Zaman: 11 May 2024 07:12

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 23 Mar 2011 11:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Eyl 2010 10:54
Mesajlar: 101
İsim: Fatih
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: Muhasebe
Yaş: 28
Forumda okuduğum bir konuda bişey dikkatimi çekti oraya yazıp post güme gitmesin burada bilgi-tecrübe paylaşımı yapılırsa herkes faydalanır diye düşünüyorum.

Öncelikle dikkatimi çeken;
1. Lancer 1.5 in üstünde gelen Dunlop lastikler beğenilmiyor sanırım, ne gibi dezavantaj yaşanıyor?
Ben iyi biliyordum şimdiye kadar dunlopu, lastik konusunda hiç mi hiç bilgim olmadığından olabilir :)

2. Lastik ortalama kaç binde değiştirilmeli?
Örneğin ben jant düşünüyorum ama lastik değiştirmem gerektiğinde düşünüyorum yani lastikleri çöpe atmak ya da yok fiyatına satmak istemiyorum.

3. En iyi Lastik hangisidir? (Bridgestone, Michelin, Goodyear.........?)
Bazı yerlerde şahit oldum; yumuşak lastik, sert lastik, konforu artıran lastik, performans lastiği v.s.. gibi şeyler konuşuluyor bunun aslı ne ola ki? Bu arada performans lastiği gerçekten performans mı artırır?

Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Mar 2011 08:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 13:38
Mesajlar: 31
İsim: Engin
Araç: Lancer 09
Meslek: Öğretim Görevlisi
Yaş: 33
chopin yazdı:
Forumda okuduğum bir konuda bişey dikkatimi çekti oraya yazıp post güme gitmesin burada bilgi-tecrübe paylaşımı yapılırsa herkes faydalanır diye düşünüyorum.

Öncelikle dikkatimi çeken;
1. Lancer 1.5 in üstünde gelen Dunlop lastikler beğenilmiyor sanırım, ne gibi dezavantaj yaşanıyor?
Ben iyi biliyordum şimdiye kadar dunlopu, lastik konusunda hiç mi hiç bilgim olmadığından olabilir :)

2. Lastik ortalama kaç binde değiştirilmeli?
Örneğin ben jant düşünüyorum ama lastik değiştirmem gerektiğinde düşünüyorum yani lastikleri çöpe atmak ya da yok fiyatına satmak istemiyorum.

3. En iyi Lastik hangisidir? (Bridgestone, Michelin, Goodyear.........?)
Bazı yerlerde şahit oldum; yumuşak lastik, sert lastik, konforu artıran lastik, performans lastiği v.s.. gibi şeyler konuşuluyor bunun aslı ne ola ki? Bu arada performans lastiği gerçekten performans mı artırır?

Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.



Üretici firmalar araç üretirken anlaşama ya tabi lastik firmalarıyla görüşür, bazen ilk çıkan seriler farklı daha sonraki serilerde daha farklı lastik olabilir. Ben benim aracımda gelen Dunlop ları 25-30 km kullandım oyüzden yorum yapmam yanlış olur.

Lastikler ortalama 40000 km de değişir ama sizin kullanımınıza (yüksek sürat, ağır yük), yol şartlarına(bozuk ve taşlı yol), araç tipine (kamyonet, SUV ağır araç) görede farklılık gösterir. 40000 km iyi bir lastik markasından (Performans serisi değil), doğru kullanım koşullarında beklenen değerdir, açıkcası ben 45-50 bin kullanan gördüm, lastikten çok fazla deformasyon yoktu, fakat lastiğin ana maddeleri silika ve kauçuk 4 sene içinde sertleşmeye başlıyor, deforme olmasa da yol tutuş ve fren mesafesi bozuluyor. Lastiklerinizi her 10000 km de ön arka yapmak ömrünü uzatacaktır. Asıl uyulması gereken kural ise lastik diş kalınlığının 6mm altına inerse hemen değiştirmeniz gerektiğidir.

En iyi lastik diye birşey yoktur, size güzel gelen lastik (farzedelim 175/65/14 ebadında), bana kötü gelebilir (205/55/16 ebadı), oyüzden en iyi lastik yoktur ama kaliteli vardır saydığınız markalar gibi.
Performans lastiği tabiki vardır ve işe yarar, Ör; 245/40/18 Y hız endeksine sahip lastiğin son sürat değeri 300km/saat dir, bu şu demek 8 saat aralıksız bu hıza dayanabilir :) üzerindeki hızları desteklemez. İçindeki kauçuk miktarı fazladır, daha yumuşaktır, ama ömürleri normal binek lastiklere göre neredeyse yarı yarıya kısadır...
Umarım yardımcı olabilmişimdir...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2011 15:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Eyl 2010 10:54
Mesajlar: 101
İsim: Fatih
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: Muhasebe
Yaş: 28
RalliArt yazdı:
chopin yazdı:
Forumda okuduğum bir konuda bişey dikkatimi çekti oraya yazıp post güme gitmesin burada bilgi-tecrübe paylaşımı yapılırsa herkes faydalanır diye düşünüyorum.

Öncelikle dikkatimi çeken;
1. Lancer 1.5 in üstünde gelen Dunlop lastikler beğenilmiyor sanırım, ne gibi dezavantaj yaşanıyor?
Ben iyi biliyordum şimdiye kadar dunlopu, lastik konusunda hiç mi hiç bilgim olmadığından olabilir :)

2. Lastik ortalama kaç binde değiştirilmeli?
Örneğin ben jant düşünüyorum ama lastik değiştirmem gerektiğinde düşünüyorum yani lastikleri çöpe atmak ya da yok fiyatına satmak istemiyorum.

3. En iyi Lastik hangisidir? (Bridgestone, Michelin, Goodyear.........?)
Bazı yerlerde şahit oldum; yumuşak lastik, sert lastik, konforu artıran lastik, performans lastiği v.s.. gibi şeyler konuşuluyor bunun aslı ne ola ki? Bu arada performans lastiği gerçekten performans mı artırır?

Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.



Üretici firmalar araç üretirken anlaşama ya tabi lastik firmalarıyla görüşür, bazen ilk çıkan seriler farklı daha sonraki serilerde daha farklı lastik olabilir. Ben benim aracımda gelen Dunlop ları 25-30 km kullandım oyüzden yorum yapmam yanlış olur.

Lastikler ortalama 40000 km de değişir ama sizin kullanımınıza (yüksek sürat, ağır yük), yol şartlarına(bozuk ve taşlı yol), araç tipine (kamyonet, SUV ağır araç) görede farklılık gösterir. 40000 km iyi bir lastik markasından (Performans serisi değil), doğru kullanım koşullarında beklenen değerdir, açıkcası ben 45-50 bin kullanan gördüm, lastikten çok fazla deformasyon yoktu, fakat lastiğin ana maddeleri silika ve kauçuk 4 sene içinde sertleşmeye başlıyor, deforme olmasa da yol tutuş ve fren mesafesi bozuluyor. Lastiklerinizi her 10000 km de ön arka yapmak ömrünü uzatacaktır. Asıl uyulması gereken kural ise lastik diş kalınlığının 6mm altına inerse hemen değiştirmeniz gerektiğidir.

En iyi lastik diye birşey yoktur, size güzel gelen lastik (farzedelim 175/65/14 ebadında), bana kötü gelebilir (205/55/16 ebadı), oyüzden en iyi lastik yoktur ama kaliteli vardır saydığınız markalar gibi.
Performans lastiği tabiki vardır ve işe yarar, Ör; 245/40/18 Y hız endeksine sahip lastiğin son sürat değeri 300km/saat dir, bu şu demek 8 saat aralıksız bu hıza dayanabilir :) üzerindeki hızları desteklemez. İçindeki kauçuk miktarı fazladır, daha yumuşaktır, ama ömürleri normal binek lastiklere göre neredeyse yarı yarıya kısadır...
Umarım yardımcı olabilmişimdir...


Çok yardımcı oldunuz hemde ilginiz için çok teşekkür ederim. :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye