Zaman: 28 Mar 2024 23:37

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2016 16:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
Sanırım yol sesi çoğumuzun rahatsız olduğu bir durum. Ve bildiğim kadarıyla yol ve lastik sesi japonlarda kronik bir sorun.
Öncelikle şunu belirteyim: 2009 Lancer 1.8 CVT araca sahibim. Aracımdan memnunum ve alacak arkadaşlara da tavsiye ederim. Yaklaşık 5 aydır aracım kullanıyorum. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim. Araç; yol sesi, motor gürültüsü ve rüzgar sesi açısından yeteri kadar sessiz. Fakat japon olduğu için sanırım yol sesi sıkıntısından bu da nasibini almış. :)
Artık ben mi çok hassasım, ya da yol sesi gerçekten rahatsız edici bir seviyede mi, bilmiyorum. İşte bu sebeplerle araca sprey pütür uygulaması yapmaya karar verdim. Uygulama her ne kadar Lancer'a uygulanmış olsa da bütün araçlara uygulanabilir.
Sözü fazla uzatmadan ayrıntılara geçeyim. Öncelikle, uygulamadan kaynaklanabilecek zararlardan uygulayanın kendisi sorumludur. Onu belirteyim :)

Amaç:
1. Yol sesi, lastik sesi ve tekerlerden gelen yağmurun/küçük taşların oluşturduğu sesi azaltmak.
2. Aracın çamurluk içlerini ve davlumbazlarını kire, suya pasa karşı korumak.

Gerekli araçlar ve malzeme:
1. Pütür Spreyi/Sprey Pütür: Presto (Alman) markasının daha iyi olduğunu birkaç yerde gördüğüm için önce ondan aldım. Fakat yapısını da görünüşünü de performansını da beğenmedim. Daha sonra Motip (Hollanda) almaya karar verdim. Zira daha önce sprey boyasını kullanıp memnun kalmıştım. Bundan da memnun kaldım. Presto markasına göre daha ucuz, daha dolgun(kuruduktan sonra) ve daha performanslı gibi geldi bana. Motip markasının sprey şeklindeki boyasını, pütürünü, beyaz gresini, parlak verniğini, silikonunu kullandım ve memnun kaldım.
Motip Pütür Spreyi: 15-20 tl civarında bulunabilir. Her teker için 1 kutu yeterli ama toplamda 5 kutu alınıp fazla sıkılabilir ya da ön tampon altındaki plastik parçalara ve yan marşpiyellerin altına sıkılabilir.
Resim

2. Ellerimizin kirlenmemesi içi eldiven.
3. Tekerleri sökmek için kriko ve bijon anahtarı.
4. Bazı vidaları, klipsleri sökmek için tornavida, lokma takımı vs. Lokma takımı olmasa da olur.
5. Çamurluk içi ve davlumbazları yıkamak için tazyikli su, fırça ve kurutmak için bez.

Gerekli beceri:
Kriko kullanarak aracı yükseltip, bijon anahtarı tekerleri sökebilen ve ufak tefek hobi işleri elinden gelen herkes yapabilir.

Uygulama: Çabuk kuruma için mümkünse havanın sıcak olduğu günler tercih edilmeli. Uygulama yaklaşık her bir teker için bir saat sürüyor. Araç lifte kaldırılabilse toplamda 2 saat sürerdi ama imkansızlık :)

1. Tekeri söküp, çamurluk içini ve davlumbazları tazyikli su ile iyice temizliyoruz ki pütür iyi yapışsın. Burada fırça kullanmamız lazım. Aksi takdirde içerisi çok kirli olduğu için ve çamur vs her tarafa yapıştığı için temizlemek neredeyse imkansız. Bu adımı sakın es geçmeyin. Belki de en önemli ve en zor adım budur. Kesinlikle iyi temizlenmeli... Sonra aynı yerleri kuruluyoruz.
Resim

2. İçerisi kuruyup da hazır hale gelince. Pütürün değmemesini istediğimiz, amortisör, keçe, takoz gibi yerleri gazete, naylon, poşet veya karton ile izole ediyoruz. Özellikle ön davlumbazların ön tarafa bakan kısmı delikli/pencereli olduğu için onları da iyi izole etmek gerekir. Üretici o pencereleri yapmışsa bir sebebi vardır :) Ama davlumbazları söküp yapacaksınız buna gerek yok.
Fotoğrafların bir kısmı uygulama sonrası çekilmiş ama nasıl izole edileceğini göstermek için ekledim.

Ön davlumbazlarda ayrıca izole edilecek kısım: Yalnızca alt kısımdaki vida ve klips sökülürse pütür arkaya geçmesin diye araya karton konulabilir.
Resim

Ön davlumbazlarda ayrıca izole edilecek kısmın izole edilmiş, karton konulmuş hali:
Resim

Arka:
Resim

Arka:
Resim

Ön:
Resim

Ön:
Resim

Ön:
Resim

3. İçerisi temizlenip, kurutulup izole edildikten sonra artık sprey uygulamasına geçilebilir. İsteyen davlumbazları söküp, davlumbazlara ayrı çamurluk içi şasiye ayrı uygulayabilir. İsteyen de davlumbazları sökmeden direk uygulayabilir. Ben her ikisini de yaptım, bir fark görmedim. Sonuç alabilmek için en az 3 kat uygulamak gerekiyor. Katlar arası biraz beklenebilir fakat beklemeden vurulunca sorun çıkmıyor.

Arka davlumbaz, uygulama öncesi:
Resim

Arka davlumbaz, uygulama sonrası:
Resim

Arka:
Resim

Resim

Resim

Önler:
Resim

Önler:
Resim

Resim

Resim

Resim

Aracın altında, ön tampona bitişik olan plastik parçalara da birer kat uyguladım:
Resim

Resim

Pütürün iyi yapışıp kalkmaması için mümkünse uygulamadan sonra aracı en az birkaç saat kullanmayın.

Gelelim en önemli konuya:
Sonuç: Bahsettiğim sesleri tamamen kesmek, bu uygulama ile mümkün değil. Amacımız sesi azaltmak ve bunu en başta belirtmiştim.
Göreceli olmakla beraber,

Bu uygulama;
*Yağmurlu havalarda tekerden sıçrayan su sesini ve taşlı yollarda tekerden sıçrayan küçük taşların sesini toklaştırıp en az %50 oranda kesiyor.
*Lastik ve yol sesi;
-Çok bozuk yollarda (Pütürlü, yüzeyi düzensiz, kaplaması girintili çıkıntılı yol) en az % 10
-Orta derecede bozuk yollarda (Birincisine nispeten daha düzgün) en az % 30
-Temiz, pürüzsüz yollarda en az % 50
azalıyor.
-Şehir içi kullanımda ses baya bi azaldı. En az % 40
-Yol ne kadar pürüzsüz ise verim o kadar artıyor.

Uygulamanın dezavantajları:
-Ne yazık ki, dezavantajı da var. :)
Yol ve lastik sesi azaldığı için artık rüzgar sesini daha fazla duymaya başlıyorsunuz. :)
Bu aynı zamanda uygulamanın işe yaradığının bir göstergesidir.

Bu kadar... :) . Uygulamaya değer mi? Siz karar verin. Bence değer. Konuyla ilgili merak ettiğiniz birşey olursa yanıtlamaya çalışırım.

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2016 16:55 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
çok güzel bir çalışma olmuş ellerinize sağlık.
1- gazte vs. ile amortisör vs. yi izole etmesek nolur. pek zarar verecek gibi durmuyor.
2- bunu kaput altında motorun sesini azaltmak için torpido tarafına uygulasak ne olur: sıcağa ne kadar dayanıklı.
3- kabin içine paspas altına vs. uygulasak nolur: darbelere/sürtmelere ne kadar dayanıklı

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2016 17:00 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
İlhami abi 3 soruna ben cevap vereyim

3- kabin içine paspas altına vs. uygulasak nolur: darbelere/sürtmelere ne kadar dayanıklı

en iyi sonuç bitüself uygulamak.
Yazın kısmetse yazlıkta torpido ön tarfına ve paspas altlarına uygulayacağım.
Rüzgar sesini kesmek için kapı fitillerine akvaryum hortumu geçirdim etkili oldu diyebilirim.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2016 17:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
av.ilhami yazdı:
çok güzel bir çalışma olmuş ellerinize sağlık.
1- gazte vs. ile amortisör vs. yi izole etmesek nolur. pek zarar verecek gibi durmuyor.
2- bunu kaput altında motorun sesini azaltmak için torpido tarafına uygulasak ne olur: sıcağa ne kadar dayanıklı.
3- kabin içine paspas altına vs. uygulasak nolur: darbelere/sürtmelere ne kadar dayanıklı


1. Yaylara, fren hortumlarına vs, zararı değil faydası olur kanaatindeyim.
2. Sıcağa dayanımını bilmiyorum.
3. Kabinde taban döşemesinin de altını söylüyorsanız bence sıkıntı çıkarmaz. Ömürlük olur. Zira çamurluk içi kadar darbe alan başka bir yer yok bence.

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2016 17:18 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
Aşağıdaki linkte ürün manueli var. sıcaklığı tatmin edici, çekinmeden kullanılabilir.

http://www.motip.com/upload/pdfuitzonde ... 2%2013.pdf

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2016 17:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
spreyin üzerinde yanıcı madde resmi vs. var mı yada kullanma talimatında sıcakla/ alev almakla ilgili birşey
link de alevlenmeden bahsetmiş ama ingilizce ve standart kodu vermiş. yani kullanım anında alev alabileceği aşikar ama kuruduktan sonraki dayanıklılığı nedir alev mi alır yoksa tozlaşır dökülür mü anlayamadım. sanırım firmaya sormak lazım ama onlarda riske girmek istemez.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2016 17:50 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
İbrahim Hocam,
öncelikle bu güzel çalışmayı bizimle kompozisyon şeklinde ve tüm detayları ile paylaştığınız için Teşekkür ederiz :vauv:
Hayırlı olsun.

Bu işe girişecek kişilerin sizinde belirttiğiniz üzere biraz sök tak vb. konularda pratik yapmış kişiler olması gerekli. Yoksa da yetenekli birilerinden yardım alarak uygulayabilirler :thumb:

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2016 17:56 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Jawserdi yazdı:
Aşağıdaki linkte ürün manueli var. sıcaklığı tatmin edici, çekinmeden kullanılabilir.

http://www.motip.com/upload/pdfuitzonde ... 2%2013.pdf

ben ilk mesajdaki linke bakıp yazmıştım. bu arada sen yazmışsın. tatmin edici derken biraz açabilirmisin.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2016 18:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
av.ilhami yazdı:
çok güzel bir çalışma olmuş ellerinize sağlık.
1- gazte vs. ile amortisör vs. yi izole etmesek nolur. pek zarar verecek gibi durmuyor.
2- bunu kaput altında motorun sesini azaltmak için torpido tarafına uygulasak ne olur: sıcağa ne kadar dayanıklı.
3- kabin içine paspas altına vs. uygulasak nolur: darbelere/sürtmelere ne kadar dayanıklı

Öncelikle teşekkürler. İlk mesajda aceleyle yazmamışım.
Şunu da yazmayı unuttum. Aracı krikoya alınca amortisör açılıyor ve en üstteki koruyucu kapak, körük baya bi yukarda kalıyor. İnce olan ve diğerinin içine geçen demir mil açıkta kalıyor. Ona pütür vs yapışırsa amortisöre zarar vereceğinden korktum. Bu yüzden izole ettim. Zira, üretici o kısmı kprumuşsa bir bildiği vardır dedim. Yoksa dediğiniz gibi bu kadar çamurun suyun kirin değdiği bir yere pütür değse ne olur ki? Faudası olur bence...

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2016 18:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
Evo34 yazdı:
İbrahim Hocam,
öncelikle bu güzel çalışmayı bizimle kompozisyon şeklinde ve tüm detayları ile paylaştığınız için Teşekkür ederiz :vauv:
Hayırlı olsun.

Bu işe girişecek kişilerin sizinde belirttiğiniz üzere biraz sök tak vb. konularda pratik yapmış kişiler olması gerekli. Yoksa da yetenekli birilerinden yardım alarak uygulayabilirler :thumb:

Eyvallah Erhan hocam,
Kompozisyon şeklinde ayrıntılı yazmayı senden öğrendik :)

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Haz 2016 10:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
hocam çok güzel bir çalışma, eline emeğine sağlık. resimlerle beraber güzel bir anlatım olmuş. yaz tatilini beklemedeyim yapmak için :)

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2016 03:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
atmaca_seco yazdı:
hocam çok güzel bir çalışma, eline emeğine sağlık. resimlerle beraber güzel bir anlatım olmuş. yaz tatilini beklemedeyim yapmak için :)

Teşekkürler, inşaallah kısa zamanda yaparsınız :vauv:

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2016 14:46 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1032
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
yukarıdaki pdf dosyasında yüksek düzeyde yanıcı olduğu belirtiliyor. muhtemelen tüp içerisinde bulunduğu hali içindir. Başka bir kaynakda ise fırında kurutmada 60 derece sıcaklığa dayanıklı olduğu yazıyor. Özellikle motor bölümünde, frenlerde ve şasede uygulanamayacğı yönünde uyarı var.
https://shop.wurth.com.tr/putur-alt-kor ... i-1-lt-gri

Würth ün sitesinde yazanların linki de yukarıda. Benzer ürünler sonuçta.

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2016 15:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
Adriclarna yazdı:
yukarıdaki pdf dosyasında yüksek düzeyde yanıcı olduğu belirtiliyor. muhtemelen tüp içerisinde bulunduğu hali içindir. Başka bir kaynakda ise fırında kurutmada 60 derece sıcaklığa dayanıklı olduğu yazıyor. Özellikle motor bölümünde, frenlerde ve şasede uygulanamayacğı yönünde uyarı var.
https://shop.wurth.com.tr/putur-alt-kor ... i-1-lt-gri

Würth ün sitesinde yazanların linki de yukarıda. Benzer ürünler sonuçta.

Bilgi için teşekkürler

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2016 13:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Nis 2016 15:27
Mesajlar: 14
Şehir: İstanbul
İsim: Ahmet
Araç: Lancer 1.8 2011
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: O+
Yaş: 36
Hazır ön tampon sökülecekken bende mi uygulasam?
İbrahim hocam davlumbazı dışarıya alıp uygulama yapmak daha mı zor?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Haz 2016 00:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
İkisini de denedim. Çıkarıp da denedim... Fakat çamurluk içlerine zaten pütür sıkacaksam çıkarmaya gerek yok bence... Ama yapılabilir, sizin tercihinze kalmış.

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye