Zaman: 29 Mar 2024 02:13

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 47 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2015 19:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Bi kaç forumu okuyup biraz ataştırıp inceledikten sonra sonuç şudur ki kesinlikle twin scroll headers ve twin scroll turbo.
Egzoz konusunda da flanş olayı çok moda şu an kişiler katı kendileri söküp takıyor flanş sayesinde. Ne kadar uzun ömürlü olur ne kadar sağlıklıdır onu bilemiyorum.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2015 21:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
hazır karar vermişken kafanızı biraz daha karıştırayım :D

turbo benzer devirde dolsun ama daha güçlü çeksin devir bandının sonunda ölmesin derseniz bunun nispeten düşük maliyetli bir yolu var.

Turbonun kompresör (intake kısmı) haznesi ve kompresör pervanesini büyütürseniz istediğiniz şeye ulaşabilirsiniz.Eski manifoldunuzu da kullanabilirsiniz tabi tamir olursa. "Hybrid Turbo"ları araştırırsanız çok verimli ve kolay bir işlem olduğunu göreceksiniz

egzoz parçalarının ucuna flanş yaptırırsanız kendiniz takıp sökersiniz.Benim aracımda normalde son susturucu yok ortadan sonra düz boru geliyor ancak kesme biçme yapmadık orj flanşa uydurduk, şimdi Eylül ayında muayene var orj sonu takmak sadece yarım saatimi alacak :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2015 08:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Walla senin verdiğin bu bilgiler benim için çok önemli.
Araştırmamı kurcalamamı sağlıyor.
Yoksa kafa karışıyor.
Çok teşekkür ederim.
Birde bi şeyi ben bulamadım benim aracımda şu an mevcut bulunan turboyu ben td05 biliyodum ?
Değil mi ?

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2015 10:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
Ne demek benim de hoşuma giden araştırmalar bunlar :)

yanlış bilmiyorsam td05-td03 falan manifold flanşını belirtiyor. td05 flanşında birkaç turbo seçeneği var, turbonun üzerinde ufak 5x3 cmlik bir plaka olması lazım bilgilerinin yazılı olduğu oradan bakabilirsiniz.

Evo turboları hakkında şöyle bir bilgi buldum

Alıntı:
Mitsubishi OEM Turbo Specifications

Flow Rates @ 15psi:
TDO4-9B-6CM2 265 CFM
TDO5-12A-8CM2 320 CFM
TDO4-13G-5CM2 360 CFM
TEO4-13C-6CM2 360 CFM
TDO4L-13G-6CM2 360 CFM
TDO4L-15C-8.5CM2 390 CFM
TDO5H-14B-6CM2 405 CFM
TDO5H-14G-8CM2 465 CFM
TDO5H-16G-7CM2 505 CFM
TDO5H-16G-10CM2 505 CFM
TDO6-17C-8CM2 550 CFM
TDO6H-20G-14CM2 650 CFM
TDO7S-25G-17CM2 850 CFM
TFO8L-30V-18CM2 1200 CFM

Max Output:
TD05-14B (stock 1st gen) 275-300hp @ 21 psi
TD05-16G (small) 345-365hp @ 22 psi
TD06-16G (large) 365-385hp @ 22 psi
TD06-20G 430-450hp @ 22 psi
T25 (stock 2nd gen) 235-250hp @ ?? psi
T3 (super 60)/T2.5 hybrid 265-280hp @ ?? psi
T3 (super 60)/T2.8 hybrid 270-320hp @ ?? psi

Evolution 1
Turbo = TDO5H–16G-7
Nozzle Area (cm2) = 7
Exhaust turbine = Inconel (steel alloy)
Compressor = Aluminium, 60mm wide

Evolution 2
Turbo = TDO5H–16G-7
Nozzle Area (cm2) = 7
Turbine = Inconel (steel alloy)
Compressor = Aluminium, 60mm wide


Evolution 3
Turbo = TD05H–16G6-7
Nozzle Area (cm2) = 7
Turbine = Inconel (steel alloy)
Compressor = Aluminium, 68mm wide


Evolution 4
Turbo = TD05HR-16G6-9T
Nozzle Area (cm2) = 9
Turbine = Inconel (steel alloy)
Compressor = Aluminium, 68mm wide


Evolution 5
Turbo = TD05HR-16G6-10.5T (GSR)
TD05HRA-16G6-10.5T (RS)
Nozzle Area (cm2) = 10.5
Turbine = Inconel (steel alloy), Titanium alloy (RS)
Compressor = Aluminium, 68mm wide


Evolution 6
Turbo = TD05HR-16G6-10.5T (GSR)
TD05HRA-16G6-10.5T (RS/rs2)
Nozzle Area (cm2) = 10.5
Turbine = GSR - Inconel (steel alloy), Titanium alloy (RS/RS2)
Compressor = Aluminium, 68mm wide


Evolution 6 : Tommi Makinen Edition
Turbo = TD05RA-15GK2-10.5T (GSR)
TD05HRA-16G6-10.5T (RS/rs2)
Nozzle Area (cm2) = 10.5
Turbine = Titanium alloy for both RS/RS2/GSR!
Compressor = Aluminium, 65mm (gsr) - 68mm(rs) wide


Evolution 7
Turbo = TD05HR-16G6-9.8T (GSR)
TD05HRA-16G6-9.8T (RS/RS2)
Nozzle Area (cm2) = 9.8
Turbine = GSR - Inconel (steel alloy), RS/Rs2=Titanium alloy
Compressor = Aluminium, 68mm wide


Evolution 7 GTA
Turbo = TD05-15GK2-9.0T
Nozzle Area (cm2) = 9.0
Turbine = Inconel (steel alloy)
Compressor = Aluminium, 65mm wide


Evolution 8
Turbo = TD05HR-16G6-9.8T (GSR / USDM)
TD05HRA-16G6-9.8T (RS/RS2 & NZDM) or 6MT:TD05HRA-16G6-10.5T (model unknown)
Nozzle Area (cm2) = 9.8
Turbine = USDM EVO 8 & JDM GSR =Inconel (steel alloy),
RS=Titanium alloy.
Compressor = Aluminium, 68mm wide

Evolution MR aka "8.5"
GSR = TD05HR-16G6-10.5T or TD05HRA-16G6-10.5T (Ti Alloy option)
RS = 6MT:TD05HRA-16G6-10.5T or 5MT:TD05HRA-16G6-9.8T
Nozzle Area (cm2) = 10.5 or 9.8(RS-5speed)
Compressor = Aluminium, 68mm wide


Evolution 9
USDM & JDM = TD05HRA-16G6C-10.5T
Turbine: GSR / GT = Inconel alloy, RS = Titanium alloy
Compressor: GSR / GT = Aluminium, RS = Magnesium Alloy
(??) mm wide (to be verified.)

Nozzle Area (cm2) = 10.5 (note: to be confirmed that RS 5MT has 10.5)

RS E9 turbo part number 1515A059 (approx cost 250,000 yen from Mitsi Japan). *Warning* There are reports of RS magnesium compressor wheel failing if boosted above stock boost.

More Evo 9 Turbo info:
... * New more efficient & larger Compressor preventing compressor surge
... * Better pump gas efficiency
... * Turbine Nozzle Area (cm2) = Large 10.5 Hotside (single flapper)
... * Improve actuator design


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2015 12:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Ben turboyu değiştirirsem şayet manifoldda değişecek, daha doğrusu header gelecek ve bu twin scroll olacak.
Şu an araç twin scroll değil manifold çıkışından biliyorum.
Bu garret turbolar hakkında ne düşünüyorsun ?
Daha hızlı doluyor felan diyorlar ?

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2015 12:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Bu arada bu bahsettiğin turbonun intake kısmını modifiye etme durumunda sanırım hiç bi parça değişmiyor ?
Öyle mi ?
Hybrid turbo dediğin tam olarak bu mu ? Yani modiyifiye edilmiş turbo mu ?
Ve böyle bi işlem yine yazılım ister mi ?

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2015 14:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
o araca yapacağınız herşey hava filtresi koymak bile yazılım ister eğer verim almak istiyorsanız.

Garrett en büyük turbo markalarından biri erken dolma mevsuzu markadan çok turbonun yapısı ve araca uygunluğuyla alakalı yani aracınıza uygun turbo seçersiniz ama birinin palleri hafif alaşımdır diğeri daha ağırdır, ağır olan palin eylemsizliği daha büyük olacağı için daha geç dolacaktır.

Hybrid turboda intake kısmı değişiyor (compressor ve compressor housing) egzoz kısmı aynı kalıyor.Eskiden iki turbo bzulup modifiye edilerek yapılıyordu artık fabrika çıkışlı benzer özellikli turbolar var sanırım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 47 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye