Zaman: 29 Mar 2024 02:30

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2013 00:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
uğraşma evo al..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Tem 2013 03:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
Evo'yla ilgisi yok ki, bilimsel deney yapmak diyorum amaç. değil Evo, Porsche, Ferrari dahi alsam bunu denemek istiyorum. ne kadar hafifletildiğinde fark yapıyor araçta diye.
bu arada bazı şeyleri çıkarmaya başladım araçtan, ağırlığı tartıp resimlerini çekiyorum ancak resim ekleyemiyorum siteye :(

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Tem 2013 10:55 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Resimleri şu siteye yükledikten sonra buraya ilgili resmin adresini yazmanız yeterli olur;
http://www.hizliresimyukle.com/

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Tem 2013 20:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Mar 2013 14:51
Mesajlar: 147
İsim: Kutay
Araç: 1.3 Colt AMT
Meslek: Öğr.
Kan grubu: 0+
Yaş: 22
Arac hafifletmek cok onemli tabi. Adamlar stepnenin sacini bile kesip duz sac kaynatiyorlar. Sonra performans akuleri var cok kucuk sadece kutup baslari var. Arka hopaloller, arka koltuklar, pandizotlar kapi ici dosemeleri, icerideki halilar rollinglerde depo en az sekilde olur :)

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2013 13:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
şimdiye dek araçtan alınanlar: 1 kova ve içindeki temizlik-bakım malzemelerim, güvenlik seti, 5 litrelik su, bolca gazete, bagaj üstü kontra plak ve üstündeki örtüsü, ön ve arka küllükler, çakmak, torpido ve yan ceplerin boşaltımı (kolonya, mendil, navigasyon, güneş gözlükleri, kağıt, kalem), yedek lastik, kriko, bijon anahtarı, şoför koltuğu hariç koltuk başlıkları. akşam tartıp kilosunu sizlerle paylaşıcam inşallah.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2013 23:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Mar 2013 14:51
Mesajlar: 147
İsim: Kutay
Araç: 1.3 Colt AMT
Meslek: Öğr.
Kan grubu: 0+
Yaş: 22
Hafif jantlar var ama tabi para harcancak olsa carbon fibre malzemelerde alinabilinir. Mendil gazete vs.cok fark ettirecegini sanmiyorum. Cam suyunu bosaltabilirsin yaz aylarinda pek gerek yok. :)

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2013 14:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
evet, yaptıklarımı açıklıyorum: yedek lastik: 18 kg.
stepne, cilalar, şampuanlar, koltuk başlıkları, küllük, çakmak, gazete, güvenlik seti vs. 19 kg.
5 litre daimi bulundurduğum su.
ayrıca, her daim ağzına kadar dolu tuttuğum cam suyunu bol bol kullanıp azalttım. (en az 2 litre gitmiştir)
yakıtı da 1 depo almak yerine, her defasında ışık yanar yanmaz 10 litre alarak, toplamda 40 litreye yani bir depoya erişicem inşallah. Şuanda araçtan atılan ağırlık 44 kg civarı, dolu depo yerine sadece 10 lt olması da 20-30 kg farkedek. toplamda 65-70 kg ağırlık gitti diyebiliriz. lastik basınçlarımı da 2 psi arttırdım bu arada. sürüş tarzımda ve gittiğim güzergahlarda değişiklik yok. bazen tek başıma, bazen araç yine dolu oluyor.
şimdiye dek gözlemlerime gelirsek: hızlanmada pek fark yok, aynı gibi. km ise biraz farketti ancak dediğim gibi 4 defa 10 litre alıp, eski 10 litrede kaç km ler yapmışım bunlarla karşılaştırıp yazıcam.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2013 15:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Mar 2013 14:51
Mesajlar: 147
İsim: Kutay
Araç: 1.3 Colt AMT
Meslek: Öğr.
Kan grubu: 0+
Yaş: 22
Tebrikler.

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2013 19:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
yaz tatili dolayısıyla yarıda kalan deneyde, 2 defa 10,5 litre alarak ancak yarısını tamamlayabildim. yalnız şöyle bir durum var, yaz geldiği için İstanbul'daki araç sayısında doğal olarak trafikte azalma var. zaten daha fazla km yapar, bilimsel doğruluğu geçerli olmaz. bu yüzden Temmuz'da deneyi bitirdim.
SONUÇ: hem araçtan atılan 60-70 kg, hemde lastiklere ekstra 2-3 ps basınç artışı, 105 km yol yapan aracı 112 km ve 110 km yol yaptı. kesin olmamakla birlikte şuanda görülen ortalama %5 km artışı.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2013 23:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
5km lik artış gerçekçi değil..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2013 09:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
zaten bu yüzden "kesin olmamakla birlikte" diye önce belirttim. 5-7 km daha fazla yapıyordu. sadece 70 kg azaltımı değil, lastiklere de 2-3 psi fazla hava basıncı var işin içinde.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2013 08:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
aracı yaz tatili olduğu için eski haline getirmiştim, dün tekrar söktüm herşeyi. bu kez arka koltukları da söktüm. arkadan meğer ne çok ses geliyormuş. egsoz sesi ve depodaki benzin sesi rahatlıkla duyuluyor şuanda :)

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2013 13:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Mar 2013 14:51
Mesajlar: 147
İsim: Kutay
Araç: 1.3 Colt AMT
Meslek: Öğr.
Kan grubu: 0+
Yaş: 22
Bravo

EmektarGalaxyS2>Tapatalk

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Eki 2013 17:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
bu arada, ses yalitimi tamamliyorum ve araci geri topluyorum. usttekilere ilaveten, arka paspaslari ve arka koltuklari da sokmustum. arka koltuklar 16 kg, 2 paspas 1,5 kg. sonuc: aracin arkasi tatli bir sekilde savuruyor. genis bir virajda, alisveris merkezi cikisi, `bak boyle cikilir burdan` diyerek arkayi savurup cikmanin tadi bambaska :) ama performans artisi yada yakit tasarrufu konusunda kesinlikle gerek duyulmayacak birsey diyebilirim. deney tamamlanmistir, yardimci olan, destek veren, okuyan herkese tesekkur ederim :)

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye