Zaman: 27 Nis 2024 18:53

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 95 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2011 08:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2011 09:44
Mesajlar: 32
İsim: mehmet
Araç: honda vti turbo
Meslek: pazarlama
Kan grubu: ab+
Yaş: 30
Merhaba Hocam
BRC MY10-11 lerin soğuk motorda gaza geçme stratejisi MY07 lerden biraz farklı.Çoruma geldiğinizde bu geçiş süresini biraz uzatmakta fayda var ayrıca aracınıza bizzat kendim EOBD Cihazı ile yol ayarı yapmak istiyorum.Görüşmek üzere...

yba_05 yazdı:
Mehmmet bey bende aracımın euro5 motor olmasından kaynaklı tam 4 ay gibi bir süre tabiri caizse ince eledim sık dokudum heri:)) Motor açısından sıkıntı yaşamayacağım bütün bilgileri topladım.En son en mantıklı olanı yaptım.BRC geçtik şuan çok iyi.Amasyaya giderken inşallah Çorumda yanınıza hem bir çayınızı içmeye hem aracın lpg sistemini kontrole gelcem.Dikkatimi çeken bir konuda sorum var? Benim aracın motor ısısı çok çabuk mu yükseliyorki çok çabuk gaza geçiyor anlamadım.Yani sabah erken vakitte çalıştırıyorum.Benzinde çalışıyor 1-2 dk geçiyor hemen gaza geçiyor.Benim önceden focus vardı ondan kalan bir alışkanlık mı bilmem ama bana çok çabuk gaza geçiyormuş gibi geldi.Bu arada hiçbir sorun hissetmiyorum.Gaz yememe tekleme sarsıntı vs vs.Maşallah BRC sorunsuz.Dediğim gibi acaba bana mı öyle geliyor:))

_________________
ÖZENÇLER OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi ,Çorum BRC Yetkili Servisi
www.ozenclerotogaz.com.tr


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2011 08:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2011 09:44
Mesajlar: 32
İsim: mehmet
Araç: honda vti turbo
Meslek: pazarlama
Kan grubu: ab+
Yaş: 30
Merhaba Hoşbulduk Sayın İboay ;
Sizin de belirttiğiniz gibi bu araçların subablarının mukavemet derecesi daha düşük bu sebeble şuanki lpg sistemlerinde yüksek devirlerdeki fazla ısıyı önlemek için BRC nin geliştirdiği VSR menüsünü kullanarak subablarda soğutma sağlıyoruz ,sıvı gaz enjeksıyon sıstemı ıle subab sorunu da tarihe karışacak .İtalya'da bir çok araca BRC nin sıvı gaz sistemi takıldı ve şuan 100.000 km yapmaları bekleniyor ve piyasaya bazı testlerden sonra sunulacak ,en az sizin kadar ben de bu sistemi sabırsızlıkla bekliyorum.Selamlar...

iboay35 yazdı:
mehmet bey foruma hoşgeldiniz.
bende 2010 lancer kullanıcısım.arabamamı her lancer kullanıcısı gibi cok severek kullanıyorum.lpg sıkıntımız beni biraz üzüyor.brc için biraz araştırtım.my10 için biraz tatmin oldum.bu araştırmayı yaparken brcnin teleflex ile ortak yapımı sıvı lpg sistemi hazırlığında olduğunu öğrendim.bu konu ile gelişmeler hakkında bilgilerinizi bizim ile paylaşırmısınız.
bende bu subap erime meselesi açığa kavuşmadıkça lpgye sıcak bakamıyorum;hele ki chevrolet cruıseların fabrika garantisi ile lpg sistemi takıp sonra subapların erimesi ile vazgeçtiği lpg skandalından sonra.

_________________
ÖZENÇLER OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi ,Çorum BRC Yetkili Servisi
www.ozenclerotogaz.com.tr


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2011 09:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
Teşekkür ederim Mehmet bey inşallah bir sıkıntı çıkmadan bu yaz nasip olursa uğrayacağım yanınıza.Erken gaza geçmesi bir sıkıntı çıkarmaz umarım.Görüşmek dileğiyle.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2011 11:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2011 09:44
Mesajlar: 32
İsim: mehmet
Araç: honda vti turbo
Meslek: pazarlama
Kan grubu: ab+
Yaş: 30
BRC MY11 ler gaz ısısını baz alıyor ,havaların ısınmasıyla gaz ısıları da yükselecek bu durumda sistem lpg ye daha erken geçiş yapabilir.Uygun bir zaman Denizli'deki servise uğrayıp geçiş sürelerini biraz uzatın.Selamlar...

yba_05 yazdı:
Teşekkür ederim Mehmet bey inşallah bir sıkıntı çıkmadan bu yaz nasip olursa uğrayacağım yanınıza.Erken gaza geçmesi bir sıkıntı çıkarmaz umarım.Görüşmek dileğiyle.

_________________
ÖZENÇLER OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi ,Çorum BRC Yetkili Servisi
www.ozenclerotogaz.com.tr


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2011 18:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
mehmet Özenç yazdı:
BRC MY11 ler gaz ısısını baz alıyor ,havaların ısınmasıyla gaz ısıları da yükselecek bu durumda sistem lpg ye daha erken geçiş yapabilir.Uygun bir zaman Denizli'deki servise uğrayıp geçiş sürelerini biraz uzatın.Selamlar...

yba_05 yazdı:
Teşekkür ederim Mehmet bey inşallah bir sıkıntı çıkmadan bu yaz nasip olursa uğrayacağım yanınıza.Erken gaza geçmesi bir sıkıntı çıkarmaz umarım.Görüşmek dileğiyle.


Bugün gittim geçiş süresini biraz daha uzattılar.Yarın sabah deneyeceğim.Bu arada MY-11 ler gaz ısısını baz alıyor demişssiniz muhtemelen buna bağlı bu söyleyeceğim. bugün dikkat ettim burda hava 32 dereceydi ve ben marşa basar basmaz sanki lpg ile başlıyor.Bu dediğim aracı çalıştırıp belirli bir müddet kullandıktan sonra motor ısındıktan sonra diyelimki kontaktan stop ettim.Sonra geri çalıştırınca sanki direkt lpg ile çalışıyor.İlginç bi durum.Bunu sordum Mustafa beye o sorun değil dedi.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2011 19:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2011 09:44
Mesajlar: 32
İsim: mehmet
Araç: honda vti turbo
Meslek: pazarlama
Kan grubu: ab+
Yaş: 30
Sanki... demişsiniz.Bunu kesinleştirsek.Siz aracı çalıştırdığınızda göstergede üstte bulunan led kırmızı ile başlar lpg ye geçince yeşile döner.Aracınızda bu şekilde değil mi? Fakat sıcak motorda start -stop özelliğinden dolayı direkt lpg ile çalışır .

_________________
ÖZENÇLER OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi ,Çorum BRC Yetkili Servisi
www.ozenclerotogaz.com.tr


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2011 22:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
mehmet Özenç yazdı:
Sanki... demişsiniz.Bunu kesinleştirsek.Siz aracı çalıştırdığınızda göstergede üstte bulunan led kırmızı ile başlar lpg ye geçince yeşile döner.Aracınızda bu şekilde değil mi? Fakat sıcak motorda start -stop özelliğinden dolayı direkt lpg ile çalışır .


Mehmet bey benim aracın lpg düğmesi ayak hizamda.Fotoğrafı yine bu forumda şu linkte viewtopic.php?f=48&t=2388 mevcut.Bakarsanız ben marşa basar basmaz aşağı baktığımda yeşil lamba yanıyor.Hani durumu iyi anlatabilmek adına söylüyorum yanlış anlamayın gaza ve benzine geçtiğini ışığın kırmızı yada yeşil oluşundan anlıyorum ve biliyorum. Motor sıcakken yani ben aracı lpg ile kullanırken bir yerde diyelimki durdum ve kontaktan stop ettim ve tekrar kontak ile çalıştırdığımda hemen Lpg anahtarına bakıyorum ve lpg ışığı yeşil yani lpgde çalışıyor.Benim marşa bastıktan sonra LPG anahtarına bakmam 1 sn bile sürmüyor ve sonuç araç motor sıcakken kontaktan marşa basınca lpg ile çalışmakta.start -stop özelliğinden dolayı direkt lpg ile çalışır bu ayrı bunu biliyorum ve bunu kasdetmiyorum.Zaten dikkat ederseniz kontaktan marşa basmak olarak yazdım.

Sabah motor soğukken dediğiniz gibi ışık kırmızı belirli bir süre benzinde çalışıyor sonra lpg'ye geçiyor.Ama araç biraz kullanıldıktan sonra yani motor ısınınca olay dediğim gibi gelişiyor.İlk denediğim günden beri dikkat ediyorum hep böyle.Acaba bu bir sorun teşkil eder mi ilerde?

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 09:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2011 09:44
Mesajlar: 32
İsim: mehmet
Araç: honda vti turbo
Meslek: pazarlama
Kan grubu: ab+
Yaş: 30
BRC MY11 Motor sıcaklığına bakmıyor geçiş için farklı stratejileri var.

_opeth yazdı:
ecu motor sıcaklığına bakıyor uygunsa anında lpgye çeviriyor. sıkıntı yaratacağını sanmam. gerçi bende motor sıcakken gaza basmadığım sürece lpgye geçiş gerçekleşmiyor, ama benim sistem as&g'ye nasıl uygulanabilir, biraz kafa karıştırıcı olabilir.

_________________
ÖZENÇLER OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi ,Çorum BRC Yetkili Servisi
www.ozenclerotogaz.com.tr


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 09:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2011 09:44
Mesajlar: 32
İsim: mehmet
Araç: honda vti turbo
Meslek: pazarlama
Kan grubu: ab+
Yaş: 30
Merhaba Hocam ;

Hayır bir sorun teşkil etmez .Benim anlatmak istediğim soğuk motorda ilk marşın benzin ile yapıldığıdır.Sıcak motorda start-stop aktif edildiği için lpg ile araç start alıyor .İstenildiğinde ayarlar menusunden bu özellik iptal edilebilir.

yba_05 yazdı:
mehmet Özenç yazdı:
Sanki... demişsiniz.Bunu kesinleştirsek.Siz aracı çalıştırdığınızda göstergede üstte bulunan led kırmızı ile başlar lpg ye geçince yeşile döner.Aracınızda bu şekilde değil mi? Fakat sıcak motorda start -stop özelliğinden dolayı direkt lpg ile çalışır .


Mehmet bey benim aracın lpg düğmesi ayak hizamda.Fotoğrafı yine bu forumda şu linkte viewtopic.php?f=48&t=2388 mevcut.Bakarsanız ben marşa basar basmaz aşağı baktığımda yeşil lamba yanıyor.Hani durumu iyi anlatabilmek adına söylüyorum yanlış anlamayın gaza ve benzine geçtiğini ışığın kırmızı yada yeşil oluşundan anlıyorum ve biliyorum. Motor sıcakken yani ben aracı lpg ile kullanırken bir yerde diyelimki durdum ve kontaktan stop ettim ve tekrar kontak ile çalıştırdığımda hemen Lpg anahtarına bakıyorum ve lpg ışığı yeşil yani lpgde çalışıyor.Benim marşa bastıktan sonra LPG anahtarına bakmam 1 sn bile sürmüyor ve sonuç araç motor sıcakken kontaktan marşa basınca lpg ile çalışmakta.start -stop özelliğinden dolayı direkt lpg ile çalışır bu ayrı bunu biliyorum ve bunu kasdetmiyorum.Zaten dikkat ederseniz kontaktan marşa basmak olarak yazdım.

Sabah motor soğukken dediğiniz gibi ışık kırmızı belirli bir süre benzinde çalışıyor sonra lpg'ye geçiyor.Ama araç biraz kullanıldıktan sonra yani motor ısınınca olay dediğim gibi gelişiyor.İlk denediğim günden beri dikkat ediyorum hep böyle.Acaba bu bir sorun teşkil eder mi ilerde?

_________________
ÖZENÇLER OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi ,Çorum BRC Yetkili Servisi
www.ozenclerotogaz.com.tr


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 09:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
Tamam şimdi açıklığa kavuştu olay.Bugün sabah aracımı çalıştırdım.İlk önce benzin ile çalıştı.1dk gibi bir süre sonra lpg'ye geçti.Sizinde dediğiniz gibi MY-11 motor sıcaklığına bakmadan farklı bir geçiş stratejisi uyguluyor.Bilindik bir sıralı sistem yazılımından farklı olduğu aşikar.Çünkü alışkın olduğumuz sistemlerin ayarı gibi zannediyoruz bunuda:)) Neyse kafamıza takılanı sormaya ve görüşlerimizi paylaşmaya devam.
Bilgi paylaşıldıkça çoğalır.Saygılar...

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2011 10:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
Mehmet Bey; Sizin bilginize ve tecrübenize dayanarak soruyorum.

1.) Bize Hangi marka LPG gazı almamızı önerirsiniz?
2.) Bu katkılı gaz nedir ne değildir anlatırmısınız? Motora yada lpg sistemine zararı varmıdır?
3.) Lpg kullanırken dikkat etmemiz gerekenleri sıralarmısınız? Yani depo bitmeden mi yoksa tam bitince mi gaz alınmalı? Hep aynı pompa mı tercih edilmeli? İstasyonların gaz basınç değerleri ne olmalı? Doğru basınç değerlerini nasıl öğrenebiliriz?
4.) 10.000Km de bir gaz ve benzin katkıları kullanmak (tunap vb.) ne kadar sağlıklıdır? Kullanmak gerekir mi?
5.) Katkılı katkısız gaz kullanımı periyodik bakım (filitre vs.) aralığını uzatır yada kısaltır mı?
6.) Ucuz gaz, katkılı gaz, normal gaz, aralarındaki farklılıklar nelerdir? Hangisi ile daha fazla km yapabiliriz?

Şimdilik aklıma gelenler bunlar siz bu konularda sormadığım ama bilinmesi gerekenleri de paylaşırsanız sevinirim.İyi çalışmalar dilerim.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2011 08:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2011 09:44
Mesajlar: 32
İsim: mehmet
Araç: honda vti turbo
Meslek: pazarlama
Kan grubu: ab+
Yaş: 30
Merhabalar ;

1)Herhangi bir gaz markası önermiyorum , tüm gaz markalarına eşit mesafedeyim : ) Lpg firmalarını tercih ederken yurt çapında hizmet veren ,istasyonu düzenli ,temiz ,prensipli işletmelerden gaz almanızı öneriyorum, çünkü lpgde yaşanılan hileler genelde istasyon sahibi tarafından yapılır.

2)Lpg de kullanılan katkı maddesi USA dan ithal edilen ve lpgye katılan bir maddeydi.Aygaz katkılı otogazı piyasaya sürdüğünde lpg filitrelerinde meydana gelen aşırı yağlanmayı AYGAZ'a bildirdim ,satış pazarlama bölge sorumlusu ile yaptığımız görüşmelerde katkının her hangi bir olumsuz özelliğinin olmadığı ve ODTÜ de gaz filitrelerinde yapılan incelemede her hangi olumsuz bir durumla karşılaşılmadığına dair rapor geldi!!!

Katkılı otogaz'ın filitrelerde yağlama yaptığı bir gerçekti fakat burda dikkatinizi çekmem gereken nokta AYGAZ'IN GÜNAH KEÇİSİ yapılmasıdır.
Araç çok yakar ,usta der ki abi katkılı kullanıyorsan yakar ...?
Araç tekler ,lpg sisteminin kalitesiz enjektörü bozulmuştur katkılı gazla alakası yoktur ama usta der ki abi katkılı mı kullanıyorsun ...? Enjektörü bozar!
Araba stop eder sonuç aynı...

LPG kitlerinin kusurunu bir dönem AYGAZ'a yüklediler bu piyasada AYGAZ'a yapılan haksız bir eleştiriydi.
Sonuçta AYGAZ katkılı gazı uzun süredir piyasaya sürmüyor ve şikayet de almıyoruz.Gönül rahatlığıyla güvenilir istasyonlardan istediğiniz gazı alabilirsiniz.

3)LPG Dispenserlerinin üzerinde bir saat vardır ,burdan basıncı görebilirsiniz ,İdeal olan basınç oranı 8 bar dır ama 6 bar ile 12 bar arası dolum yapılması normaldir.Lpg deponuzu ister boşken ,ister yarım depo iken doldurabilirsiniz fakat dolumun sonuna doğru şamandradan tırrr sesi geldiğinde dolumu sonlandırmalısınız.

4)Sizin aracınızda ve subab yapıları hafif alışımlı olan araçlarda Tunap katkı maddelerinin kullanılmasını tavsiye ederim.

5) Madde 2

6)Firmalar arasında rekabet varsa ,güvendiğim istasyonda satılan ucuz gazı tercih ederim. Selamlar...


yba_05 yazdı:
Mehmet Bey; Sizin bilginize ve tecrübenize dayanarak soruyorum.

1.) Bize Hangi marka LPG gazı almamızı önerirsiniz?
2.) Bu katkılı gaz nedir ne değildir anlatırmısınız? Motora yada lpg sistemine zararı varmıdır?
3.) Lpg kullanırken dikkat etmemiz gerekenleri sıralarmısınız? Yani depo bitmeden mi yoksa tam bitince mi gaz alınmalı? Hep aynı pompa mı tercih edilmeli? İstasyonların gaz basınç değerleri ne olmalı? Doğru basınç değerlerini nasıl öğrenebiliriz?
4.) 10.000Km de bir gaz ve benzin katkıları kullanmak (tunap vb.) ne kadar sağlıklıdır? Kullanmak gerekir mi?
5.) Katkılı katkısız gaz kullanımı periyodik bakım (filitre vs.) aralığını uzatır yada kısaltır mı?
6.) Ucuz gaz, katkılı gaz, normal gaz, aralarındaki farklılıklar nelerdir? Hangisi ile daha fazla km yapabiliriz?

Şimdilik aklıma gelenler bunlar siz bu konularda sormadığım ama bilinmesi gerekenleri de paylaşırsanız sevinirim.İyi çalışmalar dilerim.

_________________
ÖZENÇLER OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi ,Çorum BRC Yetkili Servisi
www.ozenclerotogaz.com.tr


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2011 09:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. viewtopic.php?f=48&t=2388&start=20 bu linkte arkadaşın birine colt aracına vialleden başka takmam demiş bir servis işte brc önermemiş.Para kazanacak olsam takardım falan demiş.Neden bu araca BRC takılamaz mı? Şayet öyleyse sebebi nedir?

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2011 09:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
İlginiz ve faydalı bilgiler için teşekkürler Mehmet Bey.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2011 13:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
yba_05 yazdı:
mehmet Özenç yazdı:
Sanki... demişsiniz.Bunu kesinleştirsek.Siz aracı çalıştırdığınızda göstergede üstte bulunan led kırmızı ile başlar lpg ye geçince yeşile döner.Aracınızda bu şekilde değil mi? Fakat sıcak motorda start -stop özelliğinden dolayı direkt lpg ile çalışır .


Mehmet bey benim aracın lpg düğmesi ayak hizamda.Fotoğrafı yine bu forumda şu linkte viewtopic.php?f=48&t=2388 mevcut.Bakarsanız ben marşa basar basmaz aşağı baktığımda yeşil lamba yanıyor.Hani durumu iyi anlatabilmek adına söylüyorum yanlış anlamayın gaza ve benzine geçtiğini ışığın kırmızı yada yeşil oluşundan anlıyorum ve biliyorum. Motor sıcakken yani ben aracı lpg ile kullanırken bir yerde diyelimki durdum ve kontaktan stop ettim ve tekrar kontak ile çalıştırdığımda hemen Lpg anahtarına bakıyorum ve lpg ışığı yeşil yani lpgde çalışıyor.Benim marşa bastıktan sonra LPG anahtarına bakmam 1 sn bile sürmüyor ve sonuç araç motor sıcakken kontaktan marşa basınca lpg ile çalışmakta.start -stop özelliğinden dolayı direkt lpg ile çalışır bu ayrı bunu biliyorum ve bunu kasdetmiyorum.Zaten dikkat ederseniz kontaktan marşa basmak olarak yazdım.

Sabah motor soğukken dediğiniz gibi ışık kırmızı belirli bir süre benzinde çalışıyor sonra lpg'ye geçiyor.Ama araç biraz kullanıldıktan sonra yani motor ısınınca olay dediğim gibi gelişiyor.İlk denediğim günden beri dikkat ediyorum hep böyle.Acaba bu bir sorun teşkil eder mi ilerde?


araçta bildiğim kadarıyla start-stop özelliği kapatılabiliyor.o özelliği kapadıktan sonra deneyin bakalım yine kontaktan kapadıktan sonra benzindemi lpg de mi çalışacak.çünkü aracınızın lpg sistemi start-stop vesilesiyle sıcak stoplar durumunda lpg ile çalışıyor.bu özellik kapanınca muhtemelen benzinde çalışacaktır.eğer dediğim gibi olursa bir sorun yok demektir çalışma prensibine uyuyor demektir

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2011 14:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
mehmet Özenç yazdı:
Merhaba Hoşbulduk Sayın İboay ;
Sizin de belirttiğiniz gibi bu araçların subablarının mukavemet derecesi daha düşük bu sebeble şuanki lpg sistemlerinde yüksek devirlerdeki fazla ısıyı önlemek için BRC nin geliştirdiği VSR menüsünü kullanarak subablarda soğutma sağlıyoruz ,sıvı gaz enjeksıyon sıstemı ıle subab sorunu da tarihe karışacak .İtalya'da bir çok araca BRC nin sıvı gaz sistemi takıldı ve şuan 100.000 km yapmaları bekleniyor ve piyasaya bazı testlerden sonra sunulacak ,en az sizin kadar ben de bu sistemi sabırsızlıkla bekliyorum.Selamlar...

iboay35 yazdı:
mehmet bey foruma hoşgeldiniz.
bende 2010 lancer kullanıcısım.arabamamı her lancer kullanıcısı gibi cok severek kullanıyorum.lpg sıkıntımız beni biraz üzüyor.brc için biraz araştırtım.my10 için biraz tatmin oldum.bu araştırmayı yaparken brcnin teleflex ile ortak yapımı sıvı lpg sistemi hazırlığında olduğunu öğrendim.bu konu ile gelişmeler hakkında bilgilerinizi bizim ile paylaşırmısınız.
bende bu subap erime meselesi açığa kavuşmadıkça lpgye sıcak bakamıyorum;hele ki chevrolet cruıseların fabrika garantisi ile lpg sistemi takıp sonra subapların erimesi ile vazgeçtiği lpg skandalından sonra.


sıvı gaz sistemi dediğiniz vialle nin şuanki kullandığı sistem mi?çünkü eğer öyleyse subap erime sorununun vialle de de olduğunu duymuştuk.subap soğutma sistemi değiniz farklı bir sistemse bunu biraz daha açabilirmisinz teknik olarak.benim asıl merakım ise otomobil üreticeleri neden mukavemet derecesi düşük subap kullanıyor.maliyet açısındanmı yoksa şuanki motorlarda gerekli birşey mi?daha dayanıklı subaplar sonradan üretilebilirmi(belki firmalara bu şikayet olarak yazılabilir)

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 May 2011 10:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2011 09:44
Mesajlar: 32
İsim: mehmet
Araç: honda vti turbo
Meslek: pazarlama
Kan grubu: ab+
Yaş: 30
Merhaba ;

Sıvı enjeksiyon sistemi ile subab sorunu tarihe karışacak.Şuanki lpg sistemlerinde LPG buharlaştırılarak gaz fazında yanma odasına gönderiliyor ,LPG nin yapısı gereği yanma odasındaki ısı yükseliyor ve subab yapısı hassas araçlarda subab sorunları ortaya çıkıyor ,sıvı enjeksıyon sıstemınde ıse lpg sıvı fazda yanma odasına gönderilecek bu sayade subablar aşırı bir ısıya maruz kalmayacak.
BRC SGI Kitlerinde ise VSR Programı ile yüksek devirlerde belli oranda benzin gönderebiliyoruz ;Örneğin 700 mbar MAP üzeri ve 5000 RPM ile 7.000 RPM aralığında 1.5ms benzin 13.5 ms Lpg püskürtülebiliyor ;bu oran az bir benzine karşılık geliyor fakat subablardaki yüksek ısıyı önlemiş oluyor.Zaten araçlardaki yanlış yanma da en çok bu devirler arasında yani araçları fazla sıkıştırıdığımızda meydana gelir ;piyasadki çoğu selenoıd valfli enjektör bu devirlerde açma kapama yapamaz ve yanlış oranda lpg yanma odasına gider .BRC her nekadar elektronık enjektor kullansa da VSR ile ekstra koruma sağlanır.Şuan lpg sıralı gaz sistemleri arasında subab sorununa karşı en etkili sistem VSR dir.

Firmaların farklı subab kullanma nedenleri emisyon ,yakıt /performans oranları ve maliyetle açıklanabilir.Örneğin artık piyasada döküm manifoltlu araçlar görmemiz pek mümkün değil.Selamlar...

precious yazdı:
mehmet Özenç yazdı:
Merhaba Hoşbulduk Sayın İboay ;
Sizin de belirttiğiniz gibi bu araçların subablarının mukavemet derecesi daha düşük bu sebeble şuanki lpg sistemlerinde yüksek devirlerdeki fazla ısıyı önlemek için BRC nin geliştirdiği VSR menüsünü kullanarak subablarda soğutma sağlıyoruz ,sıvı gaz enjeksıyon sıstemı ıle subab sorunu da tarihe karışacak .İtalya'da bir çok araca BRC nin sıvı gaz sistemi takıldı ve şuan 100.000 km yapmaları bekleniyor ve piyasaya bazı testlerden sonra sunulacak ,en az sizin kadar ben de bu sistemi sabırsızlıkla bekliyorum.Selamlar...

iboay35 yazdı:
mehmet bey foruma hoşgeldiniz.
bende 2010 lancer kullanıcısım.arabamamı her lancer kullanıcısı gibi cok severek kullanıyorum.lpg sıkıntımız beni biraz üzüyor.brc için biraz araştırtım.my10 için biraz tatmin oldum.bu araştırmayı yaparken brcnin teleflex ile ortak yapımı sıvı lpg sistemi hazırlığında olduğunu öğrendim.bu konu ile gelişmeler hakkında bilgilerinizi bizim ile paylaşırmısınız.
bende bu subap erime meselesi açığa kavuşmadıkça lpgye sıcak bakamıyorum;hele ki chevrolet cruıseların fabrika garantisi ile lpg sistemi takıp sonra subapların erimesi ile vazgeçtiği lpg skandalından sonra.


sıvı gaz sistemi dediğiniz vialle nin şuanki kullandığı sistem mi?çünkü eğer öyleyse subap erime sorununun vialle de de olduğunu duymuştuk.subap soğutma sistemi değiniz farklı bir sistemse bunu biraz daha açabilirmisinz teknik olarak.benim asıl merakım ise otomobil üreticeleri neden mukavemet derecesi düşük subap kullanıyor.maliyet açısındanmı yoksa şuanki motorlarda gerekli birşey mi?daha dayanıklı subaplar sonradan üretilebilirmi(belki firmalara bu şikayet olarak yazılabilir)

_________________
ÖZENÇLER OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi ,Çorum BRC Yetkili Servisi
www.ozenclerotogaz.com.tr


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 May 2011 12:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Eki 2010 01:45
Mesajlar: 187
İsim: Özgür Turhan
Araç: 2009 Mitsubishi Lancer İnvite
Kan grubu: BRh+
Mehmet bey selam.. BRC nin VSR sistemi şu an varmı Türkiyede. Tercih edilebilirmi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 May 2011 14:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
Nemesis yazdı:
Mehmet bey selam.. BRC nin VSR sistemi şu an varmı Türkiyede. Tercih edilebilirmi?



Türkiyede var.Ben tercih ettim:)) Benim araçta MY-11kit ve VSR menüsüne sahip yazılım olarak 3,02 var. Bu yazdıklarımın kaynağı yine BRC'dir.Hatta Mehmet Beyde aynı bilgiyi vermişti.
Bu arada BRC her nekadar elektronık enjektor kullansa da VSR ile ekstra koruma sağlanır.Şuan lpg sıralı gaz sistemleri arasında subab sorununa karşı en etkili sistem VSR dir. Demişsiniz Mehmet Bey o halde elektronik enjektörler sayesinde doğru oranda yakıt subaplara gidince erime olayı en aza indirgenmiş ve hatta birde VSR ile ekstra koruma sağlanmaktadır demek istiyorusunuz öyle değilmi?

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 May 2011 15:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
Sıvı enjeksiyon sistemi ile subab sorunu tarihe karışacak....dediniz mehmet bey.yani sistemi yeni gibi lanse ediyorsunuz.önceki sorumda vialle marka zaten sıvı gaz dediğiniz sistemi kullanıyor.aslında türkiyede ilk olan bu sistem bildiğim kadarıyla.belki başka marka hakkında yorum yapmam uygun olmaz diyeceksiniz ama objektif yaklaşabilirseniz memnun olurum.vialle dediğiniz bu sistemle çalışmyormu.yada brc ile arasındaki farklar nedir.çünkü vialle de sıvı gaz sistemini kullanıyor ama subap erimesi sorunlarını duyduk.teşekkür ederim...

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 95 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 30 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye