Zaman: 18 Kas 2018 07:50

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2015 03:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2013 19:50
Mesajlar: 15
İsim: Alper
Araç: Mitsubishi Colt 2012
Meslek: Memur
Yaş: 24
Arkadaşlar 2012 model cleartech motorlu coltların lph uyumu nedir?
Motorda kullanılan parçalar magnezyum alaşımlı mı?
Önceki sayfalarda normal motorlu coltlar için çelik olduğu yazılmış. Cleartechler için bir bilgi bulamadım.

Son olarak Ankara Mocan otogazda brc taktırmayı düşünüyorum. Burada işlem yaptırnış arkadaşımız var mı? Daha yakın olması sebebiyle Kayseri için de tavsiyelere açığım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2015 12:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
brc'nin son kitleri start stop sistemini destekliyor. Araca işlem yaptırmadan önce aracın start stoplu olduğunu ve bu sistemi sorduğunuzda yapamıyoruz, gereksiz çalışmıyor gibi olumsuz cümleler duyuyorsanız oradan uzaklaşın derim. İşin ehli ustalar(faruk sevgili gibi) bu sistemlerin forumlarda dahi reklamını yapan kişiler. Yani yapılamaz diye bi şey yok. Bilmeyen usta vardır.

Colt'ların lpg ile bilinen bir sorunu yok. Coltlarda kalitesiz kit, yavaş lpg enjektörü, yanlış yakıt ayarı, yanlış montaj, ucuz/kalitesiz yakıt gibi sebeplerden ötürü sorunlar çıkmakta. 2010 model coltun motorunda problem vardı ve start stopsuz sistem idi. Bu olay tamamen az önce bahsettiğim sebeplerden ötürü kaynaklanıyor. 35bin km boyunca atiker lpg ile kullanılmış, 2011 elegance cleartec test ettiğimde gayet iyi durumda idi. Arıza ışığı yanmıyordu. Ancak bitik bujiler yüzünden sürekli arıza ışığı yanıp sönüyordu. Buji değişimi sonrası araç kendine gelmişti. Herhangi bir sorunu yok. Şu anda 40bin km'den fazladır çalışıyor olması lazım.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2016 14:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2013 19:50
Mesajlar: 15
İsim: Alper
Araç: Mitsubishi Colt 2012
Meslek: Memur
Yaş: 24
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Askerde olduğum için ancak vakit bulup yazabiliyorum.

Bahsettiğim Mocan Otogaz'a Forumdonanımda soru sormuştum. Subaplarda herhangi bir sorun olmayacağın, sadece belli bir periyotta subap ayarı gerekeceğini belirttiler. Coltlardaki subap ayarı otomatik olarak yapılmıyor mu?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2016 15:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Subap ayari otomatik mivec motorun ne kadar gelismis oldugunu bilmedikleri icin boyle oluyor tabi...

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2016 11:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2013 19:50
Mesajlar: 15
İsim: Alper
Araç: Mitsubishi Colt 2012
Meslek: Memur
Yaş: 24
kaan20 yazdı:
Subap ayari otomatik mivec motorun ne kadar gelismis oldugunu bilmedikleri icin boyle oluyor tabi...


Hocam mesajınıza ancak cevap verebiliyorum.

Ankara Mocan Otogazda Coltuma Brc sequent 32 taktırdım. Depoyu fulledikten sonra sürücü dahil 4 kişi ve birkaç valiz ile yaptığım yolculuk sonrası (340Km) depo tam bitmemiş olsa da tekrar doldurduğumda 14-15 kuruş arasında bir değer yakaladım. Gazı istemesem de Opetten aldım. İlk 150 Km'nin sonunda araç arıza lambasını yaktı. Daha önce eski kasa Coltumda Atiker takılı idi ve ne zaman Opetten alsam yaklaşık 40-50 km sonra arıza lambasını yakar, başka bir lpg aldığımda yanmamak üzere sönerdi. Yine aynısı oldu. Lpg bitmeye yakın lamba zaten sönmüştü ancak bu sefer başka bir yerden aldım ve herhangi bir sorunla karşılaşmadım.

Ya bu motorlar opetin gazını sevmiyor, ya da lpg sistemleri.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2016 11:38 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
OPET gazına katkı koyuyor. Buda LPG filtrelerini v.s. tıkıyormuş. Ustalar genelde tavsiye etmiyorlar. Özellikle eski araçlara tavsiye ediyorlar OPET'i performans artışı v.s. olduğundan... Enjeksiyonlu sıralı sistem LPG olanlara tavsiye edilmiyor...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2016 13:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2011 16:24
Mesajlar: 36
İsim: ali cengizpeker
Araç: colt 2005 1.3 amt instyle
Meslek: özel
Kan grubu: arh+
Yaş: 40
bütün sayfaları okudum.sonuç olarak ne yapacağıma halen karar veremedim.lpg taktırmak mı? takılacaksa brc mi? atiker mi?....
kararsızlık kadar kötüsü yok.tavsiyesi olan var mıdır?
araç: 2005 colt AMT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2016 15:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Kas 2014 21:22
Mesajlar: 552
Şehir: Sakarya&Karabuk
İsim: sabri
Araç: 2014 attrage 1.2 cvt
Meslek: öğretmen
Kan grubu: b+
Yaş: 29
Yılda 15 bin km veya üzeri yapıyorsanız kesinlikle taktırın. İkinci tavsiyem de atikerden uzak durun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2016 16:38 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5081
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Takmama seçeneğiniz varsa takmayın.
takacaksanız iyi bir usta bulup ona taktırın. ben atikerden Prins'e kadar hepsini kullandım, sonuç bu! ancak sizinki gibi güncel motorlarda Atiker tavsiye edilmiyor. eski araçlarda sorunsuz. mesela benim 2001 model volvo motorlu aracımda gayet güzel sorunsuz ve performanslı çalışıyor.
LPG taktırırsanız mutlaka hemen bujilerinizi de NGK lpg buji takın. yoksa ekstradan bobin masrafınız olabilir.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Eki 2016 18:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2011 16:24
Mesajlar: 36
İsim: ali cengizpeker
Araç: colt 2005 1.3 amt instyle
Meslek: özel
Kan grubu: arh+
Yaş: 40
önümüzdeki hafta atiker gold serisini coltuma taktıracağım,denizlideki usta(3.sanayideki kırlıoğlu) tavsiyesiyle. açıklamaları beni tatmin etti. umarım pişman olmam.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2017 21:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2017 18:21
Mesajlar: 19
İsim: erdem
Araç: 2006 Colt 1.3 İnvite
Meslek: Memur
Kan grubu: 0+
Yaş: 36
Merhabalar,
Geçen hafta arkadaşımın Colt'unu alıp aranıza katıldım. LPG taktıracağım. Araç 163000 de.
Atiker fast mi grand mı taktırmalıyım. Grand n enjektörleri daha iyi olduğunu duydum. Ancak takacak yer grand ın turbolu araö-çlar için daha iyi olduğunu söyledi, yani colt a grand taktırmanın bir farkı olmayacağını söyledi, sadece saterken değerli olmuş olur dedi. Bu doğru mu?
Bir de belirli bir devirden sonra kısmi benzine geçen bir lpg sistemi var mı? bazı forumlarda brc öyle diyorlar ama bir brc servisini aradışımda öyle bir sistemimiz yok dedi. belirli bir devirden sonra tamamen benzine geçebilir, ancak %20 benzine geçsin gibi bir seçenek yok dedi. Bunu atiker obdli bir sistemde yapabiliyoruz zaten. prins in sıvı katkılı sistemine arabaya verdiğimin çeyreği kadar bir para da vermek istemiyorum.
Ne dersiniz?
Teşekkürler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2017 22:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 553
İsim: can
Araç: colt2008-Outlander2003/2011
Meslek: Ankara
Yaş: 39
Brcli sistemi taktir bence. Subablar için en iyi olanı o 3 bin devir sonrası karma yakıt veriyor. Atiker ucuz ama öyle bir sistemi yok. Sıvı sistemler ise çok pahalı ekonomik değil . Önünde sonunda hangi sistemi seçerseniz seçin çelik subab isteyecek motor. Devirli kullanmana bağlı olarak bu 60 bin km sonrada olabilir 100 bin km de de. Vergi artışı sonrası artik yari yarıya değil 3 te 1 tasarruf sağlıyor benzine göre. 10 kuruş civarı avantajı var 1000 km de 100 lira yapıyor. Karma yol hesabına gore 120 lira kadar avantaj sağlar. 60 bin km de en az 7200 lira kar edersiniz. 2 bin 2500 liralık motor masrafı ile de yine karda olursunuz. Yılda 10 bin gidiyorsanız mutlaka taktirin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2017 22:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Kas 2014 21:22
Mesajlar: 552
Şehir: Sakarya&Karabuk
İsim: sabri
Araç: 2014 attrage 1.2 cvt
Meslek: öğretmen
Kan grubu: b+
Yaş: 29
2006 coltlarda bildiğim kadarıyla subap problemi olmuyor. Atiker fazlasıyla işinizi görür. Aracınız hayırlı olsun iyi günlerde kullanın


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2017 09:46 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5081
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
erdemmm yazdı:
Merhabalar,
Geçen hafta arkadaşımın Colt'unu alıp aranıza katıldım. LPG taktıracağım. Araç 163000 de.
Atiker fast mi grand mı taktırmalıyım. Grand n enjektörleri daha iyi olduğunu duydum. Ancak takacak yer grand ın turbolu araö-çlar için daha iyi olduğunu söyledi, yani colt a grand taktırmanın bir farkı olmayacağını söyledi, sadece saterken değerli olmuş olur dedi. Bu doğru mu?
Bir de belirli bir devirden sonra kısmi benzine geçen bir lpg sistemi var mı? bazı forumlarda brc öyle diyorlar ama bir brc servisini aradışımda öyle bir sistemimiz yok dedi. belirli bir devirden sonra tamamen benzine geçebilir, ancak %20 benzine geçsin gibi bir seçenek yok dedi. Bunu atiker obdli bir sistemde yapabiliyoruz zaten. prins in sıvı katkılı sistemine arabaya verdiğimin çeyreği kadar bir para da vermek istemiyorum.
Ne dersiniz?
Teşekkürler

iyi bir LPG ustası bulun ve onun yönlendirmesi ile hareket edin. kağıt üzerinde lpg marka ve sistemleri arasında fark olsa da iş ustada bitiyor. Markaya takılmayın Atiker vs. her türlü işinizi görür. ben ve volvocu başka bir arkadaş prins de- montaj ve usta kaynaklı- sorun yaşadık şimdi ikimiz de Atiker ile mutluyuz.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2017 19:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2017 18:21
Mesajlar: 19
İsim: erdem
Araç: 2006 Colt 1.3 İnvite
Meslek: Memur
Kan grubu: 0+
Yaş: 36
İzmir den Dikmen ustaya telefon açtığımda, "valfler eninde sonunda gidecek" pahalı kit taktırmanın anlamı yok dedi o parayı subap yaptırmakta kullanırsın ilerde dedi.
Ancak BRC kullanırsam subap erimesini uzatmaz mıyım? daha karlı olmaz mı? bir de sadece subap eritmesinden başka motor bloğunu da daha temiz tutmuş olmaz mıyım?
Bu arada bir BRC ustası şöyle dedi: "3500 devirden sonra %20 benzin yak dersen subaplar daha çabuk erir, daha zengin yanma olur çünkü" dedi. E bu BRC in VSR sistemi %20 benzin yak derken gazdan %20 kes ve %80 ver demiyor mu? bunun kadar akıllı değil mi bu kit?
Bir sorum daha olucak forum sakinlerine; Colt da üst kapak açılmadan sibop ayarları yapılabiliyor mu? çünkü tecrübe ettiğim üzere LPG de bir süre sonra sibop ayarı yaptırmak gerekiyor...
Teşekürler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2017 21:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2017 18:21
Mesajlar: 19
İsim: erdem
Araç: 2006 Colt 1.3 İnvite
Meslek: Memur
Kan grubu: 0+
Yaş: 36
Yukarıda Kaan arkadaş yazmış mivec motor subap ayarı gerektirmez diye. Şimdi farkettim. Sanırım BRC taktıracağım. İzmir'de BRC taktırıp memnun kalmış Colt kullanıcıları var mı acaba? Hangi BRC montajcısını tercih etmeliyim daha önce tecrübesi olan? Ege otogaz var ama orası atiker takıyor, kendisi de Colt kullanıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ara 2017 09:51 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5081
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Ege otogazın ustalığına güveniyorsanız oraya gidin muhtemelen BRC daha pahalıdır ve tasarruf amacınız varsa Atiker alın derim: uzun dönem sarfiyat (filtre vs.) ve tamir bakım dan da rahat edersiniz. (siz BRC de karar kılmışsınız ama ben gene de yazayım :) )

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ara 2017 12:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2017 18:21
Mesajlar: 19
İsim: erdem
Araç: 2006 Colt 1.3 İnvite
Meslek: Memur
Kan grubu: 0+
Yaş: 36
Dönüşüm ücretini ben vermeyeceğim. Prins olmadıkça problem yok yani. Daha uzun dayanır diyorlar BRC. Forumda da sadece 1 arkadaş var sanırım BRC ile problem yaşayan. Motorun önrünü uzatırım gibi geliyor BRC ile. Ege otogaza atiker taktırmıştım suzuki altoma. 40.000 sorunsuz gittim. sonra teklemeler başladı. Adamlara problem var mı dediğimde yok abi bas git diyorlardı her bakıma gittiğimde. Bir ara beyni bozuldu atikerin. götürdüm. sen bunu başka servise göstermişsin dediler. abi benden başka kullanan olmadı dedim. Datça da kız arkadaşımın bir arkadaşı kullandı yarım saatliğine dedim sadece. Hah işte dediler o servise götürmüş, vs vs gibi saçma sapan muhabbete girdim. sonra datça da atiker servisi olmadığını gösterdim. marmarise de yarım saatte gidip gelmesi imkansız dedim. bunları söyleyince zorla beyni garanti kapsamında değiştirdiler. Ayrıca çalışanları mutsuz bence oflaya tıslaya iş yapıyorlar. Sonuç olarak galiba BRC ege bölge bayi olan 2A mühendisliğe gideceğim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ara 2017 14:33 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5081
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
malzeme kalitesi BRC daha iyi tabi ama değişim masrafı işin içine girince dengeleniyor. BRC nin parça değişiminde sorun çıkartması da söz konusu olabiliyor. bu konuda yetkili bayilerin kraldan fazla kralcı olması her marka ve cihazda "Türkiyede" yaygın maalesef. değişimde bayiinin cebinden çıkan yok halbuki. mitsu serviste çalışan arkadaşa da demiştim bu tip değişimlerde var mı sizin servise zararı? yok dedi. niye o zaman vatandaşa zorluk çıkartıyorsunuz dedim. makul cevap yok tek sebep kraldan fazla kralcı olmalarıymış.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ara 2017 16:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2017 18:21
Mesajlar: 19
İsim: erdem
Araç: 2006 Colt 1.3 İnvite
Meslek: Memur
Kan grubu: 0+
Yaş: 36
Az önce BRC nin ege bölge müdürlüğü olan 2A firmasına verdim. Yarın öğlen teslim edecekler. 10.000 bakımında enjektör ve gaz filtre değişimi için 70 lira diyorlar. Yılbaşından sonra 80 olacak diyorlar. Geniş ve temiz bir yer. Çalışanlar mutlu gözüküyordu. Bu işçilik için önemli bir kriter bence.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye