Zaman: 24 Nis 2024 03:44

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Outlander Turbo İçin Yardım
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2011 14:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2011 13:50
Mesajlar: 35
İsim: jaymz
Araç: 2005 Outlander turbo
Meslek: muhasebe
Yaş: 26
Slm arkadaşlar 2005 model Outlander Turbo aracım var araçlar oynanmamış şuanda orjinal 202 hp ama biraz oynasak fenada olmaz hani 300 hp kadar çıkarmak istiyorum aracı tabi motora zarar vermeden 300 hp ye nası çıkar ortalama maliyeti ne olur bu konu hakkında bana yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2011 16:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
yanlış hatırlamıyosam chiple 305 beygire çıkar ;) evo motoru olan bu seriydi dimi arkadaşlar?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2011 18:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Haz 2010 13:21
Mesajlar: 523
İsim: ismail
Araç: 09 Lancer İnv.
Kan grubu: bRh+
Abi şaşmaz sanayideki şeref ustaya bir uğra istersen evocular oraya gidiyor genelde, vardır bir bildikleri :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Mar 2011 12:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Mar 2010 19:11
Mesajlar: 258
Şehir: bahçelievler,ist
İsim: alpay evren
Araç: colt 1.3amt,L300panelvan,L300camlıvan :D
Meslek: öğrenci
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 24
_opeth yazdı:
hilmi yazdı:
yanlış hatırlamıyosam chiple 305 beygire çıkar ;) evo motoru olan bu seriydi dimi arkadaşlar?

çıkar ama motor sırf çiple düzgün yürüyemez sanırım.

dişlilerin kesin değişmesi lazım öyle bi yüklemeden sonra

_________________
viewtopic.php?f=33&t=2344
viewtopic.php?f=33&t=2553
ralli///art all day & all night


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Mar 2011 12:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2011 13:50
Mesajlar: 35
İsim: jaymz
Araç: 2005 Outlander turbo
Meslek: muhasebe
Yaş: 26
yazılanlara göre anladığım sey en iyisi oynamam dişliydi ıvırdı zıvırdı yapıp hp yükselince fren tutmuycak bu sefer bide fren değiştircez buna harcıyacağım paranın üzerine birazdaha koyup evo almak en mantıklısı galiba


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Mar 2011 19:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2011 13:50
Mesajlar: 35
İsim: jaymz
Araç: 2005 Outlander turbo
Meslek: muhasebe
Yaş: 26
beyler ben buna sadece headers yaptırsam kaç hp getirir motora ne zarar verirmi maliyeti ne kadar olur ( üff ne çok soru sordum )


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Mar 2011 15:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Mar 2010 19:11
Mesajlar: 258
Şehir: bahçelievler,ist
İsim: alpay evren
Araç: colt 1.3amt,L300panelvan,L300camlıvan :D
Meslek: öğrenci
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 24
düz boru hava filtresi, headers, headers sonrası egsoz sistemi 20hp getirisi olur tabi bunlarda kullandığınız markalarda önemli mesela simoto filtreyle greddy filtre aynı olmayacaktr. blow off ta takarsanız turbodan daha iyi verim alırsınız

_________________
viewtopic.php?f=33&t=2344
viewtopic.php?f=33&t=2553
ralli///art all day & all night


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2012 17:35 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
arkadaşlar 2005/6 turbo modellerde turbo etkisini hangi devirde gösteriyor. "anladığım kadarıyla" turbo araçlar (benzin dizel) turbonun etkisini gösterdiği devirde maksimum torka ulaşıyor. yani ne kadar düşük devirde turbo devreye girerse o kadar çabuk yakıt ekonomisi başlıyor. mesela volvolar modele göre 2200-2400-2700 de maksimum torka (240 nm) ulaşıyor. bu nedenle 99 volvo 70 serisi bile bizim turbolanderdan daha az yakıyor halbuki tork 303nm. ama teknik verilere göre 3500 de 303nm torka ulaşıyor. yani 3500 devirde turbo etkisini gösteriyor. volvolar gibi ortalama 2400 devirde 303 nm tork olsa volvodan az yakacak. sonuç: HERHANGİ BİR ŞEKİLDE TURBONUN DAHA DÜŞÜK DEVİRLERDE ETKİSİNİ GÖSTERMESİNİ SAĞLAYABİLİRMİYİZ.?
(turbo herzaman çalışır ama belli devirden sonra gücünü gösterir malum)
http://www.arabam.com/Test/Mitsubishi-O ... /Detay-180
http://www.arabam.com/Test/Volvo-C70-Co ... /Detay-344
test sonuçlarına yakın bilgileri kullanıcılardan veya yetkili serviste çalışmış olanlardan da dinleyerek teyit ettirdim: volvo mitsudan az yakıyor. özellikle uzun yolda. görebildiğim tek fark da bu maksimum torka düşük devirlerde ulaşması bunu da turbo ile sağlaması sanırım.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2012 23:33 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
Turbo değişirse .olur. tabi turbo değişecek ve ona göre yazılım yapılacak. Bir de hesaplama yapılırken torku ne kadar yüksek devirde alırsan o kadar beygir gücü.çıkıyor. bu en bariz dizelde görünür. Benim forester dizel aracım 1800-2400 arası 350 Nm tork üretiyor ama 150 beygir (aslında ps). ama wrx aracım 2800-5400 arası 306 Nm tork ürettiğinden 224 hp idi. Tork daha az ama beygir yüksek. Ama tabi 3500 devir bence fazla. Hani 3000 bile olsa iyidir. Bir de 3500 maksimum tork onun alltında da tork iyidir de o kadar değildir. İlla 3500 de sürersen gidecek değil. En iyi orada hızlanır. Yoksa turbo her zaman devrede. Mesela yine forester aracım 1600 devirde (maksimum tork devrinin 200 devir altında) bile 300 torkun üzerinde basıyor. Yani yine gidiyor.
En başta dediğim gibi turbo ve yazılımla bu sorun halledilir. Örnekleri de var. Evo ile aynı motor olduğundan evo turbosu vs ile güç artışı olur. Ben o aracı denedim . 3500 Filan ama iyi kaçıyordu. Esp olmayan o yüksek bir araca bence gereksiz. Ekonomi için derseniz aksine turbonun verimsiz olduğu yerlerde araba atmosferik gibi. 2.0 Modelleri gibi yakar. Sizin o dediğiniz yani alt devirde alma düşük hacim ve fazla vitesle olunca mantıklı olur sanki.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2012 00:44 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
sonuç olarak maliyetli ve zahmetine değmeyecek gibi. turbo outlanderın tork eğrisini nasıl buluruz?. 2500 devir civarı torkunu merak ediyorum. yani 2500 devir civarı 200 üstü tork varsa sakin kullanımla aradığımız ekonomiyi ((volvo değerlerini ) bulabilirmiyiz. (araç ağırlıkları yakın).

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye