Zaman: 28 Mar 2024 15:20

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 59 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Oca 2016 14:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Nis 2013 16:15
Mesajlar: 109
Şehir: İzmir
İsim: Serdar
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 Elegance AMT
Meslek: Tekniker
Kan grubu: ARh+
Yaş: 35
Benim colt 5000km dir LPG li benim için daha erken ama subap sorunu yaşarsak çelik sübap değişimiyle bu sorunu bir daha yaşamayacağımı düşünüyordum. Fakat çelik subapların motora zarar verme ihtimali olduğunu galiba Mesut arkadaşımız söylemişti. Şimdi 50-60 bin km de bir magnezyum sübap mı taktıracağız. Çelik subaplı bir çözüm yok mu?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Oca 2016 14:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
serrikoc yazdı:
Benim colt 5000km dir LPG li benim için daha erken ama subap sorunu yaşarsak çelik sübap değişimiyle bu sorunu bir daha yaşamayacağımı düşünüyordum. Fakat çelik subapların motora zarar verme ihtimali olduğunu galiba Mesut arkadaşımız söylemişti. Şimdi 50-60 bin km de bir magnezyum sübap mı taktıracağız. Çelik subaplı bir çözüm yok mu?

lpg'den dolayı coltuna subap takan yok ki?

coltunda subap problemi yaşayanlar yanlış ayar ve montaj mağdurları. benimki şu anda lpg ile 84bin km yaptı. hala saat gibi motor. colt lpg'de arıza ışığı yakmıyorsa sorun ihtimali çok düşük. lpg taktırıp, arıza ışığı lpg'den yanar yaaavv diyen ustaya inanıp kullanılırsa elbette subaplar bozulur... hatta normal subaplı araçlar bile bozulur.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016 01:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Nis 2013 16:15
Mesajlar: 109
Şehir: İzmir
İsim: Serdar
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 Elegance AMT
Meslek: Tekniker
Kan grubu: ARh+
Yaş: 35
kaan20 yazdı:
serrikoc yazdı:
Benim colt 5000km dir LPG li benim için daha erken ama subap sorunu yaşarsak çelik sübap değişimiyle bu sorunu bir daha yaşamayacağımı düşünüyordum. Fakat çelik subapların motora zarar verme ihtimali olduğunu galiba Mesut arkadaşımız söylemişti. Şimdi 50-60 bin km de bir magnezyum sübap mı taktıracağız. Çelik subaplı bir çözüm yok mu?

lpg'den dolayı coltuna subap takan yok ki?
coltunda subap problemi yaşayanlar yanlış ayar ve montaj mağdurları. benimki şu anda lpg ile 84bin km yaptı. hala saat gibi motor. colt lpg'de arıza ışığı yakmıyorsa sorun ihtimali çok düşük. lpg taktırıp, arıza ışığı lpg'den yanar yaaavv diyen ustaya inanıp kullanılırsa elbette subaplar bozulur... hatta normal subaplı araçlar bile bozulur.


Subap erime sorunu tüm magnezyum araçlarda olduğunu sanıyordum. bizim coltalardada magnezyum subap olduğundan sübap değişimini göze almıştım. Öyle bir şey yoksa dahada iyi. Senin arabada belli devirden sonra sadece benzin kullandığından zaten senin arabaya bir şey olmaz biz tasarruf odaklı olduğumuzdan biraz pintilik yapıyoruz :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016 02:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2014 02:30
Mesajlar: 217
Şehir: Eskişehir
İsim: Mehmet
Araç: Colt 1.3 Invite MT
Meslek: Kimyager
Yaş: 29
Peki şöyle diyebilir miyiz? Yüksek devire çıkmayanlar yani sürekli sakin kullananlar subap eritmez mi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016 10:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Ağırlıklı olarak 3000 yer yer 4000 devirde kullanıyorum. 22000 oldu sorun yok gibi
4000 devir iyi midir

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016 12:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
memocan2468 yazdı:
Peki şöyle diyebilir miyiz? Yüksek devire çıkmayanlar yani sürekli sakin kullananlar subap eritmez mi?


Diyemeyiz. İsterseniz hiç 2000 devir geçmeyin, lpg kitinizde sorun varsa, ayar yanlış ise yakıt yanlış yerde yanlış zamanda bulunabilir yine subaplarınız hasar görebilir. LPG kitiniz düzgün ve ayarlarınız sorunsuz, arıza ışığınız yanmıyorsa düşük devirde kullanmak bi nebze subaplara az zarar verir.

sizin colt zaten eski kasa, euro4 motor subaplarla ilgili coltunda problem yaşayan sadece yanlış montaj ve ayar sebebiyle yaşıyor.

serrikoc yazdı:
Subap erime sorunu tüm magnezyum araçlarda olduğunu sanıyordum. bizim coltalardada magnezyum subap olduğundan sübap değişimini göze almıştım. Öyle bir şey yoksa dahada iyi. Senin arabada belli devirden sonra sadece benzin kullandığından zaten senin arabaya bir şey olmaz biz tasarruf odaklı olduğumuzdan biraz pintilik yapıyoruz


Benzine anında geçiş olmuyor. Bugün sabah limontepeyi 3500-4000 devir civarında çıktım, bu bile subaplara zarar verebilir. Şu aralar trafik içindeyim zaten basmıyorum ekonomi de yapamıyorum, akşam sabah sürekli trafikteyim :cry: 5gündür 11-12lt lpg ortalamalarda geziyorum(ortalama hızım 13-16arası değişiyor bunu da belirteyim) iş yerinden arkadaşın eve 17km, 1saat 15dk da zor geldim. tramvay çalışması trafiği pert etti.

Düzgün bir kit ve ayar ile colt sahipleri bakımları düzenli yaptırır ve düzgün kullanırsa subap problem diye bir şey olmaz...
Benim aklıma coltlardaki subapların alaşım oranı diğerlerine göre farklı olduğu için ısıya biraz daha dayanıklı olabilir. bu yüzden sorun yaşamıyoruz olabilir.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016 18:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Kaan ben yazın ne yokuşları 4000 binle çıktım :D Haddi hesabı yok.
İnşallah gümlemez :D

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2016 14:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Şub 2012 23:58
Mesajlar: 304
Şehir: tekirdağ -çerkezköy
İsim: şerif
Araç: 2016 Honda civic elegance otomatik
Meslek: öğretmen
Kan grubu: aRh+
Yaş: 32
25bin km oldu sıkıntı yok zannediyorum. Ama benzin başka... Psikolojik mi bilmem :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016 01:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
_opeth yazdı:
la coltçular sizin subaplara bişey olmaz :)

Ben de onu diyorum, ama bazı arkadaşlar mesut gibi pinpirikli...
mesutun benzinli lpg'li coltu olsa her motor sorununu lpg'ye bağlar her seferinde lpg kitini söker atardı :LOL:

benim lpg'den yana bir sıkıntım olmadı şu zamana kadar.... geçen arıza ışığı yaktı, yakıttan şüpheleniyordum meğer krank sensöründenmiş bugün kayıtlara bakıldı, aracın bilimum sensör ve mekanik parçası benim sürüşüme pek dayanamıyor :LOL:

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016 09:15 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
Benim BRC ile 25 bin km'yi geçtim. Merakla takip edeceğim bir konu.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 04:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Şub 2016 01:37
Mesajlar: 23
İsim: Osman
Araç: Mitsubishi Lancer 1.5 MT 2011
Meslek: Öğretmen
Yaş: 30
Mart ayında Lancer invite 1.5 MT aracımı 1 yıldır kullanıyor olacağım. Henüz örnekleri az ve inşallah az kalır subap eriten hatta kıran bir kullanıcıyım. Aracımı aldıktan 11bin km sonra subap sorunu yaşadım.Arabam 94bin km de idi geçmişini tam bilemediğim için lpg ne zaman taktırıldı tam bilmiyorum.Tahminim 10bin km den sonra hemen takılmıştır çünkü aracım ben alana kadar 1 sefer servise girmiş o da 10bin. Tahminim 3. Sahibiyim. Zaten kime sorsak ortalama 80 ila 90 bin ömür biçiyor (inş sizlerinki çok daha fazla gider ama söylentiler hep bu yönde). Neyse yeni üye olduğum için biraz da tanışmak amacıyla baya uzattım kusura bakmayın. Serviste değiştirmekle dışarıda değiştirmek arasında yarı yarıya fiyat farkediyor. Uzun yolda misafirliğe giderken başıma geldiği için Gittiğim yerde Kastamonu da yaptırdım. Sanayi de 1500 civarı tutar denildi ama en iyi usta diye önerilen kişi bu dükkana ilk defa bu araçtan geliyor deyince tereddüt edip servise gittim. Toplam maliyet 2975 TL tuttu. Ha serviste yaptırdığıma değdimi derseniz hayır keşke dışarıda yaptırsaydım orası ayrı bir sürü dert. Tekrar magnezyum subaplar takıldı kullanmaya devam. Ama imkanınız olursa büyük bir ile çektirip orada yaptırın aracınızı. Son olarak bursa Sevtaş da elden geçti ve kendine geldi aracım. Çoook uzattım serviste bile 3000 TL tutuyor bu ki hadi 80bin km yol yapalım fazlası olmasın lpg den ettiğimiz kar her türlü bunu karşılıyor. Zivrisinek arkadaşımızın dediği gibi rahat olun sevdiğiniz araca rahat rahat binin. Lpg her türlü kara geçiriyor.

_________________
Lancer 2011 Invite 1.5 MT
BURSA


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 13:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Ben şunu merak ediyorum: Subapları ele almamak için kaç bin devirde kullanmalıyız?
Genelde maximum 3000 devirde gidiyorum. ama uzun yolda bazen rampa tırmanırken ve araç doluyken 4000 devirde 1 - 2 dakika sürekli gidiyorum. Anlık olsa dert etmeyeceğim de, acaba böyle anlarda benzine mi almalıyız?
Bilen biri yanıtlasın :)

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 14:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Benimkinde durum ne olur aceba ?
Birde normal lpg sistemi sıvı sisteme devşirilebiliyormu arkadaşlar ?
Sıvı sistemin artısı nedir ?

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 16:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eyl 2015 18:54
Mesajlar: 17
İsim: ibrahim
Araç: yok
Meslek: öğretmen
Yaş: 31
_opeth yazdı:
Ali colt'a bişey olmaz diye kaçkere demem gerekiyor onu bilemedim. zaten çelik subap o :)


colt 2011 elegance amtde çelik subap mı var?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 17:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Şub 2016 01:37
Mesajlar: 23
İsim: Osman
Araç: Mitsubishi Lancer 1.5 MT 2011
Meslek: Öğretmen
Yaş: 30
Resim

_________________
Lancer 2011 Invite 1.5 MT
BURSA


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 17:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Şub 2016 01:37
Mesajlar: 23
İsim: Osman
Araç: Mitsubishi Lancer 1.5 MT 2011
Meslek: Öğretmen
Yaş: 30
Bu da benim arızalanan subap ın fotoğrafı. Kırık kısım ustanın parmağının ucunda. Fotoğrafla mesajı beraber yollayamadım hata verdi ben beceremedim galiba. Sıkıntı olursa söyleyin düzeltmeye çalışayım.

_________________
Lancer 2011 Invite 1.5 MT
BURSA


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 23:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
hero4262321 yazdı:
Ben şunu merak ediyorum: Subapları ele almamak için kaç bin devirde kullanmalıyız?
Genelde maximum 3000 devirde gidiyorum. ama uzun yolda bazen rampa tırmanırken ve araç doluyken 4000 devirde 1 - 2 dakika sürekli gidiyorum. Anlık olsa dert etmeyeceğim de, acaba böyle anlarda benzine mi almalıyız?
Bilen biri yanıtlasın :)


subapları değiştirmiş olarak ben yanıtlayayım:
aracımda subaplex var. Lpg kitiyle beraber takılmış. subapları yağlayan bir sistem. ne mi farkeder? belki bir 10.000 km daha dayanmasını sağlar.
ne mi yapmak lazım? 2.500 en fazla 3.000 e çıkacaksanız lpg kullanın. ışıklarda kalkış yapacaksanız, 4, 5, 6.000 gibi üst devirlere tırmanacaksanız, öncesinde benzine alın mutlaka. bütün bunları yaptınız. subaplar sağlam mı kalacak? daha uzun sure evet, ama yine sorun oluşturacak. yani olacak olanı sadece geciktiririz. benim 60.000 de takılmış kit. 120.000 de aldım. 130.000 de arıza vermeye başladı. 70.000 dayandı sizing anlayacağınız. ha, ben subaplexe güvendim, arada benzine aldım. ama araç kalktıktan sonar bir daha 3.000 e inmez benim devir, basarım. basmayı severim. basanı severim :D

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2016 16:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Ara 2011 00:29
Mesajlar: 88
İsim: Mustafa
Araç: lancer 1.5 invite AT
Meslek: memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
60.000 KM de iki valfi kırmış durumda. Aracıma BRC takılı, yüksek devirlerde benzine aldım fazla kasmamaya çalıştım ama devamlı sert yokuş tırmanılması sebebiyle yük altında çalışan makine buraya kadar dedi. 2000 tl ye yakın masraf var, çelik valf taktırıyorum osman beyin paylaştığı foto da gördüğü manzarayı usta da bana gösterdi. Fakat beklentilerden dolayı titremeye başlayıp arıza ışığını yaktığında ödeyeceğim para çiğ hamur gibi içime oturdu...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2016 18:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Şub 2016 01:37
Mesajlar: 23
İsim: Osman
Araç: Mitsubishi Lancer 1.5 MT 2011
Meslek: Öğretmen
Yaş: 30
Geçmiş olsun. Ben çelik de taktırmadım magnezyumdan devam. Kar ediyoruz ama bu şekilde toplu para çıkınca ve de arabadan ayrılmak zorunda kalıyorsun o çok koyuyor insana. Ve hala arıza lambasını söndüremedim. Düzgün bir ayar yapamadığımdan da arabayı yarı benzinde yarı lpg de kullanıyorum. Ayarsız olduğu için de diken üstündeyim. :( :sorry:

_________________
Lancer 2011 Invite 1.5 MT
BURSA


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2016 02:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
Nasıl bir ayarsızlık durumu hocam?

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 59 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye