Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Port polishing - blue printing
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=47&t=10645
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Yazar:  atmaca_seco [ 17 Ağu 2015 23:29 ]
Mesaj Başlığı:  Port polishing - blue printing

"arkadaş illa herşeyin bir yolu vardır, 1,5 atmosferik motor da olsa 10-15 beygir ve tork almak için bi yol vardır." düşüncesi ile gece gündüz kafayı yer oldum. son olarak bunları buldum, sizlerle paylaşıp fikirlerinizi alayım istiyorum.

http://forum.vwturk.com/archive/index.php/t-18557.html sitesinden alıntıdır:

"Tüm hareketli parçaların balanslanması ve tüm akış yüzeylerinin pürüssüzleştirilmesi işlemi olarak tarif edilebilecek Blueprinting işlemi, dünyada performans üzerine yoğunlaşmış firmalarda bir standart haline gelmiştir. Uzun ömür ve maksimum güç hedeflendiğinde Blueprinting bir lüks değil, bir ihtiyaçtır.

Blueprinting işleminin bir başka tarifi ise fabrika boşluk toleranslarının minimuma indsirilmesidir. Bu toleransları belirlerken mutlaka ve mutlaka fabrika verilerine sadık kalınmalıdır.

Blueprint işleminden önce dikkat edilmesi gereken en önemli şey tüm parçaların %100 temiz olmalarıdır. Buna tüm cıvatalar, somunlar, tapalar, vs. dahildir.

Bazı uygulamalarda karterin içinin boyandığı görülür. Bu uygulama, karbon ve diğer kalıntılara deterjan etkisi yaratacağından tavsiye edilir. Ayrıca karter zemini için en ideal temizleme unsurudur boyama.

En önemli işlem, krankın balanslanmasıdır. çok detaylı bir şekilde kırılma ve çatlaklara karşı incelenen krank, bu testi geçebilirse, %100 düz olması için balanslanır. Yağ delikleri dikkatlice temizlenir ve kenarları yumuşatılarak genişletilir. Kurs kollarının keskinlikleri arttırılır ve kurslar parlatılır. Yataklar da aynı işleme tabi tutulur.

Biyel kolları ise hareket eden en ağır parçalar oldukları için maksimum özen gerektirirler. Tüm kollar kesinlikle ve KESİNLİKLE aynı uzunlukta ve aynı ağırlıkta olmalıdırlar. %100 düz olmaları gerektiğini söylemeye gerek dahi yok. Kol yatakları da parlatılır ve tavsiyen yeni cıvatalar kullanılır.

Pistonlar tek tek ve dikkatlice ilgili pimleri kullanacak şekilde ayrılmalı ve piston yüzeyindeki keskin yüzeyler (supap yuvaları) oluşabilecek detonasyonu engellemek için yumuşatılmalı. Piston çapı ve bor mesafesinin ayarı ise dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan biridir. Küçük pistonlar segmanların görevlerini yapmalarını zorlaştırırken, büyük pistonlar gömlekleri çizerek tahrib edebilirler.

Segmanlar gömleklere boş olarak oturtuluk, piston ile tersten bastırılarak, gömlekle tam dik açıya geldiklerinde boşluklar kontrol edilmeli ve bu boşluk 0.3 mm'yi aşmamalıdır.

Önemli bir başka konu da hareket eden karşıt ağırlıkların balanslanmasıdır. Fazlalıklar delmek suretiyle eksiltilerek, eksikler ise, yine delerek, delinen yerlerin daha ağır metallerle doldurulmasıyla sağlanır. Bu uygulama aşırı hassasiyet istediği için, profesyonel ellerde yapılmalıdır. Bu uygulama Blueprint işleminin en can alıcı ve an randıman kazandıracak bölümüdür. Ayrıca bu uygulama motor ömrüne de katkı sağlar.

Silindir kapağı tamamen sökülerek kırık ve çatlaklara karşı incelenmelidir. Yüzeyden toleranslar dahilinde talaş almak, kapağın düzlüğünü garanti eder. Supap gaydları kontrol edilmeli, gerekirse değiştirilmelidir. Supapların eşit boylarda ve %100 düz olmaları bir başka önemli noktadır. Yeni supaplar kullanılırsa, supap yataklarının değiştirilmesi veya yeni supaplara alıştırılması gerekmektedir. Supap yuvalarının da genişlikleri tercihen aynı ölçüye getirilmelidir.

Bu işlemler tamamlandıktan sonra, kapak taşlanarak istenilen (daha önceden hesaplanmış) sıkıştırma oranı elde edilir. Supap yaylarının tansiyonlarının eşit olması, bir başka önemli husustur.

Motoru toplarken de aynı dikkat sürdürülmelidir, zira cıvatalarının hepsinin fabrikanın belirlediği oranlarda torklanması gerekmektedir.

Blueprint işlemi başlı başına bir meseledir ve bu sayfada anlatıldığı kadar kolay bir işlem değildir. Son derece profesyonel ellerde yapılmalıdır. Çünkü hemen hemen uygulamanın hiç bir bölümünün geri dönüşü yoktur. Bunla beraber maksimum motor ömrü ve maksimum güç için KESİNLİKLE bir gereksinimdir."

ne diyorsunuz? 1500-2000 tl civarı bir bütçeyle aracın 10-15 beygir yada tork gücü arttırılamaz mı?

Yazar:  cagkn [ 18 Ağu 2015 10:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

bahsettiğiniz işlemler 1500-2000 lira değil yalnız, PPR bu işi dünya standartarında istanbulda yapıyor kendilerine ulaşın detaylı bilgi verirler daha önce iş yaptırdım güzel işçilikleri var

Yazar:  muratyayla [ 18 Ağu 2015 12:36 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

Ferrari videosu izledim fabrikada bu işi robot yapıyor :-)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  tolga_kaan_ [ 18 Ağu 2015 17:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

Ben olsam öncelikle CZT kovalardım. En net ve güzel çözüm.

Bu işi yapan insanlar var eğer kendi motoruma müdahale edecek olsam,

port polish, düz boru, cold air intake, yazılım, (var mı bilmiyorum) ince conta kullanırdım.

Bu işlemler ile sanırım 10 - 15 hp alınır atmosferik motordan. Fayda maliyet olarak bakıldığında değer mi ?

Araçla duyugsal bir bağım yoksa bence değmez. Ayrıca birçok forumda görüyorum cidden modifiyenin garantisi olmuyor.

Adam yapar zaten bozulacağı vardır makinanın yapana kalır. Araç sahibi de mağdur olur vs vs.

Yazar:  toygun [ 19 Ağu 2015 10:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

yakın zamanda turbolanan 1.5 geldi aklıma. aracı yurutemediler. o kadar uğraşmaya, turbo + yazılıma rağmen 15-20 hp alındı sadece. atmosferik haline geri dönüldü sonra :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yazar:  atmaca_seco [ 21 Ağu 2015 23:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

Turbo ve yazılımla 15-20 beygir? Ah be Mitsu. Yapaydın şunu 120 beygir, 160 tork. Bizimde terk derdimiz yakıt olaydı. Geçen gün LPG sızdırmazlık için sırada beklerken, Hondacı bir arkadaşla tanıştık. Kaput altına bir baktım, supaplex ile birlikte turbo ait charger takılmış. Araya bir T koyulmuş ve subaplara hem subaplex hem oksijen gönderiyor. Yakıt ve hızda farketti dedi. Şimdi biraz onu arastirayim. Kafamda headers değişimi var. Emme ve egsoz manifoldlari, katalitik konvertör temizletip, uygun yere açık hava filtresiyle sanırım tatmin olurum.

Yazar:  cagkn [ 22 Ağu 2015 11:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

o turbo yazılım beceremedikleri için öyle olmuş yoksa kimse 10 beygir için turbo koymaz.Turbo dönüşümü için bizim milletin hiç sevmediği okuma araştırma işinden bolbol yapılmalı, sırf parçalar yerine oturuyor diye, çalışacak diye bir kaide yok

Yazar:  atmaca_seco [ 23 Ağu 2015 12:30 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

Peki 1.5 Lancer için headers nereden temin edebilirim? Sadece yabancı siteler çıkıyor. Türkiye de yapan yok mudur? Yoksa hiç uğraşmayıp söktürüp temizleyeyim diyorum. Araç olmuş 130.000. Kurum bırakmıştır her yanında. Araştırdığım kadarıyla bu manifoldları temizletenlerin %85 i memnun. Motor eski gücüne kavuştu diyor. Ustaya bir sorayım, söker mi, kaça yapar diye.

Yazar:  cagkn [ 23 Ağu 2015 20:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

https://www.youtube.com/watch?v=iG3Yd5xZr5s

son susturucu iptali var o videoda başka birşey yok bir de bütün sistemi siyaha boyamışlar.Benim aracımda da son iptal, ses için yapmıştım, iki senedir kullanıyorum performansa bir katkısı olduğunu düşünmüyorum :D

Yazar:  atmaca_seco [ 25 Ağu 2015 00:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

bugün evden, manifoldları temizletip bol resim ve videoyu akşam burda paylaşma ümidiyle çıkmıştım. ustama gittiğimde kaputu açtık. rölanti problemin filan mı var dedi. yooo, sadece kurum temizlensin, performans artsın diye yaptırıyorum dedim. bak dinle, saat gibi makine. bence gerek yok dedi. diğer usta geldi. ben bunu açmam dedi. her yanı elektronik dolu. açarız, temizleriz ama mutlaka bir elektroniğe dokuncaz ve beyinde değişiklik olcak. ne gereği var? bence motorun gayet iyi, kurcalama dedi.

peki dedim katalitik konvertör temizliğine götürsem mi? bir bakalım dedi. aracı lifte kaldırdık. söktü yerinden, ışıkla baktık arkasından, filtre tertemiz dedi. hatta bak bakalım böyle nasıl dedi. indirdik liftten. aracı çalıştırmamla birlikte bir gök gürlemesi oldu. aracı arka sokaktan turlayıp geldik, yok böyle bir ses :D :D bütün herkes camlara çıktı noluyo diye :D dedim bir an önce geri dönüp bağlatalım bunu. susturucu dediğimiz o parçaların hakikaten susturduklarına şahit oldum :D hızlanma olarak da bir fark yoktu. kesinlikle susturucu iptaline gerek yok, sadece gürültü kirliliği.

Mazdacı bir arkadaşta gördüğüm bir kit vardı. incelemiştim. çok da memnun olduğunu, yolda giderken gazı bırakınca olan yığılmanın artık olmadığını söylüyordu. muayenede gördüğüm Honda da aynı şey vardı. meğer bunu yapan abiden çalmışlar. abi kendisinde 2003 de aldığı telif hakkını söyledi. uzatmayayım, deneme amaçlı koyduk benim araca. hoşuma gitti. alt devir biraz daha canlandı ve dediği gibi yığılma sıfır! özellikle üst devirde denedim ve yığılma yok. araç devir düşsede hızı düşürmeden devam ediyor. gaz kelebeğiyle emme manifoldu arasındaki bir emişe 2 tüp bağlanıyor. kelebek kapansa dahi tüplerden gelen hava kompresöre yardımcı oluyor ve araç gazı bıraktığın haliyle devam ediyor. hele bir depo test edeyim, sonuçları o zaman paylaşırım.

Yazar:  atmaca_seco [ 28 Ağu 2015 18:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

taktırdığım tasarruf cihazının açıklmasını ekliyorum. büyük harflerle yazılmış, ben sadece kopyala yapıştır yaptım, yanlış anlaşılmasın.

HAVA EMİŞ VAKUMUNDAN GİRİLEREK ( MOTOR DEĞİL KESİNLİKLE ) SİLİNDİR YANMA ODALARINA YÜZEYSEL OKSİJEN DEPOLANIP VERDİĞİNİZ GAZ MİKTARIYLA DAHA AZ GAZLA DAHA ÇOK ENERJİ ELDE ETMEK BU SİSTEMİN AMACIDIR.
ARAÇLARIN EN BÜYÜK ŞİKAYETİ DEVİR KAYBIDIR BU KAYBI ÖNLEMEK İÇİN GAZ VERME İHTİYACI DUYARSINIZ ÇÜNKÜ ARACINIZIN DEVİR KAYBETMESİNİN SEBEBİ KARBON GAZI OKSİJENLE KARIŞTIĞI ZAMAN MONOKSİT PATLADIKTAN SONRA KARBONDİOKSİTE DÖNÜŞMESİDİR.YANMA ODALARINDA PATLAMA 1 SALİSEDEN KISA OLDUĞU İÇİN BU OLAY SIRASINDA KAYBEDİLEN OKSİJEN ARAÇLARIN FAZLA YAKMASINI SAĞLAR. BU SİSTEM ARAÇLARA TAKILAN HAVA DESTEK TÜPLERİ İLE ARACINIZIN KAYBETTİĞİ OKSİJENİ GERİ KAZANDIRARAK YAKITIN TAM YAKMASINI SAĞLAR. AYRICA GAZDAN AYAĞINIZI ÇEKTİĞİNİZ ZAMAN SEYİR HALINDE OLAN ARABA YIĞILMA YAPMAZ VE AKIŞKANLIĞINA DEVAM EDER(ROLENTİ DEVRİNDE GİTMESİNİ SAĞLAR) BU SAYEDE YAKITTAN TASARRUF EDILIR

Yazar:  cagkn [ 29 Ağu 2015 18:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

Bu bildiğiniz gaz kelebeğine by-pass hattı açmak siz ayağınızı gazdan çekseniz kelebek kapansa bile bu hat yüzünden hava çekmeye devam ediyor yani aracınız gaz kesmiyor.Hareket halinde, araç vitesteyken gazı bırakınca anlık yakıt tüketimi sıfıra düşüyor mu?

Ayrıca açıklamayı okuyunca bunu yapan adam hayatında bir tane kimya kitabı okumuşmudur onu da merak ediyorum.

aracınızı yığılsın istemiyorsanız hafif volan kullanın.

Yazar:  atmaca_seco [ 30 Ağu 2015 00:49 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

Aynen öyle. Yapılan yorumların hepsinde, aracın yakıt tüketiminin 1 litre aşağı indiğinden bahsedildiğini gördüm. Teamhondaturkey gibi sitelerde adından sık bahsettiriyor. Ferrariden porshe lara, aston martinden chryslera kadar birçok üst sınıf spor araçlarında taktırması benide cezbetti. Anlık yakitafa bakayım dediğin gibi. Bakalım ne gösterecek?

Yazar:  atmaca_seco [ 30 Ağu 2015 13:37 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

Gazı bıraktığımda anlık tüketim 0 a iniyor. Sorun yok. Ve dediğim gibi kompresörün süresini biraz daha uzatıyor. Tahminim; dur-kalk şehir içi değilde, şehirler arası fark daha iyi hissedilir. Beygir artması gibi bir durum yok. Biraz sanki, sadece sakin kullanımda yakıtı düşürür, performansa katkısı yok gibi hissediyorum.

Yazar:  Adriclarna [ 30 Ağu 2015 18:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

bende Pedal Commander denen cihaz var. Açıkcası gaz pedalı tepkime cihazı. Herhangi bir beygir yada tork değişikliği yapmıyor ancak araç ciddi bir şekilde karakter değiştiriyor. Ayrıntılı test yorumum viewtopic.php?f=33&t=10117 linkinde. Öte yandan halen kullanıyorum. Çok memnunum.

Turbo konusuna gelince, Yunanistan'da bir kişi 1.6 lanceri turbolamayı başarmıştı. Yurt dışı forumlarından birisinde okumuştum. Yanlış hatırlamıyorsam 210 bg ye kadar çıkardığını yazmıştı. Ayrıntılı okuyamadım çünkü foruma ücretli üye olmak gerekiyordu. Video vs. çok aradım ama tamamı forum içerisinde olduğu için ne yazık ki görme ve emin olma ihtimalim olmadı. Şehir efsanesi de olabilir.

İngilizce bilenler için link http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=470616

Yazar:  cagkn [ 30 Ağu 2015 20:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

bu arkadaş biraz kumar oynamış piggyback ecu ile turbo işine girmiş ama işe yaramış. 11 sıkıştırma turbo olmaz diye birşey yok işte düzgün yapılınca herşey olur.Metanol ve su karışımı motor korumanın anahtarı gibi birşey oluyor. Hatta kullandığı turbo biraz gereksiz büyük olmuş bile denebilir GT28 kullanmış benim colt için yaptığım hesaplarda GT20 çok uygun çıkmıştı buna da daha ufak turboyla daha erken doldurabilir.

Yazar:  Yaşasın Kötülük [ 01 Eyl 2015 15:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

Adriclarna yazdı:
bende Pedal Commander denen cihaz var. Açıkcası gaz pedalı tepkime cihazı. Herhangi bir beygir yada tork değişikliği yapmıyor ancak araç ciddi bir şekilde karakter değiştiriyor. Ayrıntılı test yorumum viewtopic.php?f=33&t=10117 linkinde. Öte yandan halen kullanıyorum. Çok memnunum.

Turbo konusuna gelince, Yunanistan'da bir kişi 1.6 lanceri turbolamayı başarmıştı. Yurt dışı forumlarından birisinde okumuştum. Yanlış hatırlamıyorsam 210 bg ye kadar çıkardığını yazmıştı. Ayrıntılı okuyamadım çünkü foruma ücretli üye olmak gerekiyordu. Video vs. çok aradım ama tamamı forum içerisinde olduğu için ne yazık ki görme ve emin olma ihtimalim olmadı. Şehir efsanesi de olabilir.

İngilizce bilenler için link http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=470616


Bence yatalım, kalkalım halimize şükredelim :D
Yunanistan'da 2L motora sahip bir arabanın senelik vergilerini yazmış adam.

Alıntı:
For 2L I must pay every year:
900 euros for road tax
600 euros for luxury tax
350 euros for luxury living tax
1000 euros for insurance
3000 euros for evidence.

Yazar:  atmaca_seco [ 02 Eyl 2015 14:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

Adriclarna yazdı:
bende Pedal Commander denen cihaz var. Açıkcası gaz pedalı tepkime cihazı. Herhangi bir beygir yada tork değişikliği yapmıyor ancak araç ciddi bir şekilde karakter değiştiriyor. Ayrıntılı test yorumum viewtopic.php?f=33&t=10117 linkinde. Öte yandan halen kullanıyorum. Çok memnunum.

Turbo konusuna gelince, Yunanistan'da bir kişi 1.6 lanceri turbolamayı başarmıştı. Yurt dışı forumlarından birisinde okumuştum. Yanlış hatırlamıyorsam 210 bg ye kadar çıkardığını yazmıştı. Ayrıntılı okuyamadım çünkü foruma ücretli üye olmak gerekiyordu. Video vs. çok aradım ama tamamı forum içerisinde olduğu için ne yazık ki görme ve emin olma ihtimalim olmadı. Şehir efsanesi de olabilir.

İngilizce bilenler için link http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=470616


Hocam Ankarada yeri var. İstanbulda da var mı acaba? Yazdıklarını ve yorumları okudum, tatmin oldum açıkçası. Düşünüyorum bakalım.

Yazar:  atmaca_seco [ 05 Eyl 2015 23:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

bugün boğaz kelebeğinden içeri bolca fren balatası spreyi sıktım. kayınpederi benim kutsal koltuğa davet ettim gaz basması için, yok oraya oturmam dedi, yana oturup bir ayağını attı ve ordan gaz bastı :) o bolca gazladı, bende ara ara bastım fren balata spreyini. arkadan bembeyaz dumanlar çıktı! sanırım biraz olsun atmıştır içindeki kurumları. ama kafamdan geçen manifoldu söktürmek yerine Carbon clean yaptırmak. birde şu ateşleme kablolarımı ölçtüreyim. duruma göre kabloları ve bujileri değiştirip, birde gaz tepkime cihazı takarsam, sanırım tatmin olurum biraz daha...

Yazar:  atmaca_seco [ 06 Eyl 2015 22:01 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Port polishing - blue printing

_opeth yazdı:
Gaz kelebegini sokup trmizlemen gerek oyle temizlenmiyor.


peki gaz kelebeğini sökersem, tekrar ayar yaptırmak gerekecek mi? rölanti eskisi gibi kalır mı?

1. sayfa (Toplam 2 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/