Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

hava giriş kanalını soğuk tutabilme
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=47&t=6925
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  atmaca_seco [ 20 Ağu 2013 03:31 ]
Mesaj Başlığı:  hava giriş kanalını soğuk tutabilme

sürekli araçlarımızla ilgili bişeyler düşünüyoruz. kendimizce değişik icatlar buluyoruz. aklıma bişey takıldı. eğer performans artışı, motora giren havanın soğuk olmasıyla artıyorsa, biz bu kanalı kendimiz soğutamaz mıyız? şöyle ki:
kaputun altı çok sıcak ve biz kaputaltında hava giriş kanallarını, şu evlerdeki radyatörlerin arkasına koyduğumuz izolasyon malzemesinden koysak? sonuçta radyatörün ısısı duvara gitmiyor, eve geri dönüyor onunla. e bizde motordan gelen ısıyı, motora geri vercez. birde bu kanalları alüminyum folyo ile kaplasak, bu boruları dolayısıyla içeri giren havayı bir nebze soğutabilir miyiz?

Yazar:  catalyst [ 20 Ağu 2013 07:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

Cok fazla degisen birsey olmaz. Yarim derece, 1 derece degil, 10 derece sogutabiliyorsan anca o zaman gorursun farki. O da folyoyla imkansiz.

Yazar:  sinir kupu [ 20 Ağu 2013 08:06 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

Eskisinde de hareket halinde en sıcak olan yere koymuşlardır bence. Valla benim arabada da yeni kasa lancer gibi panjura kadat uzatılmamış.

Yazar:  akerimoglu [ 20 Ağu 2013 08:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

Gayet güzel konumlandırılmış bence.

Resim

Yazar:  İmas [ 20 Ağu 2013 09:34 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

Bu araçlar performans aracı değil ki, bir araçtan performans alabilmek için o aracın hangi amaçla üretildiğini bilmek gerekir. Araçların performansları teknik değerlerle kitaplarında yazar, ondan daha yüksek verim alamazsınız. Otomobilleri yapan üreticiler istemezler mi aynı yakıtla daha yüksek beygir gücü ve tork, olsa onlar yapardı zaten onların işi bu. Lancerin 115hp modeli de var, 300hp modeli de var.
Sonradan araçlarına abuk sabuk cihazlar, açık hava filtreleri, kalın egzoslar takıp 1.3 90hp aracı Ferrari 500hp sanan insanlar var bunları görünce gülüyorum hep. Çok gereksiz işler bunlar, araçtan performans almak istiyorsanız, motor yağını , filtresini, bujisini orjinaliyle değiştirin daha faydalı olur.

Yazar:  sinir kupu [ 20 Ağu 2013 10:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

akerimoglu yazdı:
Gayet güzel konumlandırılmış bence.

Resim


daha ne olsun yav. cillop gibi yerde işte

Yazar:  nightmare115 [ 20 Ağu 2013 12:07 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

hava girişinden nitrojen, sıvı azot vb verin ki soğuttum denilebilsin :fan: =@

Yazar:  atmaca_seco [ 22 Ağu 2013 14:54 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

aracın kaputu kapatıldığında, hava giriş kanalının önü tamamen kapanıyor. az once ince bir zil kablosunu hava girişine koydum, üstüne kaputu kapattım, o incecik kablo bile zorlukla geçti, filter sıkıştırıyor çünkü.
aracın hava alması, fazla yakmasını engellemek için mi bu kadar kapatılmıştır acaba? :unknown:
bazı araçlarda bu kanalları, akünün olduğu yerden götürüyorlar. aklıma ordaki filtreyi kaldırıp, daha fazla hava almasını sağlamak geliyor. yakıt artacak belki ama içeri daha fazla hava, daha serin hava girişiyle performans da artar tahminimce :fan:

Yazar:  atmaca_seco [ 22 Ağu 2013 19:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

işte böyle olması gerekli :) deneme amaçlı az once Bakırköy-Beylikdüzü arasını açık kaputla gittim. düz yolda herhangi bir fark yoktu hızlanmada, ancak sokak arasında çıktığım bir yokuşu bu kez rahat çıktı. psikolojik olarak mı yoksa hava girişinin tamamen açılmasıyla rahat nefes almasından mı bilemiyorum.

Yazar:  4g92p [ 22 Ağu 2013 19:31 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

Kaputun ayaklarına pul takarak kaput altı sıcaklığı düşürebilirsiniz.

Resim

Yazar:  TaylanDemirci [ 23 Ağu 2013 16:01 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

açık hava filtresini krom boruyla istediğin şekilde konumlandıra biliosun czt ye düşünüyodum bnm sol farın alt kısmında intercooler var aynı şekilde sağ tarafa hava filtresi uzatılabilir. cztde bi ısı problemi var çünkü zorlarsan manifol contası eritiyo.

Yazar:  catalyst [ 23 Ağu 2013 18:54 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

atmaca_seco yazdı:
aracın kaputu kapatıldığında, hava giriş kanalının önü tamamen kapanıyor. az once ince bir zil kablosunu hava girişine koydum, üstüne kaputu kapattım, o incecik kablo bile zorlukla geçti, filter sıkıştırıyor çünkü.
aracın hava alması, fazla yakmasını engellemek için mi bu kadar kapatılmıştır acaba? :unknown:
bazı araçlarda bu kanalları, akünün olduğu yerden götürüyorlar. aklıma ordaki filtreyi kaldırıp, daha fazla hava almasını sağlamak geliyor. yakıt artacak belki ama içeri daha fazla hava, daha serin hava girişiyle performans da artar tahminimce :fan:


Tahminimce yagmurlu havada yagmur, camur, su, toz, toprak vs. girmemesi icin oyle yapmislar. Direkt onunu kapayarak panjurdan yani biraz asagidan gelen havayi yonlendirmisler. Kaputtaki contanin denk geldigi yerin hemen arkasindaki deliklerden de bu anlasiliyor.

Sonraki lancer resmindeki gibi olmasi yagmurda cok sakincali bence.

Yazar:  atmaca_seco [ 01 Eyl 2013 13:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

geçen gün filtreyi ve boğaz kelebeğini temizlemek amacıyla söktüğümde, hava girişin önündeki filtrenin sökülebilir olduğunu farkettim ve filtreyi söktüm, bagajda taşıyorum. şu sıcak havalarda filter olmadan rahatça hava girişi olsun, Kasım-Aralık gibi tekrar takarım filtreyi soğuklarda yağmurlarda.

Yazar:  İmas [ 01 Eyl 2013 16:23 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

atmaca_seco yazdı:
geçen gün filtreyi ve boğaz kelebeğini temizlemek amacıyla söktüğümde, hava girişin önündeki filtrenin sökülebilir olduğunu farkettim ve filtreyi söktüm, bagajda taşıyorum. şu sıcak havalarda filter olmadan rahatça hava girişi olsun, Kasım-Aralık gibi tekrar takarım filtreyi soğuklarda yağmurlarda.


Şu an hava filtresiz mi kullanıyorsunuz, ben mi yalnış anladım?

Yazar:  İmas [ 02 Eyl 2013 09:17 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

atmaca_seco yazdı:
geçen gün filtreyi ve boğaz kelebeğini temizlemek amacıyla söktüğümde, hava girişin önündeki filtrenin sökülebilir olduğunu farkettim ve filtreyi söktüm, bagajda taşıyorum. şu sıcak havalarda filter olmadan rahatça hava girişi olsun, Kasım-Aralık gibi tekrar takarım filtreyi soğuklarda yağmurlarda.


Hocam mitsubishi duymasın alır arabayı elinden :lol:
Aslında tam tersi daha uygun olur, çünkü yazın hava sıcaktır ve tozlar daha fazla havada uçuşur. Kışın yağmurlarda fazla toz kalkmaz. Zaten filtre yazın daha çok kirlenir. Bence takın daha büyük masraf açarsınız. Eğer daha iyisini yapmak isterseniz K&N markalı filtreleri tavsiye ederim, biraz pahalıdır ama hava giriş çıkışı daha iyidir.

Yazar:  atmaca_seco [ 02 Eyl 2013 18:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

durum durum, yanlış anlaşılma olmuş! filtresiz kullanılır mı hiç! aracın kapı filtreleri gibi bir filter yok mu kaputun önünde? hani ses yalıtımı için içine 4 mm akvaryum hortumu çekiyoruz. heh, işte onu söktüm :) yoksa hava filtresini söktüğümde bile temiz bez tıkıyorum, toz girmesin diye, birde filtresiz kullanıcam? :) kırmızı alarmı kapatabilirsiniz :D

Yazar:  sinir kupu [ 02 Eyl 2013 22:30 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

fitil olmasın o?

Yazar:  atmaca_seco [ 03 Eyl 2013 16:17 ]
Mesaj Başlığı:  Re: hava giriş kanalını soğuk tutabilme

sinir kupu yazdı:
fitil olmasın o?
:vauv:

:kır: :kır: :kır:

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/