Zaman: 28 Mar 2024 21:28

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Lastik Hakkında Herşey
MesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2018 15:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Lastik değişim döneminin yaklaşması ile birlikte bu başlıkta bilgi ve fikir alışverişi yapılmasının faydalı olacağı kanaatindeyim :MCT:
Ebat Değişiminin daha doğrusu yanak değişiminin hız göstergesine Etkisi hakkında:
205/55/16 ölçüsüne sahip bir araçta 205/50/16 lastik ölçüsü tercih edilirse lastik çapında azalma meydana gelir. Azalma sonucu lastiğin her bir kilometrede atacağı tur sayısı artacağı için de hız göstergesi gidilenden daha yüksek bir hız göstermeye başlar.
205/55/16 lastiğinin çevresi 198.4cm – Kilometrede 507 dönüş yapar
205/50/16 lastiğin çevresi 192.2cm – Kilometrede 523 dönüş yapar
İki lastik arasında %3.2 oranında hız farkı oluşur. Bu fark sonucu 100km/saat ile gösteren bir göstergede yapılan gerçek hız 96.8km/saat’dir yani gösterge fazla gösterir.
Tam tersi şekilde;
205/55/16 lastik ölçüsü yerine 205/60/16 lastik ölçüsü tercih edilirse lastik çapında artma meydana gelir. Artma sonucu lastiğin her bir kilometrede atacağı tur sayısı azalacağı için de hız göstergesi daha düşük bir hız göstermeye başlar.
205/55/16 lastiğinin çevresi 198.4cm – Teker kilometrede 507 tur atar
205/60/16 lastiğin çevresi 204.7cm – Teker kilometrede 491 tur atar
İki lastik arasında %3.2 oranında hız farkı oluşur. Bu fark sonucu 100km/saat ile gösteren bir göstergede yapılan gerçek hız 103.2 km/saat’dir yani gösterge eksik gösterir.
kaynak: https://www.sekizsilindir.com/2017/08/h ... -hata.html
Sonuç olarak kalın yanak gerçek hızdan daha yavaş gittiğini gösterir ki bu da hız sınırlarına yakın gidenlerin farkında olmadan radara yakalanması demektir. :kart:
"Tavuk" gibi sakin "kullanmayanlar" dikkat etsin :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Hakkında Herşey
MesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2018 15:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Ben orjinal ebat denilen tabiri resmen taciz ederek, 215/55 R17 ebatı 215/65 R16 yaptım sonra 215/60 R16 yaptım şimdi ise inşallah bugün yarın 235/60 R16 yapacağım, ama hız sınırına dikkat edecekmiyim ? - hayır, zira basmayacaksam neden vergisine ve sertliğine katlanıp outlander'a biniyom ? :LOL:

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Hakkında Herşey
MesajGönderilme zamanı: 23 Şub 2018 09:18 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Sana, her zaman yavaş git demiyoz ki.... radarın olduğu yerlerde dikkat et diyoz :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Hakkında Herşey
MesajGönderilme zamanı: 23 Şub 2018 09:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
Sana, her zaman yavaş git demiyoz ki.... radarın olduğu yerlerde dikkat et diyoz :D


radar işi tamamen bence şans....

Geçen haftalarda 3 araç kayseriye gittik geldik, babam önden gitti 160 ile ceza yimiş :D , ben akabinde yola çıkmıştım ceza yimedim benden sonra amcaoğlu aynı yerde ceza yidi.... :)

Evvelki sene ise ısparta yolunda bende mercedes 230E varken pederle kapışıyoz, ulen babama ceza gelmedi bana 188 ile girmişim radara 300 küsür ceza geldiydi... :(

230 ebat yapınca frenler kuvvetlenecek , radarı gördümmü basarım frene :)

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Hakkında Herşey
MesajGönderilme zamanı: 23 Şub 2018 10:23 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
bencede şans, daha doğrusu şanssızlık:
Radar cezasını hep +1/3 km/h yüzünden yedim (123km. vs) ama 180/240 km/h giderken hiç yimedim :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Hakkında Herşey
MesajGönderilme zamanı: 23 Şub 2018 11:55 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Çankırıda ihraç amaçlı japonlarla birlikte üretilen Dunlop ve Falken'e bakmadan lastik almayın derim
https://www.haberler.com/cankiri-da-ure ... 35-haberi/

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Hakkında Herşey
MesajGönderilme zamanı: 23 Şub 2018 14:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
vay...

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Hakkında Herşey
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2018 10:15 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Adac yeni test yayınlamış (kaynak, Tilki)

https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Hakkında Herşey
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2018 10:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Kaynağı ben olanın , poposunun altından pufidik minder eksik olmaz :D

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Hakkında Herşey
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2018 11:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Verdiğim linkteki gamyonu naptın alcan mı ? Adam oturma grubunu kamyona takmış resmen bundan sonraki en iyi konfor arka taraftaki yataş yatakları :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Hakkında Herşey
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2018 11:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
canztr yazdı:
Verdiğim linkteki gamyonu naptın alcan mı ? Adam oturma grubunu kamyona takmış resmen bundan sonraki en iyi konfor arka taraftaki yataş yatakları :D


o taktiği uygulayımda tekli koltuk takayım öne :D

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Hakkında Herşey
MesajGönderilme zamanı: 06 Mar 2018 00:41 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
tilki yazdı:
canztr yazdı:
Verdiğim linkteki gamyonu naptın alcan mı ? Adam oturma grubunu kamyona takmış resmen bundan sonraki en iyi konfor arka taraftaki yataş yatakları :D


o taktiği uygulayımda tekli koltuk takayım öne :D

tv koltuğu daha rahat diyeceğim ama konu başlığı el vermiyor :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Hakkında Herşey
MesajGönderilme zamanı: 06 Mar 2018 16:25 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
çukur ve bozuk yollarda benim gibi habire lastik yardırıyorsanız:
https://www.youtube.com/watch?v=N5LvBke-UqY

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Hakkında Herşey
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2018 08:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
çukur ve bozuk yollarda benim gibi habire lastik yardırıyorsanız:
https://www.youtube.com/watch?v=N5LvBke-UqY


çukur vs kaldırım taşta jant eğdim vs ama lastik hiç yarmadım yahu :kaka:

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik Hakkında Herşey
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2018 09:13 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
2 kere yoldaki çukurdan yardırdım. bi kere kendi hatamdan sayılır: yoldaki hız kesici tümseği yani kasisis son anda görüp frene yüklendim ama hemen frenden ayağımı çekemediğimden jant bıcak gibi lastiği kesti. (kasisten fren yapmadan geçmek frenlemekten iyidir!)
bir kerede lastik patlamış lastikçide tamir ettirdim ama patlakken üzerinde giderken tel kırmış. lastiği yamalatıp yola çıktım ve yaklaşık 300 km. sonra lastik yarıldı.
İşte o yolda kaldığın zamanlarda, keşke 500-700 TL. verseydim de yolda kalmasaydım dedeirtecek durumda oluyorsun.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye