Mitsubishi Club Turkey http://mitsubishiclubturkey.com/ |
|
Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=48&t=8641 |
1. sayfa (Toplam 2 sayfa) |
Yazar: | ilhanken [ 08 Tem 2014 10:14 ] |
Mesaj Başlığı: | Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
selam millet... çiçeği motorunda lepegeli forumdaşınız başkentten bildiriyor... artık tüplü ama öfkesizim (subapları elimize almayalım) az biraz uzun süren araştırmalarım sonucu, 4.7.14 günü birsekiz cvt aracımı dıııt otogaz'a bırakıp 5.7.14 öğle sularında teslim aldım. çok araştırdım haa, güzel araştırdım, yalnız bayaa araştırdım, ama iyi araştırdım... güncel sistem olan prins vsi2'nin fiyatı 2200 idi, akerimoglu tecrübelerinden faydalanarak keihin enjektör istedim, yekünde 2600 teleğ oldu. sistem yağlamasız prins bu arada... ((beyin atiker).(şaka)) sistemi tüm çıplaklığıyla ortaya koyan fotoları da ileride eklerim... ben normalde aldığım yakıtları kaydederim bilgisayara. önceki biraltı lancer da yapmıştım ilk günden son güne... birsekize lepege bağlatacağımdan kelli çok üzerine düşmedim işin açığı, gazla başlarım diye düşündüm. burada hem kendi kaydımı tutayım, hem de forumdaşlar bilgi edinsin diye baylaşmak istiyorum. yönetmen arkadaşlar uygun görürse tabi. KRAL EDIT (07/11/2014) 6000 kilometreden fazla yol yaptım... 4 ayın ortalama değerlerini hesapladığımızda: 100 kilometrede yaklaşık 9.3 lt lpg tükettim... ve yine ortaladığımda lpg'nin litresini 2.57 teleğden aldım... lpg'ye geçmeden hareket ettirmediğim siviti, kilometrede 0.28 lira yakmış... ağustos ortasında 50 litre benzin ile doldurduğum depoyu, kasım'ın hemen başında tekrar fulledim... benzin ile yapılan kilometre 3534... bu da kilometre başına 0.06 lira daha eklemek demek... kısaca benim siviti 0.34 lira ile ekonominin dibine vurmuş oluyor... ortalamaya doymadım: %50 yoğun trafik %20 yoğun akıcı trafik %30 akıcı trafik genel olarak güzergahım (ev/şirket arası) 21 kiometre... 13 kilometrede 1075'den 860 kotuna inip, son 1 kilometrede 925 kotuna çıkıyorum... 21 kilometrenin 6'sını yoğun, 2'sini yoğun akıcı, kalan 13'ü de akıcı trafik şeklinde alıyorum... listelemeye devam beyler... 70977 gaza geçti araba KM | LT | TL | TARIH | FIRMA(OPET/SHELL) | TL/KM 70977 - 20.16 - 50.00 - 050714 - O 71150 - 38.70 - 101.0 - 080714 - S 71497 - 38.71 - 101.0 - 140714 - S 71855 - 36.77 - 95.97 - 210714 - S 72199 - 36.16 - 94.02 - 300714 - O 72548 - 35.75 - 93.31 - 040814 - S 72901 - 36.18 - 91.90 - 100814 - O 73257 - 36.38 - 92.41 - 190814 - O (BENZIN - 50.10 LT - 250.00 TL) 73609 - 36.35 - 92.33 - 280814 - O 73938 - 36.15 - 91.01 - 060914 - S 74267 - 35.14 - 96.64 - 110914 - S 74613 - 36.40 - 90.27 - 150914 - O 74967 - 37.07 - 91.93 - 210914 - O 75300 - 36.64 - 92.33 - 300914 - S (BENZIN - ½) 75511 - 26.48 - 66.73 - 031014 - S 75782 - 30.69 - 86.85 - 061014 - S 76122 - 35.66 - 90.22 - 121014 - O 76455 - 36.28 - 92.15 - 201014 - O 76791 - 39.44 - 100.6 - 301014 - S (BENZIN - 48.42 LT - 230.00 TL) 77148 - 35.95 - 83.04 - 051114 - O 77487 - 47.04 - 108.7 - 151114 - O 77935 - 37.50 - 86.63 - 301114 - S (BENZIN - ½) 78271 - 37.52 - 84.42 - 141214 - S 78577 - 37.32 - 85.09 - 251214 - S 78903 - 37.68 - 79.12 - 070215 - O 79218 - 36.77 - 84.20 - 080315 - O 79535 - 38.52 - 89.37 - 170315 - O 79890 - 37.92 - 86.64 - 050415 - S (BENZIN - 56.27 LT - 248.74 TL) 80237 - 38.76 - 87.99 - 120415 - O 80591 - 38.04 - 87.11 - 210415 - O 80943 - 37.27 - 83.86 - 260415 - O 81290 - 37.27 - 82.74 - 020515 - S 81637 - 39.21 - 89.79 - 080515 - S 81986 - 37.28 - 81.64 - 130515 - S (BENZIN - ½) 82309 - 36.62 - 80.20 - 160515 - S 82653 - 37.45 - 84.26 - 210515 - S 83000 - 36.33 - 81.02 - 260515 - S 83326 - 35.38 - 78.90 - 010615 - S (BENZIN - 53.22 LT - 250.13 TL) 83665 - 39.34 - 84.58 - 060615 - S 84041 - 36.79 - 76.89 - 120615 - S 84385 - 37.06 - 81.16 - 210615 - O 84736 - 39.54 - 86.20 - 280615 - S (BENZIN - ½) 85080 - 35.45 - 74.09 - 080715 - S 85397 - 31.86 - 67.86 - 110715 - O 85755 - 36.59 - 76.47 - 150715 - S 86115 - 36.76 - 79.77 - 260715 - O 86497 - 35.05 - 82.12 - 010815 - O (BENZIN - 21.27 LT - 100.00 TL) 86856 - 35.01 - 76.85 - 020815 - O 87148 - 35.28 - 75.50 - 070815 - O 87379 - 25.92 - 57.28 - 070815 - S 87665 - 36.12 - 76.57 - 070815 - S 87951 - 36.58 - 77.55 - 130815 - O 88286 - 36.54 - 78.20 - 300815 - O 88599 - 36.74 - 78.26 - 090915 - O 88904 - 35.94 - 76.56 - 140915 - O 89251 - 35.29 - 75.87 - 180915 - O 89585 - 37.45 - 80.52 - 250915 - O 89882 - 37.16 - 85.84 - 071015 - O (BENZIN - 11.04 LT - 50.00 TL) 90188 - 36.30 - 83.13 - 151015 - O (LPG bakım bildirimi) 90452 - 36.77 - 84.21 - 231015 - O 90731 - 37.34 - 85.51 - 021115 - O 90988 - 38.03 - 87.09 - 151115 - O (BENZIN - 11.36 LT - 50.00 TL) bu böyle sürüp gidecek, bilginize |
Yazar: | av.ilhami [ 08 Tem 2014 11:58 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
prins kullanıcısı olarak öncelikle hayırlı olsun. inşallah uzun yıllar aracına binersin. yoksa verdiğin paraya yazık olur. daha önce teleflex de kullandım. kaliteli kitler uzun süre binecekseniz verilen parayı hak ediyor. birde klasik ama her zaman söylenmeli: MARKADAN ÖNCE USTA İYİ OLACAK. özellikle de sizin aracın modeline montajda da iyi olacak. mesela benim araç turbo 5 silindir Volvo. gittiğin usta en az 100 tane turbolu volvoya prins takmalı yoksa bin tane brc taksa iyi usta sayılmaz. acizane başıma geldiği için söylüyorum. kullanışta sorunu yok ama arıza lambası (p1171: uzun dönem zengin karışım) yanıyor eskişehirdeki 3 yetkili servis te çare olamadı hatta biri kibirli bir şeklide bu işi biz biliriz havalarındaydı. ankarada montaj yaptırmadığıma pişman oldum. ilk fırsatta gideceğim. |
Yazar: | Evo34 [ 08 Tem 2014 13:34 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
Hayırlı olsun Kenan'ım Görelim bakalım ne kadar tasarrufluymuş bu 1.8 CVT |
Yazar: | umitkilic [ 08 Tem 2014 20:42 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
1.8 e lpg takılır mı yahu?!?! |
Yazar: | muratyayla [ 08 Tem 2014 22:09 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
Karsilastiralim bakalım ben depoyu fulledim geziyom bitene kadar GT-S7562 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | umitkilic [ 08 Tem 2014 23:49 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
Bomboş depoya 36 litre aldı bugün.km yi sıfırladım.bakalım kaç km yapacak |
Yazar: | muratyayla [ 09 Tem 2014 00:13 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
44 luk tank mi seninkide GT-S7562 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | av.ilhami [ 09 Tem 2014 00:18 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Ynt: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeys |
umitkilic yazdı: 1.8 e lpg takılır mı yahu?!?! 1.8 lpg ye en uyumlu ve ekonomi performans motorudur. Hele turbo da olsa tadından yenmez. Evo motorlu 1.8 lpg proton kullandım, şimdiki 2.0 turbo volvodan daha seri ve ekonomikti. Kasa ağırlığı farkını kabul etmek lazım tabii. |
Yazar: | ilhanken [ 09 Tem 2014 02:09 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
vay anam sidik yarışı heeğ! tankı ağzına kadar doldurdum today, bakalım hangimiz daha ekonomik şirinleyecek bugün montaj sırasında alınan elli teleğlik gaz finito, yirmidokuz kuruşcuk yakmış bizim genco... (hilmi bunu sevdi!) edüt: benim ortalama yakıt şeysinin gözü kaşı ayrı oynadı bugün, ümit ve murat abi, siz de karşılaştınız mı acebağ? altmışsekiz litre ile açılışı yapıp hızla onnoktaaltı ya kadar düştü. ışıklarda durdumdu o ara, bir dakika içinde onbirnoktayedi ye çıktı yirmi saniye sonra tekrar onnoktayedi ye düştü. gaz kafa yapmış olmasın abi? edüt iki: mesut, erhan ve ilhami abi, alakanız için ayrı ayrı teşekkür ediyore |
Yazar: | muratyayla [ 09 Tem 2014 03:22 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
Anlık sapıklık yapıyor öyle almanya bile ne etti brezilyaya normal yanı GT-S7562 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Yazar: | umitkilic [ 09 Tem 2014 10:55 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
88 litre ortalama gördüm ben.şimdi açıklamaya çalışamayacağım ama bu,mitsubishinin yol bilgisayarı sisteminin ne kadar hassas çalıştığının göstergesidir. |
Yazar: | ilhanken [ 09 Tem 2014 11:06 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
anlaşıldı merkez, sizde de durum aynı yane... itiraf ediyorum la, ben çok korkuyorum lancer'in içi yanacak, canı acıyacak diye... yine de herşeyin hıyarlısı tabi... pozitif gönderelim biz :Ç bu arada allah rızası için ucp.php?i=profile&mode=avatar :/ |
Yazar: | Evo34 [ 09 Tem 2014 15:33 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
fleshget yazdı: bu arada allah rızası için ucp.php?i=profile&mode=avatar :/ niyetliyim bu kısmı anlayamadım kardeş |
Yazar: | ilhanken [ 09 Tem 2014 16:13 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
Evo34 yazdı: niyetliyim bu kısmı anlayamadım kardeş ümit, ilhami ve murat abinin profil fotoları olmadığından kelli eklesinler diye link koydumdu |
Yazar: | umitkilic [ 09 Tem 2014 21:18 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
Kenan dert etme.arabana hiçbir şey olmaz.cvt şanzuman,lpg nin motora vereceği hasarı minimuma indiriyor.ne alaka diyen varsa ayrıntıya gireceğim |
Yazar: | ilhanken [ 10 Tem 2014 01:06 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
sen var su serpmek içime, ohyş... ayrıntı konusunu şöyle kabataslak, önbilgi babında bizimle patlaşsan (t bilinçli) yeşillense buralar, hı? bi' bildiğin varsa söyle içerindeğ kalmasın |
Yazar: | umitkilic [ 10 Tem 2014 01:22 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
Cevap aslında senin yazının içinde saklı gibi "bkz...içime su serpmek." Lpg nin sübaplara verdiği zarar aşırı besleme anlarında,yani gaza çok bastığımızda ve yüksek devirlerde meydana geliyor.cvt şanzuman çalışma prensibi aracın yüksek devirlere çıkmasına gerek kalmadan aracı hızlandırdığı için aşırı besleme ve yüksek devirdeki riskle başbaşa kalmak zorunda kalmıyorsun.tabii ki devirli kullandığın zamanlar da oluyor ama cvt olmayan bir arabanın cvt ye oranla devir ortalaması daha yüksek olması,seni riskli bant üzerinde daha çok kullanmaya sevk ediyor.mesela şehir içi 1 saatlik aynı şekilde kullanımda,cvt li arabanın devir bandı ortalama 2500 devir civarlarında olursa,manuel veya at şanzuman 3000 devir ortalamasının üzerinde kalır.benim lpg sistemimde aşırı besleme durumunda VSR sistemi devreye giriyor ve lpg yi % 25 kısarak benzin takviyesi yapıyor.bunu da devir bandına göre değil,enjektörden geçen yakıtın basınç seviyesine göre yapıyor.izah edebildim mi? |
Yazar: | umitkilic [ 10 Tem 2014 01:26 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
Bazı "Yağlamalı" denen sistemlerin aksine,bu işi yağla değil,olması gereken yakıtla,yani benzinle yapıyor.her ne sebepten olursa olsun,yanma odasının içinde yağ yanmasını istemem. |
Yazar: | ilhanken [ 10 Tem 2014 01:43 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
mesut taşdemir yazdı: CVT şanzıman genelde aracı minimum devirde ve max verimde tutmaya çalıştığı için optimum yakıt kullandırmaya çalışır araca o yüzden ısınma azalır motorda ve LPG zararı azalır umitkilic yazdı: Cevap aslında senin yazının içinde saklı gibi "bkz...içime su serpmek." Lpg nin sübaplara verdiği zarar aşırı besleme anlarında,yani gaza çok bastığımızda ve yüksek devirlerde meydana geliyor.cvt şanzuman çalışma prensibi aracın yüksek devirlere çıkmasına gerek kalmadan aracı hızlandırdığı için aşırı besleme ve yüksek devirdeki riskle başbaşa kalmak zorunda kalmıyorsun.tabii ki devirli kullandığın zamanlar da oluyor ama cvt olmayan bir arabanın cvt ye oranla devir ortalaması daha yüksek olması,seni riskli bant üzerinde daha çok kullanmaya sevk ediyor.mesela şehir içi 1 saatlik aynı şekilde kullanımda,cvt li arabanın devir bandı ortalama 2500 devir civarlarında olursa,manuel veya at şanzuman 3000 devir ortalamasının üzerinde kalır.benim lpg sistemimde aşırı besleme durumunda VSR sistemi devreye giriyor ve lpg yi % 25 kısarak benzin takviyesi yapıyor.bunu da devir bandına göre değil,enjektörden geçen yakıtın basınç seviyesine göre yapıyor.izah edebildim mi? Bazı "Yağlamalı" denen sistemlerin aksine,bu işi yağla değil,olması gereken yakıtla,yani benzinle yapıyor.her ne sebepten olursa olsun,yanma odasının içinde yağ yanmasını istemem. billahi aydınlandım. biz yine de efendi efendi sağ şeritten akalım |
Yazar: | umitkilic [ 10 Tem 2014 01:55 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Lancer 1.8 CVT | Prins VSI2 + Keihin | Tüketim şeysi |
Lpg de sübap eritmiş biri olarak bunları yazmamın da,konuya vakıf olabilitemi 1 kat daha artırıyor,dikkatinizi çekerim |
1. sayfa (Toplam 2 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |