Zaman: 27 Nis 2024 12:47

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 24 Oca 2014 08:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Mar 2010 12:52
Mesajlar: 351
Şehir: Zonguldak
İsim: Hakan
Araç: Lancer 2010 - Fluence 2014 Edc
Meslek: Mimar
Yaş: 32
Bendede Brc taktirdim 2 senedir bir sıkıntı yok. 40bin kmye yaklastim. Benzindeyken gözüm yakut ne kadar yakiyor anik gostergedeydi simdi sadece devir saatinde Oda 3bin çeviri geçmemek bunun bi artisida malum her taraf radar birde ondan kurtarıyor adami.

_________________
2010 Mitsubishi LANCER >2014 Renault FLUENCE EDC


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 24 Oca 2014 11:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ağu 2012 23:40
Mesajlar: 89
Şehir: İstanbul
İsim: Osman
Araç: 2004 Toyota Camry v6 3.0L
Meslek: Mühendis
Kan grubu: B+
Yaş: 33
Mistsubishinin subaplari 30-40 bin km içinde lpg var diye eriyecekse benim babamin tam 10 yıldır lpg ile kullanilan 99 model sienasinin erimekten sadece direksiyonu kalırdı elde.
Hurafe bunlar.
Benim 2003 carisma var. 159 000 kmde aldim 2012 ağustos ayında.
80000 km civarinda 2007 yilinda zavoli takilmis. Ben aldiktan sonra 2013 nisanda zavoliyi söküp (160 km uzeri hizlarda benzine geciyordu.. enjektörler yetismiyordu sanirim) prins taktirdim.
Su an 188bin kmde arac..tabiri caizse saat gibi :)
Bu tür spekülasyonlarınan.. polümüklerinen caaanııım gönlünüzü bulandırmayın..raat olun raat..:)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

_________________
Toyota Camry v6 3.0, A/T, 2004, 05.2015 - ...
Toyota Auris 1.4d-4d Elegant, MM/T, 2009, 09.2014 - 05/2015
Mitsubishi Carisma 1.6 Avance, M/T, 2003 / 08.2012 - 09.2014
Toyota Corolla 1.6 Sol, M/T, 2004, 02.2008 - 11.2009


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 24 Oca 2014 14:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
proxy yazdı:
Mistsubishinin subaplari 30-40 bin km içinde lpg var diye eriyecekse benim babamin tam 10 yıldır lpg ile kullanilan 99 model sienasinin erimekten sadece direksiyonu kalırdı elde.
Hurafe bunlar.
Benim 2003 carisma var. 159 000 kmde aldim 2012 ağustos ayında.
80000 km civarinda 2007 yilinda zavoli takilmis. Ben aldiktan sonra 2013 nisanda zavoliyi söküp (160 km uzeri hizlarda benzine geciyordu.. enjektörler yetismiyordu sanirim) prins taktirdim.
Su an 188bin kmde arac..tabiri caizse saat gibi :)
Bu tür spekülasyonlarınan.. polümüklerinen caaanııım gönlünüzü bulandırmayın..raat olun raat..:)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

euro4 ve öncesi motorlar çelik sübaplı olduğundan LPG de sübap sorunu neredeyse yok gibiydi.
sübap problemi magnezyum alaşımlı sübap ve motor aksamı kullanılmaya başlanan euro5 benzinli motorlarda daha sık karşılaşılmaya başlandı.
euro5 motorlu bir araçta LPG kullanımı eninde sorunda sübapların daha erken deforme olmasına sebep olacaktır ama iyi usta iyi montaj, iyi lpg kiti seçerek ve çok devirli kullanımlardan kaçınarak bu süre uzatılabilir.
30binde bir araç sübap sorunu çıkayorsa araç ya deli gibi devirli kullanılmış hırpalanmış, yada montaj-kit kalitesiz demektir.
sübaplarda sorun çıkınca bir kere çelikle değiştirildimi daha sorun yaşanmaz Allahın izniyle :vauv:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 24 Oca 2014 14:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Siena ile carismada kullanılan sübap ile yeni lancerda kullanılan malzemenin farkını anlatmaya gerek yok sanırım. Tabi ki eski modelde kullanılan malzeme LPG'ye daha dayanıklı. Şimdiki motorda magnezyum alaşım kullanılıyor. Bunu göz ardı edemezsiniz. Dileyen araştıramsını yapsın, değerlendirsin. Bunlar hurafe demek teknik bilgilerle malesef örtüşmüyor.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ynt: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2014 19:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eki 2012 10:56
Mesajlar: 426
İsim: Rıfat
Araç: Mitsubishi Carisma Avance 2001
Meslek: öğretmen
Yaş: 32
proxy yazdı:
Mistsubishinin subaplari 30-40 bin km içinde lpg var diye eriyecekse benim babamin tam 10 yıldır lpg ile kullanilan 99 model sienasinin erimekten sadece direksiyonu kalırdı elde.
Hurafe bunlar.
Benim 2003 carisma var. 159 000 kmde aldim 2012 ağustos ayında.
80000 km civarinda 2007 yilinda zavoli takilmis. Ben aldiktan sonra 2013 nisanda zavoliyi söküp (160 km uzeri hizlarda benzine geciyordu.. enjektörler yetismiyordu sanirim) prins taktirdim.
Su an 188bin kmde arac..tabiri caizse saat gibi :)
Bu tür spekülasyonlarınan.. polümüklerinen caaanııım gönlünüzü bulandırmayın..raat olun raat..:)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Hocam zavoliyi bosuna sokmussun. Ayni sorun benim aractada oluyordu. Bellidevirden sonra benzine geciyordu. Bende enjektorlerdendir diye tahmin ediyordum ama 3_5 ustaya gosterdim cozemediler. Ankarada firat otogaz firat usta sorunu cozdu. Tesisati yanlis baglamislar. yanlis baglanmis bir kablodanmis. Suan saat gibi masallah.

MB860 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2014 00:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ağu 2012 23:40
Mesajlar: 89
Şehir: İstanbul
İsim: Osman
Araç: 2004 Toyota Camry v6 3.0L
Meslek: Mühendis
Kan grubu: B+
Yaş: 33
Cevabımızı aldık susuyoruz.. alaşımla ilgili mevzular varmış.
Ama benim verdigim bilginin de yanlisi yok simdi sayin mitsuseverler.. yanıltıcı tarafi da kisitli diyebiliriz..
Ayni arabadan bende de var sorun yok vs. Dememişiz.. 2003 demisim carisma demisim vs. Yigidi öldürün de hakkini verin..

Ote yandan zavoliyi sökme sebebim sadece benzin gecisi degildi.. 5 yillik bir sistemdi..güvenilir olsun..temiz olsun diye bir de 63lt lik tank sacma sapan duruyordu simit tanker takilsin vs. Diye degistirdim.

O zaman eski motorlar.. eski alaşımlar candır diyor ve carismaya binmeye devam ediyoruz.. yapacak bisey yok

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

_________________
Toyota Camry v6 3.0, A/T, 2004, 05.2015 - ...
Toyota Auris 1.4d-4d Elegant, MM/T, 2009, 09.2014 - 05/2015
Mitsubishi Carisma 1.6 Avance, M/T, 2003 / 08.2012 - 09.2014
Toyota Corolla 1.6 Sol, M/T, 2004, 02.2008 - 11.2009


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2014 13:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Doğru söze ne hacet zaten önceki nesil motorun LPG'ye karşı daha dayanıklı olduğunu belirttik. 4G92 carisma motoru şimdiki kadar narin değil. Tasarruf ortada hesabını yapan dğerlendirir ve LPG'ye geçer. Benim bakış açımdan ise yapılacak tasarruf için değmediğini düşünüyorum. 2011 model aracımla daha 40 k bile yapmadığım için parasını çıkarması zaman alacak.

Yapacağım tasarruf karşısında değmeyeceğini düşünüyorum. Bir de diyelim ki taktırdım ve 100 k oldu aracım yaklaşık 60 k kadar LPG ile kullanıp subap masrafına girmeden sattık diyelim sonraki alıcının hakkına da gireceğimi düşünüyorum. Çünkü 10-15 k sonra benden miras olarak aşınmış sübaplar bırakmak da istemem.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2014 13:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2011 19:45
Mesajlar: 374
İsim: faruk
Araç: asx
Meslek: serbest
Yaş: 26
60.000 km de 9.000 tl kar ediyorsun o kadar da olsun artık .:).


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2014 13:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
6.000 TL max yapılacak kar. Benim hesabıma göre o kadar kar etmez. Hadi oldu da o kadar kar ettik diyelim. 60 k daha yapmam için 4,5-5 yıl daha kullanmam lazım ki uzun bir süre. Ayrıca yılda ettireceği kar en fazla 1500 TL olur aylık 120 TL eder bu da en iyi ihtimal. Masrafları bakımları ve de LPG'ye gelecek zamlar vb bilinmeyen girdiler de olacak hesabı etkileyecek. 120 TL aylık az mı? değil tabi ki ama yine de bena göre değecek bir rakam değil.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2014 14:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2011 19:45
Mesajlar: 374
İsim: faruk
Araç: asx
Meslek: serbest
Yaş: 26
ben hesaba göre söylemiyorum.başıma geleni anlatıyorum...km başına 0,15 tl kar ediyorsun.her seferinde deneme yaptım hele istanbul trafiğinde kullanıyorsan bu oran 0,20 tl lere kadar çıkıyor ama ben yinede 0,15 tl den hesapladım...hem colt da denedim hem asx te.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2014 14:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2011 19:45
Mesajlar: 374
İsim: faruk
Araç: asx
Meslek: serbest
Yaş: 26
yani trafikte falan kullanırsa 9.000 tl yide geçiyor kar.:)
ayrıca ben colt u satarken benim arabam lpg li diye 500 tl pahalı sattım.satarken az da olsa parasını alıyorsun.benzinli diyince 1 adım geri atıyor adam..
bende ayda 1000 km civarında yapıyorum ama yaz gelince birde araba çok az yakınca km birazcık çıkıyor.tatillere, köye falan derken km çoğalıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2014 15:41 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
nightmare115 yazdı:
Yapacağım tasarruf karşısında değmeyeceğini düşünüyorum. Bir de diyelim ki taktırdım ve 100 k oldu aracım yaklaşık 60 k kadar LPG ile kullanıp subap masrafına girmeden sattık diyelim sonraki alıcının hakkına da gireceğimi düşünüyorum. Çünkü 10-15 k sonra benden miras olarak aşınmış sübaplar bırakmak da istemem.


Dostum hassasiyetin takdire şayan gerçekten ama sen böyle deyince benim de aklıma şu geldi...malum benzinli araçlar çevreye daha fazla CO2 bırakıyor...LPG taktırmayan biri bu bakımdan her geçen gün doğmamış kaç kişinin hakkına giriyor :) kızma hemen aklıma geldi sadece :lol:

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2014 13:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Geçen gün aracımın çözülmek bilmeyen sağ sol çekme muhabbetinden ustamın dükkanına mekik dokur olmuştum, bir keresinde 2011 1.5 otomatik alındığı ilk günden beri brc lpg takılı 70bin km'de lancer vardı. Subaplar gitmiş, istanbuldan subap bekliyorlardı... Lancer sahibi olsa idim, subap muhabbetini düşünürek lpg taktırırdım...

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2014 15:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
@bacey çevre konusunda haklısın ama fabrikasında bunu imal eden de ben değilim. Tahliye sistemine adblue eklesinler daha da emisyon düşsün madem. Kaldı ki supercar tabir edilen bir araca da sahip değilim emisyonumla çevreyi katledecek.

Ama LPG ile kullandım 70 k oldu tasarruf ettim diyelim. Subaplar yamuldu eli kulağında gidici ben de sesinden dahi araçta bişiler olacağını anladım, sonra yaptığım tasarrufun bir kısmı gitmesin diye sattım ve para cebimde kaldı. Yeni alıcısı da hevesle motor sesini duymaya ara ara basıyor hop subaplar bitti. Benim cebimde kar olarak kalsın diye aracı satılığa çıkarmam ne kadar ahlaklı bir davranış oldu bu durumda? Ben araçla tasarruf ettim ama alanın da resmen hakkına girdim. LPG taktırmamamın bir nedeni de budur. Diğer bir neden de günlük rutin güzergahımda 20 km yapıyorum. Ayda 600 km anca oluyor. Yukarıdaki arkadaşın hesabına göre 15 krş kar olsa 90 lira eder. Sigarayı bıraktım çevreye ve kendime daha az zararlıyım buna karşılık enzin kullanmakla uğradığım zarardan çok çok fazla kardayım ;)

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ynt: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2014 20:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
nightmare115 yazdı:
@bacey çevre konusunda haklısın ama fabrikasında bunu imal eden de ben değilim. Tahliye sistemine adblue eklesinler daha da emisyon düşsün madem. Kaldı ki supercar tabir edilen bir araca da sahip değilim emisyonumla çevreyi katledecek.

Ama LPG ile kullandım 70 k oldu tasarruf ettim diyelim. Subaplar yamuldu eli kulağında gidici ben de sesinden dahi araçta bişiler olacağını anladım, sonra yaptığım tasarrufun bir kısmı gitmesin diye sattım ve para cebimde kaldı. Yeni alıcısı da hevesle motor sesini duymaya ara ara basıyor hop subaplar bitti. Benim cebimde kar olarak kalsın diye aracı satılığa çıkarmam ne kadar ahlaklı bir davranış oldu bu durumda? Ben araçla tasarruf ettim ama alanın da resmen hakkına girdim. LPG taktırmamamın bir nedeni de budur. Diğer bir neden de günlük rutin güzergahımda 20 km yapıyorum. Ayda 600 km anca oluyor. Yukarıdaki arkadaşın hesabına göre 15 krş kar olsa 90 lira eder. Sigarayı bıraktım çevreye ve kendime daha az zararlıyım buna karşılık enzin kullanmakla uğradığım zarardan çok çok fazla kardayım ;)

Ayda 600 km yılda 7bin yapar ancak. Mitsubishi az yakan araca bu durumda log gerekmez. Doğru karar.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 27 Mar 2014 13:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
Geçenlerde bir arkadaşın başına gelen olay:
Toyota corollası var ve 90000 km dir lpg li kullanıyor. Motorda yağ sızıntısından dolayı servise gitmiş ve üst keçenin değişmesi gerektiğini söylemişler. Arkadaşım da aracı servise bırakmış ve hazır motor açılacakken başka değişmesi gereken parça varsa değiştirelim demiş, ustada biz bakar sizi ararız demiş. Daha sonra usta aramış ve subapların çok kötü durumda olduğunu eğer değişmezse motorun kitlenebileceğini söylemiş, onlarda değişmiş. Usta daha sonra Lpg ile ilgili arkadaşıma şunları aktarmış;
Motordaki birçok sorunun sebebi lpg dir. Lpg'nin yanma derecesi 700, benzinin ise 400 derecedir. Neredeyse benzinin iki katı ve bu durum hem parçaların hemde contaların daha çabuk deforme olmasına sebep oluyor.

Sonuç ta 150.000 km de Corollanın motoru haşat olmuş ve şu an arkadaşım 2000tl masraf ile motoru yaptırdı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 24 Nis 2014 17:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Kas 2013 21:28
Mesajlar: 38
İsim: ..
Araç: Lancer 2010 1.5 Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 27
Tam taktırayım lpg yi kurtulayım diyorum, böyle yorumlar gelince gene kafa karışılığı :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 30 Nis 2014 21:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2009 22:25
Mesajlar: 867
Şehir: ankara
İsim: fatih
Araç: 20010 colt amt invite
Meslek: academician
Yaş: 33
Kafaniz karışmasın 4000 deviri gecmeyin.nadiren de olsa benzinle kullanin.lpg den korkmayın.

_________________
Eski cztci yeni colt amt ci:))


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2014 00:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
Hem 4,000 deviri geçmeyin, ki zaten ben amt de manuel kullanarak yokuş harici 2,25 devir de iken vites yükseltiyorum, hemde radyatörünüzü temiz tutun motorunuzun suyuna bakın ve özellikle yağını düzenli olarak baktırınki hem soğutma sisteminiz temiz çalışsın hemde motorunuz rahat çalışsın az ısınsın subaplarınız erimez diye düşünüyorum, sonuçta bu motorlar lpg ye en uyumlu motorlar, ayrıca lpg nin içerde yanması için subap geri çekiliyor yani geri çekiliyor derken şu gifde 2 nolu hareket de lpg subapları patlamadan önce soğutuyor sonuçta gaz haliyle benzinden soğuk, hemde subap motor bloğuna yerleştiği için ısı yüksek oranda absorbe ediliyor, subaplar ince olduğu için erime ihtimali var, burada bahsi geçen 100 mitsubishi den lpg den ötürü subap yakan 1-2 tane mitsubishide yanlış montaj ve karışımdan dolayı dır diye düşünüyorum.

Resim

Burada 2 nolu hareketde radyatörünüz, radyatör suyunuz ve hava filtreniz çok önemli bu etkenler motorun ve subaplarınız sağlığı için vazgeçilmezdir.

Edit ayrıca aracınıza subap ayarı yaptırmanızda çok önemlidir, subapların çalıştığı ortam da çok yüksek ısı olduğu için uzama yapıyorlar ve bu uzamanın ayarlanması için ayar bıçakları var, farklı model her motorun farklı ayarları vardır, lpg kullanan arkadaşlar bu noktalara dikkat ederlerse hem kendilerinin başı ağrımaz hemde araçlarını gönül rahatlığıyla satabilirler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: LPG sübap eritmesi
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2014 09:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
BRC'de VSR menüsü var, benim gibi 4500 devirden sonra benzine alacak şekilde ayarlatın. Ne zaman gaza fazla yüklensem otomatik benzine alıyor, devir düşünce lpg'ye geçiyor tekrar. Basacağınız zaman da benzine alabilirsiniz. Amerikan arabası değil, basarken bile azıcık benzin harcar :) LPG'yi ekonomi için kullanıp, performanslı durumlar için benzine almak en güzeli. Bazı çok aşırı dik rampalarda da benzine alıyorum. Varsın 10km araba benzin ile gitsin, boğazları biraz tatlansın :D Ben bol bol benzinde de kullanıyorum. Otobanda 150km/h'tan sonra benzine geçiyor, basacağım zaman da benzine kendim alıyorum, şubat ayında 410tl lpg, 90tl benzin aldım bu yüzden. Ama kafam rahat. fazladan 50tl benzin yakmışımdır.(40tl ilk çalıştırmaya gitmiştir) Yerine 35TL lpg yakacaktım. 15TL fark için subaplara eziyet etmemek lazım :)

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 38 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye