| Mitsubishi Club Turkey http://mitsubishiclubturkey.com/ |
|
| Beklenen An Geldi 12 Bin ve 29bin km LPG'den Sonra Subaplar http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=48&t=4112 |
1. sayfa (Toplam 2 sayfa) |
| Yazar: | yba_05 [ 10 Mar 2012 22:58 ] |
| Mesaj Başlığı: | Beklenen An Geldi 12 Bin ve 29bin km LPG'den Sonra Subaplar |
Sevgili arkadaşlar bugün itibariyle ASX'in ilk bakımı yapıldı. İşini severek yapan değerli Erdal ustamdan rica ettim sizlerle paylaşmam için bu fotoğraflarıda çekiverdi. Sonuç 12bin km LPG ile kullanımdan sonra şuan için subaplar temiz arkadaşlar. Erdal ustam hocam hiçbir sıkıntı yok dedi. Sitemiz hakkında da bazı çalışanları bilgilendirdim.Siteye üye olmanızı ve görüşlerinizi paylaşmanızı bekliyoruz dedim. Denizli Özpam servisinde çalışan gerek satıştakiler, gerek servistekiler gerçekten işlerini seven insanlar.Hepsine ilgilerinden dolayı çok teşekkür ederim. ![]() ![]() ![]() ![]() 29 bin km sonrası subaplar; ![]() ![]() SUBAP ERİMESİ; Asıl amaç Supap ayarlarını kontrol etmek supap ayarları normal ise aracın supaplarında sorun yoktur ama supap ayarlarında sıkma var ise supaplar yanma başlamış hatta yanmıştır. dıger kontrol ise kompresyon testidir. bujiler sökülerek yapılır normal degeri Yaklasık 10 kg/cm küp tür eger degerler bunun altında çıkarsa supaplar yanmış demektir. |
|
| Yazar: | precious [ 10 Mar 2012 23:06 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
gözün aydın diyelim o zaman.gerçi subap arızası için 12bin km erken.45-50 bin olduğunda sorun olacak mı onu görmek lazım.ama sen hesabını yapmıştın zaten
|
|
| Yazar: | yba_05 [ 10 Mar 2012 23:10 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
Evet aynen hesabı yaptık önceden ama forumdaki arkadaşlar bunu bekliyorlardı.Sağolsun servistekiler fotoğraf isteğimide kırmadılar. |
|
| Yazar: | precious [ 10 Mar 2012 23:13 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
asx başlığında vialle takılmış bir aracın 45binden sonra teklemeye başladığını 60bin civarıda iflas ettiğini yazmışmıştı bir forumdaş.2500 tl fiyat çıkmış |
|
| Yazar: | yba_05 [ 10 Mar 2012 23:18 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
precious yazdı: asx başlığında vialle takılmış bir aracın 45binden sonra teklemeye başladığını 60bin civarıda iflas ettiğini yazmışmıştı bir forumdaş.2500 tl fiyat çıkmış Evet okumuştum o yazılanlarıda.Tabi bu kul yapısı birşey bozulabilir.Birde kullanımdan kullanmada çok fark eder bence. Yani aracı düşük viteste 3500-4500 devirlerde bağırta bağırta kullanırsanız elbet ona subap dayanmaz.Neyse 30bin bakımında yine fotoğraf isteyeceğim inşallah.O zaman herşey biraz daha netleşir. |
|
| Yazar: | zeybek [ 10 Mar 2012 23:43 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
Hocam, sübapların durumu nasıl kontrol ediliyor, silindir üst kapağını sökmeden fiziki olarak kontrol etme şansımız yok sanırım. Ne tür testler uyguluyorlar serviste? Bir de bu konu başlığını okuyup ta bilgisi olan arkadaşlar 2003-2007 eski kasa lancer'da kullanılan eksoz sübapları magnezyum alaşımlı mı? |
|
| Yazar: | yba_05 [ 10 Mar 2012 23:51 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
zeybek yazdı: Hocam, sübapların durumu nasıl kontrol ediliyor, silindir üst kapağını sökmeden fiziki olarak kontrol etme şansımız yok sanırım. Ne tür testler uyguluyorlar serviste? Bir de bu konu başlığını okuyup ta bilgisi olan arkadaşlar 2003-2007 eski kasa lancer'da kullanılan eksoz sübapları magnezyum alaşımlı mı? Evet sindir üst kapağı açılmadan sübapları görme şansımız yok. Ne tür testler uyguluyorlar sormadım ve bilgim de yok zaten. Ama usta üst kapakğı söküp açıp bakmış incelemiş bana sadece hocam subaplarda sıkıntı yok dedi o kadar. |
|
| Yazar: | 666 [ 10 Mar 2012 23:59 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
Yusuf hocam,gözün aydın.Bu gün bende ÖZPAM a uğradım akşam saatlerinde Erdal ustam bahsetti.Yusuf hocam vardı,subabları kontrol ettik sorun yok dedi.Servise uğramadan öncede lpg için Köseoğluna mustafa beyin yanına uğramıştım montaj için.tavsiyeni ilettim,yusuf hocamın tavsiyesi üzerine geldim dedim.İnşallah çarşamba günü bende BRC taktırıyorum. |
|
| Yazar: | yba_05 [ 11 Mar 2012 10:48 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
Teşekkür ederim Erdal hocam, İnşallah hayırlısı olur ve bir sıkıntı yaşamazsınız. Walla yukarda Selim beyinde dediği gibi biz bunun hesabını çoktan yapmıştık forumda da var.Gültekin Beyin bu konuda daha detaylı hesaplamasıda yine bu forumda mevcut. Yani kısacası 50bin km lpg ile kullansak elde edeceğimiz kar 5bin tl gibi bir rakam.Bunun 2bin'i lpg montajına 1500 tl sinide hani subap erirse subap parasına ayırsanız dahi yine 1500tl karda olursunuz. Tabi hesabımıza göre en az 50bin km sıkıntısız binmeniz lazım )) Bu akaryakıt fiyatlarıylada artık yapacak birşey yok Hayırlısı olsun diyelim...
|
|
| Yazar: | precious [ 11 Mar 2012 13:34 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
yalnız subaplar 1500 değil 2500 tl hesabı artık buna göre yapın |
|
| Yazar: | yba_05 [ 11 Mar 2012 13:55 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
o zaman 500 tl kardayız
|
|
| Yazar: | adres63 [ 11 Mar 2012 22:02 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
peki bu subaplarin celik olanlari yok mudur? |
|
| Yazar: | catalyst [ 11 Mar 2012 23:58 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
İyi de bu fotoda subaplar yok ki gerçekten subapları görmek için bir kademe daha sökmek lazım egzantirik milini sökmek lazım zor iş sırf bakmak için sökenini görmedim henüz. |
|
| Yazar: | yba_05 [ 12 Mar 2012 00:04 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
adres63 yazdı: peki bu subaplarin celik olanlari yok mudur? Hakan bey bu bizim subaplar zaten çelik. Sıkıntıda burda başlıyor. Çelik çabuk ısınıyor geç soğuyor. Oysaki eski araçlardaki gibi döküm olsa. Döküm subaplar Geç ısınıp hemen soğurdu. Serviste bu konu hakkında ustalar böyle söylediler. Hatta işini severek yapan Erdal ustam eğer bir subap yakıp gelen araç olursa onda döküm subap deneyeceğini ve sonuçlarını görmeyi geliştirip uygulamayı ve bu sorunu çözme hedefinde.Şimdi demeyin koca mitsu mühendisleri bunu düşünemedi mi diye!!! Adam ülkemiz şartlarına uyarlama peşinde idealist bir usta. Sıradan bir usta değil bence. İnşallah başarılı olur. |
|
| Yazar: | yba_05 [ 12 Mar 2012 00:06 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
catalyst yazdı: İyi de bu fotoda subaplar yok ki gerçekten subapları görmek için bir kademe daha sökmek lazım egzantirik milini sökmek lazım zor iş sırf bakmak için sökenini görmedim henüz. Subaplar evet tamamı yok ama üstten görünüyor.Tamamen de yok demeyin... O kadar açıp bakmalarıda bir ilerleme bence...
|
|
| Yazar: | atayum [ 12 Mar 2012 01:09 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
Sübaplardaki aşınma dış değil iç kısımda oluşur. Silindirin hava-yakıt girişindeki boğazı ilgili zaman (emme-sıkıştırma-yanma-eksoz) geldiğinde tıkama performansına göre anlaşılır. Bunun için de silindir sıkıştırma oranı bunu anlamanın bir yolu olabilir. Yanma sistemi aktif değilken, yani araç yakıt ile çalışamaz durumdayken sadece marş motoru ile krank milinin döndürülmesi sırasında eksoz veya emme boğazlarından manometre ile ölçüm yapılır. Bu değerler 4 silindir için aynı ise sorun yoktur veya stok sıkıştırma basınç değeri ile aynıysa sorun yoktur aksi halde sübapların dairesel bölgeleri (ki tıkamanın yapıldığı bölge) aşınmış ise değişim veya tamir edilmesi gerekir... Sübaplar bu şekilde çalışırsa zaman kayması yani kaçaklar olur ki bu istenmeyen bir durumdur. Motor bariz bir şekilde farklı çalışır, performans düşer. 12 bin km bu aşınmanın görünmesi için çok çok az ki zaten sübapların sökülüp bakılması gerekir. Bendeki Colt ben satıncaya yaklaşık 80 bin km LPG (landi renzo) ile kullanıldı sübap sorunu görülmemişti. Saygılar. |
|
| Yazar: | catalyst [ 12 Mar 2012 11:10 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
atayum yazdı: Sübaplardaki aşınma dış değil iç kısımda oluşur. Silindirin hava-yakıt girişindeki boğazı ilgili zaman (emme-sıkıştırma-yanma-eksoz) geldiğinde tıkama performansına göre anlaşılır. Bunun için de silindir sıkıştırma oranı bunu anlamanın bir yolu olabilir. Yanma sistemi aktif değilken, yani araç yakıt ile çalışamaz durumdayken sadece marş motoru ile krank milinin döndürülmesi sırasında eksoz veya emme boğazlarından manometre ile ölçüm yapılır. Bu değerler 4 silindir için aynı ise sorun yoktur veya stok sıkıştırma basınç değeri ile aynıysa sorun yoktur aksi halde sübapların dairesel bölgeleri (ki tıkamanın yapıldığı bölge) aşınmış ise değişim veya tamir edilmesi gerekir... Sübaplar bu şekilde çalışırsa zaman kayması yani kaçaklar olur ki bu istenmeyen bir durumdur. Motor bariz bir şekilde farklı çalışır, performans düşer. 12 bin km bu aşınmanın görünmesi için çok çok az ki zaten sübapların sökülüp bakılması gerekir. Bendeki Colt ben satıncaya yaklaşık 80 bin km LPG (landi renzo) ile kullanıldı sübap sorunu görülmemişti. Saygılar. Aynen katılıyorum. Ben de colt'u 40bin km kadar LPG'li kullanıp hiçbir sorun görmemiştim. Lancer ile de sorun çıkacağını sanmıyorum. Hatta ve hatta 1.8 lancer ile sorun çıkacağını hiç sanmıyorum çünkü araç zaten normal kullanımda 2bin deviri hiç geçmiyor
|
|
| Yazar: | zivrisinek [ 13 Mar 2012 13:40 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
yba_05 yazdı: precious yazdı: asx başlığında vialle takılmış bir aracın 45binden sonra teklemeye başladığını 60bin civarıda iflas ettiğini yazmışmıştı bir forumdaş.2500 tl fiyat çıkmış Evet okumuştum o yazılanlarıda.Tabi bu kul yapısı birşey bozulabilir.Birde kullanımdan kullanmada çok fark eder bence. Yani aracı düşük viteste 3500-4500 devirlerde bağırta bağırta kullanırsanız elbet ona subap dayanmaz.Neyse 30bin bakımında yine fotoğraf isteyeceğim inşallah.O zaman herşey biraz daha netleşir. O arkadaş benim:) Çok sert ve devirli kullandım ancak servis (Şeref oto) bununla alakası olmadığını sübapların yanma odalarındaki sıcaklığın fazla olmasından ve sübap tolerans değerlerinin düşük olmasından kaynaklandığını söylüyor, 60.000 km.'de iflas etmesi benim için kabul edilebilir bir4 durum sonuçta 60.000x 0.15 = 9.000 Tl gibi bir rakam yapıyor 2.000-2.500 TL masraf göze görünmez ama benim sorunum TEMSA'nın adiliği başka bişey deil. Benim size tavsiyem 30-45 bin aralığında sübapları gözden geçirtmeniz en azından ayarı bozulmuşsa sübap ayarı ile ömrünü uzatabilirsiniz ve sübaplatı yanmaktan kurtarırsınız. |
|
| Yazar: | 666 [ 13 Mar 2012 20:40 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
ve sonunda bu gün itibariyle bende BRC taktırdım. |
|
| Yazar: | adres63 [ 13 Mar 2012 22:31 ] |
| Mesaj Başlığı: | Re: Beklenen An Geldi 12 Bin Km LPG'den Sonra İşte Subaplar |
hayirli olsun |
|
| 1. sayfa (Toplam 2 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|