Zaman: 27 Nis 2024 11:54

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 21 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2014 17:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
aracin benzinli oldugu zaman, sehirlerarasi bos yolda biraz dokunmustum gaza. hizi belirtmeyeyim. (yandaki resmime takilmayin, arac o hizi asla gormedi, gosterge panelini sokup temizlerken elle yapip cekmistim :) ) gecen hafta yine bos yoldaydim, arac gazdayken dokundurdum, cok daha yuksek hiza cikti arac, ustelik hizlanmasi da gayet iyiydi.
simdi anlamadigim su: Lpg benzinden daha mi iyi yaniyor?
yoksa o benzin kalitesiz miydi? (gurcistandan almistim benzini)
ya da belli bir devirden sonra hem benzin hem gaz mi yakiyor arac, cok zengin bir karisimla?
arac 2006 Lancer, Atiker sirali sistem var.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2014 17:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2014 22:40
Mesajlar: 13
İsim: ali
Araç: lancer
Meslek: eğitimci
Yaş: 28
kendi fikrimce yakıt katıda sıvıya doğru kolay yanmaya başlar ama daha az enerji verir
bence benzinde daha hızlı gitmesi lazm hatta delerki yüksek hızlara ıkıldığında araç lpgden çıkar benzinpe geçermiş benzin çok yakar sonrada derler
yanılıyorda olabilirim :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2014 22:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Yakıt kalitesi aracın hızlanmasını kesinlikle etkiliyor. Ama lpg etkiler mi bilmiyorum.
LPG'den LPG'ye fark eder ama benzin<LPG demez heralde kimse...

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2014 10:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2012 22:23
Mesajlar: 566
Şehir: Antalya
İsim: hakan
Araç: Hyundai i20 1.2 Elite Blue 2015
Meslek: Havayolu
Kan grubu: a+
Yaş: 41
LPG kitlerinin çoğunda motoru korumak için belli bir devirden sonra enjektörlere benzin püskürtülmesini sağlayan bir sistem vardır (Bende de Atiker Safefast OBDII var ve 3200 devire ayarlattım mesela). Ancak bence benzindeyken daha hızlı gitmesi ve daha çabuk hızlanması lazım aracın. Benzinin kalitesiyle alakalı olabilir. Bir de TR de yakıtına güvendiğiniz bir istasyondan yakıt alıp aynı yol ve hava koşullarında aynı ağırlıkla denemek lazım.

_________________
Bir iyilik yaparsın, o senin görevin haline gelir.
"Hayır" diyebilen insanın samimiyetine güvenebilirsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2014 16:17 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
1-belli hızdan sonra benzine geçme olayı lpg ile değil lpg püskürten enjektörlerden kaynaklanıyor. prins-khein enjektörler araca uygun takıldıysa benzine geçmiyo ben volvoyla 220 km yaptım benzine geçmedi: 225 beygire uygun sarı enjektör takıldı.
2-lpg oktan değeri 103-105 kabul ediliyor. yüksek oktan için güçlü ateşleme gerektirir yani zor yanar, çoğu kişinin sandığının aksine!!! ancak yanma odasında iyice sıkıştırılınca yandığından daha vuruntusuz ve güçlü parlama-basınç sağlar
3- turbo motorlar yüksek oktan sevdiğinden ve artık 98 ve üstü pahalılık nedeniyle satılamadığından. turbolara lpg iyidir. 97 oktan olmadığı ve katkılı 95 OKTANolduğunu hatrlatalım.
4- lpgli araçlarda zamanla benzin sisteminin yıprandığı vs. söylenir
başka soru :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Mar 2014 22:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
ilhami abi sistem biraz daha farklı aslında artık isteğe bağlı yüksek devirde geçsin mi geçmesin mi soruyorlar.Kendi aracımda da 2012 yılında kendim taktırdım.Yüksek hızlarda+devirlerde 4000-6500 arası hatta elektrik kesene kadar benzine atmıyor.Ama sistemi ayarlatırsak 3000-5000 arası istediğimiz zaman lpg'den benzine geçiş yapıyor.Lpg ile yalova'ya giderken İbrenin sonunu gördüm.Bu zamana kadarda lpg ile ciddi bir problem yaşamadım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Mar 2014 23:43 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Lpgci arkadaş a niye soruyorsunuz ki madem problem olmuyor yuksek devirde dedim. Sadece tebessüm etti

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Mar 2014 23:44 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
av.ilhami yazdı:
Lpgci arkadaş a niye soruyorsunuz ki madem problem olmuyor yuksek devirde dedim. Sadece tebessüm etti. Demekki enjektör ler için erken yıpranmış olacak

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Mar 2014 23:46 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Prins de böyle bir soru asla sorulmuyor

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Mar 2014 23:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 01:30
Mesajlar: 408
İsim: Mehmet
Araç: 2004 Accord+2016 Space Star CVT
Meslek: Kötü Adam
Kan grubu: A Rh
aracın arkasından esen sert rüzgarda öyle hissetmene sebep olabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2014 16:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Şub 2011 18:38
Mesajlar: 81
İsim: electro
Araç: yok
Meslek: elektronik
Yaş: 30
LPG benzinden daha iyi götürebilir yalnız bir çok parametreye bağlı, LPG tembel yakıttır bu oktanının yüksekliğindendir, yani aslında yüksek devirde ateşleme daha kararlı olduğundan daha yüksek sürate çıkabilir, gerekli şartlar sağlanırsa yani kit üreticisinin fabrikasyon şartnamesine uygun montaj yapıldıysa, kaliteli üst seviye bi kit kullanılmışsa, yakıt olarak alınan gazda bi sorun yok, sistem lpg bujisi gibi yan desteklerle biraraya getirilmişse dediğiniz mümkün olabilir ...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2014 21:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
LPG daha iyi yanıyor olsa neden rampalarda araç bayılıyor...

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2014 09:33 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
hero4262321 yazdı:
LPG daha iyi yanıyor olsa neden rampalarda araç bayılıyor...

Araç bayilmiyor motor bayılıyor:lol: motor ise genelde 95 oktana göre ayarlıdır. 98 veya yuksek oktan uyumlu motor olsa lpg de bayılmaz. Tabii Bujilerin de daha soğuk model olmalı ki ısıya dayanarak optimum ateşleme yapabilsin vs.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ağu 2014 10:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
bu sene uzun yolda tekrar yaptığım deneme sonucu, 90 da hızlanmaya başladım ve hız bir noktaya ulaştı. bekledim, daha fazla çıkmadı. yavaşlayıp, tekrar 90 a indim ve benzine geçtim. benzinde, gazda ulaştığım hızın 10 km yukarısına çıktım. tekrar gaza geçtim ve yine kendi hızında kaldı. yani benzinde 10 km daha yüksek hıza ulaşıyor. Sonuç: Benzin, gazdan daha iyi yanıyor.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ağu 2014 12:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Benzin lpg ve dizelden daha iyi yanar, daha yanicidir daha kolay yanar. Ama her motor farklı sever. Dizel motora benzin koyun anlarsınız :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2014 18:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
av.ilhami yazdı:
hero4262321 yazdı:
LPG daha iyi yanıyor olsa neden rampalarda araç bayılıyor...

Araç bayilmiyor motor bayılıyor:lol: motor ise genelde 95 oktana göre ayarlıdır. 98 veya yuksek oktan uyumlu motor olsa lpg de bayılmaz. Tabii Bujilerin de daha soğuk model olmalı ki ısıya dayanarak optimum ateşleme yapabilsin vs.


Abi doğrusunu söylemek gerekirse LPG ile rampalarda araç dolu iken 3000 devirde tutmak gerekiyor. Daha altında araç sürünüyor resmen. 3000 üstünde de ben kullanmıyorum prensip olarak :D sürüne sürüne gidiyorum.
İşte o zaman diyorum ah dizelim altımda olaydı :cry:

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2014 14:15 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Dizele geçen vazgeçemez diyor arkadaş ve eniste.
Niye 3 bin rpm. Bazen yüksek devir daha az yakar. Rampadan önce bas gaza Rampada basma hız 80 olana kadar' daha az yakarsin. sürekli düşük devir motoru Bayar arasıra yüksek devir ataklastirir yani yakıtı optimum kullanırsınız

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2014 22:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Dizelin çekici yanı şu... Biz ekonomik olsun diye hepimiz 2000 - 2500 bandında kullanıyoruz araçları... Dizelde 2000 devirde zaten ekonomik modda sürüyoruz. Hızlanmamız gerekirken dizelde gaz pedalını köklememiz yeterli. Ama benzinde bunu yapsak da araç ağır ağır hızlanıyor.

Hele araç full yüklüyken benzinli çok kötü kalıyor. Dizelde çekiş farkı olmuyor gibi.
Tavsiyem belli bir süre dizel kullanmanız...

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2014 18:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Tem 2014 19:58
Mesajlar: 45
Şehir: Denizli
İsim: kadir
Araç: lancer 2008
Meslek: memur
Kan grubu: ab+
Yaş: 28
ben daha dun lpg taktırdım ve su an cok memnunum soyle kı bu baslıgı gorunce sasırdım cunku ben bu gun aracı kullanırken sankı hızlanması benzınden daha ıyıymıs gıbı geldı ( belkıde performans dusuklugu beklerken dusmedıgı ıcındır ) en azından 0-100 km arası hızlanması sankı benzınden daha ıyı hatta hızlanmıyor dıye baslık acmıstım viewtopic.php?f=12&t=8783 sankı lpgye gecınde sıkıntı kalktı yada fark edılmıyor benzın ve lpgde 0-100 testı yapmam gerek
lpg akl obd lı taktırmıstım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2014 00:36 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
teleflex sitesinde lpg de 2-3 beygir artış olduğuna dair dino testi vardı. ama neticede bence motorun uyumlu oldugu sistem önemli

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 21 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 33 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye