Zaman: 19 Kas 2017 17:11

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2015 10:02 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4057
İsim: ilhami
Araç: Safrane 2.0 Volvo
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
.daha evvel lpg başlığında bahsetmiştim. aslında tasarruf ve performans cihazları başlığı olsa orada olmalı.
dün istanbul maltepe de" hidroenerji " marka kit taktırdım.araç km.si 89.179km. 88.800km.de yağ değişimi yaptım. motor silk koydum. eko modda 90 km. de 7.3 litre yaktı ama 90km. hızla nereye kadar sabredilir :) Sistem malum suyu element gazlarina ayırıp yanıcı patlayıcı olan gazı yanma odasına gönderiyor. Benim kit diğer piyasadakilerden yaklaşık 2 kat pahalı. sebepleri
1. Oksijeni yanma odasına göndermiyor. Oksijen metal kesmede kullanılan bir gaz volvo Çeliği veya mitsu Çeliği bile olsa çelik subaplar bile yipranir, bırakın lpg de eriyen magnezyum subaplari. Sistem motora zarar vermezlik onayını avrupadan almış tek sistem.
2. kontrol/ Ecu ünitesi var. Tam anlamıyla Ecu diyemeyiz ama Fonksiyonu, katalizör olarak kullanılan potasyum tozunun az veya çok olduğunu % olarak gösterip gerekirse alarm veriyor. Bende şu an %87, %40 altında eklemek gerek. 1cay kaşığı. Amperi digital olarak +, -ayarliyorsun ayarladiktan sonra 10 sn bekleyip Ecu ikaz sinyali vermez ise hafızaya alıyorsun. kullandığım diğer kit sadece manuel düğmeyi çevirerek ayar yaptırıyor aşırı amper de ikaz etmiyor, benim için en önemlisi amper dalgalanmalari olmuyor aracın elektrik tesisatı nı bozmuyor yani Bobin vs sıkıntı yok. malum Bobin, elektrik yüzünden Carisma mı sattım.
3. Titanyum malzeme sayesinde minimum düşük elektrik kullanıyor, titanium sıfır tepkime sayesinde uzun ömürlü ve Saf hidrojeni kullanıyor firma ençok saf hidrojen kullanılmasını öne çıkartıyor. Oksijen dışarı atılıyor, çevreye zararsız değil faydalı yani :) saf hidrojen yukarıda belirtildiği gibi motor ömrü için önemli.
4. Son gaz basmada borularda ki gaz hemen hemen hiç kalmıyor zaten montaj da 1-2 karıştan uzun boru kullanılmıyor. boruları parmak kadar kalın yani diğerinden en az 5 kat kalın. Ayrıcalık olarak celik sarmali var.
5. Montaj süresi tahminimden uzun sürdü, 5 saat. Teorik te 1 saat olur gibi ama cihazları uygun yere koyman gerek. kaput içi geniş olmasına rağmen motor ve turboya sıcak nedeniyle uzak olmak zorunda. Tepkime için değil cihazlar zarar görmesin diye.
6. Filtre var. suyun, yüksek vakum yada aşağı yukarı yani yükseklik farkı nedeniyle gazlara motora girişini engelliyor. zaten montaj da yükseklik farkına dikkat edip ayarlıyorlar.
7. mutlaka saf su kullanılması gerek. uzun vadede sıkıntı olmasın diye. Diğer markalar pet şişe su veya arıtma cihaz suyu da olur diyorlar. daha temkinliler hatta potasyum bile her yerden almayın kalite farklı diyor. kendilerinden alınması için söylenmiş olabilir ama 3 kuruşluk bişey ve 30, 60 bin km gidiyor.
7. Elektrikcileri hakan bey iyi bir Elektrikci. Türkiyedeki ilk lpg de benzin pompasına role uygulayan 2 kisiden biriymiş Carisma yı da öve ove bitiremedi :) bendeki pompa rolesini söktu. yanlış takılmış arıza lambasıni bile yakabilir dedi. lpg sokulünce role kalmıştı.
Sonuçları yazmaya devam edeceğim . hidrojen sistemi takılacak ise bu sistem daha güvenli görünüyor.
https://m.facebook.com/av.ilhami/activi ... 8729958028
Şu an ortalama degerlerim. Şehir içi 14, 15 uzun yol 7.5 -8. Uzun yol değer ekonomik 120 km yi geçmeyen değer. Yaklaşık olarak şehir içi 15 litre şehir dışı 8 litre diyelim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


En son av.ilhami tarafından 01 Şub 2015 22:11 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2015 10:30 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4057
İsim: ilhami
Araç: Safrane 2.0 Volvo
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Unuttum. Montaj da tek tereddüt hidrojen girişini hava filtresinden hemen sonra maf sensörü öncesinden verdiler. bana biraz uzun gibi geldi. iyi tarafı ise hidrojen sistem temizliği de yapıyor maf sensörü de temizlenecek. ama yanlış algılama değerlendirme yapar mı göreceğiz. ideal amper ayarları kullandıkca amper ayarlayarak ulaşacağız şu an 7 amper. 2.0 motorda 6 ideal imiş ama ben silindir fazlalığı yüksek turbo ve ağır kasa nedeniyle 7 tavsiye ettim 7 yaptılar. Performans artışı olmazsa ara dedi. şu an net bir artış olmadı birazdan arayacağım, malum pazar günü ve montaj akşam 8 de bitti. Takılan sistem 1.6, 5.5 motor arası için uygun olan. En azından max motor büyüklüğü 2.0 veya 3.0 olsa belki daha düşük fiyat maliyet olabilir . 1.5 ve altı motor kiti daha ucuz. Yani 2 tip değil 3 tip olsa 3 . tip 5.5 motora kadar desteklese daha iyi olurdu.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2015 22:16 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4057
İsim: ilhami
Araç: Safrane 2.0 Volvo
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
istanbul (anadolu) dan karadan bursa ve bileciğe gelindi. performans ve tasarruf(yol bilgisayarına göre) görülmedi. firma arandı 7 den 8 ampere çıkarıldı. yavaş yavaş yükselteceğiz.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2015 11:12 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4057
İsim: ilhami
Araç: Safrane 2.0 Volvo
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
sabah araç (8 amper yaptıktan sonra) daha performanslı gibi geldi ama sabahları soğuk motor nedeniyle zengin karşımdan kaynaklı mı anlamak için gün içinde tekrar bakmak lazım. en iyi test sanayi rampasında 5. vites 2bin devir altında çıkabilmesi olacak

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2015 22:46 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4057
İsim: ilhami
Araç: Safrane 2.0 Volvo
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
amperi 9 yaptım. daha hissedilir bir performans var. yakıt tasarrufu için uzun yol kolluyorum.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2015 10:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Hadi hayırlısı abi takipteyim

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2015 12:21 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4057
İsim: ilhami
Araç: Safrane 2.0 Volvo
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
biliyom daha doğrusu tahmin ediyom: yoksa kendin çal kendin oyna gibi olurdu bu başlık :D
şöölee bi Eskişehir bilecik yapsam rahatlayacağım. aşırı amper yüklemesi performans arttırsa da tüketimi de arttırıyormuş diye yazmışlar DH da. araba iyi gidiyor ama yakıyormu bilemem. net sonucu da uzun yolda anlarım.
cevap için teşekkür az buçuk reyting olduğunu hissetmenin ötesinde bir tespit oldu. foto koyacaktım unuttum

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2015 12:29 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4057
İsim: ilhami
Araç: Safrane 2.0 Volvo
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Resim

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2015 12:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2012 22:23
Mesajlar: 566
Şehir: Antalya
İsim: hakan
Araç: Hyundai i20 1.2 Elite Blue 2015
Meslek: Havayolu
Kan grubu: a+
Yaş: 41
Ben de takipteyim valla. Coltuma 2 yıl, 28bin KMdir biniyorum. 3-4 yıl daha binmeyi düşünüyorum. Ondan sonra elektrikli araç almayı düşünüyorum. Ancak şarj istasyonlarının yaygınlaşması, batarya kira bedellerinin düşmesi vs. 3-4 yıl içerisinde zor görünüyor. Bu nedenle sıfır KM benzinli araç alıp Hidroenerji taktırmayı da düşünebilirim. O zamana hem hidro enerji kitleri daha da gelişir ve ucuzlar diye düşünüyorum. Belli bir süre içerisinde öngörülen tasarrufun sağlanmaması durumunda kesintisiz iade gibi durumları var mı?

_________________
Bir iyilik yaparsın, o senin görevin haline gelir.
"Hayır" diyebilen insanın samimiyetine güvenebilirsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2015 13:45 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4057
İsim: ilhami
Araç: Safrane 2.0 Volvo
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
evet iade garantili satılıyor. benim avantajım para vermeden daha evvel hidrojen sisteminidenemiş olmam. herhangi bir arıza olmazsa iadeyi düşünmüyorum açıkçası performans açısından bile alınır; yazılım çipleme gibi risklere girmektense bu daha basit ve sorunsuz. gerekirse söktüğüm lpg yi takar hidro lpg olarak yoluma devam ederim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2015 19:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
iyi güzelde abi lpg bizim GDI araçlara takılmıyor bunun o konuda durumu nedir ?
takılıyormu GDI FSI TSI tarzı motorlara ?

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2015 15:23 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4057
İsim: ilhami
Araç: Safrane 2.0 Volvo
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
kısaca söyliyeyim, yanma odasına hava giren herşeye takılabilir; yakıt ile hava (%76 azot, %21 oksijen vs) buluşup buji kıvılcımı ile yanma oluyor ya, iste bu havanın içine benzinden daha düşük derecede tutuşan hidrojen oranının yüksek olması yanma kalitesini yani motora verdiği gücü arttırıyor. hem daha kolay hem de daha güçlü bir yanma (ENERJİ) ortaya çıkıyor. temel espiri bu.
diğer hidrojen sistemlerinde su daki oksijen de yanma odasına gidiyor ama bu oksijen sorunlara sebebiyet verebilir; sübap erimesi, motor stop ettiğinde tekrar hidrojenle birleşip su (korozyon) sebebi olması.
sonuçta içten yanmalı motor olsun yeter.
sistem hava filtresinden temiz hava geçtikten sonra motora girmeden önce uygun bir yerden hava akışına hidrojenin bir boru ile ilave edilmesidir.
gdı motorlar düşük hızda çok tasarruflu olacağından diğer dengi 1.8ler kadar tasarruf sağlamaya bilir. vvti Toyotalarda tasarruf düşük. uzun yolda yüksek hızda daha keyifli olur. her halükarda %15 tasarruf garanti ediliyor motora göre %45 oluyormuş. özellikle eski model motorlarda dediler. ne demekse eski sistem. (başka üreticiler ile de konuştuklarımdan derledim.)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2015 17:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Peki abi maliyeti nedir ?
Montajı felan kaça mal oluyor ?

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2015 17:41 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4057
İsim: ilhami
Araç: Safrane 2.0 Volvo
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
bu soru bamteli oldu :D
firmalara göre değiken oksijen ve hidrojeni beraber motora verenler 750 TL civarı motor büyüklüğüne göre değişen fiyatlar var. bir firma motor büyüklüğüne göre 3 model çıkartmış benim firma 2 model. 1500cc ve 1500 üstü 5500 cc arası (binek bölümünden bahsediyorum)
ben şahsen piyasanın en pahalısı olan ama içime sinen hidroenerji markayı aldım cyber, hidro türk vs. markalarda var. benimki 2 grup büyük motor olduğundan 1170 avro olanı aldım. fiyat pazarlığa açık düşürebilirsiniz belki neticede özel sektör söylediklerim katalog fiyatıdır. daha önce kullandığım cyber markasının büyük motor olanı 1200TL idi. sanırım 1.5 olanlar 750 TL. ama kalite göremedim. amper değerleri 0-8 arası oynuyor, sigorta atıyor. amper ekranı bozuluyor. oksijeni de motora gönderiyor vs. sıkıntılara açık. hidro enerji avrupadan türkiyeye gelen avrupa onaylı sabit amper korumalı, saf hidrojeni motora veriyor vs. vs.
niyeti olan ki bence biraz erken olur ben uzun yola çıkmadım çünkü firma yetkilisi mustafa bey ile görüşüp bilecikten ilhami deyip bilgi ve pazarlığa oturabilirsiniz. takdir yüce MCT nin.
mustafa tel:0532 549 0000

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2015 12:40 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4057
İsim: ilhami
Araç: Safrane 2.0 Volvo
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
potasyum değeri düşmüş hata ile katı olarak ekleme yaptım. doğrusu, yarım çay bardağında çay kaşığı ile eritip sıvı olarak su ekleme yerinden koymakmış.
potasyum değeri %100den fazla göründüğünde cihaz tepkimeyi durduruyor: aşırı hidrojen üretimi nedeniyle herhangi bir sıkıntı olmasın diye. bu emniyet diğerlerinde yok.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 11:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Maliyetide iyiymiş ben bu tarz olaylarda kaç km yapıcamda verdiğim peşin parayı çıkarıcam hesabına girerim.
1100 avroya bile yaptırsam ortalama 3 bin liraya yakın bi rakam olacak ben o parayı çıkaracak yolu yapana kadar emekli olurum :)
Düşün abi 2 senede 8 bin km yol yapmışım :)
Aracımın yakıtıda çok çok iyi bence.
1.8 gdi otomatik uzun yolda 5 litreyi gördüm.
Şehir içinde 10-12 aralığında yakıyor hiç gerek yok şimdilik.
Maliyeti çok yüksek bu hidro olayının.
Amma ve lakin fakat yani bilgilenmek maksatlı takipteyim :)

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 16:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Hocam dikkatli ol ! Potasyum wiki bilgisine göre su ile aşırı tepkimeye giriyormuş ve oluşan ısı nedeniyle açığa çıkan hidrojenin yanma tehlikesi de varmış.

Ayrıca potasyum oksijensiz, vakumlu ortamda saklanması lazım, en fazla 6 aya kadar olan saklamalarda gaz yağı altında saklanır gibi okumuştum. saklandığı kap içinde kapak altında bi olaylar oluşup hareket halinde patlama olabilirmiş. Seni sevdiğimden uyarma gereği hissettim.

Sendeki potasyum tozu saf potasyum değildir zannımca. Bu iş için üretilmiş içinde eser miktarda potasyum ihtiva eden farklı bir karışım olabilir.

Zırt pırt bitecekse tarım malzemeleri satan bir yerden potasyum nitrat alsan aynı işi görür herhalde.

Tepkimeyle ortaya çıkacak hidrojenin yakıt olarak kulanılabilmesi için bence çok büyük miktarlarda elde edilebilmesi lazım. Toplu taşıma araçlarına yapılan uygulamada araç üzerinin hidrojen tankları ile dolu olduğunu ve günlük dolum gerektiğini düşününce senin aracın arkasına 1 tonluk su tankı ile falan gezmen lazım.

Bana pek verimli bir sistem gibi gelmedi bu.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 12 Şub 2015 21:21 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4057
İsim: ilhami
Araç: Safrane 2.0 Volvo
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
potasyum oranı artarsa sistem kendini kapatıyor, su ekleyip düşürüyorsun. potasyum kuru halde yarım çekirdek kabuğu gibi beyaz. yarım çay bardağına 4 çay kaşığı atınca ısınma meydana geliyor eriyor ve su kayganlaşıyor aynen bol tuzlu deniz suyu gibi. sistemde kullanılan su miktarı 2 litre kadar.
1 litre su dan 1.600 litre hidrojen üretiliyormuş. yani binek için sorun yok. depo boşalması kullanıcıya göre 6 ay olur hadi diyelim ayda bir o da enfazla 3 TL.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: HİDRO ENERJİ
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2015 01:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 560
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
takipteyim

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye