Zaman: 13 Ara 2018 17:34

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 139 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sonraki

Hangi LPG Gazı? (iki seçenek)
Aygaz Euro LPG 25%  25%  [ 51 ]
Shell Gaz 33%  33%  [ 66 ]
İpragaz 6%  6%  [ 12 ]
Milangaz 10%  10%  [ 21 ]
Totalgaz 7%  7%  [ 15 ]
Diğer (forumda belirtiniz) 6%  6%  [ 12 ]
Po/gaz 12%  12%  [ 24 ]
Toplam oy : 201
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2014 18:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5176
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
akaryakıtçı armi abiden öğrenmek istediğim bişey var; aracım 5 silindir 2.0 yüksek basıç turbo. rehberinde 98 oktan tavsiye ediliyor ama 95 de olur diyor. 98 oktan artık piayasada yokbu durumda 95 oktan benzin mi yoksa lpg mi daha iyi olur neden? haa birde 97 oktan vardı. hangisi iyidir. 97 oktan daha çabuk hızlı yanar gibi ama lpg de biraz hava sayılır turbo da hava üflüyor. sonuçta hangisi neden?şimdiden teşekkür ederim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2014 19:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Eyl 2014 17:30
Mesajlar: 6
İsim: armi
Araç: 2011 mitsubishi lancer 1.5 invite at
Meslek: akaryakıtçı
Yaş: 29
arkadaşlar kimsenin zekasıyla alay etmek istemem eğer yanlış bir lafım olduysa kusuruma bakmayın.

klavye delikanlılarını da hiç sevmem öyle olmak da istemem
aydında aytemiz bayisiyim gizlimiz saklımız yok allaha şükür

kaba tabirle "oktan" dediğimiz değer benzinin alev alabilirliğidir. 98 oktan daha kolay alev alırken 95 oktan biraz daha zor alev alır. ancak şuanda bildiğim kadarıyla 98 oktan kurşunsuz benzin yok dağıtıcı firmalar değişik adlarla sadece katkılı 95 oktan kurşunsuz benzin satılıyor. bu yaz almanyadan ferrari getiren adam gördüm 95 oktan alıyordu o alıyorsa ve sıkıntı yaşamıyorsa siz de alabilirsiniz gibime geliyor.

ayrıca haklısınız otogazda değişik katkılar katılıyor o konuyu es geçmişim evet bir miktar farklılık yaratabilir ancak yine de olay bayide biter mesela pompaların yazlık kışlık ayarı vardır otogazı kilogram cinsinden alır litre cinsinden satarsınız 1 kg otogazın kesafeti yazın 0,56 iken kışın 0,545 olur yani 1 kilo lpg yazın farklı kışın farklı alan kaplar ısınınca genleşir soğuyunca büzüşür. pompalar müşterinin ve bayinin zarara uğramaması için bunu yaz kış dengeler sürekli olarak 15 derece sıcak varmış gibi ayarlar ancak bazı istasyonlar bunu ayarı yapmayı unutuyordu hatta bazısı bilinçli olarak yanlış ayarlıyordu ancak geçtiğimiz haziran ayında artık bu konu da denetlenmeye sıcaklığı ayarlayan atc cihazlarınada mühür zorunluluğu getirildi.

mesela ben bu işe ilk başladığım yıl yazlık kışlık ayarından bi haber otogaz satmıştım her gelen müşteri yav sizin gaz ne iyi diyordu biz de seviniyorduk 6 ay sonra stoklardaki eksiği görünce durumu araştırdık ve düzelttik bu seferde yav az km yapıyoruz demeye başladı müşteri halbuki artık doğrusunu yapıyorduk.
aynı durum akaryakıtta da geçerli yazın tanker doluma girer dolum gerçekleşir tanker yola çıkar teh. maddede 50km hız sınırı vardır yavaş yavaş güneşin bağrında bayiye gider tanker bayiye gelir tankerin üst kapaklarını açmaya tankerin üstüne çıkarsın bi bakarsın ki mal sıcaktan şişip taşmış. sırf bu yüzden istasyondaki tankların içine özel ısıtıcı ekipman koyan üçkağıtçı istasyoncular vardı bu memlekette de allaha şükür tank otomasyonu zaruri oldu da artık tanktaki malın sıcaklığı hatta içinde su olup olmadığı bile denetleniyor. artık bu sistemi kurmayana istasyon açtırmıyorlar.

otogaz değişik bir yakıt zaten stok tutturmakta da zorlanıyoruz bazen eksik bazen fazla veriyor aynı şeyi araçlarınız da sizde yaşıyorsunuz anladığım kadarıyla bir çok akaryakıtçı arkadaşımla konuştum herkes aynı sıkıntıdan bahsediyor.

dağıtım firmalarının ana amacı kârdır kimi zaman ithal ederler kimi zaman tüpraştan alırlar hatta dara düştüklerinde birbirlerinden bile mal alırlar. şunun malı iyi bunun malı iyi test sonucundan bahsediyorsunuz ya acaba onbinde 50-60 olan iyilik oranı ile kaç km fazla yol yapabilirsiniz merak ediyorum?

evet katkı da koyuyorlar mesela katkılı motorin ile normal motorin arasındaki makul fiyat farkı 2 kuruş bu 2 kuruşluk katkı sayesinde fazla yok yapıp bunu da hesaplayabildiğinizi söylüyorsanız cidden şaşırırım.

bundan 6 ay önce 10.000 litre motorine 2 litre katkı katıyorlar litresini 10 kuruş pahalıya satıyorlardı devlet baba olayı farketti ve sonlandırdı.
otogazda kullanılan katkılar fiyatıyla orantılı olarak motorinden daha dandik bilginize...

ben 2013 ün aralık ayından beri pompalarımın brodimetreleri ile uğraşıyorum 18 tabancanın tümünde 1 yıl fazla mal vermişim müşteriye madem bu kadar çok ayağına güvenen var niye kimse bana "yav fazla km yapıyorum" demedi? hatta şikayet eden oldu. allahtan korkmak lazım abilerim
bu sektör doksanlı yıllarda ne zenginler yarattı o zamanlar neler döndü bilen biliyor ulusal marker yok yazar kasa yok otomasyon yok ne döksen yakacak vapur gibi benzinli arabalar traktör gibi dizel motorlar faturasız al faturasız sat ancak yıl olmuş 2014 teknoloji devletin lehine işliyor hâlâ pompa üzerinden üç kağıt dönebileceğini mi zannediyorsunuz siz? üç kağıt artık başka yerlerde dönüyor. dağıtım firmaları güvendiği bayilerine toptancılık yaptırıyor ve bunların üzerinden faturasız markersiz kaçak mal satıyor. bir kaç yıl önce türkiyenin ilk 3 dağıtım firmasından birinin mersinde toptancılığını yapan adam ceza aldı cezaevinde yattı. bunlar hiç gündem olmuyor haberiniz olmadığından siz evham yapıp masum bayilerle uğraşıyorsunuz valla gülüyorum.
siz bi istasyona girdiğinizde dolum esnasında aracın başında bekleyin sizi ütülerse pompacı ütüler ona dikkat edin.

shell deyken itibar görüyorduk para kazanamıyorduk aytemize geçtik 4 yıldır vergi rekortmenleri arasındayız marka sevdalısı olmayın aytemiz türkiyenin en saygın ismidir. lukoil, aytemizden akpeti 500 milyon dolara satın alarak girdi türkiye piyasasına bilginize...

alakasız çok şey yazmış olabilirim biliyorum çok uzattım çok doluyum herhalde :)
kusuruma bakmayın...

_________________
Herkes şerefine yakışanı yapar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2014 23:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
bizde aynı şeyleri söylüyoryz aslında sen nasıl pompalarının herbir ayarını özelliğini biliyorsan bizlerde aracımızın neyi nasıl yaktığını çok iyi biliyoryz.zaten sadece aracı binmek için kullanan biri olsaydık bu forumda işimiz olmazdı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2014 00:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2014 14:47
Mesajlar: 291
İsim: ümit kılıç
Araç: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Meslek: kamu
Yaş: 38
Armiero nun dobra ve doğru konuştuğunu düşünüyorum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2014 10:09 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5176
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
öncelikle ümit abimiz gibi düşünüyorum bende, armi abimiz doğru bildiği gibi dobra konuşuyor. aydın burdur yakın nede de olsa :D
"ancak aşağıda verdiği cevap bana tam uymadı;
kaba tabirle "oktan" dediğimiz değer benzinin alev alabilirliğidir. 98 oktan daha kolay alev alırken 95 oktan biraz daha zor alev alır. ancak şuanda bildiğim kadarıyla 98 oktan kurşunsuz benzin yok dağıtıcı firmalar değişik adlarla sadece katkılı 95 oktan kurşunsuz benzin satılıyor. bu yaz almanyadan ferrari getiren adam gördüm 95 oktan alıyordu o alıyorsa ve sıkıntı yaşamıyorsa siz de alabilirsiniz gibime geliyor."

öncelikle zaten 95 oktan alıp kullanıyorum. bazı mazda modelleri 98den düşük olursa kesin çalışmıyor. ferrari gene iyiymiş. benim sorum
95 oktan benzin mi yoksa lpg mi benim motora daha iyi olur neden demiştim. verdiği cevaba göre 98 daha çabuk ateşlendiğine göre motorum çabuk yanan yakıt istiyor bu durumda lpg değil 95 oktan benzin kullanmam lazım. ama nedense lpd de sanki daha vuruntusuz gibi daha keyifli gibi geliyor. psikolojik mi teknik mi diye merak etmiştim psikolojik demekki !?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2014 10:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Şub 2012 14:04
Mesajlar: 305
İsim: Üzeyir
Araç: 2009 COLT 1.3 INVITE AMT
Meslek: öğretmen
Yaş: 30
armiero yazdı:
arkadaşlar kimsenin zekasıyla alay etmek istemem eğer yanlış bir lafım olduysa kusuruma bakmayın.

klavye delikanlılarını da hiç sevmem öyle olmak da istemem
aydında aytemiz bayisiyim gizlimiz saklımız yok allaha şükür

kaba tabirle "oktan" dediğimiz değer benzinin alev alabilirliğidir. 98 oktan daha kolay alev alırken 95 oktan biraz daha zor alev alır. ancak şuanda bildiğim kadarıyla 98 oktan kurşunsuz benzin yok dağıtıcı firmalar değişik adlarla sadece katkılı 95 oktan kurşunsuz benzin satılıyor. bu yaz almanyadan ferrari getiren adam gördüm 95 oktan alıyordu o alıyorsa ve sıkıntı yaşamıyorsa siz de alabilirsiniz gibime geliyor.

ayrıca haklısınız otogazda değişik katkılar katılıyor o konuyu es geçmişim evet bir miktar farklılık yaratabilir ancak yine de olay bayide biter mesela pompaların yazlık kışlık ayarı vardır otogazı kilogram cinsinden alır litre cinsinden satarsınız 1 kg otogazın kesafeti yazın 0,56 iken kışın 0,545 olur yani 1 kilo lpg yazın farklı kışın farklı alan kaplar ısınınca genleşir soğuyunca büzüşür. pompalar müşterinin ve bayinin zarara uğramaması için bunu yaz kış dengeler sürekli olarak 15 derece sıcak varmış gibi ayarlar ancak bazı istasyonlar bunu ayarı yapmayı unutuyordu hatta bazısı bilinçli olarak yanlış ayarlıyordu ancak geçtiğimiz haziran ayında artık bu konu da denetlenmeye sıcaklığı ayarlayan atc cihazlarınada mühür zorunluluğu getirildi.

mesela ben bu işe ilk başladığım yıl yazlık kışlık ayarından bi haber otogaz satmıştım her gelen müşteri yav sizin gaz ne iyi diyordu biz de seviniyorduk 6 ay sonra stoklardaki eksiği görünce durumu araştırdık ve düzelttik bu seferde yav az km yapıyoruz demeye başladı müşteri halbuki artık doğrusunu yapıyorduk.
aynı durum akaryakıtta da geçerli yazın tanker doluma girer dolum gerçekleşir tanker yola çıkar teh. maddede 50km hız sınırı vardır yavaş yavaş güneşin bağrında bayiye gider tanker bayiye gelir tankerin üst kapaklarını açmaya tankerin üstüne çıkarsın bi bakarsın ki mal sıcaktan şişip taşmış. sırf bu yüzden istasyondaki tankların içine özel ısıtıcı ekipman koyan üçkağıtçı istasyoncular vardı bu memlekette de allaha şükür tank otomasyonu zaruri oldu da artık tanktaki malın sıcaklığı hatta içinde su olup olmadığı bile denetleniyor. artık bu sistemi kurmayana istasyon açtırmıyorlar.

otogaz değişik bir yakıt zaten stok tutturmakta da zorlanıyoruz bazen eksik bazen fazla veriyor aynı şeyi araçlarınız da sizde yaşıyorsunuz anladığım kadarıyla bir çok akaryakıtçı arkadaşımla konuştum herkes aynı sıkıntıdan bahsediyor.

dağıtım firmalarının ana amacı kârdır kimi zaman ithal ederler kimi zaman tüpraştan alırlar hatta dara düştüklerinde birbirlerinden bile mal alırlar. şunun malı iyi bunun malı iyi test sonucundan bahsediyorsunuz ya acaba onbinde 50-60 olan iyilik oranı ile kaç km fazla yol yapabilirsiniz merak ediyorum?

evet katkı da koyuyorlar mesela katkılı motorin ile normal motorin arasındaki makul fiyat farkı 2 kuruş bu 2 kuruşluk katkı sayesinde fazla yok yapıp bunu da hesaplayabildiğinizi söylüyorsanız cidden şaşırırım.

bundan 6 ay önce 10.000 litre motorine 2 litre katkı katıyorlar litresini 10 kuruş pahalıya satıyorlardı devlet baba olayı farketti ve sonlandırdı.
otogazda kullanılan katkılar fiyatıyla orantılı olarak motorinden daha dandik bilginize...

ben 2013 ün aralık ayından beri pompalarımın brodimetreleri ile uğraşıyorum 18 tabancanın tümünde 1 yıl fazla mal vermişim müşteriye madem bu kadar çok ayağına güvenen var niye kimse bana "yav fazla km yapıyorum" demedi? hatta şikayet eden oldu. allahtan korkmak lazım abilerim
bu sektör doksanlı yıllarda ne zenginler yarattı o zamanlar neler döndü bilen biliyor ulusal marker yok yazar kasa yok otomasyon yok ne döksen yakacak vapur gibi benzinli arabalar traktör gibi dizel motorlar faturasız al faturasız sat ancak yıl olmuş 2014 teknoloji devletin lehine işliyor hâlâ pompa üzerinden üç kağıt dönebileceğini mi zannediyorsunuz siz? üç kağıt artık başka yerlerde dönüyor. dağıtım firmaları güvendiği bayilerine toptancılık yaptırıyor ve bunların üzerinden faturasız markersiz kaçak mal satıyor. bir kaç yıl önce türkiyenin ilk 3 dağıtım firmasından birinin mersinde toptancılığını yapan adam ceza aldı cezaevinde yattı. bunlar hiç gündem olmuyor haberiniz olmadığından siz evham yapıp masum bayilerle uğraşıyorsunuz valla gülüyorum.
siz bi istasyona girdiğinizde dolum esnasında aracın başında bekleyin sizi ütülerse pompacı ütüler ona dikkat edin.

shell deyken itibar görüyorduk para kazanamıyorduk aytemize geçtik 4 yıldır vergi rekortmenleri arasındayız marka sevdalısı olmayın aytemiz türkiyenin en saygın ismidir. lukoil, aytemizden akpeti 500 milyon dolara satın alarak girdi türkiye piyasasına bilginize...

alakasız çok şey yazmış olabilirim biliyorum çok uzattım çok doluyum herhalde :)
kusuruma bakmayın...

Okudukça aydınlandım. O zaman şöyle diyebilir miyiz? Akaryakıt istaayonlarına bir standart geldiğine göre bizim için ucuz olan neyse ondan alalım.
Bir de şunu sormak istiyorum. Pompodan çıkan bütün lpg ler zorunlu filtrelemeden geçiyor mu? Toz pislik vb maddeler için. Yani kirli lpg var mıdır?

Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
21022012
______________________
Dört mevsim: 195/50/15 Nokian LİNE (50.000 km'de takıldı)
LPG Kiti: WentGAS (25.000 km'de takıldı.)
Araç km: 50.000 km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2014 15:53 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5176
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
lpg mi ,95 oktan mı neden?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2014 16:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Eyl 2014 17:30
Mesajlar: 6
İsim: armi
Araç: 2011 mitsubishi lancer 1.5 invite at
Meslek: akaryakıtçı
Yaş: 29
ben hayatımda bi kere lpg li jeep kullandım gaza basıyordum araba gitmiyordu kendimi denizin ortasında vapur sürüyor gibi hissetmiştim. sanırım arabanın kasası çok büyüktü. aracınızın kasası ufaksa lpg size bu duyguyu yaşatmaz gibime geliyor. benim lancer 1.5 motor benzinli ancak benzer hissi bazen yine hissediyorum cunku lancerin kasası 1.5 'e göre büyük sırf bu yuzden otogaza geçmeyi düşünmüyorum çünkü daha kötü olacak.

butun pompaların filtresi var lpg pompalarında bol bol kurum toz pislik tortu halinde pas olur her yıl değiştirmek gerekir ancak kimisi değiştirmez, unutur, ihmal eder.
akaryakıt pompalarında da filtre vardır bunlar zamanla şişer pompanın yakıt verme hızını düşürür afedersiniz seve seve değiştirmek zorunda kalırlar :)
ancak akaryakıt filtrelerinin şişmesinin asıl nedeni yakıta devletin koyduğu ulusal markerdır. aynı madde yüzünden tanklarımızın dibinde deniz kumuna benzer çöküntüler oluşuyor. belli zamanlarda tank temizliği yapıyoruz ancak bunu tamamen sonladırmak mümkün değil.
zaten tanktan mal çeken dalgıç pompa 15 cm yukarda durur ki benim her bir tankım 30m3 hacimli 15 cm de sürekli 1000 litre mal bekliyor bu 1000 litre mal komple pislik olamaz ki zaten biz 30 cm 'in altına inmiyoruz. 40 cm gördükmü mal siparişi veriyoruz. o mal gelene kadar 30 cm düşüyoruz filan...

benim istasyonum olmasa kendimi rahat hissettiğim yerden depomu doldururum. ucuza bakmam çünkü o ucuzluk beni zengin etmez. bence bu sektörün en önemli halkası pompacıdır. cünkü son el pompacının eli. siz siz olun pompacılara dikkat edin. dolum esnasında deponun başından ayrılmayın yazar kasa fişinizi alın plakanızı tutarını pompa fiyatını tarihi kontrol edin.
bizim 1993 den beri çalışan 3
1998 den beri çalışan 1
2004 den beri çalışan 1
2006 dan beri çalışan 1
personelimiz var

en çömezimiz ise geçen yıl girdi işe

allah hepsinden razı olsun hiçbir çakallıklarını görmedim. hesapları bazen fazla verir. "hesabında şu kadar fazla var bi müşteri gelir ben sana fazla verdim derse verirsin" deriz müşteri gelir verirler. kimseye tırnak atmazlar. kimseye kazık atmazlar. bazen dizel araca benzin benzinli araca motorin katıyorlar :) onu da hallediyoruz napalım...

son olarak brent oil ve dolar kuru bu seviyelerde işlem görmeye devam ederse akaryakıta zam kapıda haberiniz olsun. bayramdan önce akaryakıta zam çok nadir görülür o yüzden tam tarih veremiyorum ama bayram öncesi gelmezse bayram esnasında da dolar ve brent gevşemezse bayram sonrası büyük bir ihtmal zam var bilginize.

sizin için faydalı olabileceğini düşündüğüm bir link mutlaka göz atın:
http://www.epdk.org.tr/index.php/lpg-pi ... rlar?id=62

_________________
Herkes şerefine yakışanı yapar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2014 20:11 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5176
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Linki ve bilgiler için teşekkür. Ben simdi ne kullancam hala tam anlayamadım lpg mi 95 oktan mı, neden

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2014 15:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2014 14:47
Mesajlar: 291
İsim: ümit kılıç
Araç: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Meslek: kamu
Yaş: 38
Geçen ay Gürcistan'dan lpg aldım.40 km kadar gittikten sonra araba gaz yenemeye başladı ve benzine geçti.rize'de lpg servisine gidip filtreyi söktürdüm.sadece filtreden çıkan toza hayret ettim.40 km boyunca o kadar toz nasıl birikir.meğer gürcistanda satılan gaz hiç filtrelenmiyormuş.gazın içinde kömür tozu gibi birşey var.dokunduğunuzda elinize bulaşıyor.gurcistandan lpg alan her araç istisnasız tıkanıyor.zaten doğu karadenizdeki lpg servisleri için ek bir iş kolu haline gelmiş gurcistandan alınan lpg yi sistemden temizlemek.öyle pis bir durum ki filtre değişimi kurtarmıyor.lpg tankını söküp boşalttık.tanktan regülatöre giden bakır boruya hava bastık.boru, bildiğiniz toz üfledi bir müddet.regülatör girişi de tozlanmış,temizledik.resimlerini ve videosunu çekmiştim.yani armiero yine haklı :) devlet,devlet olacak kardeşim.beni işletmecinin veya distrübitörün insafına bırakmayacak


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2014 17:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Eyl 2014 17:30
Mesajlar: 6
İsim: armi
Araç: 2011 mitsubishi lancer 1.5 invite at
Meslek: akaryakıtçı
Yaş: 29
umitkilic yazdı:
Geçen ay Gürcistan'dan lpg aldım.40 km kadar gittikten sonra araba gaz yenemeye başladı ve benzine geçti.rize'de lpg servisine gidip filtreyi söktürdüm.sadece filtreden çıkan toza hayret ettim.40 km boyunca o kadar toz nasıl birikir.meğer gürcistanda satılan gaz hiç filtrelenmiyormuş.gazın içinde kömür tozu gibi birşey var.dokunduğunuzda elinize bulaşıyor.gurcistandan lpg alan her araç istisnasız tıkanıyor.zaten doğu karadenizdeki lpg servisleri için ek bir iş kolu haline gelmiş gurcistandan alınan lpg yi sistemden temizlemek.öyle pis bir durum ki filtre değişimi kurtarmıyor.lpg tankını söküp boşalttık.tanktan regülatöre giden bakır boruya hava bastık.boru, bildiğiniz toz üfledi bir müddet.regülatör girişi de tozlanmış,temizledik.resimlerini ve videosunu çekmiştim.yani armiero yine haklı :) devlet,devlet olacak kardeşim.beni işletmecinin veya distrübitörün insafına bırakmayacak


valla otogazdaki bu durumun engellenemez olduğunu düşünüyorum. her ne kadar her yıl pompamın filtresini değiştirsem de istasyonumdaki 10 m3 kapasiteli tankımı temizleyemem ki allah bilir içinde ne pislik birikmiştir. allahtan tank yeni sayılır 4 yıl olmadı kuralı. 15-20 yıllık tank kullanan istasyonlar var...

gürcüstanda filtreyle ilgili böyle bi durum var mı yok mu bilmiyorum ama öyle olsa bile yine de sizin tank ve teçhizattaki sorunun son gaz aldığınız istasyonla alakası olmadığını düşünüyorum. bu sorun yıllardır oluşmuş birikmiş bir sorundur.

ben bu işe ilk başladığım yıl lpg pompasının ki onlar dispanser derler servisini çağırdım adama dedim ki "yav bunun filtersini değiştirelim" adam bana "bunun filtresi yok ki" dedi gitti. benim aklıma yatmadı bu iş. servisin patronuna ulaştım sizin eleman böyle dedi dedim adam olur mu öyle şey dedi sonra geldiler filtreyi değiştirdiler eski filtrenin içinden bi ton siyah kurum pislik toz toprak çıktı.

-e hani filresi yoktu?
-varmış abi ehi ehi....


aynı servis elemanı yazlık kışlık ayarını da yanlış yapmıştı da bi ton uğraşmıştık müşteriyle
altı üstü dijital ekrana bi sayı girecek onu da yanlış girmiş...
maalesef durum bu...
devlet sadece vatandaşı değil bayii de bunların insafına bırakıyor.

sanayi il müdürlüğünden sayaçların kontrol ve mühür işlemini yapmaya gelen personel gezmeye tozmaya aldığı harcıhahı yemeğe vakit ayırabilmek için 18 tabancayı da kontrol etmesi sonra da mühürlemesi gerekirken

-siz kontrol ettiniz mi?
-ettik abi de bi de sizin ölçekle bakalım belki bizim zararımıza kaymıştır sayaç
-e iyi tamam o zaman gerek yok

deyip hiç kontrol etmeden basıyor mührü...
eskiden aradan bir iki tanesini kontrol ediyorlardı artık onu da yapmıyorlar...
herşeyimiz allaha emanet :kır:
belki de sevinmem lazım bana güvendikleri için yapıyorlar bilmiyorum...

_________________
Herkes şerefine yakışanı yapar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2014 18:12 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5176
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
iktidara yakın birileri bir sektöre girip o sektörde çogaldıkça sektörel denetimler azalıyor.
lpg mi 95 noktan mı neden

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2014 18:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2014 14:47
Mesajlar: 291
İsim: ümit kılıç
Araç: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Meslek: kamu
Yaş: 38
Benim yaşadıgım sorun tamamen gurcistandan aldıgim yakitla ilgili.onceden suregelen sorunlarin bardagi tasiran son damla misali degil..soyle ki...oncelikle lpg kitim yeni montaj yapilmisti.7 bin km falan once.ve ben rizede filtreyi degistirdim,yeni takilan filtre ile 5 km dahi gidemeden tekrar tikandi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2014 15:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Eyl 2014 17:30
Mesajlar: 6
İsim: armi
Araç: 2011 mitsubishi lancer 1.5 invite at
Meslek: akaryakıtçı
Yaş: 29
umitkilic yazdı:
Benim yaşadıgım sorun tamamen gurcistandan aldıgim yakitla ilgili.onceden suregelen sorunlarin bardagi tasiran son damla misali degil..soyle ki...oncelikle lpg kitim yeni montaj yapilmisti.7 bin km falan once.ve ben rizede filtreyi degistirdim,yeni takilan filtre ile 5 km dahi gidemeden tekrar tikandi.


o zaman haklısınız :)

bir de lpg mi kurşunsuz mu diye soruyor bi abimiz de bunu en iyi sen bilirsin
aracın cekişten düşmesin gittiğim km daha pahalıya mal olsun bi şey olmaz diyorsan tabii ki k95

yok arkadaş ben tutumlu adamım arabanın çekişi düşsün mühim değil ama az yaksın diyorsan lpg

ne kadar ekmek o kadar köfte
lpg dediğin şey ucuz etin yahnisi misali
bu kadar basit.

_________________
Herkes şerefine yakışanı yapar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2014 17:17 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5176
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
ben yörüğüm ucuz etin yahnisi de olur çorbası da. :)
ben bugüne kadar voltran, zavoli, telefex gfi ve şimdi Prins kullanıyorum. teleflex ve prinsde rampa ve kış şartları dahil kesinlikle aracım çekişten düşmedi. hatta teleflex de bi arkdaş arabayı kullanınca abi bu araba gazda daha iyi gidiyor dedi. ustama sordum. belki zamanla ecu lpgye daha uyumlu hale galmiştir, sistem alışmıştır vs, bişeyler dedi.
not: lpg nin oktan değeri hakkında internetteki bilgilere göre farklı sitelerden aynı bilgiyi aldım: lpg nin oktan değeri 103-105tir. acaba yüksek oktan benzin daha kolay yandığına göre 98 oktan benzin nasıl 95 oktan benzinden daha kolay yanıyor? lpg daha zor yanan bir yakıt diye biliyom. hatta bu yüzden lpgli araçlarda ateşleme zorlandığı için daha kolay bobin yakıyor diye biliyorum.
benzinde oktan dizelde setan üzerinden yakıt kalitesi veya özelliği ölçülür. lpg de propan değeri önemliydi saınırım (propan bütan oranı). aşağıda alıntı yazı var. lpg sitesi olduğundan lpgnin faydalarını daha iyi olduğunu saya saya bitirememiş. o kısımlara girmiyorum. ucuz etin yahnisi daha iyi olur demek istemiş yani

LPG, propan (C3H10) ve bütanın (C4H10) belirli oranlarda karışımından oluşan sıvılaştırılmış petrol gazıdır. Ülkemizde bu karışımın kabul gören oranı % 30 propan, % 70 bütandır. Gaz yakıtların likit yakıtlara göre oktan sayısı daha fazladır.
merak edenlere link http://www.kutahyalpg.com/index.php?opt ... &Itemid=54

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2014 17:39 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5176
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
http://www.2a-lpg.com/showthread.php/65 ... n-Oranlari
Bir suredir forumlarda hangi benzinciden alinan LPD daha uzun yol goturuyor gibi yazismalarimiz oluyor. Dusundum ki hile/hurda yapan istasyonlari bir kenari birakirsak Marka marka satilan LPGlerin oranlari nelerdir.

Su ana kadar sorup yanit alabildigim tek marka SHELL, yaz aylarinda tum Turkiye sathinda %85 Butan, %25 Propan oldugu bilgisini aldim.

Kisin ege gibi kesimlerde %30 propana cikiyorlarmis. Diger ic anadolu ve dogu illerimizde bu oranin %50 civarina cikariyorlarmis.

Bildikleriniz varsa ekleyebilirseniz, en azindan hangi mevsim nereden ne alirsak daha uzun yol katederiz bilgimiz netlesmis olur.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2014 17:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Eyl 2014 17:30
Mesajlar: 6
İsim: armi
Araç: 2011 mitsubishi lancer 1.5 invite at
Meslek: akaryakıtçı
Yaş: 29
otogazın kâr marjı yüksektir. eskiden sadece ipragaz aygaz gibi firmalar bu işi yaparken artık bütün büyük dağıtım firmaları shell, bp, po gibi otogaz işine girdi ve insanları otogaz kullanmaya teşvik etmeye çalışıyorlar.
ben otogazın o kadar da iyi olduğunu düşünmüyorum...

_________________
Herkes şerefine yakışanı yapar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Eki 2014 07:40 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5176
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Son zamlar ve yeni teknoloji 6 vites 1.6 Dizel ler daha uygun bence. Ala bilene ta bii

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2014 16:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2011 19:45
Mesajlar: 374
İsim: faruk
Araç: asx
Meslek: serbest
Yaş: 26
bence tam tersi dizel le benzinli arasında ciddi fark istiyorlar. misal qq dizele bakın yazık günah o kadar para bence...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2014 18:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2014 14:47
Mesajlar: 291
İsim: ümit kılıç
Araç: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Meslek: kamu
Yaş: 38
Arkadaşımın 63 bin liraya aldığı x marka dizel aracın birebir aynı donanımlı benzinli versiyonu 54 bin lira idi.9 bin lira ne demek yahu?!?!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 139 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye