Zaman: 28 Mar 2024 19:34

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2013 19:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
Lancer'dan once 1400 kiloluk 1.6 MeganeII vardı. ağır kasadan dolayı fazla yakıyor, ve iyi kalkamıyordu. hafifletmek için bişeyler yapmıştım. araçtaki temizlik malzemelerimi, yedek lastiği, stepneyi, arka koltuk başlarını vs. çıkarmıştım, bana 50 kilo vermişti. 2 ay bu şekilde kullandım. fark oldu mu dersiniz, pek bir fark olmadı. yakıt 1 kuruş bile inmedi.
sonra öğrendim ki, araç ağırlığı yüksek olunca, az çıkan ağırlık fark yapmıyor. halbuki 1000 kiloluk bir araçtan 50 kilo atsaydım bunu mutlaka farkederdim diye düşünüyorum.
şimdi, performans çiplerden pek bişey gelmediğine göre, katalitik konvertör iptal etmenin alt devirleri öldürdüğünü bildiğimize gore, turbo taktıramayacağımıza gore, aracı hafifletip daha seri olması için araçtan neler çıkarabiliriz???
(konfordan ödün verilecektir, sıkıntı yok) 2 aylık bir deneme süreci yapmak istiyorum tekrar. yakıtta yada seriikte fark olacak mı diye...

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2013 23:18 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
Yarım deponun üstünde yakıt almayın. Alın size 30 kilo.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2013 23:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2011 09:44
Mesajlar: 927
Şehir: Bursa
İsim: levent
Araç: Colt 1.3 AMT 2011, ASX Intense 2011
Meslek: Avukat
Kan grubu: ARh-
Yaş: 36
Spora git eşinle, 10'ar kilo verseniz aşk sana yirmi kilo. Ya da eşini direkt evde bırak al sana 50-60 kilo :-)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2013 23:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2009 00:01
Mesajlar: 212
Şehir: Buldan/DENİZLİ
İsim: ERDAL
Araç: 2009 1.5 İNVİTE YAKUT KIRMIZI LANCER
Meslek: ÖĞRETMEN
Kan grubu: Brh+
Yaş: 42
_opeth yazdı:
Havayastiklarini bi de arka egzos kazanini cikar. Kullanmadigin koltuklari sök kendi koltugunu ince yaris koltuguyla degistir. Muzik sistemini sök.


Yada arabani degistir 2.0 biseyler al. Yada az yakan hizli giden dizel arayislarina gec. Mesela 2003 1.7 dti corsa al

Nexus 4 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2013 00:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
hanımı almamak 45 kilo doğru :) yarım depo yakıt kullanmak 20 litre, hatta cam suyunu dahi çok az tutanlar var diye biliyorum. koltuğumu söküp yaris koltuğu almak bana yoktan yere harcamaya sebep olacak. benim yakalamak istediğim hiç para harcamadan, ne kadar yük atabiliriz?
bu arada konuyu yanlış yere açmışım, bunun için de özür dilerim :(

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2013 02:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Tek ya da iki koltuk...
Kapı ve bagaj döşemeleri sökülecek.. Bagajdaki ıvır zıvırları zaten siz söylediniz.
Bozmadan aracı en fazla bunları sökersiniz. Sonrası arabaya yazık olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2013 10:00 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
Parçaları komple kaldırma işini makul olanlarda zaten yapmışsınız. Bundan sonrası aerodinamik iyileştirme, daha küçük çaplı ve daha hafif jant. Mevcut parçaların hafif muadilleri ile değişimi olacaktır ki hep maliyet.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2013 00:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Aracı hafifleterek sonuç alacağını zannetmiyorum, performans yeterli değilse aracı değiştireceksin.
Yakıtsa problem lpg veya dizel bir araç seçeceksin.
Diğer türlü araçtan atacağın 50-60 kilo hissedilebilir bi fayda sağlamaz.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2013 01:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
yok araç değiştirmek değil, benim amacım tamamen deneysel. dediğim gibi 2 aylık deneme yapmıştım Megane aracımda, Lancer'da da yapmak istiyorum.
yoksa arabayı bu kadar soyup soğana çevirdikten sonar, gider Citroen Saxo alırım, 600-700 kilo araba, 40 litre mazotla 1000 km yapıyor uzun yolda. benim amacım, araç hafifletmek yakıtta fark eder mi? etsede etmesede 2 ay sonra herşeyi geri koyucam araca :)

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2013 02:12 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
hafifleyeceği muhakkak. sonuçta aracı hızlandırmak demek araca momentum yüklemek demek. momentum da araca etkiyen net kuvvet*zaman olan itme ifadesi ile değişir. ürettiğiniz kuvvet aynı olduğu halde aracın kütlesi azalacağından net kuvvetiniz artacaktır. bu da aynı miktarda hızlanma için daha az kuvvete ihtiyaç duyacağınızı gösterir. yani daha düşük devirde eskisi gibi hızlanma sağlayabileceğiniz gibi aynı devrilerde daha performanslı olması gerekir.
tersten bakarsak net kuvvet=kütle*ivme olduğuna göre ivme=net kuvvet/kütle olacaktır. burada araç hafiflediğinde öncelikle net kuvvetiniz artarken kütleniz düşecek. yani daha fazla ivme sahibi olacaksınız. ha daha az gaza basarsanız da daha aynı kuvveti elde etseniz bile paydadaki kütle düşeceği için ivme değeriniz yine iyi çıkar. kısaca basarsanız daha iyi gidecek basmasanız da aynı hızlanma ile daha düşük devirde dolayısıyla da daha az yakıtla işi göreceksiniz.
enerji ifadesinden de şu şekilde bakabilirsiniz. kinetik enerji=0,5*m*v^2 ifadesinde kütleyi düşürürseniz arabanın aynı hızda sahip olması gereken enerji miktarı düşer. eh bu enerji de motordan geliyor. yokuş çıkarken de araba bir potansiyel enerji yüklüyorsunuz. ep=m*g*h formülünde m düşerse araca yüklenecek potansiyel enerji azalır. bu da motorda üretiliyor.
ama tabi bu çoğunlukla hızlanma için geçerli. sabit hızda fazla bir değişim sezinleyemezsiniz. ve unutmayın ki burada bahsettiğimiz kuvvet kazancı tekerlerdeki sürtünme kuvvetinden kazanç. onun önünde de bir katsayı var ve 1'in altında hatta 0-0.5 arası. et kuvvete etkisi çok olmayacaktır. dediğim gibi sadece hızlanmalarda daha belirgin durumlar ortaya çıkar ki sürekli hızlanmadığına göre ivmelenme miktarından bunu anlamanız daha kolay.
jant çapını düşürmeniz bile dönme atalet momentinde değişim yapacağı için daha belirgin sonuç verir emin olun.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2013 02:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Aydın yine teknik konulara girdinde hiçmi üşenmiyorsun be arkadaş. :)

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2013 02:37 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
hacı araba işi en başında teknik bir iş. gönül işi daha sonra. teknik soruya nasıl cevap verelim ki.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2013 02:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Tamam o zaman şu soruyada cevap verde arkadaşı 2 aylık deneme işinden kurtar.
1200 kg bir araçtan 50 kg eksiltirsek yakıtta yüzde kaçlık bi tasarruf sağlarız?

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Tem 2013 21:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
hafif jant ve lastiğe geçin hiçbirşey sökmeseniz dahi fark eder


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2013 12:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
sinir kupu yazdı:
ama tabi bu çoğunlukla hızlanma için geçerli. sabit hızda fazla bir değişim sezinleyemezsiniz.


işte ben bunu bilmiyordum. şehirler arası sabit hızda pek fark çıkmayacak. o halde tüm farkı, dur-kalk şehir içi trafiğinde görürüm. bu hafta içinde sökmeye başlıcam inşallah. sötüğüm parçaları ve çıkarttığım toplam ağırlığı buraya yazıp sizlerle paylaşıcam. Megane'da hiç bir fark olmamıştı, Lancer'da 1 kuruş fark etse bari :)

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2013 16:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
megane'ın dizel, lancer'ın benzinli olmasından dolayı büyük ihtimalle aradaki tork farkından dolayı yakıta yansıyacaktır (tabii farkedilir olması için yine bir 50kg olması gerekir diye düşünüyorum)

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2013 16:48 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Öncelikle düşünce çok güzel, tebrik ederim Sercan Hocam. Sonucu merakla bekliyorum...

Aydın Hoca'ya detaylı bilgiler için ayrıca teşekkürler...

Varsa ön ve arka kol dayamaları kullanılmıyorsa sökülebilir.
Kauçuk paspaslar yerine, halı hafif paspaslar konabilir(arkalar kullanılmıyorsa hiç koymamak daha iyi olur),
Torpido boşaltılabilir(kitapçıklar vb.).

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2013 18:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2011 09:44
Mesajlar: 927
Şehir: Bursa
İsim: levent
Araç: Colt 1.3 AMT 2011, ASX Intense 2011
Meslek: Avukat
Kan grubu: ARh-
Yaş: 36
Görüntü rahatsız ermeyecekse on kaput ve bagaj kapağı sökülebilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2013 19:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
souldemon yazdı:
Görüntü rahatsız ermeyecekse on kaput ve bagaj kapağı sökülebilir.

:LOL: ortalıkta öyle gezen bir Lancer düşünemiyorum :Search:

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2013 01:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
souldemon yazdı:
Görüntü rahatsız ermeyecekse on kaput ve bagaj kapağı sökülebilir.


yok, o kadar yapmıycam :) o kadar derine inecek olsam, kapı içlerindeki demir bariyerleri sökmekle başlardım :)
kaput ve bagajı değil ama, altlarındaki elyaf çıkıp takılabiliniyorsa, onları çıkartcam.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye