda. (Biraz da totoma yazık olur, spor yaylar malum daha sert vuruyor alttan :) )

@zivrisinek hocam hayırlı olsun Outlander, resimlerini merakla bekliyoruz :)

Yazar:  zivrisinek [ 03 Oca 2014 00:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

Hepinize teşekkür ederim en kısa zamanda resim hatta off-road video bile paylaşmayı düşünüyorum;)

Yazar:  yusiskan [ 04 Oca 2014 01:16 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

faruk_sarac yazdı:
merak ettiğim asx le dağ taş giden var mı?
tamam 4*4 değil ama acaba ön ve arka takımlar, normal arabaya göre offroad a daha mı dayanıklı?
açıkcası ben arabayı dağ taşa vurmak veya yolda giderken ormana dalıp denemek istiyorum ama sonra bana tuzluya patlamasın?


Ben kıyamam ya. Aracı alıp gelirken bazı yerlerde yollar biraz bozuktu. İçim gitti. :) hele Dağa Taşa hiç vuramam !

Yazar:  faruk_sarac [ 06 Oca 2014 11:10 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

normalde bende kıyamam ama. 4 senedir basık arabaya bindikten sonra asx sahibi oldum. 4 senenin acısını çıkarmak istiyorum:).neydi o öyle setler yan geç arkadikinleri indir falan.şimdi setten geçerken 1 e bile takmıyorum. devamm:).

Yazar:  henien [ 10 Şub 2014 18:37 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

zivrisinek yazdı:
ASX'le birçok bozuk yola girdim çıktım ancak bir uyarım var: olurda araç patinaja düşerse aşırı yüklenmeyin baskı/balata sıyırabiliyor onun dışında bozuk yollarda tepkisi ve performansı güzel. Bugün yeni aldığım dizel outlander ile ufak bir offroad yapma şansım oldu ondan sonra tek bir fikir sabitlendi bende : Mitsu harbiden bu işi çok iyi biliyor:)


Aynen yaşanmıştır.
Konuyu açan arkadaşınkine benzer bir hevesle bolu dağlarında piknikte traktör yollarına girdim. Geri geri dik ve dar bir yokuşu gaz-debriyaj çıkmaya çalışırken önce koku sonra duman gelmeye başladı. Aklım çıkmıştı. baskı balata değişti 1400 TL mi ne tutmuştu. Hala taksidini ödüyorum :(

Yazar:  faruk_sarac [ 17 Şub 2014 10:22 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

bende haftasonu şile saklıgöl aradan gebzenin köylerine gittim baya yolyaptım.saklıgölde arabayı deneme fırsatı buldum girdim patika yollara.
normal araçların giremediği su birinkitisinden çok rahat geçtim.çamurdan balçık olmuş yollardan geçtim.çok güzel bir duygu :).
yalnız ileride kayalar çıkınca geri dönmek zorunda kaldım.sizlerin tavsiyesi üzerine geri geri çıkmadım.yol çok dardı geri dönemedim bende elfrenini çekip direksiyonu kırıp bird espyi kapatıp verdim gazı araba kendi kendine döndü zaten :).

Yazar:  faruk_sarac [ 17 Şub 2014 11:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ynt: ASX i bozuk yolda kullanmak.

Resim

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  faruk_sarac [ 17 Şub 2014 11:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

yalnız bu fotoyu koyduğum yerde tam 20 dakka uğraştım çıkmaya.çamurdan çok zor çıktım.esp yi kapatıp çıkamadım.bazı yerlerde esp yi açıp dipgaz yaptım bazı yerlerde esp kapattım birazda insan gücü nihayet çıktım.sizce esp nin bir faydası varmı böyle yerlerde?.
veya bozuk yollarda esp kapalımı gezmeliyim?

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 17 Şub 2014 11:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

ESP(ASTC) nin faydası olması lazım. Patinaj önleme sistemi buna bağlı diye biliyorum. Hiç deneyim yaşamadım ama çamurda patinaja düşmemek için gerekli gibi. Youtube'da kar üzerinde astc ile ilgili pekçok video var.

Bu arada Mitsubishi'de ESP = ASTC. ESP'den biraz daha fazlası var bu teknolojide :)

Yazar:  faruk_sarac [ 17 Şub 2014 12:33 ]
Mesaj Başlığı:  Re: ASX i bozuk yolda kullanmak.

yani demek istediğim astc sistemi sadece antipatinaj sistemi mi? yoksa tekerlekler arası kuvvet dağılımı mı yapıyor?. yani bir taraf çamurda ise bir tarafta asfaltta ise asfaltta olan tekere mi güç veriyor?
veya böyle bir sistem varmıdır acaba?

1. sayfa (Toplam 2 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/