Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Lastik Ömrü
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=49&t=3600
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Yazar:  Aes08 [ 04 Ara 2011 13:17 ]
Mesaj Başlığı:  Lastik Ömrü

Tamamen merakımdan açtığım bir konu kim hangi lastikle kaç km yol yaptı en fazla :MCT:
nedendir bilmiyorum düşünüyorum bazen böyle şeyleri
ilk olarak ben söyleyeyim babamın eski aracı 73000 kmye gelmisti arka lastikleri hiç değiştirmedi ön lastikleride 60000 de değiştirmişti bu arada continettaldi lastikler

Yazar:  yusuf [ 04 Ara 2011 20:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

yokohama 185 55 15 150 tl
goodyear 185 55 15 155tl

bu fiyatlar sizce nasıl
ve ikisi arasından hangisi tavsiyenizdir
tşk

Yazar:  yenibirdünya [ 04 Ara 2011 23:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

goodyear:))

Yazar:  toşu [ 05 Ara 2011 10:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

4 yıl doldumu lastiklerin ömrü bitmiştir.
Benim coltun üzerinde orj lastikleri duruyordu 50.000 km kullanıldı ve hiç bir deformasyon yoktu yeni gibi duruyordu yinede 4 yıl dolduğu için değiştirmişdim.
risk almaya değmez.
Lastikler bridgestone'du.

Yazar:  HAKAN [ 05 Ara 2011 12:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

50.000km veya 5 yıl zaten fazla olursa muayene istasyonu uyarıyor yılı doldu değişmesi gerekiyor diye.

Yazar:  naci042 [ 15 Oca 2012 22:43 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

Binek ve hafif ticari araç lastiklerinizin raf ve bekleme ömrü hakkında bilgi

Binek ve hafif ticari araç lastiklerinizin raf ve bekleme ömrü hakkında farklı kaynaklardan farklı bilgilendirmeler yapılmaktadır. Siz değerli müşterilerimizin bu konuda en doğru ve güncel bilgiye sahip olması adına lastiklerinizin raf ve bekleme ömrü konusunda önerilerde bulunmak istiyoruz.

Tartışmaya genel perspektiften baktığımızda Uluslararası alanda lastik sektöründe faaliyet gösteren tüm kuruluşların bu konu üzerinde tartıştığı, ne yazık ki net ve kesin sonuçlara ulaşılamadığı görülmektedir.

Lastikler araç altında beklenen performansı yerine getirmeleri amacı ile çeşitli kimyasal ve doğal malzemelerin, teknolojik bir süreçle bir araya getirilmesiyle üretilmektedir. Üretim işlemleri sonucunda lastiğe istenen performans parametreleri kazandırılmakta, normal ve uygun koşullarda saklanması ve kullanılması durumunda en üst seviyede performans vermesi hedeflenmektedir.

Lastiğin araç altında düzgün çalışabilmesi ve kendinden beklenen performansı verebilmesi için; kullanımda iken maruz kaldığı iklim, öevre, kullanım koşulları (aracın yükleme durumu, yol koşulları, seyir hızı, lastik şişirme basıncı, doğru bakım uygulaması) ve eğer bir depoda saklanmaktaysa depolama koşulları çok büyük önem taşımaktadır.

Kullanım ve depolama koşullarının çok değişken olması nedeni ile sadece lastik üretim tarihine bakarak lastik ömrü hakkında kesin bilgi vermesi doğru değildir. Lastik ömrü konusunda, Brisa A.Ş. olarak, JATMA (Japan Automobile Tyre Manufactures Association = Japon Otomobil Lastiği Üreticileri Derneği) tarafından yapılan açıklamayı takip etmekteyiz.

JATMA'nın açıklamasına göre;

"Binek ve hafif ticari araçlara yönelik kullanılmış veya kullanılmamış (yedek-stepne dahil) lastikler üretim tarihinden sonra on (10) yaşını doldurmuş ise, gözle görünür herhangi bir hasara veya şekil bozukluğuna sahip olmasa dahi ya da diş dibi derinliği kullanım için yeterli gözükse dahi yenileri ile değiştirilmelidir."

Lastikler satın alınırken JATMA'nın tavsiye ettiği şekilde 10 yıl ömür ve uygun saklama koşulları göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer lastik 2 yıl önce üretilmiş ve doğru şekilde saklanmış ise, doğru kullanım ile 8 yıllık daha ömrü var demektir.

Brisa olarak bizler de araçlarınızın lastik ömrünü uzatmak ve lastik kalitesini koruyabilmek amacıyla aşağıdaki hususlara dikkat etmeniz önermekteyiz:
•Lastikler her gün görsel olarak incelenmelidir. Yabancı madde sıkışması, çatlama, kabarma, hava azalması varsa yetkili lastik servis noktasına gidilmelidir.
•Lastiklerin basıncı, yedek lastikler dahil, en az ayda bir kontrol edilmelidir. Basınç kontrolü sabah yapılmalıdır, çünkü bir lastiğin soğuması 4 saat alır ve çalışma esnasında ısınmış bir lastik yanlış basıncı gösterir. Lastiklerin olması gereken doğru basınç değerlerini gösteren lastik basınç çizelgesi aracın kullanma kılavuzunda ve ek olarak genellikle sürücü kapısının çerçevesinde bulunmaktadır.
•Düzensiz aşınmalara dikkat edilmelidir. Düzensiz aşınma, lastik sırtının belli bir bölümünün diğer bölümlerine daha çok aşınması anlamına gelir. Düzensiz aşınma, lastikler eşit basınçta şişirilmediklerinde, balans veya ön düzel bozukluklarında ya da uygunsuz kullanımda (aşırı hız veya yüz, uygunsuz zemin) meydana gelir
•Lastik sırtı diş derinliği göstergesi düzenli olarak kontrol edilmelidir. Bu gösterge her lastiğin sırtı ile yanakları arasında bulunan bir üzgenin hizasında, olukların içinde yer alan çıkıntıdır. Eğer lastik sırtının aşınması bu gösterge seviyesine gelmişse, lastik değiştirme zamanı gelmiş demektir.
•Araç lastiklerine her 5000 kilometrede bir rotasyon işlemi uygulanmalıdır. Rotasyon, lastiklerinin yerlerinin uygun şekilde değiştirilmesidir. Bu işlem için mutlaka yetkili lastik servis noktasına gidilmelidir. Rotasyon sonrası, rot ve balans ayarlarının yaptırılması da tavsiye edilir.
•Düzenli aralıklarla, konusunda uzman olan lastik bayilerimize gelerek lastiğin, kullanım için uygun olup olmadığı kontrol ettirilmeli, gerekli rotasyon, balans ve ön düzen ayarları yaptırılmalıdır.
•Beş yaşından büyük olan araç lastikleri için herhangi bir problem yaşanmamış olsa dahi, yılda en az bir kez yetkili lastik bayilerinde genel kontrol yaptırılması önerilir.
•Beş yaşını geçmiş ancak hiç kullanılmamış stepne lastikleri acil durumlarda ilk yetkili incelemesine girene kadar kısa süreyle, düşük hız ve yük altında kullanılması tavsiye edilir.

LASTİK DEPOLAMA KOŞULLARI HAKKINDA İPUÇLARI
•Lastikler daima kuru serin ve iyi havalandırılmış depolama alanlarında depolanmalıdır.
•Depolama alanlarında rutubet, asit, petrol türevi, yağ, gres ve benzeri kimyasal maddeler bulunmamalıdır.
•Lastikler, yüksek sıcaklık altında olmamalı ve doğrudan güneş ışığına maruz bırakılmamalıdır
•Kısa süreli depolamada lastikler yatay olarak üst üste 1.20 mt'yi geçmeyecek şekilde istif eilmelidir. Uzun süreli depolamada, lastikler palet çatalları üzerinde dik pozisyonda olmalı ve zemine asgari 10 cm mesafede tutulmalıdır. Olası şekil bozukluklarını engellemek için lastikler ayda bir defa döndürülmelidir.

Bunlara ek olarak, lastikler satın alınırken 10 yıl ömür ve uygun saklama koşulları göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer lastik 2 yıl önce üretilmiş ve doğru şekilde saklanmış ise, doğru kullanım ile 8 yıllık daha ömrü olduğunu söyleyebiliriz.

Yazar:  kaptan [ 11 Eyl 2017 16:25 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

Horrrtt 2011 model lastik 87 k oldu . Goodyear year efficent grip performance takicam derken bi 3k daha yaptım. Etti mi sana 90 k. Dönüşlerde değil de frenleme mesafesi azıcık artmış gibi sanki. Bu arada genelde sakin kullanıyorum araç lpg li evet subap eritmedi:)

SM-P580 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  av.ilhami [ 11 Eyl 2017 21:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

Maaşallah: hem lastik hem de subaplardan sakin kullandığınız anlaşılıyor.

Yazar:  tilki [ 12 Eyl 2017 07:54 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

Ben bir lastiğe max 2 sene binmişimdir... :D jant/lastik hastalığından mütevellit :)

Yazar:  av.ilhami [ 12 Eyl 2017 09:56 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

ben de : ya lastik tamir göremeyecek şekilde yarılır yada lastik aldıktan sonra aracımı satarım. Benim için yeni araç almak demek aynı zamanda yeni lastik almak demek. Sağolsun millet satacağı arabaya ya güvenliğini hiçe sayar kabak biner yada iyisini satar çıkma takar.

Yazar:  levent yavuz [ 15 Eyl 2017 15:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

lastik aracın en önemli parçalarından birisi.
bence airbag kadar önemli bir donanım güvenlik noktasında.
100 lerce kilo araç 4 tane kart postal kadar alanla yere tutunuyor.

dişleri iyide olsa 4-5 sene sonra lastikleri değiştirmek ve bilindik kaliteli marka lastik almak lazım

Yazar:  av.ilhami [ 15 Eyl 2017 17:16 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

bence air bag kadar değil ondan daha önemli: sürekli kullanımda. airbag ise bir ihtimal gerekirse. Lastik iyi ise airbag açılmasına gerek bırakmayabiliyor : önleyici tedbir.

Yazar:  kaptan [ 19 Eyl 2017 21:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

tamam tamam. siparis ettim n11 den . adamdan rica ettim fabrikadan 2017 31. hafta gondermis saolsun. bu lastigi baya arastirmistim. kullananlar memnundu baya. yarin da taktiririm artkkResimResim

SM-P580 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  tilki [ 20 Eyl 2017 08:10 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

kaptan yazdı:
tamam tamam. siparis ettim n11 den . adamdan rica ettim fabrikadan 2017 31. hafta gondermis saolsun. bu lastigi baya arastirmistim. kullananlar memnundu baya. yarin da taktiririm artkkResimResim

SM-P580 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Googyear efencigrip serisini bende yazlık/kışlığa geçince yaz için kullanmak istiyorum. Yorumlarınızı beklerim özellikle yumuşaklık mevzusunda :) Hayırlı olsun.

Yazar:  levent yavuz [ 20 Eyl 2017 08:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

av.ilhami yazdı:
bence air bag kadar değil ondan daha önemli: sürekli kullanımda. airbag ise bir ihtimal gerekirse. Lastik iyi ise airbag açılmasına gerek bırakmayabiliyor : önleyici tedbir.

demem oki airbag olmayan araca herkes tabut gözüyle bakar, kimse öyle bir araç almak binmek istemez bu zamanda artık. ama kabak, çıkma ucuz çin malı lastiğe geldimi akbaba gibiyiz :)
bizim toplumda lastiğe verilen para boş para gibi algılanıyor.
heleki satacaksan ucuz lastik al kafası yok mu? :fool:

Yazar:  av.ilhami [ 20 Eyl 2017 09:49 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

2-3 ay sonra satacağımı bildiğim Vectra'ya sıfır Nokian almıştım ve de sattım. Satana kadar insanın başına neler geleceği belli olmaz. 3-5 kuruş yüzünden canından malından olmaya gerek yok. hep derim:biz ölüm yok gibi tedbir almayız ama ölüm olunca da ağıt yakar kendimizi parçalarız (ahirete inanmıyor gibi). Gavur dediklerimizde ölüm var gibi tedbir alır ama ölüm olursa da daha sakin karşılarlar (Bizden daha inançlı gibi).
Tedbir almadan ölenlere acımıyorum artık: daha dün haberde izledim: bi tane Tofaş son sürat gittiği için sebebsiz şeridinden çıktı karşıdan gelen otobüs altında motoru kaldı. kaportanın çoğu yola devam etti. şoför öldü tabii. vicdansız diyebilirsiniz ama üzülmedim. Belki aciliyeti vardı ama niye Dörtlüleri yakmadı. sebepsiz yere tenekelerine güvenip aşırı sürat yapanlara acımıyorum. Benim safrane'a verdiğim paraya, yedek parçası ucuz her yerde var mantığı ile Teneke alanlara acımıyorum. Kendisi kendisine acımamış ki ben acıyayım. Acıdığım arkada bıraktıkları :(
Konuyu dağıttım ama cidden hem kızıyorum hem üzülüyorum!

Yazar:  kaptan [ 20 Eyl 2017 16:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

taktirdim bugun lastikleri. valla degerlendirmem ne kadar saglikli olur bilmem ama , 2011 90 bin km lik yokohomalardan daha yumusak oldugu kesin. hos yoko ya 37 basiodum. lastikci 32 basti yenilere. yokoyla 50 km ile on tekerler kaydirdigim viraja 80 ile girdim. lastik ezilme sesiyle beraber vurrjjjt diye dondu. ilk firsatta 37 basip denicem. az yaksin eski lastigin hallerini ekledim referans olsun :)ResimResimResimResim

SM-P580 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  av.ilhami [ 21 Eyl 2017 00:54 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

hayırlı olsun.
Yoko ile kıyaslamak için GY nin bi 90bin km. yapması lazım bence. en azından bi +3yıl geçmeli. Bence Yokonun en iyi yanı özelliğini uzun süre koruması 1-2 yıl çok iyi olan ama sonra özelliği kaybeden lastiklerden değil. tabii GY da öyle değil ama 90 yapar mı bakmak lazım.
aşağıdaki linkte makalenin altında haklı olarak çok eleştirilse de Öznel Test grafiği bana inandırıcı geldi: Yoko ezici bir üstünlüğe sahip. eleştirilerde de bahsedildiği gibi makalede adı bile geçmemesine rağmen.
http://gitmez.com/en-iyi-lastik-markasi/
tabii en iy lastik derken unutulmaması gereken en önemli şey aslında markadan ziyade markanın hangi modeli olduğudur. bir de lastikten öncelikli beklentimiz: dayanıklılık, konfor, ıslak, kuru fren
Not: biraz tutucuyumdur. bişeyi tutarsam ( Yoko/nokian, mitsu/volvo vs. gibi) sonuna kadar-hak ediyorsa- savunurum :)

Yazar:  tilki [ 21 Eyl 2017 07:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

Yokohama nın yağ katkılı kış lastikleri şu ana kadar kullandığım en iyi kışlık lastiklerdi. Koca kıçlı mercoyu bile arkadan ite ite karlardan çıkarıyordu... Nokian denemedim ama, yokohama nın adı bile bana ayrı bir kalite hissi veriyor :)

Yazar:  av.ilhami [ 21 Eyl 2017 09:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lastik Ömrü

tilki yazdı:
Yokohama nın yağ katkılı kış lastikleri şu ana kadar kullandığım en iyi kışlık lastiklerdi.

Ne de olsa Portakal kış meyvesi !

1. sayfa (Toplam 2 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/