Zaman: 29 Mar 2024 02:08

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 29 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Yüksek cc enjrktör seçimi
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2015 16:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Arkadaşlar aracımdaki benzin enjektörlerinden birinde sorun var.
Değişecek.
Ancak değiştirmişken biraz daha yüksek cc bi enjektör almayı düşünüyorum yüksek bar benzin pompamda yolda ileride kısmet olurda turboyu büyütmek nasip olursa enjektörleri tekrar değiştirmek zorunda kalırım düşüncesine sahip olduğum için alırken şimdiden daha yüksek cc enjektör düşünüyorum.
Ama yüksek cc enjektörün faydası ne olur ? Zararı ne olur ? Kaç cc enjektör seçmeliyim ?
Hangi enjektör benim araca uyar hangisi uymaz ?
Bu konuda bilgi sahibi arkadaşlara danışmak istedim.
Mesela rc nin 750 cc enjektörlerini buldum.
Pistonları eritirsin alma dediler.
Alsam bile bunlar standart mı ? Direk benim araca uyar mı ?
Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2015 17:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
wideband ve afr ile ayarlanabiliyor diye biliyorum hocam.
Yazılımı en son her şey bitince yaptırmayı planlıyorum ki bu çok uzun bir süreç olacak

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2015 20:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
enjektörlerin hepsi aynı olmalı orj alıp takın, büyük turboyla büyüklere geçersiniz.

beyinden enjektörlere 2 damla benzin atın sinyali gitmiyor, 2 saniye açık kal sinyali gidiyor büyük enjektör olunca aynı süre çalışacak ancak daha fazla yakıt göndermiş olacak, aracınızda buna göre hava çekmediği için püskürtülen yakıt mist olarak dağılmak yerine sıvı şekilde kalacak ve piston sıkıştırmaya çalıştığında, kapağınızı kelimenin tam anlamıyla patlatacak çünkü sıvılar sıkıştırılamaz :(

tabi bu en kötü senaryo o zamana kadar zengin karışım kaynaklı farklı sıkıntılarda çıkabilir


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2015 22:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Peki nette dünya kadar yapan var bunu hepsi yazılımmı attırıyor araca ?
Daha büyük enjektör için yazılım yaptırmak zorundamıyız yani ?
Bu wideband afr felan bi işe yaramıyor mu ?

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2015 13:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
Şimdiye kadar hiç üç standart enjektorun yanına tek büyük takan görmedim siz gorduyseniz Lütfen paylaşın yeni birşey ogreneyim.

Yakıt sistemine yapılan değişiklikler yazılımla düzenlenmek zorundadır (eğer yazılım yapılamıyorsa piggy-back unitelerle de müdahale edilebilir) yoksa karışım düzgün ayarlanamayabilir.
Wideband (geniş aralıklı lambda ölçüm cihazı) bunu gözlemek için sonradan takılır çünkü aracinizda bulunmaz onun yerine narrow-band (dar aralıklı ölçüm cihazi) mevcuttur. Aralarındaki fark ise narrowband sadece karışımın zengin ve ya fakir olduğunu söyler ancak ideal karışımından ne kadar uzak olunduğunu söylemez, wideband ise karışımın nerede olduğuna dair sayısal bir değer sunar. İsimlerindeki "dar-geniş" de buradan gelir

Tekrar araca dönersek aynı ayarda büyük enjektorun olduğu silindir daha zengin çalışırken diğerleri düzgün ya da büyük kısım düzgün çalışırken diğer kısımlar fakir de kalacaktır, olası durum ise hepsinin saçma değerlerde çalışmasıdır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2015 13:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Yok sen beni yanlış anladın ben 4 ünü birden değiştireceğim eğer büyütürsem.
Ama bu yazılım olayını ben en son her şeyi bitirdikten sonra yapmak istemiştim yani turboyu felan büyütüp header felan takıp bütün işlemler bittikten sonra ki sende bana öyle demiştin diye hatırlıyorum.
Aslında sen bi buluşmaya gelsen seni esir alacağım sanırsam.
Soru yağmuruna tutacağım. :)
Yinede yardımların için çok teşekkürler.
Şimdi en azından şunu bilsem hangi enjektörleri alabilirim daha yüksek cc li.
En azından şimdi alırım kenara koyarım yazılımı yaptırabileceğim şekle gelince yani diğer parçalarımısa hazır hale getirince hepsini birden taktırıp direkt yazılımını yaptırırım.
Ama enjektör konusunda nasıl yapacağım hangi enjektör uyar onu bulamadım.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2015 15:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
8 kasıma gelme niyetim vardı da 10'unda sınavlarım var malesef yattı o iş :(

mantıklı olan çeyizi tamamlayıp herşeyi tek seferde uygulamak veya uygulatmak zaten enjektör konusunda 750ler muhtemelen büyük kaçar 1.4 civicte 190ccydi çünkü.
Enjektör ve parçalar güç hedefine göre belirleniyor, evo enjektörleri uygun fiyatlı bir tercih olur bence stock evoları motora dokunmadan stock turboyla 400hp sınırına getiriyorlar.

bu arada ufak bir detay iki tip enjektör vardır düşük ve yüksek empedanslı aracın sistemine göre seçilmesi lazım yanlış hatırlıyor olabilirim ama mitsubishiler yüksek empedanslı enjektör kullanıyorlar diye kalmış aklımda


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2015 15:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
subaru sti ların 550 cclik enjektörlerini düşünmüştüm ben ama direkt yerine otururmu bilmiyorum.

O zaman biz şimdilik arzalı enjektörümüzü değiştirip yola devam edeceğiz. Lakin o enjektörün de parça kodunu aldım fakat bulmak mesele gibi duruyor.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2015 09:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Evo enjektörleri çok pahalı yaa.
Subarununkiler daha uygun gibiydi.
Üstelik nette kullananda gördüm ama yurtdışında tabi

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2015 16:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
empedans muhabbeti uygun olduktan sonra hepsi çalışır, aynı herşeyleri


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2015 20:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Yuvaya uymama gibi bir durum yok yani ?

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2015 15:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
uyar diye biliyorum sonuçta dairesel contalı yuvaya oturuyorlar ama yine de bir araştırmak lazım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2015 15:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Bana her aracınki aynı değil dediler de

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2015 11:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
http://www.robietherobot.com/storm/fuel ... rguide.htm

böyle bir sayfa buldum özet bilgi var enjektörlerle ilgili


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Kas 2015 01:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Hepsi iyi güzelde o hesaplamalar beni bozdu walla bozdu hemde çok bozdu öyle böyle bozmadı baya bozdu yani

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2015 01:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Uzun araştırmalar sonucu subaru impreza wrx sti modelinin 565cc lik pembe enjektörlerinin direk bizim araca uygulanabildiğini öğrenmiş bulunmaktayım :)
Aracın orjinal enjektörlerinin tanesinin 1024tl + kdv olduğunu da öğrenince bunlardan aramaya başlıyoruz artık.

Ayrıca boch 044 yüksek performans (5 bar) pompamızda elimizde.

Ancak okuduğum bazı yorumlar pompanın çok sesli çalıştığı yönünde, bunun yerine deatchwerk (umarım yanlış yazmamışımdır :) ) pompa tavsiye ediliyor.
Tomei ayarlı ve göstergeli benzin regülatörümüzde yolda inşAllah.
Regülatörüm geldiğinde ikisini birden montaj edeceğim.
Regülatörden ayar yapılabildiğinden benzin pompası için araca yazılım atmayada gerek yokmuş.
Enjektörler değiştiğinde yapılan yazılıma göre regülatörden tekrar ayar yapmak da mümkün :)

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2015 11:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
şimdiden hayırlı olsun, merakla bekliyorum sonucu :)
yazılım icin görüştüğünüz bir yer var mı?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2015 15:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
o yazılıma gerek yok diyen kimse onu etrafınızdan uzaklaştırın


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2015 22:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
cagkn yazdı:
o yazılıma gerek yok diyen kimse onu etrafınızdan uzaklaştırın

Enjektör için kesinlikle yazılım deniyor ancak sadece benzin pompası için gerek yok baya bi araştırdım hocam regülatör fazla basınçla gelen benzini geri gönderiyor gerektiği barda stabil benzinle beslemeyi sağlıyor.
Bu konuda bu uygulamayı yapmış norveçli avustralyalı ve hatta malezyalı arkadaşlardan defaatle bilgi aldım.
Ama enjektör konusunda evet yazılım şart.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2015 15:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
he evet pompa değişince regülatörle sağlıklı çalışır ben bütün uygulama için söylemiştim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 29 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye