Zaman: 29 Mar 2024 13:14

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 20 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Oca 2016 18:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2013 17:30
Mesajlar: 73
Şehir: Ankara
İsim: Fatih
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 2005
Meslek: Satış temsilcisi
Yaş: 27
Arkadaşlar merhaba,

2006 model lancer 1.6 aracımda BRC my11 yada my7 lpg kiti takılı.

son zamanlarda gaza yüklendiğimde (uzun yolda 140-150 km bandına çıktığımda) şehir içinde de bazen ani hızlandığımda (4-4.5 bin deviri geçince) araç benzine geçiyor. herhangi bir tekleme, gaz yememe durumu yok. performansı gayet iyi.

bu kış aylarında oldu. toplamda 3 kere başıma geldi. birkaç kezde denemek için yüklendim, benzine geçmedi gaz ile devam ettim.

sorular :

1. enjektörlerde mi sıkıntı var?
2. 30 bin km oldu lpg filtresi değişmedi, etkiler mi?
3. soğuk havadan yapmış olabilir mi ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Oca 2016 18:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2014 01:51
Mesajlar: 63
İsim: murat
Araç: 2012 colt 1.3 AMT
Meslek: Fotoğrafçı
Yaş: 33
Selamlar,

büyük ihtimalle lpg ayarlarından kaynaklı, yüksek devirlerde benzine geçmeye ayarlıdır. Brc servisine gidip ayarları değiştirebilirsiniz.

edit: 30 bin km dir lpg filtresini niye değiştirmediniz? her 10 binde değiştirmeniz gerekiyor, o filtre işlevini sağlıklı yerine getiremez. Filtre pis ve tıkalı olduğu için gaz geçişini sekteye uğratabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Oca 2016 18:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2013 17:30
Mesajlar: 73
Şehir: Ankara
İsim: Fatih
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 2005
Meslek: Satış temsilcisi
Yaş: 27
Daha önceleri yapmıyordu bunu ama. Sürekli olmasa da bazen yüksek devirde kullanıyorum, hiç yapmamıştı şimdiye kadar. ve aracı aldığımdan beri hiç lpg ayarı yaptırmadım. Yakıtı ve performansı çok iyi olduğu için dokundurmadım kimseye.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Oca 2016 21:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Nis 2014 01:51
Mesajlar: 63
İsim: murat
Araç: 2012 colt 1.3 AMT
Meslek: Fotoğrafçı
Yaş: 33
İlk olarak lpg ayarından kaynaklanabileceğini düşünmüştüm ama 30bin km dir lpg bakımı yapılmamışsa böyle sorunlar olması gayet normal. Daha önce sorun çıkarmaması sizin şansınız ama bakımları ihmal etmeye devam ederseniz bu tarz sorunlardan kurtulamazsınız.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Oca 2016 01:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
Yapılan ayarla ilgili. Filtreden olsa performans da görürdün sıkıntıyı. Ben tüpü yeni yaptırdığından da öyleydi mesela. Herşey yeni ama üst devirde benzine geçer. LPG/ benzin tuşunda görmedim. Sürekli yüksek devir kullanınca benzinin hızlı azaldığını görüyordum.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2016 17:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Bende de oluyor arada ama çok yüksek devirlere aniden çıkarsam oluyor.
Enjektörlerden olduğu söylendi.
Gaz yetiştiremediğinden benzine geçiyormuş.
Birde dikkat ettim gaz azken depoda daha çok yapıyor bunu.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2016 17:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Eyl 2015 18:12
Mesajlar: 90
Şehir: İZMİR
İsim: Osman
Araç: Üçelmas 2010 Lancer 1.8
Meslek: Denetim
Yaş: 35
Öncelikle filtrelerinizi değiştiriniz. Eski aracımda yaşadığım bir sorundu, Regülatörden basınç ayarını değiştirerek çözmüştü usta.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2016 22:28 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
benim landirenzoda da ayar yapınca düzelmişti.
sezgin abi senin lpg ne dir? gaz azalınca yapıyorsa basınç problemi var ayarla düzelebilir. aracın turbo , volvoda başıma geldi ayarlarda turbo seçeneği işaretlenmemişti.
benzine geçme genelde 1- lpg map arızası 2-enjektör memelerinin küçük olması3- ayarsızlıktan olur. 4- BRC ise lpg ecu sundan

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016 02:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Zavolli abi benimki

Abi birde ben hiç depoyu tamamen boşaltamadım muhakkak içinde 4-5 lt kalıyor onu kullanmıyor araç depo 40lt hep 35-36 lt alıyorum fullediğimde.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016 10:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Sezdemir yazdı:
Zavolli abi benimki

Abi birde ben hiç depoyu tamamen boşaltamadım muhakkak içinde 4-5 lt kalıyor onu kullanmıyor araç depo 40lt hep 35-36 lt alıyorum fullediğimde.

O durum normal biz de de 32 litrelik renk var 26 alıyor

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016 10:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
depoların sistemi o şekilde: içine dolan lpg genleşerek yüksek basınç yapıyor. bu nedenle ful dediğiniz depoda %20 boşluk vardır, olur. olmak zorunda ve olacaktır :)
40 litre yazan depo fullenirse 8litre boşlukla 32 litre alır tabancanın basınçı yüksekse sonuna kadar bekleseniz arabayı sallasanız belki 35 olur. ama hiç iyi bişey değil. hem tehlikeli hem de depodaki valf kendini kitleyerek açılmaz sizde depo ful ama araç benzine geçti dersiniz. hatta yaz aylarında daha çok genleşme olacağından normal tık diyene kadar fullemek bile valfi kilitler.100 TL ye fulleniyorsa 90 TL lik alın.
zavolinin turbo kitlerini bilmiyorum ama düz modellerini yüksek devirde benzine geçecek şekilde ayarlıyorlar. muhtemelen enjektörleri yetersiz kaldığındandır. ustana bi sor.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016 17:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Abi lpg ustamla bu gün görüştüm turbo kiti mevzusu geçince güldü regülatörü değiştirdikmi turbo kiti olur seninkide dedi :)
Sonra ben durumu detaylı anlatınca bu kez onada gerek yok bilye mi ne varmış şamandırada mı dedi regülatörün içinde mi dedi ne onu sökünce iş hallolur sen depoyu boşalt gel ben halledicem dedi bakalım.
Sonucu paylaşacağım burdan.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016 17:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
ustana söyle turbo deyince işin içine yüksek beygir girebilir enjektör girebilir-prins beygire göre beyaz sarı kahve rengi enjektör takıyor- olay kocakafa regülatörden ibaret olmaya bilir.regülatöre ekstra -turbo nedeniyle-bağlantı olabilir. tabii sadece zavallı zavoliyi biliyor herhalde. (çok mu aşırı tepki verdim :D )
ustanın sana dediğine göre sendeki küçük regilatör büyütüp turbo yaptırman lazım. takılırken niye turbo kit diye büyük takılmamış. senin araç turbo değil mi ????

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


En son av.ilhami tarafından 29 Oca 2016 17:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016 17:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Çok aşırı tepki verdin şöyle söyleyim abi o ustama hayatta laf ettirmem ben onun kadar temiz düzgün bi usta daha bilirim o da burdurdaydı başkada tanımam ve lpg ustam için ynet söylüyorum işinde bir numara gerçekten bilen birisi ve kesinlikle çok güvenilirdir gözüm kapalı teslim ederim aracımı benim araçtaki benzinde tekleme muhabbetini o buldu ben enjektör alacaktım nerdeyse oysa pompadaki 1-2 cm lik iki tane hortumdanmış sorun.
Ve ücretsiz yaptı biliyormusun adam :)
Enjektörün tanesi 1024 + kdv iken hemde. :)
Ayrıca sadece lpg ci değil eski mekanik, motor, karbüratör ustasıdır.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016 17:42 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
burdur deyince bak şimdi bi tuhaf oldum :)
o zaman sen yanlış aktardın :D
şaka bi yana
1- ustanın insanlığı 10 numara olabilir ama her usta herşeyi bilemeyebilir. (ya da ben)
2- senin regülatörünü kontrol ettir,turbo kitlerdeki kadar büyük değilse değiştir. altında 200 beygirden daha güçlü bi makina var herkese takılan şeyler uymayabilir.
yarın burdura gitcem telefon vs. verirsen çayını içerim belki

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016 17:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Abi mesjımı yanlış anladın sanırım şimdiye kadar iki tane dürüst düzgün usta tanıdım birisi bu lpg ustam diğer daha önce görev yaptığım burdurdaki mevlüt ustamdı o burdurda kaldı,
Lakin uğrayacaksan adresini vereyim gerçekten güvenilir bir insandır.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016 17:58 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
başta yanlış anladım ama yazdıklarım zevahiri kurtır gibi olunca değiştirmedim : mevlüt ustanın telefonunu alayım. o taraflarda işimiz düşebilir. eşe dosta tavsiye ederiz. sanırım ismini verirsem seni hatırlar diye tahmin ediyorum.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2016 22:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Abi özelden attım ama geldimi ?

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2016 00:11 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
gelmemiş sana zahmet telefonuma atıver: 0505 401 68 15

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2016 10:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2013 17:30
Mesajlar: 73
Şehir: Ankara
İsim: Fatih
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 2005
Meslek: Satış temsilcisi
Yaş: 27
arkadaşlar biraz geç oldu cevap kusura bakmayın :)

lpg filtresini değiştirdim. çıkan filtre inanılmaz kirliydi :) şu an araç benzine geçme yapmıyor. birde ara hızlanmaları sanki biraz daha iyi oldu gibi.

en çok 15 bin km de değiştirin lpg filtrenizi.

herkese teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 20 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye