Zaman: 15 Ara 2017 15:15

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2017 14:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Kas 2015 13:54
Mesajlar: 38
İsim: zafer
Araç: Carisma
Meslek: Makine Mühendisi
Yaş: 32
Merhaba,

Aracımda 2 gündür benzine geçme sorunu var. sadece yüksek devirde değil düşük veya dururken de geçiyor sonra düğmeye bastığımda devreye girmiyor.. Stop eder birkaç saat beklerse giriyor ama 3-5km sonra yine benzinde.

Sistemim eski, VOLTRAN marka. Ama regülatör değişti. Voltrancı usta buldum bilgisayara bağladık hiçbir hata vermemiş beyin. Ayar yaptı değişiklikleri yükledi, 30km kadar sorunsuz geldim sonra yine bozuldu maalesef.
regülatörden yada filtreden olmadığına eminim filtre değişeli en fazla 2 ay oluyor. Regülatör de 1 yıl önce değişti ama yağ sızma vs yok. Enjektör değişimi yapalı mıyım? Veya kesici?

BASINÇ-YAKIT KALİTE-SICAKLIK yüzünden olsaydı beyinde hata kodu olarak gösterilirdi ama yok. Basınç borularında çatlak yok. Enjektör kabloları yeni değişti. Aracım Carisma 1.6glx otomatik. Benzin fiyatları fena cep yakıyor 46krş civarı gidiyor ...

Daha önce sorulmuş bu soru ama filtre değişince düzelmiş bende filtre yeni zaten... Görüşlerinizi rica eder teşekkür ederim.


NOT: ENjektörleri başka marka olarak değiştirebilir miyim yoksa VOLTRAN bulunamayacağı için komple LPG sistemi değişimi mi gerekecek?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2017 16:45 
Çevrimiçi
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4268
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
geçmiş olsun. Maalesef yapılacak şey sizin de değiniz gibi uğraşıp bir sürü parça parası vermektense iyi bir usta bulup Atiker yada Gasitaly taktırmak daha pratik ve uzun vadede ekonomik olacaktır. Muhtemelen aracınızdakş lpg montajı 10 yıla yaklaşmıştır. +10 yıl olunca zaten yenilemek gerek (depo vs. değişimi şart)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017 11:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Kas 2015 13:54
Mesajlar: 38
İsim: zafer
Araç: Carisma
Meslek: Makine Mühendisi
Yaş: 32
Merhabalar haftasonu sorunu çözdük.4 ustaya gittim herbiri kaputu bile açmadan değişecek abi demişti. Gittim internetten su,gaz ve elektrik şemalarını buldum açtım önüme.aracımda parçaların üzerine keçeli kalemle yazıp bir bir baktım. Kablo gerilimlerini kontrol ettim (iş yerinden ödünç aldığım cihaz ile) regülatöre giden su boruları çatlaktı ve sorun su-beyin veya sensör kaynaklı olarak belirledim.

Aynı ustaya gittim yine "değişecek abi komple" demesine rağmen çıkma beyinle denemeyi ikna ettik, sonuç aynıydı. Sensör hatası vermiyordu bilgisayarda ama onun da değişimini israr ettik. Ve sornu çözüldü. Problemin nedeni:

Çatlak su boruları sensörlerin üzerine su damlatmış, sensörleri bozmuştu ancak nasıl oluyorsa kartta arıza kaydı yoktu. Ama programda dikkatli bakınca manifold basıncının 0 gösterdiğini farkettik, sensör değişimi sonrası düzeldi.

Borular:50TL
2 adet sensör: 200 TL


işçilik almadı 250tl ye problemimi çözdüm...

Aksi taktirde 1300TL fatura çıkarıyorlardı. Adamlar usta değil montajcı. Şuan sağlıklı bir şekilde kullanmaktayım.Benzine geçme problemi artık yok.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017 15:04 
Çevrimiçi
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4268
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Geçmiş olsun: Çözülemeyen arızaları böyle dikkatli inceleme ile çözmek mümkün. genel de de basit bir sebeptir.
güzel paylaşım oldu teşekkürler

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2017 20:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 204
İsim: M. Asım
Araç: Carisma Avance 2001
Meslek: Öğretmen
Yaş: 36
Geçen sene sonunda ben de benzer bir sorunla nice servisler dolaştım. Araç aniden benzine geçiyor, denemelere rağmen anca uzun zaman sonra tekrar gaza alınabiliyor ama yine silkeleyip benzine geçiyordu. Montaj garanti kapsamında olmasına rağmen atiker benden bir sürü ekstra para alıp "bu sefer oldu" diyerek defalarca gönderdi ama nafile daha eve varmadan yine benzine geçiyordu.
En sonunda servisle papaz olduk. Neredeyse arabayı o haliyle alıcısına durumu anlatıp satıp kurtulmayı düşünmüştüm ki, kaputu kaldırıp dikkatlice inceleyince gaz enjektörlerinden birini besleyen kablonun soyulup şasi aldığını ve sistemin kısadevre algılamasıyla çalışmayı durdurduğunu fark ettim. Bez bir bant alıp güzelce izole ettim, sorun kesildi. maşallah o günden beri sorun yok.

Bu iş bana birkaç takım (bobin-kablo) ateşleme elemanı değişimine, enjektör temizliği vs. gibi alakasız harcamalara mal oldu malesef.

Yani kısacası -hep aynı meşhur sonuca vararak diyorum ki- kişi kullandığı aracın ustası olmalı yoksa yolan çok oluyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye