Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Hala subapları eriten yok mu? :)
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=48&t=11043
3. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Yazar:  ghostiki [ 17 Şub 2016 22:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

bu yazılanları okuyunca insanın benzinle binesi geliyor :)) 2 el de dizel araçlara da pek güvenemiyorum...emektar corollamla bi süre daha devam...bende 2. elde lpg li araç almıştım ki çok severek beğenerek almıştım toyota avensis...beni arabadan soğuttu...en son satıp bisiklet falan alayım diyodum ki o derece soğuttu:))sürekli rölanti de dalgalanma-rölnati de titreşim-stop etme vs..vs.. benden önce ki sahibi uzun yolda yüksek devirde LPG de kullanmış sonradan çıktı işin aslı..

Yazar:  Jawserdi [ 18 Şub 2016 14:21 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

atmaca_seco yazdı:
hero4262321 yazdı:
Ben şunu merak ediyorum: Subapları ele almamak için kaç bin devirde kullanmalıyız?
Genelde maximum 3000 devirde gidiyorum. ama uzun yolda bazen rampa tırmanırken ve araç doluyken 4000 devirde 1 - 2 dakika sürekli gidiyorum. Anlık olsa dert etmeyeceğim de, acaba böyle anlarda benzine mi almalıyız?
Bilen biri yanıtlasın :)


subapları değiştirmiş olarak ben yanıtlayayım:
aracımda subaplex var. Lpg kitiyle beraber takılmış. subapları yağlayan bir sistem. ne mi farkeder? belki bir 10.000 km daha dayanmasını sağlar.
ne mi yapmak lazım? 2.500 en fazla 3.000 e çıkacaksanız lpg kullanın. ışıklarda kalkış yapacaksanız, 4, 5, 6.000 gibi üst devirlere tırmanacaksanız, öncesinde benzine alın mutlaka. bütün bunları yaptınız. subaplar sağlam mı kalacak? daha uzun sure evet, ama yine sorun oluşturacak. yani olacak olanı sadece geciktiririz. benim 60.000 de takılmış kit. 120.000 de aldım. 130.000 de arıza vermeye başladı. 70.000 dayandı sizing anlayacağınız. ha, ben subaplexe güvendim, arada benzine aldım. ama araç kalktıktan sonar bir daha 3.000 e inmez benim devir, basarım. basmayı severim. basanı severim :D

Selam

Subapflex içindeki katkı sıvısıni kaça koyduruyorsunuz?

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  mstf_g [ 26 Şub 2016 22:44 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

Osmn_52 yazdı:
Geçmiş olsun. Ben çelik de taktırmadım magnezyumdan devam. Kar ediyoruz ama bu şekilde toplu para çıkınca ve de arabadan ayrılmak zorunda kalıyorsun o çok koyuyor insana. Ve hala arıza lambasını söndüremedim. Düzgün bir ayar yapamadığımdan da arabayı yarı benzinde yarı lpg de kullanıyorum. Ayarsız olduğu için de diken üstündeyim. :( :sorry:


sağolun. arabamı aldım, arıza ışığı sönmüş durumda rölatisi de fena değil ama korkudan habire benzine alıp duruyorum. arabamı sevmesem satıcam hemen. bir de şunu gördüm 100.000 de ilk defa kapak kaldırdı ve içi (subaplar hariç) tertemizdi. güzelim motora yaptığımdan dolayı nedamet duydum. fakat benzin fiyatları ortada.

Yazar:  av.ilhami [ 26 Şub 2016 22:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

hidrojen :)

Yazar:  atmaca_seco [ 04 Mar 2016 22:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

Jawserdi yazdı:
atmaca_seco yazdı:
hero4262321 yazdı:
Ben şunu merak ediyorum: Subapları ele almamak için kaç bin devirde kullanmalıyız?
Genelde maximum 3000 devirde gidiyorum. ama uzun yolda bazen rampa tırmanırken ve araç doluyken 4000 devirde 1 - 2 dakika sürekli gidiyorum. Anlık olsa dert etmeyeceğim de, acaba böyle anlarda benzine mi almalıyız?
Bilen biri yanıtlasın :)


subapları değiştirmiş olarak ben yanıtlayayım:
aracımda subaplex var. Lpg kitiyle beraber takılmış. subapları yağlayan bir sistem. ne mi farkeder? belki bir 10.000 km daha dayanmasını sağlar.
ne mi yapmak lazım? 2.500 en fazla 3.000 e çıkacaksanız lpg kullanın. ışıklarda kalkış yapacaksanız, 4, 5, 6.000 gibi üst devirlere tırmanacaksanız, öncesinde benzine alın mutlaka. bütün bunları yaptınız. subaplar sağlam mı kalacak? daha uzun sure evet, ama yine sorun oluşturacak. yani olacak olanı sadece geciktiririz. benim 60.000 de takılmış kit. 120.000 de aldım. 130.000 de arıza vermeye başladı. 70.000 dayandı sizing anlayacağınız. ha, ben subaplexe güvendim, arada benzine aldım. ama araç kalktıktan sonar bir daha 3.000 e inmez benim devir, basarım. basmayı severim. basanı severim :D

Selam

Subapflex içindeki katkı sıvısıni kaça koyduruyorsunuz?

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Aldığımda tam doluydu, hala bitmedi. O yüzden fiyatını bilmiyorum hocam.

Yazar:  memocan2468 [ 07 Nis 2016 21:53 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

Arkadaşlar ne zamandır şehir içinde bu kadar uzun gezmemiştim. Şimdi iyice farkına varıyorum ki soğuk motor sessiz ve sarsıntısız çalışırken motor ısındıkça titreşim ve ses artıyor. İnternette biraz arayınca donanımda başına gelenler çelik subap değişimiyle çözüme kavuşmuş. Sizce benim subaplar da mı gidiyor?

Ancak şunu belirteyim, tek marşta çalışmama problemiyle karşılaşmadım nazar değmesin. Bunun dışında gaza ilk geçişlerde devir dalgalanıp nadir de olsa stop edebiliyor.

Yazar:  Goldarrow [ 21 Haz 2016 15:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

merhaba bende kervana katıldım erittim sonunda subapları :) bu hafta sonu işallah sokecegiz yada hafta bası ne marka subap tavsıye edersiniz arkadaşlar birde conta ne kullandınız orjınal mı alsam aceba diye düsünmüyor degilim.

Yazar:  canztr [ 21 Haz 2016 16:36 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

100 bine yakın LPGde kullanılmış 2008 model coltum var. Sübaplar sıkıntılı olabilir diyen ustalar var ancak sübaplarla ilgli bir sıkıntısı yok. Eski sahibi de yumuşak kullanmış. 3000 devir ve üzerinde sürekli kullanmıyorsan sübapların arızalanacağını sanmıyorum. Daha önceki reno twingo aracımda da LPG taktırmıştım 90 bin km yol yaptım ve çoğu zaman aşırı agresif kullandım. Sübaplarla ilgili yine bir sorun yaşamamıştım. Bu sübap olayı bence çok abartılıyor. LPG de çalışan araçta tekleme stop etme gibi sorunlar yer yer olabiliyor. Ancak marşta kış soğuğunda bile sorun çıkarmadan çalışıyorsa ve benzindeyken stop etme yada tekleme sorunu yaşamıyorsanız boş yere sübaplarla uğraşmayın. Paranıza da, vaktinize de yazık. Sübapları dert etmemeniz için aracınızı hor kullanmayın (2500 devirlerin üzerinde sürekli yol almayın "90- 100 kmyi uzun süre geçmeyin". Kalkışlarda yada sollamalarda üst devirler normaldir. Bir anda kısa süreli yüklenmelerde hasar almaz.) Diğer bir tavsiyem ise araçlarınızda yağ değişimlerinde mutlaka bor katkısı kullanın ben baya bir faydasını gördüm. Sürekli kullanmayı önermiyorum 100bin km yi devirmiş araçlarda 2 yada 3 yağ değişiminde nnt borpower katkısını (internette çok araştırdım en çok önerileni buydu) eklemenizi öneririm. Bu motoru daha sessiz çalıştırır ve ayrıca daha az sürtünme sağlayacağından motor içi ısının eskiye nazaran daha düşük olmasına katkı sağlar.

Yazar:  aspergillus [ 21 Haz 2016 19:30 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

Merhaba 2004 model Lancer da sübap çelik mi? aracıma lpg 8 yıl önce uygulanmış benden önceki sahibi zorlamanın aracı. Şu anda motorla ilgili bir sıkıntı görünmüyor ama ilerde olur mu diye endişe ettim açıkçası.arıza lambası da yanmıyor.

Yazar:  cafer_haki [ 21 Haz 2016 21:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

2006 lancer da çelik subap var.mitsu nun destek bolümüne yazı yazdım.onlarda tel den arayıp çelik subap var dediler.lpg ustasıda çelik dedi.

Yazar:  aspergillus [ 21 Haz 2016 21:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

cafer_haki yazdı:
2006 lancer da çelik subap var.mitsu nun destek bolümüne yazı yazdım.onlarda tel den arayıp çelik subap var dediler.lpg ustasıda çelik dedi.


Aynı motor olduğu için benim araçta da çeliktir diye düşünüyorum

Yazar:  cafer_haki [ 21 Haz 2016 21:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

doğrudur çeliktir.zaten olmasa idi 8 yılda problem çıkarırdı

Yazar:  atmaca_seco [ 22 Haz 2016 11:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

2004-2007 Lancer larda sorun yok. istersen atiker taktır. her türlü uyumlu. 2008 ve üstü modellerde subaplar çelik değil, magnezyum. Lpg taktırmasan bile üst devir fazla zorlarsan benzinli araç da bile uzun zamanda erime-yamulma yapabilir. LPG takıldığında ise bu süreç baya bir hızlanıyor.

gelelim diğer mevzuya. benim subaplar eridiğinde, artık tamire gideceği gün dahi çalışmayla ilgili problemi yoktu. tek marşta alıyordu. subaplar çalışmaya çok etki etmiyor. sadece çekişte düşüş, yakıtta artış ve stop etme problemleri baş gösteriyor. araç benzindeyken dahi stop ediyorsa, subapları bir düşünün.

Yazar:  aspergillus [ 22 Haz 2016 15:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

Lancer satışlarının düşük olmasının bir başka sebebi sanırım :-) zaten dizel olayı yok bi de lpg ye uyumsuz motor

Yazar:  Goldarrow [ 22 Haz 2016 15:35 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

bu magnezyum subap lancer e ozgu bır durum degıl arkadaşlar.toyata 1,4 lancer 1,5-1,6-1,8 cruze 1,6 opel 1,4 kısaca euro5 atmosferik motor teknolojisi kullanan hemen hemen butun araclar da var bu problem.rektefiyeci ile konusurken ogrendım toyota da ozellıkle inanılmaz imiş en fazla 80,000 görüyor dedi tabi aracın piyasadakı adetleriyle de alakalı bır durum sonucta 20 tane toyata varsa 1 tane mıtsubushı var.bızım lancer ın 2008 model i dahil eskı kasalarında celık subap var ve problem olmuyor yenı kasalar tamamen magnezyum mus.

Yazar:  slcad [ 14 Tem 2016 15:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

Yukarıda da yazmıştım. Şu an lpg ile 100 bin'i geçtim 4 yıl kadar oldu. Atiker var. Son zamanlarda özellikle motor sıcaksa ve sıcak havalarda motor soğuk olsa bile lpg'ye geçiş yaparken stop etmediği zaman olmuyor. Her seferinde lpg ye geçerken Gaza yükleniyorum stop etmesin diye.Önceleri sadece devir düşer yükselirdi gaza basmaya gerek kalmazdı.Bir kaç sefer yolda da stop ettiği oldu.Bakımları aksatmam iyi yağ ve parça kullanmaya çalışırım.10 Bin de bir lpg bakımını da yaptırıyorum.Bir de motor harareti normal seviyeye gelmeden önce yani daha soğuk iken çekiş daha iyi gibi.İyi derken genel olarak zaten çekiş düştü ve araba bağırıyor artık. Eskisi gibi de değil motor çalışırken daha titreşimli.İlk zamanlar sürekli arıza ışığı yanardı fakat problem olmazdı.Şimdilerde hiç arıza ışığı yanmıyor fakat sıkıntılı.Önceleri motorun çalışıp çalışmadığını bile unuttuğum ve bu yüzden tekrar marşa bastığım olurdu. Şimdi ben burdayım diyor :)

Yazar:  kaptan [ 30 Ağu 2017 01:32 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

İzmir de servis ararken geze geze buraya kadar geldim. 2011 model 1.6 . 90 bin km de vialle takılı 0 km den beri..nadir olarak genelde soğukken (henüz gaza geçme asamasindayken) gaza hafif dokunduğunda terleme oluyor. Kisa bir sure sonra geciyor. İzmir'de 3-4 ustaya ve vialle servisine gösterdim, hiçbiri LPG sisteminde bir sorun bulamadı. Çok rahatsız etmediği için de oluruna bıraktım.

Yazar:  __hiroshima__ [ 30 Ağu 2017 09:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

kaptan yazdı:
İzmir de servis ararken geze geze buraya kadar geldim. 2011 model 1.6 . 90 bin km de vialle takılı 0 km den beri..nadir olarak genelde soğukken (henüz gaza geçme asamasindayken) gaza hafif dokunduğunda terleme oluyor. Kisa bir sure sonra geciyor. İzmir'de 3-4 ustaya ve vialle servisine gösterdim, hiçbiri LPG sisteminde bir sorun bulamadı. Çok rahatsız etmediği için de oluruna bıraktım.

Muhtemelen supap sorunu baş göstermiş, tekleme, çekişte hafif düşüş ve sarsıntı zaman zaman olabilir, İzmir Bornova da Özcan Mazda Servisi var Tosun Usta ve yardımcısı Ozan Usta işini hakkıyla yapan nadir yerlerdendir, tavsiye ederim.

Yazar:  kaptan [ 31 Ağu 2017 02:31 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Hala subapları eriten yok mu? :)

__hiroshima__ yazdı:
kaptan yazdı:
İzmir de servis ararken geze geze buraya kadar geldim. 2011 model 1.6 . 90 bin km de vialle takılı 0 km den beri..nadir olarak genelde soğukken (henüz gaza geçme asamasindayken) gaza hafif dokunduğunda terleme oluyor. Kisa bir sure sonra geciyor. İzmir'de 3-4 ustaya ve vialle servisine gösterdim, hiçbiri LPG sisteminde bir sorun bulamadı. Çok rahatsız etmediği için de oluruna bıraktım.

Muhtemelen supap sorunu baş göstermiş, tekleme, çekişte hafif düşüş ve sarsıntı zaman zaman olabilir, İzmir Bornova da Özcan Mazda Servisi var Tosun Usta ve yardımcısı Ozan Usta işini hakkıyla yapan nadir yerlerdendir, tavsiye ederim.


O tekleme sanırım kalitesiz lpg den oluyor subap sorunu olduğunu düşünmüyorum çünkü son 1000 km dır po dan aldigim lpgden midir tekleme yok. Yakit tuketimi de normal. Ben servisi periyodik bakım için arıyordum teklemeden sebep değil:) İstanbula yolum düşecek olsa fatih ustadan sasmicam ama malesef izmir de servis kitapçığında yazan kontrolleri yapmaya kendinden istekli usta yok. Hepsi değiştir yağı filtresi yallah kafasında. 90 bin bakımına Özcan Mazda ya bi gidelim bakalım... teşekkürler tavsiye için.

3. sayfa (Toplam 3 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/