Zaman: 28 Nis 2024 07:43

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 58 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Vialle LPi Sistemine Geçtim
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 12:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
Selam arkadaşlar,
Bir süre önce geçiş yaptığım Vialle Lpi sistemi hakkındaki görüşlerimi burada sizlerle paylaşmak istiyorum. Sisteme geçişim üzerinden fazla zaman geçmediğinden dolayı tüketim değerleri için henüz yüksek kesinlikli bir paylaşım yapmam mümkün değil. Ancak en azından şu ana kadarki tüketim değerlerimi de burada paylaşabilirim. Zaman zaman güncelleme yapmaya da devam ederim.
Önce geçiş kararım hakkında biraz açıklama yapayım. Önceki aracım olan mitsubishi colt ile yılda 14.000 km yol yapıyordum. İlk bakıma da km değil süre dolduğu için girmiştim. Bu hesaplarla yola çıkarak benzinin o zamanki fiyatı üzerinden de 1,5 litre kadar fazla yakacağımı bununsa bana aylık olarak 50 lira kadar bir fark getireceğini hesaplamıştım. Colt aracımla ilk aldığım andan itibaren 19317 km yol yapmış (ölçüm yaptığım km) bu mesafe içinde 1276,31 lt benzin tüketmiştim. Bu da ortalama olarak bana 6,6 lt/100 olarak dönmüştü. Lancer aldığım zaman ise bu ortalamanın 8,1 lt olacağını hesaplamıştım. Aracı sattığım dönem benzinin litre fiyatı 2,95 lt üzerinden düşünürtseniz (tüketim farkı*litre fiyatı*aylık km)=(0,015 lt/km*2,95 Lira/lt*1054 km)=46,63 lira olarak yansımasını planlıyordum. fakat bazı gerçekler köpekbalığı ile karaya çıktıktan sonra ortaya çıktı:
1- Lancer ile colt arasındaki tüketim farkı tam düşündüğüm gibi çıkmadı. ben 8,1 lt/100 km düşünürken 8,6 lt/100 km fark oluştu. Bu da 0,5 litre gibi bir fark oluşmasına sebep oldu.
2- Lancer aracı aldıktan sonra çeşitli sebeplerle (ihtiyaç, zevk vs) aracı daha fazla kullanmaya başladım. Sonuç 10.000 bakımına 6 ay içerisinde girdim. Ortalama 1050 km civarında olması gereken aylık yolculuğum 1650 km seviyelerine yükseldi. Ve hala aracı ağız tadı ile kullanmadığımı düşünüyordum.
3- En büyük vurgunu ise hariçten yedim (en azından buna mudahale şansım yoktu) benzin ben Lpi sistemi kararını aldığımda 3,75 lira/lt idi.
Bu sefer otorup tekrar bir hesap yaptım:
Aracı değiştirirken düşündüğüm:
(tüketim*birim fiyat*yol)=0,081 lt/km*2,95 lira/lt*1050 km=250,89 lira
Aracın lpi sistemine geçmeden önceki bana maliyeti:
(tüketim*birim fiyat*yol)=0,086 lt/km*3,75 lira/lt*1650 km=532,12 lira

aradaki fark: 532,12-250,89=281,23 lira

Bunun üzerine hesap yapmaya başladım:
Eğer lpi sistemine geçsem araç %40-%30 arası bir tasarruf yapsa km başına km başına 0,086 liradan 0,32 lira tüketim yerine 0,22 ila 0,19 lira arası yakacak ve bana km başına 0,10 ile 0,13 lira km başına kar getirecekti. Bu da aylık olarak bu günkü değerlerden 165 lira ile 214,5 lira arası bir ekonomi sağlayacaktı. Peki lpi sistemi? Bu değerleri lpg ile de elde etmem mümkündü. 2.000 lira vererek herşey dahil iyi bir sıralı sistem yerine 3500 lira verip lpi sistemine geçmek mantıklı mıydı? Biraz teknoloji deliliği biraz da aracın 1,5 sene garantisi olduğundan eğer taktırırsam lpi taktırırım dedim.
Ama olaya hemen balıklama dalmadım. Aracı değiştirip dizele geçmek de oldukça mantıklı bir yol olarak önümde uzanıyordu. Yaptığım araştırmalar sonucu attan inip eşeğe binmiş hissi vermeyecek, güvenilir bir dizel aracı eğer sıfır km düşünüyorsam segment düşürmeden alamayacağımı gördüm. aracı iyi ihtimalle 30.000 liraya bile satsam c segmenti bir dizeli bırakın, b segmenti bir dizeli bile alamazdım. Hadi dedim madem lpi için 3.500 lira vermeye razıyım o vakit gözden çıkardığım o parayı da üzerine ekleyeyim hatta daha fazlasını vereyim. O zaman da tek seçenek olarak artık classic kasa adını almış olan 1.3 cdti easytronic opel astra ile ilgilenmeye başladım. Bu arada dizel de olsa şartım otomatik vites olması idi. Bu da beni sınırladı doğal olarak. Gidip eşimle beraber aracı denediğimizde ise bize uygun olmadığına karar verdik. Kişisel bir durumdu bu. Aracımızı çok beğendiğimizden olsa gerek astraya ısınamadık. Vites geçişleri colt aracımıza göre daha belirgindi. Ama en çok bizi bozan aracın içinde bunalmamız oldu. Lancer'ın üzerine araç bizi tam manasıyla bastı. Onun dışında aracın donanımı, görüntüsü ve de yol tutuşuna diyecek bir şeyim yoktu. O fiyatlara ikinci el dizel düşünmekten de vazgeçtik. Aklımda auris m/m vardı gerçi ama hanımın astra sürüşünden sonra o defteri de kapattık.
Önümdeki tek engel olan ve ülkemizde yaygın olarak düşünülen "arabaya yazık etmek" mantığını fazla uğraşmadan aştım. Zira aracı aldığım firma garanti veriyordu. Aracın performansı değişmezken tüketimi düşecekti. Depoların yüksek basınçlara dayanıklı olması sebebiyle güvenlik konusunda bir endişem yoktu. (Makine yüksek mühendisi olduğumu da belirtmek isterim. Yaş tahtaya basmamaya çalışırım.) "Aracımın lpg ile yol almasının aşağılık bir durum olduğunu düşünenler benzine para vermeye devam etsinler, ben o kadar zengin değilim, ama bu aracı sürmeyi de hakediyorum" diye düşünüyorum. haketmem için illa ki ayda 500 lira yakıt parası bayılmak zorunda da değilim. Üstüne size bir bahane daha: hem çevreye de daha az zararlı (yerseniz).
Artık yol ayrımından da geçmiştik. Eğer sevdiğimiz, güvendiğimiz aracımıza sahip olup ağız tadı ile yol yapacaksak lpg taktıracaktık ve bu da lpi sistemi olacaktı. Bu sefer ödeme seçeneklerini düşünmeye başladım. Aracım kredili olduğundan ve daha 18 ay kredi borcu bulunduğundan dolayı zaten kredi süresince aracı satmayacağımı düşünerek (kredi tüketici kredisi gerçi ama faizi başta ödemek beni baydı) lpi sistemine de kredi çekerek geçmeye karar verdim. elimde bir miktar para olduğundan 3,250 lira kredi çekerek bu sisteme geçişimi tamamladım. 24 ay vade yaptırarak da aylık olarak sistemin kendisini amorti etmesini sağladım. Aylık taksitlerim 167 lira.
Şimdi diyeceksiniz eeee? 24 ay boyunca araç kendisini amorti edeceğine göre bu sisteme geçmenin ne mantığı var?
1- eğer ki aracı düşündüğüm gibi 24 aydan fazla süreceksem bu sistem bana getirisi olacak
2- eğer ki en kötü seneryo yerine araç daha iyi tüketim değerlerine sahip olursa kendini daha erken amorti edip beni de daha çok kara geçirecek
3- eğer ki mali durumlar düzelirse (bir kaç ihtimalim var) aracın kredisini toplu kapatıp faiz kazancı sayesinde meliyeti düşürebilirim
4- eğer ki yaptığım km'de bir artış olursa sistem yine kendisini daha erken amorti edecek

tabi bir de bunun diğer eğerkileri var:
1- eğer ki lpg birim fiyatı yükselirse
2- eğer ki mali olarak beklenmedik gelişmeler olursa

Bu durumda aracı satmam gerekir. Ha bu durumda 3500 liranın nereden baksanız 2000-2500 lirası belki de daha fazlası uçar gider. Bu da işin risk kısmı.

Neyse sonuç olarak bir çok hesap kitaptan sonra Lpi sistemine geçişimi Eyüp Mar Oto'da Erdal ustanın maharetli elleri ile gerçekleştirdim. Aracı akşam bıraktım ve bir sonraki gün öğleden sonra teslim aldım. Montaj zaten basit olduğundan dolayı fazlaca bir zaman gitmedi. Eh ayar mayar yapmaya da ihtiyaç yok zaten. Sadece uzunca bir teste çıkıp aracı denemişler.
Muamelecim ile anlaşarak tüm işleri de kendilerine yaptırdım. 390 lira gibi bir para da onlara veriyorum. Kendilerinde daha önceden veridim vekalet de olduğundan noter masrafından da yırtmış oldum.
Gelelim sisteme,
Sistem stepne yerine konulan 55 lt'lik simit depo içerisinden depo içerisinde bulunan bir dalgıç pompa vasıtası ile sıvı haldeki lpg'yi önce depo içerinde bulunan (sıralı sistemden farklı olarak) ve 10 yılda bir (tank değiştirilirken değiştirilen) filtreden geçerek ,regulatöre (sıralı sistemdekinden daha küçük zira buharlaştırıcı diye bir şey yok) oradan da manifolt delinerek üzerine eklenen lpi enjektörleri ile silindirlere sıvı haldeki lpg'yi, bir çok noktadan aldığı veriyi ve araca özel olarak ayarlanmış bilgiyi işleyen kendi ecu'sundan gelen emirler doğrultusunda püskürtüyor. Bu arada pompa tarafından gönderilmiş ama püskürtülmemiş olan sıvı lpg tekrar depoya dönüyor.
Şimdi ise kullanım yorularıma (sistem hakkında bilgi devererek) geçeyim:
1- 55 litre depo sonradan ayarlanabilir olmakla birlikte 4,5 litre kadar gaz kalınca uyarı vererek ama sürücüye sormaksızın benzine geçiyor. 4,5 lt depoda kalan, %80 de doluluk hesaba katılınca yaklaşık 39,5 litre gaz alabiliyorsunuz. 2 defa benzine geçene kadar tüketim yaptıktan sonra 39,95 lt ve 40,69 litre gaz aldığımı düşünürsek hesaplar yaklaşık olarak birbirini tutuyor. Burada malum pompanın da bir etkisi var.
2- Tüketime gelirsek
2,02 liradan aldığım 39,65 litre (80,7 lira) gaz ile 436 km yol yaptım.
Buna göre 0,185 lira/km gibi bir tiketimim var.
1,97 liradan aldığım 64,83 liralık dolum ile 357,8 km yol yaptım. (gazın fiyatı da istasyondan istasyona değişiyor bu arada)
Buna göre de 0,181 lira/km gibi bir değer bulunuyor.
Bu değerlerin dışında 50 liralık gaz ile 220 km, bu 0,227 lira eder bir ölçümüm mevcut. ama bu ölçümü şimdilik hesaba katmak istemiyorum. Katmam anlamında değil tabi, ama bu tüketimi sistemi ilk taktırdığım 2 gün içerisinde aracı sürekli olarak performans bakımından deneyerek, sıkıştırarak, ara hızlanma yokuşlarda kökleme gibi haşin davranışlarla yaptım, üstüne 2 defa da sağlam bir trafiğe maruz kaldım (bu her zaman olabilir gerçi).
Başta da dediğim gibi bu değerleri kesin değerler olarak ele almak çok sağlıklı olmaz. Sadece bir fikir verebilir. Kışın değerlerin artacağı söyleniyor. Ama henüz yaz da gelmiş sayılmaz. O bakımdan sanırım ortalama bu civarda olur. Yazın düşer kışın artar. Ümit ederim (görünen de o) hasaplarımın altında olacak tüketim değerlerim.
3- Simit depo dediğim gibi 55 litre stepneden çok büyük. Bu bakımdan stepne yerine tamir kiti bile taşısam bagajımın zemini yükseldi. Depo kenarlarında oluşan boşluklara bagajda sürekli taşınan ıvır zıvırı bile koysam bir miktar düşüş yaşayacağım.
4- araç ilk çalıştırıldığında 3-4 sn kadar bagajdaki pompanın sesini bariz duyuyorsunuz. Seyir halinde ise duyulmuyor. Sadece çok sessiz ortamlarda düşük hızlarda (mesela gece, park ederken) bagajdan bir vızldama geliyor. ama bu radyötör fanından daha yüksek bir ses değil. sadece duyabiliyorsunuz.
5- Araç ilk çalıştırmada benzinle başlıyor da sonra;motorun, havanın sıcaklığı ve benzeri bir çok parametreyi de hesaplayarak 5-60 sn arası bir süre içerisinde lpg'ye geçiyor. Bunu çakmaklığın arkasına aux girişi için olan siyah kapağın üzerine monte ettirdiğim lpg-benzin geçiş düşmesi (aynı zamanda doluluk göstergesi) olan buton üzerinde görebiiyorsunuz. İlk çalıştırmada mavi olan lpg doluluk ışıkları yanıp sönüyor. alttaki benzin pompası işareti (turuncu renkli) benzine geçtiğinde sürekli olarak yanıyor.
6- Bazen araç ilk çalıştırmada marş almıyabiliyor. Bunun kesin sebebini anlayamadım. lpg pompası gücünü aküden aldığı ve ilk anda bu pompa daha güçlü çalıştığı için bir sorun çıkarıyor olabilir. bu sürekli tekrar eden bir surum değil. Servis ile görüştüğümde bu durumla karşılaşıldığı ve sadece lbir kaç lancer ve bir tane bmw 320 araçta gözlendiğini, konu ile ilgili olarak Temsa üzerinden Hollanda'daki vialle ile görüşüldüğü belirtildi. Bir ihtimal gazda kapatıldığında içeride kalan gaz sebebiyle benzinle başlamada sorun oluşmuş olabileceği söylendi. Umarım çözüme kavuşur. Zira aracın bazen de olsa ikinci defada marş alması çok hoşuma gitmiyor. İlginç olan ilk marşı ne kadar kısa tutarsanız tutun ikincide hemen marş alması. yani zor bela değil kolaylıkla ikini marşa basışta alıyor. hem de ilk marşı ne kadar uzun tuttuğunuza bakmaksınızın.
7- aracın performansında benim hissedebildiğim bir değişiklik olmadı. Otomatik vitesli olduğundan araç kendi karar veriyor sürüş karakteristiğine sonuçta. Ve bu durum aracı bir kararsızlığa ya da dengesizliğe sürüklemedi. Üstüne aracımı daha önce kullanmış bir kaç kişi performansının arttığını söylediler. Bence bir mahsuru yok :D ama benim için performans çok önemli bir kriter de değil. can sıkıcı düşüşler olmasın yeter.
Şimdilik bu kadar, bir kaç tane de resim ekliyorum.
Resim
simit depo, dikkat ederseniz büyük olduğunu fark edeceksiniz
Resim
Manifolt üzerine montajlı enjektörler
Resim
lpi sistemi beyni
Resim
Sarı kapağın altında sistemin sigortaları mevcut
Resim
Sistemin beyni ile bağlantı için soket. (güncellemeler için)
Resim
regulatör
Resim
Enjektöre yakından bakış
Resim
Koruma kapatılınca görüntü
Resim
Lpg-benzin geçiş düğmesinin yeri (oturduğum yerden görünüyor)
Resim
Araç Lpg ile çalışırken
Resim
Araç benzin ile çalışırken

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 13:36 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
abi n yazmışsın böyle...geniş bir zamanda okuyalım bunu :)...hayırlı olsun

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 13:54 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Hayırlı olsun Aydın.
Değerlendirmelerini bekliyoruz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 14:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
bacey yazdı:
abi n yazmışsın böyle...geniş bir zamanda okuyalım bunu :)...hayırlı olsun

valla aga, lpg taktıracak kişilere örnek oluşturması açısından bu kararı verirken ne düşündüğüm ne gibi sancılı süreçler yaşadığımı da anlatmak istedim. Kusura bakmayın uzun olduysa. Akıllarda soru işareti kalmasın diye olası tüm soruları cevaplamaya çalıştım daha sorulmadan.
Vaktin olursa bir ara oku işte.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 14:24 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
abi okuduğum kadarı ile ardan bir soru seçtim :) LPI olmayan sıralı sistemde performans kaybı var mıdır, varsa % kaç arkadaşlar?

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 14:44 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
bacey yazdı:
abi okuduğum kadarı ile ardan bir soru seçtim :) LPI olmayan sıralı sistemde performans kaybı var mıdır, varsa % kaç arkadaşlar?

Aslında benim tahminim mükemmel ayar çekilmiş bir sıralı sisteme göre lpi sisteminin bir artısı yok. ne ekonomi olarak ne de performans olarak. Varsa da çok azdır herhalde. Bunun cevabını veremem. Sıralı sistemde buharlaştırma var zira. wikipedia'dan baktığım kadarıyla bu sistemin ekonomi, güç üretimi ve emisyon olarak buharlaştırıcılı sistemeden daha iyi olduğu belirtilmiş: aha da link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Autogas
system types başlığının son paragrafında bahsediliyor.
Ama lpi sistemi fabrikadan sizin aracınız için özel montaj kiti ile geldiği için kim takarsa taksın ideal olarak montajlanacak ve ayar gerektirmediği için de hep o ayarda kalacak. Sıralı sistem ise ayarı kaçtıktan, bakım zamanı yaklaştıktan sonra ideal performansını veremeyecek. performans derken tüketim performansını da kastediyorum.
Kısaca idealde bence çok fark olmaz. ama uygulamada bu sistemin daa performanslı olduğunu zannediyorum. % olarak bişi diyemem.
Bu arada lpi uygulanarak araçlardan daha faza güç elde edildiği ama motora zarar vermesin diye de-tune edilerek uygulandığı da yine wiki de bahsi geçen paragrafta yazıyor.

Bir de şu var. BRC için sormuştum 10.000 de bir bakıma girmek ve filtre değiştirmek gerekliymiş. Bu buharlaştırma esnasında özellikle katkılı otogazlarda (aygaz euro lpg ve bir tane daha var sanırım) ortaya parafin (bildiğin mum) salgılandığı ve filtreyi tıkadığı söylendi. Bu işi yapan bir arkadaşım ve lpi uygulayan usta da aynı şeyi dedi. Hatta sırf bu sebeple brc firması bazı montajları garanti dışı ediyormuş. Yanlış yakıt kullanımı gerekçesini gösteriyorlarmış. Lpi de buharlaştırıcı yok. Aygaz'dan almak bizi bozar mı bilmiyorum. şimdilik almayacağım. Duyduğuma göre aygaz ile temsa uzun dönem testi yapıyormuş lpi sistemi için. Sonuçları duyarsam paylaşırım.

Aha yine laf uzadı.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 16:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Ara 2009 11:12
Mesajlar: 6
Tekrar Hayırlı olsun Aydın,
Aracını çok sevdiğini ve ne kadar beğendiğini biliyorum. Bu kararla hem aracından ayrılmamış hem de daha ekonomik bir araca kavuşmuş oldun. Farklı bir LPG kiti uygulasaydın bakımları olacak ve her bakımda 50 TL gibi bir ücrette çıkacaktı. Ekstra bakım için ayrılan zaman da cabası olacaktı. Şimdi Garantinde devam ediyor, kafan da rahat. Açıklaman yeterince detaylı olmuş, eline sağlık
iyi günlerde kullanman dileğiyle


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 17:01 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
caramurat yazdı:
Tekrar Hayırlı olsun Aydın,
Aracını çok sevdiğini ve ne kadar beğendiğini biliyorum. Bu kararla hem aracından ayrılmamış hem de daha ekonomik bir araca kavuşmuş oldun. Farklı bir LPG kiti uygulasaydın bakımları olacak ve her bakımda 50 TL gibi bir ücrette çıkacaktı. Ekstra bakım için ayrılan zaman da cabası olacaktı. Şimdi Garantinde devam ediyor, kafan da rahat. Açıklaman yeterince detaylı olmuş, eline sağlık
iyi günlerde kullanman dileğiyle

Saol murat aga. Görüşemedik bu ara. du bi seni arıyayım ben.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 19:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Harika detaylı bir yazı, parantez içinde arada verdiğiniz duygularla, okuması çok zevkli oldu. Şuan belki 4 bilinmeyenli denklemler gibi hesaplamalarınızdaki kadar çıkmasa da hesaplar yerine oturacaktır.

80TL ile 436km gitmişsiniz. Bu da 1.5 Colt'dan daha az yaktığınızı gösterir. Teselli olur mu bilmiyorum ama artık çok çok titiz kullanılan bir colt gibi yakıp, paşa gibi lancer'a biniyorsunuz. Bence güzel birşey.

Benim de muayenem yaklaşıyor acep BRC falan geçsem mi? 26 Kasım 2009'da aldığım aracım ile şu anda 7000km oldu, bu da ayda 1400km yapar. Ayrıca Sakarya'da LPG 1.83..

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 19:39 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
SynTheSizer yazdı:
Harika detaylı bir yazı, parantez içinde arada verdiğiniz duygularla, okuması çok zevkli oldu. Şuan belki 4 bilinmeyenli denklemler gibi hesaplamalarınızdaki kadar çıkmasa da hesaplar yerine oturacaktır.

80TL ile 436km gitmişsiniz. Bu da 1.5 Colt'dan daha az yaktığınızı gösterir. Teselli olur mu bilmiyorum ama artık çok çok titiz kullanılan bir colt gibi yakıp, paşa gibi lancer'a biniyorsunuz. Bence güzel birşey.

Benim de muayenem yaklaşıyor acep BRC falan geçsem mi? 26 Kasım 2009'da aldığım aracım ile şu anda 7000km oldu, bu da ayda 1400km yapar. Ayrıca Sakarya'da LPG 1.83..

Kardeş beğendiğine sevindim. Duygu ve düşüncelerimi de paylaştığım bir inceleme olsun istedim. Sancılı bir karar verme süreciydi. Allah utandırmasın ne diyeyim.

1,83 lira ha. Öyle de bir şey var di mi? Gerçi buralarda da rekabet var şimdilerde. Taksileri çekmek için özellikle 2 liranın altına yakıt bulunabiliyor. Misal luk oil var yakında 1,94 liraydı. Ama kalite farkı vs var mıdır onu da pek bilmiyorum. Zamanla öğreneceğiz artık.

Geçeceksen sen de otur bir kaç tane 4 bilinmeyenli denklem hesapla. Sonra kırtarırsa madem muyene de yaklaşıyor o arada bu işi de çıkar aradan. BRC alırsan dikkat et opet'ten alma yakıtı. dediğim gibi filtre tıkıyormuş sıralı sistemlerde.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 21:22 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
_opeth yazdı:
aydınım cts geliyosun dimi yakından görmek isterim sistemi

Valla kardeş İnşşallah diyelim. Caramurat ile konuştum. birlikte gelip gelmemeyi düşünüyoruz. Biliyorsun murat da oaradan ayrıldı. Aslında biz haftaya türkiye rallisine mi gitsek diye de düşünmüyor değiliz. Şimdi bu davete katılmak için isim filan mı yazdırmak gerekiyor? Çünkü daha şimdiden bişi demem zor.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 21:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
_opeth yazdı:
yok ya kendi aramızda yazılıyoruz özel bişeyi yok :)

e o zaman kısmet be vedatım. Sen zaten bizim yakadasın. Olmadı buluşup gideriz. haberleşiiz daha.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 21:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Ara 2009 20:41
Mesajlar: 82
hocam arabayı satacağında haberimiz olsun :) hem lpi hem otomatik daha ne olsun :) colttan sonra iyi gider 1-2 sen sonra.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 22:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2009 22:25
Mesajlar: 867
Şehir: ankara
İsim: fatih
Araç: 20010 colt amt invite
Meslek: academician
Yaş: 33
hayırlı olsun.. bende bu sistem hakkında bilgi edinmeyi çok istiyordum.ayrıntılarıyla yazmanız çok ii oldu.teşekkürler..

_________________
Eski cztci yeni colt amt ci:))


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 23:52 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
aserrus yazdı:
hocam arabayı satacağında haberimiz olsun :) hem lpi hem otomatik daha ne olsun :) colttan sonra iyi gider 1-2 sen sonra.

Aklımda bulunsun kardeş ;)
Şimdiden fiyat biçmemei siteme de :D

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2010 23:56 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
militar yazdı:
hayırlı olsun.. bende bu sistem hakkında bilgi edinmeyi çok istiyordum.ayrıntılarıyla yazmanız çok ii oldu.teşekkürler..

saol kardeş. Sizin araca da uygulanabiliyor diye biliyorum.En olmadı bendeki sistemin bir üstü var tsi motorlara uygulanabiliyor. O sistemle siz de ucuz yolculuk yapabilirsiniz. Hem o sistemin benzinle başlama ihtiyacı da yok. tamamen lpg ile çalışan bir sistem. ismi yanılmıyorsam lpdi idi. donanımhaber de erdalmar'dan sorabilirsiniz.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2010 01:10 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
cevaplar için teşekkürler...bir de şunu sorayım : malum Antalya İstanbul gibi değil...azami 10 km sonra kontak kapatırız biz...bu durumda LPGnin ekonomisi bize n kadar yansır?

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2010 02:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
bacey yazdı:
cevaplar için teşekkürler...bir de şunu sorayım : malum Antalya İstanbul gibi değil...azami 10 km sonra kontak kapatırız biz...bu durumda LPGnin ekonomisi bize n kadar yansır?

ekonomin daha az olur, araba ısınma süresince benzinde kalacak çünkü, sen bi depoda 30 kere kontak basıp ısıtıyorsan motoru, istanbul araca 10

ama istanbul aracıda ayrı bi trafik içinde tabi :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2010 06:16 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
illa ki kısa mesafede az olur ama lpi sistemi öyle fazla beklemeden deveye giriyor. maksimum 1 km gidene kadar geçmiş olur. (o da yani çok çok soğuk bir havada soğuk motorla, zira max 2 dakika diyor. antalya'da max olacak değil ya) ben de 500 m filan gidince geçiyor sabahları. eh o zaman da 10 km bile gitsen 9 km'si lpg'li olur. yine karlı olursun

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2010 10:40 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:52
Mesajlar: 962
Şehir: Bakırköy, İstanbul
İsim: Melih
Araç: Mitsubishi Colt 2005 1.3 Instyle
Meslek: Filolog
Aydın, hayırlı olsun. Mesajını dün akşam yatmadan önce okudum, bütün gece rüyamda rakamlar uçuştu etrafımda :) kabus gibi. O kadar çok rakamı bünye bir saatten sonra kaldırmıyor demek ki:)

_________________
MITSUBISHI COLT 1.3 INSTYLE AMT AQUAMARINE


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 58 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 24 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye