Zaman: 06 Mar 2021 04:20

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 47 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2015 20:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Gidelim boğaz tarafına yiyelim abi

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2015 20:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Yedim çayı içtim maçı bekliyorum haftasonu gidilmez oralara :-)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2015 20:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Sana afiyet olsun abi.
Konuyu pert ettik bu arada :(

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2015 20:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Allah başka dert vermesin :-) kaç kg demir bu 1500 istiyorlar

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2015 13:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
6 kg felan abi.
Abi sorma bunu çözemedim çok canımı sıkıyor en sonunda sabrım taşacak sinirlenecem yakacam gemileri gidecem bi evo turbosu bi mishimoto intercooler borular felan yaptıracam komple headet düz boru downpipe wastegate felan batıracam kendimi.
Ki bunlarla birlikte bile ne kadar stabil olacağı meçhul.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2015 13:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bildiklerini paylaşırsa çok sevinirim.
Motor içerisine girmeden turboyu büyütüp header ve egzoz sistemi ile 50-60 ps gibi bir güç daha elde etmek istiyorum.
Yazılıma girmek mecburimidir bunları yaparsam ?
Kesinlikle araç alttan gelsin istiyorum amacım şehir içinda daha atik 0-100 de daha sağlam sonuçlar elde edebilmek.
Draglara girecek bi durumum yok şehir içinde daha atik olsun istiyorum hepsi bu.
4g63t motora nasıl bi turbo önerirsiniz ?

50-60 ps için masrafa girme daha fazlasını almaya bak araç buna müsait mi dersiniz ?

Bu duruma gelmemdeki sebebi de açıklayayım.
Görüştüğüm yerler eğer ilerde turboyu büyütürsen şimdi yaptıracağın header ile uyum sağlamazsa yeniden bi header yaptırmak zorunda kalabileceğimi söylediler. Tabi flanş sistemi ile header da oynama yapmak mümkün ama turbo kısmında flanşla oynama yapmanın sağlıklı olmayacağıda belirtildi. Sıcaklık nedeni ile sorun çıkarma ihtimali olduğu belirtildi. Bende buna binaen madem yapılacak bu bi kere yapılsın adam gibi yapılsın diye düşünüyorum.

Görüşlerinizi bekliyorum arkadaşlar.


D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2015 13:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Resim koysan şu aletin orjinal ve sonradan yapılanın

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2015 18:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
muratyayla yazdı:
Resim koysan şu aletin orjinal ve sonradan yapılanın

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



şimdi abi

bu bana ingiletereden gelen orjinal manifold

Resim

Resim

Resim

Resim

bu benim aracın üzerindeki orjinal manifold

Resim

Resim

bu da yaptıracapım tarzda bir şey

Resim

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2015 18:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
İyi bir argon kaynakçısı biraz paslanmaz boru ve dirsek :-) yapılır aslında

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2015 18:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
1500 tl diyorlar abi işte

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2015 18:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Bütün boruların uzunluğu aynı olacak tek önemli nokta o sanırım

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2015 20:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
aynı uzunluk olursa güzel olur ama olmasa da olur. Log type denen manifoldlar bu şekildedir bakarsınız.

şimdi elinizdeki araca evo gözüyle bakmanız lazım ve evolarda en ufak değişiklik bile yazılımla yansıtılmalı ki araç düzgün çalışşın.

Hangi turbo olacağına istediğiniz devir aralığına göre karar verirsiniz ancak stock gibi altlarda dolsun üstlerde de yürüsün derseniz evo9 ve muadili turboya gitmeniz gerekir.Egzozda da ne kadar düz o kadar güç.hatta egzoz sökülmüşken portlardan uzanıp valfleri tutarak egzantrik bile değiştirebilirsiniz ki kapak açılmadığı için conta masrafından kurtulursunuz.Ancak en önemli parça yazılım stock yazılımla after market parça kullanırsanız ya bir işe yaramayacak yada aracınız güç kaybedecektir.

Yazılım işini de ben sizin yerinizde olsam bütün parçaları biriktirir hepsini bir anda takar tek seferde yazılım yaptırırdım ve en önemlisi işinin ehli birine yaptırırdım.

Size örnek olması için linkler paylaşıyorum takılan parçaların yazılımsız bir işe yaramayacağını görürsünüz orada

http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... t-Ons.aspx

http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... weeks.aspx

http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... power.aspx

http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... rocks.aspx


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2015 22:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Egzantrik olayına felan girmek bence beni aşar.
Ben motora hiç ellememek istiyorum.
Senin bahsettiğin olay benim için profesyonele kaçıyor :)
Ama bu konuda senden çok bilgi alacağım kesin şimdiden başını ağtıtacağım zamanlar için kusuruma bakma :)
Şimdi kafama takılanlara gelirsek,
1- bu bahsettiğin egzoz sistemi ile muayeneden geçemeyeceğim aşikar sanırım ?
2- aynen dediğin gibi düşük devirlerde daha hızlı ivmelenme istiyorum bunun için 4-1-1 header mı yoksa 4-2-1 header mı kullanılmalı ?
3- header düz mü olmalı yoksa bu koç boynuzu dedikleri bi bükük olanlar var onlardan mı yapılmalı.
4- evo 9 un kullandığı turbonun tam olarak adı nedir ?
5- Ben bu parçaları biriktirsem sence bu işleri bana sağlam bi şekilde yapacak yer neresi olur ? Yazılımı felan nereye yaptırmak gerekir ?
6- Sence bu işlemlerin toplam maliyeti bana ne kadara çıkar ortalama ?

Yardımların için çok teşekkürler.

Son bir soru bi arkadaşım manifoldun cnc tezgahında çelikten yapılmasını teklif etti buna ne dersin ?

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2015 23:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Cnc ile oymak zor olur kafası kırık çok eksenli tezgahı ve zamanı olan varsa belki :-)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2015 10:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Resim

304l kalite

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2015 11:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
1- bu bahsettiğin egzoz sistemi ile muayeneden geçemeyeceğim aşikar sanırım ?

düz egzozla geçemezsiniz bir ihtimal orj. sistemin aynısı (kat-orta-son susturucu) daha büyük çaplı yapılırsa geçilebilir ancak garantisi yok.

2- aynen dediğin gibi düşük devirlerde daha hızlı ivmelenme istiyorum bunun için 4-1-1 header mı yoksa 4-2-1 header mı kullanılmalı ?

4-2-1 daha çok atmosferiklerde kullanılır.Burada bütün çıkışlar turboda birleşeceğinden ve turbo yerleşimi önemli olduğundan 4-1 kullanacaksınız.

3- header düz mü olmalı yoksa bu koç boynuzu dedikleri bi bükük olanlar var onlardan mı yapılmalı.

koç boynuzları düz(log-type) olanlardan daha verimli çalışıyor ama asıl verim single-scroll ve twin scroll olmasında fark ediyor. single-scroll'da 4-1 headers mantığı tüm çıkışlar aynı anda turboya bağlanırken, twin-scroll da 4-2-1 headers gibi 2-2 ayrılan silindirler (1.ve4. silindir 2.ve3. silindir birlikte) ayrı giriş yapıyorlar turboya. Ancak TS headers yaparsanız turbonun da TSuyumlu olması gerekir ki işe yarasın. TS turboların daha erken dolup daha lineer güç verdikleri biliniyor.

http://image.superstreetonline.com/f/16 ... header.jpg

http://image.superstreetonline.com/f/16 ... iagram.jpg

Not: Evo9'lar fabrika çıkış TS sistemi kullanırlar.

4- evo 9 un kullandığı turbonun tam olarak adı nedir ?

TD05HRA-16G6C-10.5T

5- Ben bu parçaları biriktirsem sence bu işleri bana sağlam bi şekilde yapacak yer neresi olur ? Yazılımı felan nereye yaptırmak gerekir ?

maslak sanayide bilindik yerlere yaptırmanızı tavsiye ederim belki biraz daha pahalı olur ancak bir işi bir defa yapıp binmenin keyfi fazlayken maliyeti genelde daha düşük oluyor. Ucuz iş yapalım derken git gel gitgel dünyanın masrafı olup ilk başta pahalı denen yeri geçiyor.

6- Sence bu işlemlerin toplam maliyeti bana ne kadara çıkar ortalama ?

onu bilmiyorum yazılım ve egzoz custom olacağı için fiyat için birşey diyemem diğer parçaları da araştırmak lazım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2015 11:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
muratyayla yazdı:
Resim

304l kalite

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Murat abi nedir bu ?

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2015 19:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Paslanmaz dirsek işte kaynatınca headers olur :-)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2015 20:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Malzemeyi ucuza bulduk o zaman desene ;)

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2015 20:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
:-) arkadaşın dükkanda vardı bunlar büyük biraz ısıya dayanımı az olabilir araştırmanın lazım kalite çap kalınlık için

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 47 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye