Zaman: 28 Mar 2024 12:30

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 05 Ara 2017 17:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
10 binde gazın filitresini enjektörleri falan değiştirmeyin. Gereksiz. Titiz olsanız bile 50 bin de bir yapın derim. Araç bakımında NGK iridyum yada bosch iridyum buji ekleyin eğer gerekliyse buji kablolarını da değiştirin. Gaz sistemi bakım maliyetleri yerine bu kısma harcama yapın daha ekonomik ve verimli olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ara 2017 19:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2017 18:21
Mesajlar: 19
İsim: erdem
Araç: 2006 Colt 1.3 İnvite
Meslek: Memur
Kan grubu: 0+
Yaş: 36
Teşekkürler önerileriniz için :) Bosh iridyum buji aldım, kargoda, takılacak yarın. Buji kablosunu da değiştirmeliyim biliyorum. Gaz ve enjektör filtrelerini değiştireceğim zamanı geldiğinde. sistemin garantiden düşmesini istemem. 10.000 km de 70 lira çok değil.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ara 2017 20:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2017 18:21
Mesajlar: 19
İsim: erdem
Araç: 2006 Colt 1.3 İnvite
Meslek: Memur
Kan grubu: 0+
Yaş: 36
LPG takmadan önceki deneyimlerim şöyle:

Depooyu doldurdum. 50 km çok sıkışık trafik (burada depo tam dolunun biraz üzerinden tam doluya indi, 8.2 ortalama), 300 km uzun yol (120 limitinde ama sert kullanım, yolda ayrıca sakar yokuşu da var 10 km 650 mt tırmanış) , 150 km datça-marmaris viraj dolu yolu olmak üzere toplam 500 km yaptım.
5.7 tl/lt den 206 lira benzin aldım. yol bilgisayarı ortalama 7,2 civarındaydı. Matematiksel olarak da bilgisayar verisi tutuyor.
Bakalım LPG taktıktan sonra ne gösterecek.

LPG geçiş sıcaklığını 40 yapacağım, ve VSR için 3000 devirden sonra %20 benzin ayarını yapmalarını isteyeceğim.
Araç zaten az yakıyor, sinekten yağ çıkarmaya gerek yok diye düşünüyorum. Araç 160.000 de zaten. Zorlamaya gerek yok gibi geliyor. Aracı 7-8 yıl kullanmayı planlıyorum. Tabiki bir gün gelip o valfler çeliklerle değişecek, ama ben bu süreci uzatmaya çalışacağım. Zaten o yüzden BRC almaya karar verdim. Dilerim 300.000 de filan çelik valfler takarım. Tabi bir arada buji, kablosu ve bobinleri değiştirmem gerekebilir diye düşünüyorum.

Sonra sol taraftan şeytan diyor ki, daya gazı bakma arkana, yaptığın tasarrufla değiştir valfleri diyor. Ama dinlemeyeceğim galiba...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2017 10:17 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
erdemmm yazdı:
Az önce BRC nin ege bölge müdürlüğü olan 2A firmasına verdim. Yarın öğlen teslim edecekler. 10.000 bakımında enjektör ve gaz filtre değişimi için 70 lira diyorlar. Yılbaşından sonra 80 olacak diyorlar. Geniş ve temiz bir yer. Çalışanlar mutlu gözüküyordu. Bu işçilik için önemli bir kriter bence.

hayırlı olsun. önemli olan içinize sinmesi, içinize sindiğine göre gerisi teferruat :)
bence içinize tam sinsin: lpg buji yada iridyum buji takın (zaten iridyumsa gerek yok)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2017 11:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Kas 2014 21:22
Mesajlar: 552
Şehir: Sakarya&Karabuk
İsim: sabri
Araç: 2014 attrage 1.2 cvt
Meslek: öğretmen
Kan grubu: b+
Yaş: 29
Hayırlı olsun. Geçen hafta 10 bin bakımına 50 tl verdir. 30 bin bakımı 120 tl idi. Orada biraz yüksek söylemişler ya da bizimkiler henüz zam yapmadı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2017 11:46 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Bilecik- eskişehirde Atiker 40 TL. ama diğer markalar nasıl bilmem: Atiker eskişehir bölge bayisi 5 TL. ye alt bayilere filtreyi veriyor onlar da gaz ayarı da yaparak filtre+ ayar =40 TL. alıyor

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2017 22:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2017 18:21
Mesajlar: 19
İsim: erdem
Araç: 2006 Colt 1.3 İnvite
Meslek: Memur
Kan grubu: 0+
Yaş: 36
Eskiden atikere 60 diyorlardı, peşin 50 ye yapıyordu eski lpgci. Yani BRC olunca fiyat artıyor tabi.
Uygulamayı bugün yaptılar. Düğmeyi vites kolunun arkasındaki panele koymalarını söylemiştim ancak bariz yamuk delmişler.
Neyse ki depo kapağı istediğim gibi tampon arkasına gizliydi. İşçilik ve malze fena değildi. ancak sormak istediğim bir şey var:
soketler vs gibi kablo bağlantılarının koruması vardı, ancak soket plastiklerinin ucundan renkli renkli kablolar görünüyr. Buraların kumaş elektrik bantları ile kapanması gerekmiyor mu?
Bosh iridyum bujiler takıldı. Hatta değiştirmeye gitmeden önce ile sonra arasında bariz fark vardı. Değiştirmeye giderken lpg ile benzin arasında %15 gibi bir fark vardı. Bujiler değiştikten sonra bu fark %4 e düştü, inanamadım. 5. viteste 70 km de benzinde 4.1, lpg de 4.3 gösteriyordu yol bilgisayarı. Altınyolda ölçtüm dümdüz yol.
Bu buji tavsiyeniz gerçekten çok işe yaradı, çok teşekkür ederim tavsiyelerinize.
Bobin değişimi gerektirdiğinde Maher, Voyer, Rothem (miydi neydi), bunun gibi markalar 100 tl civarıda. NGK lar 250. NGK almaya değer mi sizce?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2017 23:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Bobin değişimini şimdilik düsünmeyin. İhtiyaç olursa çıkma sıfır orijinal ürün kullanın ekonomik olur. 5 i yakaladım benim araçta ama 4.3 gibi bir değeri hiç görmedim. Aracınız küçük motor mu diycem oda değil 1.3 demişsiniz. Ortalama değer ve eğimsiz 30 km kadar bir yol üzerinde mi yaptınız bu ölçümü? Açıkçası ortalama bir veri ise yolun yükselti farkı olduğunu düşünüyorum. Bir de ters istikamette değerlere bakabilir misiniz rica etsem.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 09:34 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
canztr yazdı:
Bobin değişimini şimdilik düsünmeyin. İhtiyaç olursa çıkma sıfır orijinal ürün kullanın ekonomik olur. 5 i yakaladım benim araçta ama 4.3 gibi bir değeri hiç görmedim. Ortalama değer ve eğimsiz 30 km kadar bir yol üzerinde mi yaptınız bu ölçümü? Açıkçası ortalama bir veri ise yolun yükselti farkı olduğunu düşünüyorum. Bir de ters istikamette değerlere bakabilir misiniz rica etsem.

Bence de Bobin değiştirmeyin. Zira buji değiştirmekteki birinci sebep zaten bobinlerin bozulup fazla masraf açmasını engellemek. Tabi yakıt ve performans da artıyor bu da ekstrası :)
Eğer bobinlerden biri bozulursa o zaman komple değiştirirsiniz sağlamlarını da ilerisi için çıkma olarak saklarsınız. Bobinlerin direncini ölçerek durumunu tespit edebilirsiniz: genelde 2'den düşükse iyidir ama aracınıza özel direnç aralığını öğrenip de ölçebilirsiniz.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 09:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
canztr yazdı:
Bobin değişimini şimdilik düsünmeyin. İhtiyaç olursa çıkma sıfır orijinal ürün kullanın ekonomik olur. 5 i yakaladım benim araçta ama 4.3 gibi bir değeri hiç görmedim. Aracınız küçük motor mu diycem oda değil 1.3 demişsiniz. Ortalama değer ve eğimsiz 30 km kadar bir yol üzerinde mi yaptınız bu ölçümü? Açıkçası ortalama bir veri ise yolun yükselti farkı olduğunu düşünüyorum. Bir de ters istikamette değerlere bakabilir misiniz rica etsem.

Çıkma sıfır derken yazım hatası yapmadım. Çıkmacılar sandık motor getirip parçalıyorlar. o arada motor üzerinden bobin vs. gibi çıkma sıfır orjinal ürünler ellerinde oluyor. Normal parçalara göre baya uygun alabilme şansınız oluyor. Pazarlığı iyi yapın. Bunu da dipnot olarak belirteyim :MCT:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 09:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Ben Bütçe elverdiği sürece Ateşleme sisteminde çıkma almam. ayrıca başıma Carisma da geldi: istanbuldan çıkma bobin siparişi verdim adam bana yan sanayi bobini marka kısmını silerek gönderdi. çıkma mı yan sanayi mi derseniz o zaman çıkma bobin derim
zaten siz de tedbiren değiştireceksiniz yani alacağınız çıkma belki sizin bobinden daha fazla yıpranmış olabilir.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 11:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2017 18:21
Mesajlar: 19
İsim: erdem
Araç: 2006 Colt 1.3 İnvite
Meslek: Memur
Kan grubu: 0+
Yaş: 36
Çıkmayı kendi ellerimle doknup görürsem alabilirim ama internetten sipariş etmem muhtemelen. Şu anda hiçbir problem yok gibi gözüküyor. ne titreme var ne silkme. ayarları güzel yaptılar galiba. ama daha 50km yaptım... bazıları ilk 1000 km de sıkınrı çekebilrsin tam ayarına getirmeden önce dediler ama bakalım...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017 15:13 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
erdemmm yazdı:
Çıkmayı kendi ellerimle doknup görürsem alabilirim ama internetten sipariş etmem muhtemelen. Şu anda hiçbir problem yok gibi gözüküyor. ne titreme var ne silkme. ayarları güzel yaptılar galiba. ama daha 50km yaptım... bazıları ilk 1000 km de sıkınrı çekebilrsin tam ayarına getirmeden önce dediler ama bakalım...

ilk Bin km. lpg ye alışma sürecidir: ideal ayar Bin km. sonra tekrar yapılan ayardır. doğru demişler ama biraz farklı -olumsuz şekilde- söylemişler.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2017 15:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2017 18:21
Mesajlar: 19
İsim: erdem
Araç: 2006 Colt 1.3 İnvite
Meslek: Memur
Kan grubu: 0+
Yaş: 36
Evet uzun 100km şehiriçi, 200 km şehirdışı kullanım yaptım. Ayarlarım 40 derecede lpg ye geçiş ve 3000 devirden sonra %20 benzin şeklinde. 3.15 tl/lt den 65 tl lpg, 5,60 tl/lt den 20 liralık benzin aldım. Sonuç olarak 28 kuruşa geldi... lpg ci çok benzin harcarsın dedi ve öyle oldu. Ama 160.000 deki arabayı çok zorlamak istemiyorum. Belki %15 e çekersem 25 kuruşa indirebilirim. Bilemiyorum...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2017 19:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Tavsiyem en ekonomik geçişe ayarlayın yaz modu düşük ısıda lpg ye geçin. %20 lik benzin oranı aynen kalsın. 2500 devir civarı sürer 90 km ile giderseniz uzun yolda 6 litre 18 kuruşa yol alırsınız. Yine agresif kullanmazsanız şehir içinde bile en fazla 26 kuruşa gidersiniz. 3000 i devirmeyi alışkanlık yaparsanız 2 lpg de bir benzin koymayı göze alın derim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2017 19:24 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
3bin devirde %20 benzin: lpg takma amacınız tasarruf değil gibi :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2017 09:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2017 18:21
Mesajlar: 19
İsim: erdem
Araç: 2006 Colt 1.3 İnvite
Meslek: Memur
Kan grubu: 0+
Yaş: 36
Eski arabamdan devirli kullanmaya alıştım galiba. 90 la gitmem mümkün değil. Zamanım değerli.
Ayarları %10 a ceksem 5 kuruş kar etcem. 10.000 km de 500 tl yapar karım. 40.000 - 50.000 km de sibob değişimi parasını çıkartabiliyorum aslında. Ancak bunun yanında buji ve bobini de daha sık değiştirmem gerekebilir. Galiba en azından şimdilik %15 e çekeceğim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2017 10:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
erdemmm yazdı:
Eski arabamdan devirli kullanmaya alıştım galiba. 90 la gitmem mümkün değil. Zamanım değerli.
Ayarları %10 a ceksem 5 kuruş kar etcem. 10.000 km de 500 tl yapar karım. 40.000 - 50.000 km de sibob değişimi parasını çıkartabiliyorum aslında. Ancak bunun yanında buji ve bobini de daha sık değiştirmem gerekebilir. Galiba en azından şimdilik %15 e çekeceğim.


Arkadaşım aracı sert ve devirli kullanır ve zorlarsan 30 bin km sonra sübab değişimini göze almalısın. Sübab ömrünün sabit bir km olduğunu düşünmeyin. Sizin aracı kullanmanıza göre yarısında bile ömrü tükenebilir. 30 bin de de bitebilir 80 binde de bu motorun zorlanması ve maruz kaldığı sıcaklık ile alakalı. %20 benzin dememin sebebi yine sübabların daha az zarar görmesinin amaçlanması. Her halükarda sert de kullansan yine lpg den dolayı karda olursun. Tercih senin bizden sadece söylemesi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2017 11:29 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
canztr yazdı:
erdemmm yazdı:
Eski arabamdan devirli kullanmaya alıştım galiba. 90 la gitmem mümkün değil. Zamanım değerli.
Ayarları %10 a ceksem 5 kuruş kar etcem. 10.000 km de 500 tl yapar karım. 40.000 - 50.000 km de sibob değişimi parasını çıkartabiliyorum aslında. Ancak bunun yanında buji ve bobini de daha sık değiştirmem gerekebilir. Galiba en azından şimdilik %15 e çekeceğim.


Arkadaşım aracı sert ve devirli kullanır ve zorlarsan 30 bin km sonra sübab değişimini göze almalısın. Sübab ömrünün sabit bir km olduğunu düşünmeyin. Sizin aracı kullanmanıza göre yarısında bile ömrü tükenebilir. 30 bin de de bitebilir 80 binde de bu motorun zorlanması ve maruz kaldığı sıcaklık ile alakalı. %20 benzin dememin sebebi yine sübabların daha az zarar görmesinin amaçlanması. Her halükarda sert de kullansan yine lpg den dolayı karda olursun. Tercih senin bizden sadece söylemesi.

Aynen: sakin kullanıp da benzin karışımı yapmayan 60-80 bin km hala sorun yaşamayanlar var.
Zaman meselesine gelince : Burada haklı olabilirsiniz ama hesabı iyi yapmak lazım. yani hızlı gitmek daha çabuk gittiğiniz anlamına gelmeyebliyor: yolun tıkanması kırmızı ışıklar vs. nedeniyle teorikte 2 kat hızla gidip 2 kat erken varacağınız anlamı çıkmıyor maalesef. en basitinden yola çıkmadan önce hız ortalamasını sıfırlıyorum ve 120 ile gitmeye çalışıyorum ama yol bilgisayarı yolculuk sonunda ortalamamı 80-90 arası gösteriyor. Bu da benim gaza bastığım kadar çabuk gitmediğimi mecburi yavaşlamaların hızlı gitme avantajımı minimize ettiğini gösteriyor.
yapılan bir hesaplamaya göre şehir içindeki agresif ve hızlı kullanım en fazla 10 dk. erken ulaşmayı sağlıyormuş:10 dk.erken varmak için fazla yakıt tüketimi ve alınan risk ile kıyaslayınca pek avantajlı görünmüyor.
Tabii yazdıklarımız bu mesajları başkalarının da okuyacağını düşünerek genel şeyler: sizin için en iyi durumu siz kendiniz daha iyi değerlendirirsiniz :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2017 23:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2017 18:21
Mesajlar: 19
İsim: erdem
Araç: 2006 Colt 1.3 İnvite
Meslek: Memur
Kan grubu: 0+
Yaş: 36
%80 şehir dışı kullanıyorum. O yüzden zaman önemli. Hız kuralları ve güvenlik dahilinde max hızda yol almaya çalışıyorum. 3000-3500 de vites değiştiriyorum. Şehir içinde sakin kullanırım genelde. Ayarı bir de %15 e çekip deneyimlerimi tekrar paylaşacağım :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye