Zaman: 20 Kas 2017 12:28

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 18 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2013 03:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 560
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
sürekli araçlarımızla ilgili bişeyler düşünüyoruz. kendimizce değişik icatlar buluyoruz. aklıma bişey takıldı. eğer performans artışı, motora giren havanın soğuk olmasıyla artıyorsa, biz bu kanalı kendimiz soğutamaz mıyız? şöyle ki:
kaputun altı çok sıcak ve biz kaputaltında hava giriş kanallarını, şu evlerdeki radyatörlerin arkasına koyduğumuz izolasyon malzemesinden koysak? sonuçta radyatörün ısısı duvara gitmiyor, eve geri dönüyor onunla. e bizde motordan gelen ısıyı, motora geri vercez. birde bu kanalları alüminyum folyo ile kaplasak, bu boruları dolayısıyla içeri giren havayı bir nebze soğutabilir miyiz?

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2013 07:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Cok fazla degisen birsey olmaz. Yarim derece, 1 derece degil, 10 derece sogutabiliyorsan anca o zaman gorursun farki. O da folyoyla imkansiz.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2013 08:06 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2846
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
Eskisinde de hareket halinde en sıcak olan yere koymuşlardır bence. Valla benim arabada da yeni kasa lancer gibi panjura kadat uzatılmamış.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2013 08:41 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3216
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 34
Gayet güzel konumlandırılmış bence.

Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2013 09:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
Bu araçlar performans aracı değil ki, bir araçtan performans alabilmek için o aracın hangi amaçla üretildiğini bilmek gerekir. Araçların performansları teknik değerlerle kitaplarında yazar, ondan daha yüksek verim alamazsınız. Otomobilleri yapan üreticiler istemezler mi aynı yakıtla daha yüksek beygir gücü ve tork, olsa onlar yapardı zaten onların işi bu. Lancerin 115hp modeli de var, 300hp modeli de var.
Sonradan araçlarına abuk sabuk cihazlar, açık hava filtreleri, kalın egzoslar takıp 1.3 90hp aracı Ferrari 500hp sanan insanlar var bunları görünce gülüyorum hep. Çok gereksiz işler bunlar, araçtan performans almak istiyorsanız, motor yağını , filtresini, bujisini orjinaliyle değiştirin daha faydalı olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2013 10:15 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2846
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
akerimoglu yazdı:
Gayet güzel konumlandırılmış bence.

Resim


daha ne olsun yav. cillop gibi yerde işte

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2013 12:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
hava girişinden nitrojen, sıvı azot vb verin ki soğuttum denilebilsin :fan: =@

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2013 14:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 560
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
aracın kaputu kapatıldığında, hava giriş kanalının önü tamamen kapanıyor. az once ince bir zil kablosunu hava girişine koydum, üstüne kaputu kapattım, o incecik kablo bile zorlukla geçti, filter sıkıştırıyor çünkü.
aracın hava alması, fazla yakmasını engellemek için mi bu kadar kapatılmıştır acaba? :unknown:
bazı araçlarda bu kanalları, akünün olduğu yerden götürüyorlar. aklıma ordaki filtreyi kaldırıp, daha fazla hava almasını sağlamak geliyor. yakıt artacak belki ama içeri daha fazla hava, daha serin hava girişiyle performans da artar tahminimce :fan:

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2013 19:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 560
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
işte böyle olması gerekli :) deneme amaçlı az once Bakırköy-Beylikdüzü arasını açık kaputla gittim. düz yolda herhangi bir fark yoktu hızlanmada, ancak sokak arasında çıktığım bir yokuşu bu kez rahat çıktı. psikolojik olarak mı yoksa hava girişinin tamamen açılmasıyla rahat nefes almasından mı bilemiyorum.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2013 19:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Kaputun ayaklarına pul takarak kaput altı sıcaklığı düşürebilirsiniz.

Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2013 16:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 May 2013 10:17
Mesajlar: 8
Şehir: İstanbul
İsim: Taylan
Araç: Colt CZT
Meslek: Pazarlama
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 26
açık hava filtresini krom boruyla istediğin şekilde konumlandıra biliosun czt ye düşünüyodum bnm sol farın alt kısmında intercooler var aynı şekilde sağ tarafa hava filtresi uzatılabilir. cztde bi ısı problemi var çünkü zorlarsan manifol contası eritiyo.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2013 18:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
atmaca_seco yazdı:
aracın kaputu kapatıldığında, hava giriş kanalının önü tamamen kapanıyor. az once ince bir zil kablosunu hava girişine koydum, üstüne kaputu kapattım, o incecik kablo bile zorlukla geçti, filter sıkıştırıyor çünkü.
aracın hava alması, fazla yakmasını engellemek için mi bu kadar kapatılmıştır acaba? :unknown:
bazı araçlarda bu kanalları, akünün olduğu yerden götürüyorlar. aklıma ordaki filtreyi kaldırıp, daha fazla hava almasını sağlamak geliyor. yakıt artacak belki ama içeri daha fazla hava, daha serin hava girişiyle performans da artar tahminimce :fan:


Tahminimce yagmurlu havada yagmur, camur, su, toz, toprak vs. girmemesi icin oyle yapmislar. Direkt onunu kapayarak panjurdan yani biraz asagidan gelen havayi yonlendirmisler. Kaputtaki contanin denk geldigi yerin hemen arkasindaki deliklerden de bu anlasiliyor.

Sonraki lancer resmindeki gibi olmasi yagmurda cok sakincali bence.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2013 13:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 560
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
geçen gün filtreyi ve boğaz kelebeğini temizlemek amacıyla söktüğümde, hava girişin önündeki filtrenin sökülebilir olduğunu farkettim ve filtreyi söktüm, bagajda taşıyorum. şu sıcak havalarda filter olmadan rahatça hava girişi olsun, Kasım-Aralık gibi tekrar takarım filtreyi soğuklarda yağmurlarda.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2013 16:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
atmaca_seco yazdı:
geçen gün filtreyi ve boğaz kelebeğini temizlemek amacıyla söktüğümde, hava girişin önündeki filtrenin sökülebilir olduğunu farkettim ve filtreyi söktüm, bagajda taşıyorum. şu sıcak havalarda filter olmadan rahatça hava girişi olsun, Kasım-Aralık gibi tekrar takarım filtreyi soğuklarda yağmurlarda.


Şu an hava filtresiz mi kullanıyorsunuz, ben mi yalnış anladım?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2013 09:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
atmaca_seco yazdı:
geçen gün filtreyi ve boğaz kelebeğini temizlemek amacıyla söktüğümde, hava girişin önündeki filtrenin sökülebilir olduğunu farkettim ve filtreyi söktüm, bagajda taşıyorum. şu sıcak havalarda filter olmadan rahatça hava girişi olsun, Kasım-Aralık gibi tekrar takarım filtreyi soğuklarda yağmurlarda.


Hocam mitsubishi duymasın alır arabayı elinden :lol:
Aslında tam tersi daha uygun olur, çünkü yazın hava sıcaktır ve tozlar daha fazla havada uçuşur. Kışın yağmurlarda fazla toz kalkmaz. Zaten filtre yazın daha çok kirlenir. Bence takın daha büyük masraf açarsınız. Eğer daha iyisini yapmak isterseniz K&N markalı filtreleri tavsiye ederim, biraz pahalıdır ama hava giriş çıkışı daha iyidir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2013 18:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 560
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
durum durum, yanlış anlaşılma olmuş! filtresiz kullanılır mı hiç! aracın kapı filtreleri gibi bir filter yok mu kaputun önünde? hani ses yalıtımı için içine 4 mm akvaryum hortumu çekiyoruz. heh, işte onu söktüm :) yoksa hava filtresini söktüğümde bile temiz bez tıkıyorum, toz girmesin diye, birde filtresiz kullanıcam? :) kırmızı alarmı kapatabilirsiniz :D

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2013 22:30 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2846
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
fitil olmasın o?

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2013 16:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 560
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
sinir kupu yazdı:
fitil olmasın o?
:vauv:

:kır: :kır: :kır:

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 18 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye