Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

LPG konusunda bilinen yanlışlar
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=48&t=10737
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Yazar:  kaan20 [ 04 Eyl 2015 02:10 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

Gayet güzel yazmışsın Vedat abi, alınan yakıtın kalitesiyle ilgili eklemek istediklerim var;

lpg yakıtı düzgünse aracın çekişinde filan sorun olmuyor. yakıtı da menzili de değişmiyor. menzil neden değişiyor, lpg şamandıraları problemli oldukları için ve dolum sırasında %80 limiti biraz aşıldığından, fulleme yapıldığında her istasyonda deponun doluluk oranı bir olmuyor. doğal olarak menziller farklı oluyor. hatta istasyon basıncı bile etkiliyor. bir keresinde shellde depo %100 doldu, şamandıradan ses bile gelmedi.

öte yandan alınan yakıt pis/düzgün değilse araçta tekleme, çekmeme gibi problemlere sebep oluyor, adı sanı bilinmeyen bazı yerlerde denk geliyor böyle şeyler. coltta nedendir çözemedim yol bilgisayarı lpg ölçüyor biliyorsundur, mesut hava akışmetreden dedi ama bilmiyorum, benim şehiriçi 9lt civarında yolbilgisayarında ortalamam olur genelde. depom ortalam 25lt gaz alıyor, yaptığım yol ile yol bilgisayarı verilerini karşılaştırdığımda çok yakın çıkıyorlar. pamukkale gaz var buralarda, zamanında piyasadan 40kr ucuz satıyordu. bitik depoya 40tl denemek için aldım, benim ortalama 14lt'leri gördü, ben başta gazdan şüphelenmedim, araba bozuldu herhalde derken bir kalkışta araba tekler gibi oldu ve düzeldi o zaman yakıttan olduğunu fark ettim. aracı lpg'li satın aldım 32500km'dir bu şekilde kullanıyorum, bir kere arıza ışığım yandı(fakir karışım), bitik depoyu izmir otogar karşısında PO'dan doldurmuştum, depoyu yarıladığımda aracın arıza ışığı yandı, o gün depo bitti ve shellden aldım, ertesi gün sönmüştü...

denizli-izmir arasını sık gidip geliyorum, aldığım her marka lpg ile benzer ortalamalar elde ediyorum. Adını bilmediğim ve ilk defa gittiğim yerlerde kurumsal şirketleri tercih ediyorum, bir problemde en azından arkasında durma ihtimalleri biraz daha var.

Kötü yakıt sebebiyle lpg filtreleri daha çok dolabiliyor, arıza ışığı yaktıran PO yakıtı filtrelerimi bile etkilemişti, o zaman çok kötü çıkmıştı lpg filtreleri. ondan sonra aldığım yakıtlara dikkat ettim ve düzenli diğer bakımlarda filtreler hep normal kirlilikte idi. Shell, BP, Opet, total bu firmaların bayilerinden aldığım gazlar hep memnun etti.

Yazar:  erolkls [ 04 Eyl 2015 08:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

Lpg yaptırmayı düşünüyorum, konu ve bilgilendirmeler için teşekkürler.

Moto G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  maxmaster [ 05 Eyl 2015 01:38 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

Ellerine sağlık hocam. İyi demişsin. Sübab erimesi olayını Ankara Şaşmaza da ki Şeref ustayla bizzat görüştüm. Dediği tek şey şu : birçok araç (benzinli yada tüplü farketmez) sübab eritir. benzinli biraz daha geç tüplü biraz daha erken. Eritene kadar bin. zarar olmaz gelirsin çelik sübap takarız dahada sorun çıkmaz yoluna devam edersin. Bide yılda 10000 km nin üstünde yol yapacaksan takalım yoksa gerek yok dedi. Valla adamlar motoru yapmış. haftada 50 TL Shell den benzin atıyorum arabaya her işimi görüyorum gezmemede gidiyorum. aşağı yukarı 180-200 km yol yapıyorum bana yetiyor.. 600 km şehirler arası yol gittim ortalama hızım 150 km/s 140 tl benzin yaktı. Tüpte de aynı yolu gittim 110 TL filan. bence bana gerek yok... taktırmayacağım o yüzden ...

Kolay gelsin... Kazasız Günler ...

Yazar:  muratyayla [ 05 Eyl 2015 09:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

Bende şöyle bir ekleme yapayım benim lpg montajını yapan usta eski motorculardan dediği eskiden bir pistona iki subab olduğundan çapları büyüktü şimdi bir pistona dört sübab iyice ufaldı benzinde sübab eritirsin devamlı yüksek devirde gezersen dayanmaz dedi. Ama lpg daha çabuk eritir orada doğru amma sakin sürerim dersen hiç korkma dedi burda yapacağınız km ile edeceğiniz tasarrufu hesaplayın misal ben 14 ayda 25 K yol yaptım 20 kuruş kar etsem ki fazladır 5bin yapar kitin parasıda sübab parasıda çıktı bundan sonrası masrafsız :-)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  kaan20 [ 06 Ara 2015 15:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

DH'de LPG'ye öcü gözüyle bakan bir üyeye yazdığım cevabı buraya eklemeyi düşündüm, oldukça faydalı olacaktır.

Şu sorulara cevap verilmiştir:
LPG nedir?
LPG patlar mı?
Niye sabahları benzinle çalıştırırız?
LPG'ye geçiş noktası ve çözümler
Sigara LPG'yi patlatır mı ?
LPG'li araçlar kokar mı?
HADİ LPG TAKTIRALIM :LOL:

LPG NEDİR?
katı hale geçme noktası yaklaşık -200 ile -150 derece civarlarında. daha altında katı halde olacak ki ülkemiz şartlarında "lpg yakıtının donması" imkansız. gaz halinde bulunması için (içindeki maddelerin karşımına bağlı) -15derecelerin üzerinde olması gerekiyor. -15 derecenin üzerinde gaz halinde oluyor. Normalde kokusuz olan lpg rafineride özel madde eklenerek kokulu hale getiriliyor ki bir sızma kaçak durumunda fark edilsin. LPG donmaz, sadece lpg regulatörü içindeki motor suyu donabilir. Bu sebeple ilk çalıştırmada eski nesiller çalışmayabilir.

LPG sıvı halde tanklarda tutulur. Yani ev tüpü de aracın yakıt tankı da sıvı halde lpg tutar. Sıvı halde olmasının sebebi de yüksek basınç altında olmalarıdır. Yani araçtaki lpg'nin depolanması ile ev mutfak tüpünde depolanması aynıdır. Tek fark yakıtın kullanış biçimidir.

LPG PATLAR MI?
LPG tankının, tüpünün patlamasını önlemek için oldukça yüksek basınçlara dayanacak ve aşırı basınç altında tank içindeki yakıtı dışarı bıracak şekilde tasarlanır. Evde veya araçta tanktan yanma noktasına götürülen borularda(diğer parçalarda), sistemlerde zamanla boruların çürümesi, zarar görmesi, tıkanması vs. sebeplerle gaz kaçakları, sızıntılar olmaktadır. Bu biriken gaz sıcak bir cisimle veya kıvılcımla karşılaşınca alevlenir yani halk diliyle patlar. Tank patlamaz.

LPG ustalarımız aşırı cahil olduğu için cahil cesareti denen başta savma iş yapanları mevcuttur. doğal olarak fiyat uygun tehlike yüksek oluyor. evet reno12, tofaş kuş serileri, bilimum eski mekanik araçlar düz lpg sistemlerine sahip ancak sahibinin düzgün bakmamasını lpg'ye değil, sahibinin cahil cesaretine veya 2 kuruş bakım parasını vermek yerine ölmeye göze almasına bağlayabiliriz.

Sıralı sistem taktıran biz bilinçli kullanıcılar ise taktırmadan önce hangi marka iyi, hangi usta iyi iş yapıyor, hangi usta düzgün ayar yapıyor, her şeyine detaylıca araştırıyor, lpg kullanımda nelere dikkat edilmeli, benzinliye göre nasıl bir fark ortaya çıkıyor öğreniyor ondan sonra montaj için işlemlere başlanıyor.

LPG niye ilk çalıştırmada benzine ihtiyaç duyar?
Öncelikle lpg -15 gibi gaz haline geçiyor dedik ancak motorda silindirde havayla güzelce karışıp tam verimli yanmanın gerçekleşmesi için 35-40derece yakıtın o civarlarda olması gerekiyor. Sistemler bunu ise lpg regulatörü denen cihazla yapıyor. LPG regulatörü ise motor suyunu kullanarak lpg'yi gaz haline geçirmektedir. Yani ilk çalıştırmada motor suyu zaten soğuk, doğal olarak lpg yakıtını tam verimli noktaya getiremeyince fakir karışım denilen durum oluşuyor ve motor stop edebiliyor. Bunun önüne geçmek adına sabahları ilk çalıştırmada sıcaklık sensörü ile belli bir noktaya kadar lpg sistemi bekler ısı yeterli düzeye gelince aracı otomatik olarak lpg'ye alır. Böylelikle silkeleme, stop etme, gaz yememe gibi durumların önüne geçilmiş olunur. Eğer bu sistem olmasa idi, fakir karışım sebebiyle yanmamış yakıt egzost sistemine gidecek ve oradaki ısıyla yanacak, oradaki parçalara zarar bilecektir. eski nesil araçlarda daha basit düz parçalar kullanıldığı için problem olmuyor ama yeni nesil araçlarda tamamen benzine göre parça üretilip tasarlandığı için uygun olmayan kullanımda zarar görebiliyor. (demir parça yerine alüminyum parça gibi).

LPG'ye geçiş noktası ve çözümler:
İnsanımız sadece günü kurtarmalık basit çözümler ürettiği için geçiş noktasını 25-30a çektiriyor. Ama en güzel geçiş noktası 40 derecedir. Benim yaz aylarında otoparktan çıkmamla gaza geçmesi bir oluyor. yani 200-300mt sonra geçiyor. orada harcadığı benzinin lafı olmaz. Ancak kış aylarında motorun ısınması için baya zaman geçebiliyor. Ancak yine aç gözlü yağ esnafının 10w40ı sanayi ve servislerde sattırmaya ve kullandırmaya zorlaması kadar gaddar bir şey yok. Teknolojik motorlar(2008-2010'dan sonra üretilmiş) artık belli bir kaliteye ulaştı, şahin doğan değil yani içine ince atsanız da eksiltmez. yurtdışında 0w20 gibi ipince yağla kullanılan motora burada serviste 10w40 gibi rezalet dandik yarı sentetik motor yağı koyup bir de 4lt'sine 70-80tl fatura kesiyorlar. 4lt yağ onlara 40-50tl'ye geliyor. lpg'li araçlarda kışın daha iyi ısınması için 10w40 yerine 5w40, 5w30, 0w40, 0w30 gibi tam sentetik yağ tercih edilebilir aracın km'si ve bulunduğu bölge şartlarında. aracıma eski sahibinde 10w40 konulmuş, 10w40 ile 2.5km'de ısınıp lpg'ye geçen aracım sonrasında 5w40 tam sentetik kullanmamla birlikte daha çabuk gaza geçer oldu. kış aylarında bile 1km olur olmaz ısınıyor ve gaza geçiyor. soğukta daha akışkan yağ motorun soğukta rahat çalışmasını ve ısınmasını sağlar. Rahat çalışan motorun da sesi azalabiliyor.

Sigara LPG'yi patlatır mı ?
Sigara kullanan kişiler genelde bazı noktaları umursamıyor, ben bunu çevremde sigara içenlerde fark ettim. Umursasalar zaten sağlığını düşünüp içmezlerdi... Neyse sigara kullanan kişi aracında lpg sistemini kullanıyorsa araç içinde ve dışındaki lpg'nin pis kokusunu fark edecek ve umursayacak. Yani normal zamanlar dışında anormal bir lpg kokusu var ve umursamayıp sigarasını yakarsa elbette patlamaya mahkum. Sigara yakmak yerine aracını gidip kontrol ettirip problemi çözdükten sonra sigarasını kullanabilir. Düzenli bakım yapıp, olası bir kokuyu ciddiye alır ve ateşle yaklaşmazsa patlamaz.

LPG'li araçlar kokar mı?
Son olarak lpg'li araç çalıştığında koku yapmaz, koku yanlış ayar sonucu oluşur. düzgün yanmayan yakıt egzosttan çıkar bu da kokuya sebep olur. motor arıza ışığı yanmayan, zaten lpg'de benzinli gibi az tüketiyor doğal olarak hiçbir şekilde araç içinde dışında lpg kokusu bulunmaz.

HADİ LPG TAKTIRALIM :LOL:
Özetle lpg konusunda isim yapmış usta, kaliteli bir kit(atiker,akl asla), düzgün bir lpg ayarı ile kullanım sırasında da (belirli aralıklarla lpg filtre değişimi) düzgün bakım ile hiçbir problem yaşanmaz. Güvenlik sebebiyle LPG tankı %80'ninden fazla doldurulmamalıdır.(ben yakıt alırken uyarırım, pompa atınca veya araç şamandırası ötünce durdur derim). LPG adı sanı bilinmemiş yerlerden değil bilindik ve çevrenin de tavsiye ettiği istasyonlardan alınmalıdır. Benzin deposu da çeyrek altına indirilmemelidir. Benzinsiz kalan benzin pompası ısınıp arıza vermektedir. Bunlara dikkat ettiğiniz sürece ne bir masrafınız olur ne de patlarsınız. Aracın normal rutin bakımlarına ek lpg için sadece 10bin km'de bir 50tl/70TL ne ise lpg bakımına para ödenir o kadar...

Yazar:  gokmavi [ 09 Ara 2015 10:14 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

Güzel bir bilgilendirme yazısı olmuş Kaan. Ellerine sağlık...

Yazar:  gokmavi [ 09 Ara 2015 11:25 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

gokmavi yazdı:
Güzel bir bilgilendirme yazısı olmuş Kaan. Ellerine sağlık...


En son Kaan'ın yazısını okuduğum için seni atlamışım Vedat, seninde ellerine sağlık ;)

Yazar:  Fatma [ 18 Mar 2018 19:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

kaan20 yazdı:
DH'de LPG'ye öcü gözüyle bakan bir üyeye yazdığım cevabı buraya eklemeyi düşündüm, oldukça faydalı olacaktır.

Şu sorulara cevap verilmiştir:
LPG nedir?
LPG patlar mı?
Niye sabahları benzinle çalıştırırız?
LPG'ye geçiş noktası ve çözümler
Sigara LPG'yi patlatır mı ?
LPG'li araçlar kokar mı?
HADİ LPG TAKTIRALIM :LOL:

LPG NEDİR?
katı hale geçme noktası yaklaşık -200 ile -150 derece civarlarında. daha altında katı halde olacak ki ülkemiz şartlarında "lpg yakıtının donması" imkansız. gaz halinde bulunması için (içindeki maddelerin karşımına bağlı) -15derecelerin üzerinde olması gerekiyor. -15 derecenin üzerinde gaz halinde oluyor. Normalde kokusuz olan lpg rafineride özel madde eklenerek kokulu hale getiriliyor ki bir sızma kaçak durumunda fark edilsin. LPG donmaz, sadece lpg regulatörü içindeki motor suyu donabilir. Bu sebeple ilk çalıştırmada eski nesiller çalışmayabilir.

LPG sıvı halde tanklarda tutulur. Yani ev tüpü de aracın yakıt tankı da sıvı halde lpg tutar. Sıvı halde olmasının sebebi de yüksek basınç altında olmalarıdır. Yani araçtaki lpg'nin depolanması ile ev mutfak tüpünde depolanması aynıdır. Tek fark yakıtın kullanış biçimidir.

LPG PATLAR MI?
LPG tankının, tüpünün patlamasını önlemek için oldukça yüksek basınçlara dayanacak ve aşırı basınç altında tank içindeki yakıtı dışarı bıracak şekilde tasarlanır. Evde veya araçta tanktan yanma noktasına götürülen borularda(diğer parçalarda), sistemlerde zamanla boruların çürümesi, zarar görmesi, tıkanması vs. sebeplerle gaz kaçakları, sızıntılar olmaktadır. Bu biriken gaz sıcak bir cisimle veya kıvılcımla karşılaşınca alevlenir yani halk diliyle patlar. Tank patlamaz.

LPG ustalarımız aşırı cahil olduğu için cahil cesareti denen başta savma iş yapanları mevcuttur. doğal olarak fiyat uygun tehlike yüksek oluyor. evet reno12, tofaş kuş serileri, bilimum eski mekanik araçlar düz lpg sistemlerine sahip ancak sahibinin düzgün bakmamasını lpg'ye değil, sahibinin cahil cesaretine veya 2 kuruş bakım parasını vermek yerine ölmeye göze almasına bağlayabiliriz.

Sıralı sistem taktıran biz bilinçli kullanıcılar ise taktırmadan önce hangi marka iyi, hangi usta iyi iş yapıyor, hangi usta düzgün ayar yapıyor, her şeyine detaylıca araştırıyor, lpg kullanımda nelere dikkat edilmeli, benzinliye göre nasıl bir fark ortaya çıkıyor öğreniyor ondan sonra montaj için işlemlere başlanıyor.

LPG niye ilk çalıştırmada benzine ihtiyaç duyar?
Öncelikle lpg -15 gibi gaz haline geçiyor dedik ancak motorda silindirde havayla güzelce karışıp tam verimli yanmanın gerçekleşmesi için 35-40derece yakıtın o civarlarda olması gerekiyor. Sistemler bunu ise lpg regulatörü denen cihazla yapıyor. LPG regulatörü ise motor suyunu kullanarak lpg'yi gaz haline geçirmektedir. Yani ilk çalıştırmada motor suyu zaten soğuk, doğal olarak lpg yakıtını tam verimli noktaya getiremeyince fakir karışım denilen durum oluşuyor ve motor stop edebiliyor. Bunun önüne geçmek adına sabahları ilk çalıştırmada sıcaklık sensörü ile belli bir noktaya kadar lpg sistemi bekler ısı yeterli düzeye gelince aracı otomatik olarak lpg'ye alır. Böylelikle silkeleme, stop etme, gaz yememe gibi durumların önüne geçilmiş olunur. Eğer bu sistem olmasa idi, fakir karışım sebebiyle yanmamış yakıt egzost sistemine gidecek ve oradaki ısıyla yanacak, oradaki parçalara zarar bilecektir. eski nesil araçlarda daha basit düz parçalar kullanıldığı için problem olmuyor ama yeni nesil araçlarda tamamen benzine göre parça üretilip tasarlandığı için uygun olmayan kullanımda zarar görebiliyor. (demir parça yerine alüminyum parça gibi).

LPG'ye geçiş noktası ve çözümler:
İnsanımız sadece günü kurtarmalık basit çözümler ürettiği için geçiş noktasını 25-30a çektiriyor. Ama en güzel geçiş noktası 40 derecedir. Benim yaz aylarında otoparktan çıkmamla gaza geçmesi bir oluyor. yani 200-300mt sonra geçiyor. orada harcadığı benzinin lafı olmaz. Ancak kış aylarında motorun ısınması için baya zaman geçebiliyor. Ancak yine aç gözlü yağ esnafının 10w40ı sanayi ve servislerde sattırmaya ve kullandırmaya zorlaması kadar gaddar bir şey yok. Teknolojik motorlar(2008-2010'dan sonra üretilmiş) artık belli bir kaliteye ulaştı, şahin doğan değil yani içine ince atsanız da eksiltmez. yurtdışında 0w20 gibi ipince yağla kullanılan motora burada serviste 10w40 gibi rezalet dandik yarı sentetik motor yağı koyup bir de 4lt'sine 70-80tl fatura kesiyorlar. 4lt yağ onlara 40-50tl'ye geliyor. lpg'li araçlarda kışın daha iyi ısınması için 10w40 yerine 5w40, 5w30, 0w40, 0w30 gibi tam sentetik yağ tercih edilebilir aracın km'si ve bulunduğu bölge şartlarında. aracıma eski sahibinde 10w40 konulmuş, 10w40 ile 2.5km'de ısınıp lpg'ye geçen aracım sonrasında 5w40 tam sentetik kullanmamla birlikte daha çabuk gaza geçer oldu. kış aylarında bile 1km olur olmaz ısınıyor ve gaza geçiyor. soğukta daha akışkan yağ motorun soğukta rahat çalışmasını ve ısınmasını sağlar. Rahat çalışan motorun da sesi azalabiliyor.

Sigara LPG'yi patlatır mı ?
Sigara kullanan kişiler genelde bazı noktaları umursamıyor, ben bunu çevremde sigara içenlerde fark ettim. Umursasalar zaten sağlığını düşünüp içmezlerdi... Neyse sigara kullanan kişi aracında lpg sistemini kullanıyorsa araç içinde ve dışındaki lpg'nin pis kokusunu fark edecek ve umursayacak. Yani normal zamanlar dışında anormal bir lpg kokusu var ve umursamayıp sigarasını yakarsa elbette patlamaya mahkum. Sigara yakmak yerine aracını gidip kontrol ettirip problemi çözdükten sonra sigarasını kullanabilir. Düzenli bakım yapıp, olası bir kokuyu ciddiye alır ve ateşle yaklaşmazsa patlamaz.

LPG'li araçlar kokar mı?
Son olarak lpg'li araç çalıştığında koku yapmaz, koku yanlış ayar sonucu oluşur. düzgün yanmayan yakıt egzosttan çıkar bu da kokuya sebep olur. motor arıza ışığı yanmayan, zaten lpg'de benzinli gibi az tüketiyor doğal olarak hiçbir şekilde araç içinde dışında lpg kokusu bulunmaz.

HADİ LPG TAKTIRALIM :LOL:
Özetle lpg konusunda isim yapmış usta, kaliteli bir kit(atiker,akl asla), düzgün bir lpg ayarı ile kullanım sırasında da (belirli aralıklarla lpg filtre değişimi) düzgün bakım ile hiçbir problem yaşanmaz. Güvenlik sebebiyle LPG tankı %80'ninden fazla doldurulmamalıdır.(ben yakıt alırken uyarırım, pompa atınca veya araç şamandırası ötünce durdur derim). LPG adı sanı bilinmemiş yerlerden değil bilindik ve çevrenin de tavsiye ettiği istasyonlardan alınmalıdır. Benzin deposu da çeyrek altına indirilmemelidir. Benzinsiz kalan benzin pompası ısınıp arıza vermektedir. Bunlara dikkat ettiğiniz sürece ne bir masrafınız olur ne de patlarsınız. Aracın normal rutin bakımlarına ek lpg için sadece 10bin km'de bir 50tl/70TL ne ise lpg bakımına para ödenir o kadar...




neden ATİKER ASLA DEDİNİZ? benim araç atiker...

Yazar:  tilki [ 19 Mar 2018 08:10 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

Atiker düşmanlığı yapanlar marka algısına hapsolmuş kişiler ... Boş verin dediklerini... Benim her aracımda Atiker kit vardı çokta sorun yaşamadım... Şimdiki aracım zavoli beyin sorunlu mesela...

Yazar:  av.ilhami [ 19 Mar 2018 09:37 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

Teleflex, Prins ve Atiker kullanan biri olarak şunu söyliyeyim: iyi bir montaj yapılırsa Atiker yeter! uzun süre kullanımda elbetteki kalite farkı ortaya çıkacaktır. Ancak Atikerin yedekparça maliyeti ile Prins BRC maliyetlerine baktığınızda ve her yerde bulunabilir olması nedeniyle Atiker yine de tercih edilir. Atiker enjektörlerini 150-200 TL. ye alabiliyorken diğerleri +500 TL. Atiker filtre 10 TL. iken prins +100 TL. tamam prins filtre daha kaliteli ama değişim süresi Atikerden 10 kat daha uzun değil! yani km. ye vurduğunuzda kaliteli ve pahalı olanlar yine pahalı oluyor. yani ucuz mal alacak kadar zengin değilim sözü LPG sektörü için geçerli değil. Atiker yerine Prins/BRC almak için aracınızın 6 silindir 300 beygir Turbo gibi sıradışı araçlardan olmalı. 4 silindir araçlar için Atikerden daha pahalı LPG sistemi almak sadece fazla para ödemektir. özellikle Prins ve BRC de sorun çıktığı zamanki yaklaşımları markanın kalite algısının çok altında. bunu Prins markasında bizzat yaşadım.

Yazar:  tilki [ 19 Mar 2018 09:42 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

Nokta

Yazar:  cafer_haki [ 19 Mar 2018 21:52 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

LPG mağduru olarak benimde bir kaç yorumum olacak.2015 ye LPG montaj i yaptırdım.cok marka araştırma si yaptım.o zaman bilinçsiz bir kullanıcı olarak tavsiyelerde göre fiyat olarak Lovato taktırdım.neyse o süreç çok uzun.sonuc olarak şu an ki aklım olsa Atiker obd li sistem taktirirdim din.hepsi ayni sadece enjektör regülatör ömrü farklı.esas olan LPG ayarı malesef günümüz ustalar i ne yol ayarı nede close loop ta araç verilerine göre ayar yapıyorlar.gidiyiruz rölanti de bir kalibrasyon .tamam.isi iyice kötüleştirir. Eger usta araç verilerine yani lft sft ye göre her devirde ayar yapmıyor ise hiç ayar yaptırmaya gerek yok.bosa para vermeye hiç gerek yok.esas sıkıntı esas bomba motorun icinde.iyi LPG ayarı yapılmamış bir motor bomba gibidir.onemli olan marka değil iyi bir montaj ve iyi bir ayardır.

Yazar:  tilki [ 20 Mar 2018 08:00 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

Bu LPG ayarı yapan usta sıkıntı zaten hepsi PC'ye bağla ver gazı tamam abi 20 TL.... Alayının a....
Adam gibi ayar yapan bulamadım konyada

Yazar:  tilki [ 20 Mar 2018 08:00 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

O yüzden en iyisi kendi ayarını yapan kit taktırmak, bu uyuzlarla uğraşmaya gerek kalmaz

Yazar:  canztr [ 20 Mar 2018 12:43 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

BRC kit olarak hem ekonomik hemde ayarı en iyi tutturabilen marka diye biliyorum. Atiker gold öneren çok olsa da BRC yine bi tık önde. Golda kötü demiyorum o da iyi.

Yazar:  av.ilhami [ 20 Mar 2018 16:34 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

Atiker den fiyat farkı fazla değilse alınır. ama ciddi fark olursa değmez.

Yazar:  cafer_haki [ 20 Mar 2018 17:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

tilki yazdı:
O yüzden en iyisi kendi ayarını yapan kit taktırmak, bu uyuzlarla uğraşmaya gerek kalmaz

Malesef bu mümkün değil obd kitler var onlarda belirli oranda düzeltme yapıyor.lpg ayarı çok basit bir olay 25 TL obd cihazı ve 80 TL kablo ile halledilir.ben öyle yapıyorum.icim rahat.inanin bu forumdaki insanların hepsinin zekası LPG ustalarından çok fazladır.sadece kendine güven lazım.

Yazar:  cafer_haki [ 20 Mar 2018 17:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

canztr yazdı:
BRC kit olarak hem ekonomik hemde ayarı en iyi tutturabilen marka diye biliyorum. Atiker gold öneren çok olsa da BRC yine bi tık önde. Golda kötü demiyorum o da iyi.

Malesef BRC daha uyumlu diye bir şey söz konusu değil yakıt azligida bence onla ilgili değil belki BRC ustaları biraz daha işi iyi bilen ustalar olabilir.sadece fark malzemeleri n ömürleri deki farklılıklar.

Yazar:  cafer_haki [ 20 Mar 2018 17:53 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

av.ilhami yazdı:
Atiker den fiyat farkı fazla değilse alınır. ama ciddi fark olursa değmez.

Mesela benim kit lovato İtalya n marka.fakat rölanti de LPG enjektörlerin 4.80 in altına düştü mü rölanti de problem oluyir.cok hızlı çalışan enjektör ler değiller.

Yazar:  tilki [ 21 Mar 2018 07:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: LPG konusunda bilinen yanlışlar

Ya gönlüp hep dizel jiplere gitsede.... Aklım dur len pire için yorgan yakma diyor :D Ama sanırım bu lpgnin aracı bilinmezliğe sürüklemeleri, ve hiç dizel arabam olmaması beni gari lpg'den dizele itiyor gibi :D

1. sayfa (Toplam 2 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/