Zaman: 27 Nis 2024 10:18

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Lastik Değişim Aralığı
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2015 14:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2011 12:39
Mesajlar: 60
Şehir: Çankaya
İsim: Osman
Araç: 2011 Lancer 1,6
Meslek: Mühendis
Yaş: 30
Aracım ilk stok lastikleri üzerinde yokohama, 45 bin civarı oldu. önleri ve arka lastikleri yere bastığı yerin tam ortasından kumpas ile ölçtüm önler 5mm arkalar 6mm dış kalınlığı var yanaklarda fena durmuyor lastiğin üretimi 2011 sizce değiştirmeliyim? Yorumlarınızı alabilir miyim?
Biraz okudum genelde araç üstünde 5 yıl 50 bin yazanlar var 30 bin yazanlar var, konu biraz yoruma açık anladığım kadarıyla.

Çok ciddi bir rahatsızlık vermiyor patinaj ve frenler kayma pek yaşamıyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Değişim Aralığı
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2015 16:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Allah korusun 4 lastik üzerinde gidiyoruz. Ufaktan lastik araştırmasına girseniz iyi olur

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Değişim Aralığı
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2015 21:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
6mm altındaki diş derinliği tehlikeli olarak kabul ediliyor genel olarak lastik raf ömrü olarak da 5 yıl . ufaktan lastk bakmaya başlayın


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Değişim Aralığı
MesajGönderilme zamanı: 24 Nis 2015 20:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
5 yillik Dunlop orjinal lastiklerle her virajda yanliyorum, lastikler sadece goruntu olarak lastik, baktiginizda 5mm dis derinligi var ama yol tutusu diye bir sey kalmiyor. 40 bin km civari kullanmisimdir ben de.

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Değişim Aralığı
MesajGönderilme zamanı: 25 Nis 2015 18:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Ağu 2012 16:56
Mesajlar: 104
Şehir: DİYARBAKIR
İsim: önder
Araç: Mitsubishi ASX İNTENSE 1.6 M/T
Meslek: Araştırma Görevlisi
Kan grubu: ARh+
Yaş: 26
İlk lastiklerimi 55 binde değiştim. Tutunma çok azalmıştı. Tavsiyem değiştirmeniz olur. Lastik ömrü sadece km ile belirlenmez. Lastiğin yumuşaklığı sürüş yaptığınız yolların durumu lastik hava basıncı falan hele bir de patlak yama falan varsa risk daha da artar. Siz en iyisi bi lastikçilere uğrayın hem fikir alırsınız hem de uygun bişe bulursunuz.

_________________
Herkes araba kullanır, bazıları haz duyar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Değişim Aralığı
MesajGönderilme zamanı: 25 Nis 2015 19:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Üzerinde diş olsa bile 4 sene sonunda değişmesi gerekir lastiğin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Değişim Aralığı
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2015 11:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Lastiklerinizin bir yıl daha ömrü var diyebilirim. Lastik diş derinliği sınırı 3mm'dir. 3mm gibi değiştirilmesi tavsiye edilir. muayene için sınır ise 1.6mm'dir. resmen ülkeyi kabak lastiğe teşvik ediyorlar. Lastiklerinizin diş durumu iyi. diş durumu dışında lastiğin yol tutuşu önemli. Eğer eskiye göre fark edilir düzeyde abs/esp devreye girmesi, kalkışlarda patinaj gibi problemler varsa diş derinliğine bakmaksızın değiştirmek lazım. Ben ekim 2014'te, ekim 2009 üretimi toyolarımı 5mm diş ve 30bin km kullanılmış olmalarına rağmen dişlerde kılcal çatlak(sertleşme belirtisi), sürekli abs devreye girmesi ve patinajların ciddi artışı sonucu değiştirdim.

Kullanış stilinizden ötürü lastikler yıpranmayabilir. Sakin ve yumuşak sürüyorsanız minimum yıpranma olur. Doğal olarak lastikler km'den yana avantajlı olur. 70-80bin km aynı lastiklerle problemsiz yolculuk yapanlar oluyor böylece. Ben daha genc olduğum için yol boşsa bazen apex yaparak hafif sert viraj alırım. Sürekli olarak lastiklere yük biner. Doğal olarak goodyear, michelin gibi çabuk yıpranan lastiklerin km ömrü böyle durumlarda azalır. O yüzden bu markaları kullanmıyorum :D

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


En son kaan20 tarafından 27 Nis 2015 12:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Değişim Aralığı
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2015 13:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2014 19:00
Mesajlar: 173
İsim: mustafa
Araç: 2013 Lancer Invite MT
Meslek: coder
Yaş: 30
Hazır konu açılmışken Lancer sahiplerine bir soru sorayım. Minimum yol sesi aldığınız marka/modeller hangileri? Stok Yokohama ile karşılaştırırsanız sevinirim.

_________________
Marka fanatiği değilim. Her zaman en makul olanı seçebilecek kadar açık görüşlüyüm.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Değişim Aralığı
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2015 15:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Oca 2014 18:17
Mesajlar: 10
İsim: Cenk
Araç: Lancer
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
Yaş: 32
Cevaplarınız için teşekkür ederim.

Lastikçiye gittim kontrol ettim önler arkaya değiştirdi haliyle önlerdeki dış kalınlığı 6.5mm yakın.
Kışlıklara geçene kadar kullanıp ertesi yaza yeni yazlıklar almaya karar verdim.
Göze batan bir çatlama yok yol tutuşu çok azalmadı her hangi bir sorun yaşamıyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Değişim Aralığı
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2015 20:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
72.000 kmyi 2.5 yılda yaptık dis derinliği vardı ama abs ve patinaj sebebi ile güven kalmayınca değiştirdik yere değen tek noktanın yolu tutan herşeyin lastik olduğunu unutmayın


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye