Zaman: 27 Nis 2024 11:42

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: bu bilgiler tazeee
MesajGönderilme zamanı: 02 Haz 2011 17:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 May 2011 17:59
Mesajlar: 29
İsim: orhun
Araç: mitsubishi lancer
Meslek: öğrenci
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 20
Az önce 2A mühendisliğin tekirdağ/çorlu bayisine gittim fiyat almak ve bi kaç şey danşmak için şimdi konuşmalarımızı sizlere aktarıyorum belki yardımcı olurr


öncelikler brc lpg kiti için 10 ay taksitli 1650 lira peşin için 1550 lira fiyat aldım tank tipi simit 50 lt olucak


karşılaşabiliceğim daha doğrusuu diğer konularlada okuduğum ve aklıma takılan şeyleride sordum
1. subab erimesi= bende duydum böyle sorunlar yaaşdnığını ama bilmioyorum 40 000 50 000 km sonr ayaşayabilirsin oda 1 000 lira gibi bir masraf olur dedi ama ben oksijen ayarını kısarım % 40 değil de %35 tasarruf yaparsın ama yanma az olduğu için subab ömrü daha uzun olur dedi aynı sorun nissan quasqailerde de var dedi birisine taktık 65 000 km sonra titreme yaşadı sattı yenisini aldı yine lpg taktık dedi

yapıcağım dedi ayar ise oksijeni kısıcak sanırım çünkü oksijenin olduğu yerde yanma çok olur dedi biraz oksijeni kısarız dedi performans da artar bile dedi



2.garanti & sigorta=ben öncelikle brc nin 2 yıllık sigortta yaptığını duyduğumu söyledim bana gelen cevap ise ben öyle birşeye inanmıyorum dedi taktırana kadar derler akat sorun olunca kimse çıkmaz dedi ve öyle şeye inanmamamı söyledi ona güvenme dedi saha doğrusu ama bizden kaynaklanan bir problem olduğu zaman bütün masraflar bize ait dedi


3. amorti etmesi= yaklaşaık 12 000 13 000 km kendisini amorti eder dendi




eğer sizinde aklınızada sorular varsa bu bölüme yazabilirsiniz belki sormuşumdur ama şu an aklımda yoktur


herkese iyi forumlar saygılarımlaa..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: bu bilgiler tazeee
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2015 17:28 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
başlık bayatlasa da ben de yeni okuduğum için uygumn olarak burayı gördüm. mesele lpg de buji seçimi, onno ustanın cevabını aktarıyorum. ancak cevap doğrudan buji ile alakalı olmayıp konu içinde geçiyor;
Soru - Gökhan Bingül

merhabalar ustam 2000 model VOLVO s40 2.0t 356.000km de aracım var aracım lpgde normal şekilde çalışıyor herhangi bir sorun yok. yalnız benzinde 1000-1500
devir aralığında titreme oluyor rolantide ise sesi değişti traktör gibi çalışıyor. benzin basıncına serviste bakıldı normal herhangi bir sorun yok sorun enjektörde
olabilir diyorlar ancak hangi enjektör olduğunu bulamadılar. tüm enjektörlerin kabloları sırası ile tek tek söküldü. servis bu enjektör %100 çalışmıyor diyemedi.
enjektörlerden biri az çalışıyor bunun için enjektörü değiştirmemmi gerekiyor yoksa tıkanmışmıdır. würt'ün enjektör temizleyicisini kullanıyorum. şuan
bekliyorum. serviste carbon clean yaptır dediler sizce ne yapmalıyım?

Yanıt - Onno Usta

Sayın Gökhan Bingül
356 bin km. de olan bir motorun öncelik ile silindir kompresyon basınçlarının ölçülmesi gerekir. LPG varlığında supaplarda kaçak yanma olması muhtemel. Bu kilometrede bir motora Carbon Clean yapılmaz. Motor yağ yakmaya başlar. Enjektörler motor ile birlikte çalışıp eşit yıpranana donanım olması ile sadece bir enjektör yenileme bakım gibi bir ihtimal olmaz. Ayrıca: Aracınızın devamlı LPG ile kullanılması ile doğal olarak çalışmayan ancak sabahları ilk çalıştırma anında o da jikleli ve zengin yakıt ile fonksiyon eden benzin enjektörleri, benzin pompası ve benzin filtresinde bekleme ile biriken benzinde var olan su ve tortu partikülleri sonucunda tıkanmalar söz konusudur. Bu tıkanmaları engellemek ve bertaraf etmek için arada bir kısa süreler olsa da motoru benzin ile kullanmak benzinde var olan yağlama özelliklerinden de faydalanma anlamındadır. Sonuç olarak öncelik ile LPG sistemi devre dışı bırakılarak servis ortamı cihaz ile arıza kodu alınarak var olan kod açılımına göre işlem yapmak ve akabinde enjektörlerin sökülerek özel ultrason cihaz ile temizlenmesi, benzin filtresinin yenilenmesi sonrasında benzin sistem basıncının da ölçülmesi gereklidir. Bu arada LPG kullanımı nedeni ile platinium özelliklerinde olan buji kullanmak zorunludur.
yukarıda son cümle lpatinyum buji lpg de zorunlu dedi
ayrıca eski (çok km )arabalara carbon klin yapmayın dedi

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: bu bilgiler tazeee
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2015 20:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2014 14:56
Mesajlar: 127
Şehir: Ankara
İsim: Yücel
Araç: 2011 Lancer 1.6 MT İnvite
Meslek: İng. Öğretmeni
Kan grubu: ARh+
Yaş: 24
Ben de bugün randevu aldım Ankara'dan cumartesi sabah brc taktıracağım, ilk 950 km yolumu bu kış şartlarında bazen arabayı zorlayarak ortala 28 krş ile gitsem lpg de daha fazla tasarruf etmenin cazibesine dayanamadım. :)Bir depo yakıtla 800 km yol yaptım bu arada.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: bu bilgiler tazeee
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2015 10:21 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
yu-cell yazdı:
Ben de bugün randevu aldım Ankara'dan cumartesi sabah brc taktıracağım, ilk 950 km yolumu bu kış şartlarında bazen arabayı zorlayarak ortala 28 krş ile gitsem lpg de daha fazla tasarruf etmenin cazibesine dayanamadım. :)Bir depo yakıtla 800 km yol yaptım bu arada.

hayırlı olsun. ancak tüm arkadaşlardan acizane ricam. yakıt hesaplamalarında
1 depo demek yerine deponun aldığı yakıtı belirtseler
kuruş yerine de yakılan litreyi belirtip daha sonra kaç kuruşa tekabül ettiğini isterlerse yazsalar.
bilecik merkez ile bosüyük arasında tam 20 kuruş fiyat farkı var; nerden baksan %10 kuruş farkı çıkar
20 litre fullenen küçük depolar var bununla 800 km yapıldıysa süperrrrrrrr
58 litre ile fullenen depolar var bununla 800km yapıldıysa fena değil iyiymiş.
sonuç: yakıt birimi ve depo birimi LİTREDİR! litre dışındaki hesaplamalar çapraz kur farkından dolayı sıkıntılıdır :)
elinde 10bin dolar olan 2 kişi avrupayı dolaşmaya başlasa ama yol güzergahları aynı fakat başlangıç noktaları zıt olsa seyehatlari bittiğinde birinde belki 2bin dolar kalırken diğeri beş parasız dönecektir. oysa her ikisi de 10bin avro ile aynı yerleri biri baştan biri sondan başlasa da ellerinde kalacak para aynıdır.
çok dolandırdım ama herkes kolayına geleni anlasın ama lütfen yakıt birimimiz LİTRE OLSUN.
1DEPO= KAÇ LİTRE
100KM DE 200 KRŞ= KAÇ LİTRE
VESSELAM

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: bu bilgiler tazeee
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2015 14:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2014 14:56
Mesajlar: 127
Şehir: Ankara
İsim: Yücel
Araç: 2011 Lancer 1.6 MT İnvite
Meslek: İng. Öğretmeni
Kan grubu: ARh+
Yaş: 24
İlhami hocam daha lpg yi taktırmadım, depodan kastım da 53 litre benzin yani, ilk doldurduğumda boş uyarısı veriyordu son çizgideydi, toplamda 53 litre benzinle, ki bunlar ayrı dönemlerde alındı, 800 km yol yaptım, kışın soğuk havalarda, 800 km yolun 600 ü şehir dışı olarak, ve yeni araba almış olmanın verdiği heyecanla bazen 160-180 i görerek ama ortalama 110 km hızla yaptım bu mesafeyi, benzinin litresini de ortalama 4.34 liradan aldım. Kendi hesabıma göre 100/6.4 litre ortalama ve km de 28 krş hesap çıkardım. :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: bu bilgiler tazeee
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2015 16:09 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
6.4litre :)
ilim bir nokta idi alimler çoğalttı. (Hz. ali r.a.)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 30 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye