Zaman: 28 Mar 2024 22:10

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 20 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2014 12:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
biraz uzun olacak ama inş lpg sorunlarınız için yararlı olur.
bilindiği gibi enjeksiyon sistemine sahip motorların lpg sistemleride aynı benzinli gibi benzin enjektörü yerine lpg enjektörü kullanılarak yapılır.burada tek fark lpg ecusu aracın orjinal ecusunu taklit ederek çalışır.benzin hava karışımı 14:1 iken lpg hava karışımı 15:1 olduğundan (bu değer küsüratlı kafa karışmasın diye yazmıyorum) asıl sorun burada çıkıyor.aslında sorun sayılmaz.benzinli olarak gayet düzenli çalışan bir araç (veya biz düzgün çalıştığını zannediyoruz.) lpg sistemine geçtiği anda afallaya biliyor.şöyleki lpg benzinden daha az yanıcı olduğu için (ama daha yüksek sıcaklıkta yanar) aracın ateşleme sisteminde bir aksaklık varsa lpg de daha kolay hissettirebiliyor kendini bobin-buji kablosu-buji-o2 sensör bozukluğu gibi.lpg tesisatında veya lpg parçalarına bir problem yoksa yazılımda lpg nin sorunu ya fakir karışım yada zangin karışım hatasıdır (diğer basit hatalarda olabilir) araç bu karışım hatasını limitlerinin dışında algılarsa arıza lambasını yakar büyük bir ihtimal (p0170) dir anlamı yakıt ayar arızası yani ya yakıt az geliyor yada fazla aslında tüm sorun bundan ibaret.
çözüm

1. ya iyi bir lpg ustasına gideceksiniz
2. alet edavatları temin edip kendiniz yapacaksınız

aracımda ki başka bir hatadan dolayı 5 farkılı lpg ustasına gittim 2 si bölge bayisi hepside kendini bilgisayar başına geçince bill gates zanneden insanlardı.bunu için kendim yapmaya karar verdim.
enjeksiyon sistemli araçlarda ltft ve stft olarak üzere enjeksiyon sürelerini ayarlaran bir sistem vardır (fazla detaya girmeyeceğim aşağıdaki resimlerde daha net anlaşılacak) araç hep benzinle çalışırsa zaten bu değerler olması gereken yerde dir (eğer o2 sensörlerinde bir sorun yoksa) ancak lpg sistemi benzin sistemini tam veya yaklaşık taklit etmekten öteye giderse bu değerler sapıtır araç olması gerekenden fazla yakmaya başlar.hçbir lpg ustasının aracın obd2 portuna bilgisayarı bağlayıp (artık ceple bile bağlanılıyor) ltft - stft değerine bakalım ona göre ayar yapalım dediğini görmedim.hepsi işin en kolayına kaçıyor otm kalibrasyon yapıp gönderiyor.

benim aracım 2001 mitsubishi carisma aslında bu konuda şanslı sayılırım lpg ye en uyumlu motorlar arsındadır bu 4g92 kodlu motor.lpg sistemi zovoli

Resim

burada görüldüğü üzere stft short term fuel trim değerimiz yani anlık okunan bir değerdir bu değerin rölantide -+0 a yakın olması gerekmektedir.ben en son 3000 km önce kalibrasyon yaptığım için değerler biraz bozulmuş.hemen altındaki ltft değeri ise uzun kilometreler sonucu oluşan bir değerdir 500-600 km bu değerinde lpg ile kullanımda -+%5 değerini geçmemesi gerekir yani aslında bizim araçta pek bir sorun yok biraz fakir (yakıt az geliyor) kalmış.ltft değeri eğer %30 lu +- değerlere ulaşırsa araç geç çalışmaya yolda giderken gitmememeye başlayacaktır.ltft değerinizi ilk olarak kutup başını söküp sıfırlaya bilrisiniz olmazsa 200-300 km benzin ile gezip değeri +-%5 e yakın bir yere getirip öyle kalibrasyon yapmalısınız.

Resim
otomatik kalibrasyona tıklıyoruz

Resim
start calibre dedikten sonra yukarıda bir uyarı çıkacak aracı 3000 devirde sabit tutun diye sonra gazı
bırakın hiç gaz vermeyin diyecek yaklaşık 5 dk sonra işlem bitecek.(buraya kadar tüpçüye gittiyseniz 20 tl gitti demektir)

Resim
asıl lpg de işlem yapacağımız yer burası namı değer map haritası solda enjeksiyon süreleri üstte devir bilgisi
tabodaki değerler hangi enjeksiyon süresinde hangi devirde motora nekadar yakıt verileceğinin değerleridir.
bizim araç stft değerinden dolayı fakir olduğunu biliyoruz.

Resim
tüm haritayı seçip entere basıyoruz oranı seçip 1 yazıp entere basıp tüm değerlerlerdeki yakıtı +1
arttırıyoruz.

Resim
bakın hemen stft değerimiz düştü

Resim
sonra tekrar aynı işlemi yapıyoruz yine +1 olarak arttırıyoruz aslında değer sıfıra daha yakın
ama cap ederken oynamış.

Resim
yine scantool programında o2 sensörleri ni kontrol ediyoruz benim aracımda iki adet o2 sensörü var
burada bakacağımız sensörün voltaj değeri.0-1 v olarak kabul edilir bu aralıkta bir sinüs dalgası çizer
ortalama değeri 0.5 v tur yani bizim sensörler dede bir sorun yok.zaten yanlarına da bakarsanız
stft değerlerinin 0 a çok yakın olduğu gözüküyor.şu anda tamamen sorunsuz bir lpg sistemimiz olduğunu
tüm teknik veriler ile görüyoruz.o2 sensörü voltaj değerleri 0 a yakınsa fakir 1 e yakınsa zengin karışım
hatası da vardır.(eğer sensör bozuk değilse) bozuk sensör tüm ltft stft değerlerini alt üst eder.

Resim
ana menüden araç konfirgasyonunu seçiyoruz.

Resim
burada araç benzinde çalışıyor bakacağımız değer benzin enj süresi 2.92

Resim
aracı gaza geçiriyoruz tekrar benzin enj süresine bakıyoruz 2.8 yani 2.92 ye çok yakın
zaten değer çok değişken olduğu için 2.8 ile 2.9 arasında gidip geliyor.
lpg ayarının özü aslında araç benzin de çalışırken benzin enj süresinin
araç lpg ile de çalışıncada aynı kalması.bunda map haritası ile oynayarak
eşitlemeye çalışıyoruz.

şimdi tüm bu ayarları araç hep rölantide çalışırken yaptık şu anda sorun yok
aracı yola çıkartıp.her viteste sabit bir hızda gidip bu ayarları tek tek kontrol etmek gerekiyor.
özellikle aracı çok kullandığımız 5.vites 3000 devir de bu ayarları kontrol etmemiz gerekir.
zavolide rölantide yapılan kalibrasyon ile yolda tekrar kalibrasyon yapmaya gerek
kalmıyor tüm devirlerde zavoli ve araç tüm stabilitesini koruyor.

bu son resimde isterseniz,
motor sıcakken gazla başlama
geçiş sıcaklığı,
geçiş süresi ve deviri gibi bir çok ayarı kolayca yapabilirsiniz.

obd2 sistemini lpg de kullanan sitemlerde mevcut onlarda yazılım üstünden %olarak verilen değerler arasında düzeltme
leri otomatik olarak yapıyorlar. bazı obd li lpg sistemleri ise sadece arıza lambasını söndürmek için obd portuna bağlantı yapılıyor.

kullandığım ekipmanlar
Resim
obd2 bağlantısı için bluetooth ve usb kablo laptopta bluetooth olmadığı için
usb olanını kullanıyorum cepte diğerini kullanıyorum

Resim
zavoli sisteme özel usb kablo

Resim
aracın obd 2 portu

Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2014 15:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eki 2012 10:56
Mesajlar: 426
İsim: Rıfat
Araç: Mitsubishi Carisma Avance 2001
Meslek: öğretmen
Yaş: 32
Bu islere merak salanlar icin Faydali bir paylasim olmus. Emeginize saglik.

Motorola cihazimdan gonderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2014 17:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Cihan benim lancerda beyinden 2 soket cıkıyor.Brc marka bunun birisi ayar vs icin ama digeri ne acaba ?Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2014 17:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
brc hakkında bi bilgim yok ama kablo renklerine bakılacak olursa ikiside ayar için galiba..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2014 19:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
uzman değilim sadece hobi olarak ilgileniyorum. aygazda farklılık var.şöyleki hep shell alan ben 1ay önce germencik-aydında depoyu shell den 32litre 80tl vererek fulledim ankaraya doğru yola çıktım ama araçta bir sıkıntı olduğu belli rampaya 120 ile giriyorum 70-80 e düşüyor afyona girmeden gaz bitti halbuki 100km daha gitmesi gerekirdi.ilk aygaz denk geldi gaz pahalı olduğu için 50tl ver dedim.ve araç 48tl fazla almıyor.demekli herkesin güvendiği shell bize havayı basmış sonra yola devam ettim bir ara bi baktım rampa yukarı 160 la bmw kovalıyorum markalar arası lpg kalitesinin bu kadar fark edeceği hiç aklıma gelmezdi.afyondan aldığım aygaz kesinlikle çok iyi yanıyor ama buradaki aygaz öyle değil.şu anda bp alıyorum aygaz gibi yanıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2015 02:05 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
gayet güzel paylaşım. ben lpgyi söktüm. gaz ayar programı kullanmadan araç ecusunu (ltf-stf) ayarını nasıl düzelteceğiz; aküyü sökmek işe yaramazsa.
lpg de prins vs2 model; ayar kaplosu yok. bu sayfayı prins yetkili servise mi göstereceğiz.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2015 00:19 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
Ben de kendime geçen LPG ayar kablosu aldım bu yüzden.Ama bi ara fırsatını bulabilirdim OBD aparatı da almak lazım anlaşılan.Ben de regülatörün basıncını arttıracaktım yapamadım daha.Regülatör de baya ters bi yerde konulmuş.

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2015 22:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
av.ilhami yazdı:
gayet güzel paylaşım. ben lpgyi söktüm. gaz ayar programı kullanmadan araç ecusunu (ltf-stf) ayarını nasıl düzelteceğiz; aküyü sökmek işe yaramazsa.
lpg de prins vs2 model; ayar kaplosu yok. bu sayfayı prins yetkili servise mi göstereceğiz.
en fazla 300 km benzin kullanımında ltft 0 değerine yakın olması lazım eğer değilse zaten motorda başka sorun vardır.o zaman resetlemek çözüm değil sorunu bulmak gerekir.

U8800 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2015 22:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
::ZaFeR:: yazdı:
Ben de kendime geçen LPG ayar kablosu aldım bu yüzden.Ama bi ara fırsatını bulabilirdim OBD aparatı da almak lazım anlaşılan.Ben de regülatörün basıncını arttıracaktım yapamadım daha.Regülatör de baya ters bi yerde konulmuş.
1.1 barı geçme 1 bardan düşme.araç gazda çalışırken gerçek basıncı görürsün ve ayarlarsın benzine alınca gaz basıncı artar onu kaale alma

U8800 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Oca 2015 01:29 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
cihan841 yazdı:
::ZaFeR:: yazdı:
Ben de kendime geçen LPG ayar kablosu aldım bu yüzden.Ama bi ara fırsatını bulabilirdim OBD aparatı da almak lazım anlaşılan.Ben de regülatörün basıncını arttıracaktım yapamadım daha.Regülatör de baya ters bi yerde konulmuş.
1.1 barı geçme 1 bardan düşme.araç gazda çalışırken gerçek basıncı görürsün ve ayarlarsın benzine alınca gaz basıncı artar onu kaale alma

U8800 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


1.5 bar yapmamı önerdiler bana.

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Oca 2015 09:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
Standart lpg kitleri için benim söylediğim prins kitmtm vs basınç yüksek olabilir.önemli olan enjektörün yüksek basınçta çalışabilme özelliği varmı.yoksa atikere vs enjektöre 1.5 bar verirsen 1 aya kalmaz enj çöpe gider.

U8800 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Oca 2015 11:30 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Maşallah aramızda ne cevherler varmış!
ltft değeri sıfıra yakın demek -1,0,+1 içinde olan bir değer mi. bunu obd ler gösterir mi benim araçta şu an LPG ayar programı kullanılamayacağından.
başka sorun ne olabilir, ihtimalleri nelerdir lambda sensörü hariç! lambda sensörü; -1,0,+1 görüntülense bile bozuk olabilir mi bu sensörler ya bozuk(çalışmıyor) ya da çalışıyor mu dur. (çalışıp da bozuk olduğu için yanlış değerlere sebebiyet verebilir mi) mesela bir arkadaş bana MAF sensörün bozuktur demişti ama obd takınca maf sensörü değerlerinde gaza basıp çekince hareketlilik, değer değişimleri oluyor. bozuk olsa idi değerler değişmemeli mi (çalışmıyor) yada veriler hatalı mı (yanlış değer okuma) yada Maf sensörü sağlam mı (çalışıyor).
dün akşam 22:00 da aküyü söktüm. sabah 8 de taktım. bakalım 10 saatlik kesinti hafızayı temizleyecek mi? acaba rölantide 20 dk çalıştırma iyi olur mu değerleri düzeltmek için.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Oca 2015 11:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
1. benzinde ltft değeri -2 -1 . +1 +2 şeklinde olabilir.bizim volvoda lpg olduğu için +5 şeklinde onun sebebide lpg ile benzinin yanarken değişik miktarlarda havaya gereksinim duyması.obd programları ile bu ve birçok değerler okunabiliyor.
2. gaza basınca maf sensörü deki değer değişimi çalıştığını gösterir.
3. carismadada 15 dk rölantide çalıştır rölanti ayarı otm yapılabiliyor ama ben hiç yapmadım.siz 50-60 km kullanınca zaten araç yakıtını kendi ayarlıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Oca 2015 12:07 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
bu değerler o zaman oksijen(hava) değerleri olup benzinde düşük LPG de yüksek oluyor demekki.
bakalım lpgsiz benzinde ne zaman yanacak-mı?-
genelde 2bin devir altında ve uzun yolda kırmızı ışıklarda ve yakıt isyasyonlarına girerken veya çıkarken olurdu bakalım nolcak
teşekkürler.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Oca 2015 12:42 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
cihan841 yazdı:
Standart lpg kitleri için benim söylediğim prins kitmtm vs basınç yüksek olabilir.önemli olan enjektörün yüksek basınçta çalışabilme özelliği varmı.yoksa atikere vs enjektöre 1.5 bar verirsen 1 aya kalmaz enj çöpe gider.

U8800 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Sistem Wentgas OBDli + enjektörler ise yeşil Dymco enjektör. En son otomatik kalibrasyon yaptım.LPG değerlerim bu şimdilik

s154.photobucket.com/user/TRZafer/media/otokalib.png.html

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2015 16:41 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
aküyü sökünce araç daha iyi oldu gibi. android TORQ programında LTFT %08 di rölantide, dolaşınca %16 oldu STFT ise (-)%25 yazıyor. ne demek bilmiyorum. neticede aküyü söküp sabah takmak iyi oldu. teşekkürler. ( lambda 0,7V gösteriyor). sensör parametrelerinin ne olması gerektiğini nerden buluruz.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2015 19:07 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
akşam değerlere baktım LTFT %0,8 bir ara %0 oldu, STFT %-10, lambda 0,1-0,7 V arası oldu.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2015 20:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
av.ilhami yazdı:
akşam değerlere baktım LTFT %0,8 bir ara %0 oldu, STFT %-10, lambda 0,1-0,7 V arası oldu.
aküyü sökme km sinden sonra en az 100 - 150 km yap sonra ltft değerine bak.o2 sensörleri en fazla 1v olacak idaeli 05 06 gibi

U8800 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Oca 2015 20:53 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
değerler normal gibi ama 173 km. sonra bursa ışıklarda arıza yandı. yine akü sökerek geceledik bugün dönüşte tede bilecik girişte totalden benzin aldıktan 4 km. sonra yandı:1171-72-74 hata kodları. 107 km.de 9.7 litre aldım. bilgisayar ortalaması 9.2 gösteriyordu ama sıfırladıktan kısa süre sonra tekrar sıfırlamıştım yani fiili ve gerçek değer bu sefer örtüştü. daha evvel yol bilgisayarı 2 litre fazla ölçüyordu. demekki akü sökmek iyi. 100km 9.0 litre

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Oca 2017 01:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Tem 2014 02:59
Mesajlar: 3
İsim: irfan
Araç: kara
Meslek: muhendis
Yaş: 30
guzel bir sunum olmus .. bende mitsubishi carisma 1.3 2004 model arac sahibiyim ariza isigi sorunu yasiyorum bir turlu kalibrasyon ayari tutturamadilar P0170 hata kodu veriyor devamli .. su stft ltft degerlerine bakacak olursak rolantide veya normal seyirde degisir mi yoksa hep degerler ayni mi kalir ? rolantide -+0 ve -+5% ise 3000 devirde seyrederken ne kadar olmali anlik veriler ??

_________________
https://t.me/pump_upp


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 20 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye