Zaman: 27 Nis 2024 12:40

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2012 13:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Merhaba arkadaslar,

Bildiginiz uzere 1 ay kadar once arabamin lastiklerini degistirdim.

Eski lastikler: Yokohama Advan 215/45/R18 (aracin orijinal lastikleri)
Yeni lastikler: Petlas Velox Sport PT711 225/45/R18

Oncelikle asagidaki yazimda ister istemez bu iki lastik oznel bir sekilde karsilastirilacaktir. Yani yazilanlar gorece olarak eski lastige gore kiyaslamadir.

Ilk once link verelim:

http://www.petlas.com.tr/tr/lastik.php?id=3
http://starmaxx.com.tr/page.php?ID=295 (Bu da birebir ayni lastik. Yurtdisina farkli marka ile ihrac ediliyor)

Lastik, Ultra Yuksek Performans sinifi, V desenli diye tabir ettigimiz bir lastiktir. Gorece yumusak bir hamura sahip fakat yanaklar oldukca sert ve dayanikli. Yine de bir yokohama degil yanak sertligi acisindan. Yanaklarda jant koruma mevcut. Bu da cok guzel bir ozellik.

Lastikleri alali 1 aydan az bir zaman gecmesine ragmen, yaklasik 1500 km yol yaptim. Bunun 1000 km'si uzun yol, 500 km sehir ici denebilir.

Lastikleri cesitli acilardan asagida inceleyecegim. Tekrar belirtmek isterim ki, eski lastigimi ve boyut degisimini de goz onunde bulundurun. Malum lastigin 215/45 ten 225/45'e cikmasi, tabanin 1cm genislemesi ve aracin yaklasik 1 cm yukselmesi anlamina geliyor.

Genel Yol Tutus:
Yeni lastiklerimle aracin yol tutusu cok bariz bir sekilde artti. Bunda asagidaki etkenlerin etkili oldugunu dusunuyorum:
1) Taban genisligini artmasi
2) V desen yolayisiyla lastigin yola basan yuzeyinin fazla olmasi
3) Lastigin yokohamaya gore yumusak olmasi
4) Lastigin yepisyeni olmasi :)

Bu kaniya nasil vardin derseniz direk Yokohamada 80 ile korkara girdigim ve zaman zaman aracin kaydigini hissettigim viraja bu lastikler 100 ile rahat giriyorum ve aracta zerre kadar kayma olmuyor. Lastikleri hem uzun yolda hem de sehir icinde bunu tesbit edecek kadar kullandigimi dusunuyorum. Aracimi yeni aldigimda da ayni yerde oturuyordum yollar ayni o yuzden gozlemlerimin yeterince objektif oldugunu dusunuyorum bu konuda.

Islak Tutus:
Ilk defa dun gece test etme imkani buldum. Oncelikle sunu soyleyeyim V desen lastikler icin kizaklamaya (aquaplanning) cok girer diyorlardi. Ancak dun gece oyle bir su birikintisine girdim ki, ciddi manada tirstim ama arac hic kizaklamaya girmedi. Eski lastikler bu konuda daha kotuydu gibi geliyor bana cunku benzer sekilde suya girdigim olmustu ve arac cizgisini kaybettigi oluyordu. Bu arada islak fren mesafesi de benden tam not aldi. Frene cok abanmadikca ABS devreye bile girmiyor. ABS devreye girdigi ve girmedigi fren mesafeleri de asagi yukari ayni (denedim). Onceki lastiklerde ABS devreye cok cabuk giriyordu ve ABS devredeyken arac yuruyup gidiyordu resmen.

Yakit Sarfiyati:
Yakit sarfiyatinda %5 kadar bir artis var. Uzun yol calismalarimda bu bariz bir sekilde ortaya cikiyor. Aslina bakarsaniz bu yol tutusunun yani lastik ile yol arasindaki surtunmenin artmasinini da dogruluyor. Bunun lastigin taban genisliginin artmasindan ve aracin 1 cm daha yukselmesinden kaynaklandigini dusunuyorum.

Konfor:
Konforda tahmin ettigimin uzerinde bir artis var. Inanin bircok kisi (buna lastikciler de dahil) "yaw yarim santik yanak yuksekliginden ne olacak" diyorlardi ama o yarim santim yanaktan midir yoksa lastigin yumusakligindan midir bilmem cukurlardaki konfor o kadar artti ki resmen cukurlara giresim geliyor :)

Fren Mesafesi:
Fren mesafem bariz bir sekilde azaldi. Eski lastiklerin eskimesiyle son zamanlarda ABS surekli devreye girmeye baslamisti fren mesafem asiri derecede artmisti bu da cok canimi sikiyordu ama yeni lastiklerimle gerek islakta gerekse kuru yolda fren mesafesinden oldukca memnunum. Cok zorlayinca ABS devreye giriyor ve devrede kalmasi da cok kisa suruyor cunku arac zaten durmus oluyor :)

Yol Sesi:
Gelelim sikintilara :) Yol sesi, dusuk hizlarda ve sehir icinde yokohamadan daha az. Bu cok rahat farkediliyor. Ancak, 100 uzeri hizlarda V desenden kaynaklandigini tahmin ettigim ve lastigi almadan once de arastirmalarimda bircok yerde okudugum gibi bariz bir ugultu basliyor. Bu ugultu bazen pek farkedilmiyor ama asfalt tipine gore bazen cok rahatsiz edici olabiliyor. Ayrica hiz arttikca daha da artiyor. Lastigin tek dezavantaji da bu diyebilirim. Belki lastik eskidikce azalir diye de umit ediyorum bu arada.

Dayaniklilik:
Lastigin dayanikliligi konusunda yorum yapmak icin erken, ancak lastigin yanaginda yazan "treadwear" degeri 290 diye hatirliyorum (aksam tekrar bakacagim) ve bu deger yokohomadakinden daha yuksek. Yani teorik olarak yokohamalardan daha dayanikli gibi gorunuyor. Ancak bunu zaman gosterecek. Bir de taban genisledigi icin malumunuz lastigin omru artiyor bunun sebebi de birim alana dusen yukun azalmasi. Bu yuzden yeni lastiklerimin omrunun artmasini ve uzun sure yeniye yakin bir performans vermesini bekliyorum.

Yakisiklilik:
V desen gercekten cok şık duruyor 8)

Peki lastigi tavsiye eder miyim?
205/55/R16 gibi default binek arac olculerinde bu lastigi pek tavsiye etmem. Onun yerine petlasin daha guzel lastikleri var. Yakit tuketim degeri biraz daha optimize edilmis ve biraz daha konforlu lastikler bulunabilir. 4 mevsim lastikler de bulunabilir. Ama 17" ve yuksek olculerde bu lastigi gerek f/p olarak gerekse sadece p olarak kesinlikle tavsiye ederim. Bilemiyorum "Bir pilot sport degil" veya "bir phenoma degil" veya "bir adrenalin degil" demek icin ne gibi bir karsilastirma yapmak lazim ama ben lastiklerimden son derece memnunum.

Simdilik bu kadar arkadaslar. Duruma gore eklemeler yapabilirim.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2012 23:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Inceleme icin tesekkurler bilal. Eline sağlık. Ancak birşeyi duzeltmek istiyorum v desenli destekler aqua planning konusunda asimetrik lastiklere göre daha basarilidirlar.

Birbirine paralel çizgilere sahip lastikler yol sesi ve konfor konusunda bir nebze iyi olabiliyorlar. Tabi kullanılan hammadde ve desendeki ar-ge çok önemli.

Bir de ülkemizde bilinmese de artık lastikler de çeşitli harflerle yakıt tasarufundan sudaki frenlemesine hatta ses desibeline kadar siniflandirilarak satiliyor.

Bu konuda eğer firma bunu sağlamış sa netten lastik adı ve Eu label diyerek aratirsaniz bilgiye ulaşmanız olası.

Örneğin benim kullandigim toyo proxes 4 71db gürültü ile eu standardında imiş. Ayrica sudaki performansi C olarak geçiyor. Yeni nano serisi modellerinde bu Aya kadar inmiş. A ile G arası ölçülerde % 30 fark ortaya çıkıyor.

Önümüzdeki yaz bulabilirsem toyo proxes 4 yada Dba diye bi model çıkartmış onu alicam.

Ve su performansi C ve üstünü tavsiye edicem çünkü C bile böyleyse A yi bilemiyorum. Bu lastiklerle çok tehlike atlattim ama sağolsun benim yüzümü hiç kara cikartmadi...

Note 2 ile gönderildi

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2012 12:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Bu lastigin islak yol tutusu cok iyi. Kuru havada duz bir yolda olcum aldim ilk yagmur yagdiginda islakta deneyecegim ayni yerde :)

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2012 22:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
Merhaba,
Benim araç nispeten yeni olduğu için üzerinde hala orjinalinde gelen Dunlop lastikler var. Şu an araç 20.000Km de ve 2 yaşında. Bende lastik bakmıştım ve sizin alıp taktığınız lastiği de incelemiştim ama 225 nasıl olur hesaplayamamıştım. Zaten araç 1.5-1.6'lardan yüksek, 1cm nasıl bir görünüm verir tahmin edemedim. Rica etsem yeni lastikler ile bir kaç foto ekler misiniz? 225 - 215 farkına %5 yakıt bana biraz fazla geldi. Ben gaz taktırmadım. Şuan ki benzin fiyatı ile 100TL'ye şehir içi yaklaşık 200km gidebiliyorum. Sanırım sizde lpg var bu sizi pek etkilemiyor. Ama bende depo başına şehir içi en az 25 km fark edecek gibi görünüyor.

Ayrıca Yoko dan sessiz oluşuna da şaşırdım aslında. Ama uzun yol sesi korkuttu beni. Çünkü şehir içinde insan dikkat etmiyor ama uzun yolda bu lastik sesi çok rahatsız edici olabiliyor. Şu anki Dunlop'lar sert asflat'da bayağı vınlıyorlar V desene olmadıkları halde. Yani biraz fazla "punch" lamam gerekiyor :-)

Son olarak sakıncası yoksa fiyat sormak isterim. Benim aklımdan geçen Pirelli Zero idi ama yinede tam karar vermedim.

Selamlar. . .


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2012 11:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Uzun yolda bazi cesit asfaltta ugultu yapiyor, bazen yapmiyor. Cozemedim. Pirelliler falan bu olculerde cok pahali. Ben tanesi 200 tlye aldim bu arada.

Arac yuksekligi pek belli olmuyor ayrica lastik daha dolgun duruyor ben seviyorum sahsen.

Bir de artan yakit tuketimi bence yol tutusuna ve konfora deger. Hangi marka olursa olsun 225 al bence.

Butcem elverseydi hic petlas falan bakmazdim direk lassa phenoma alirdim 330 tl. Bundan sonra ikinci siradaki f/p lastigi bence. Bir de kumho, syron, toyo falan var 250 tl civarinda fiyatlar.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015 15:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
2 hafta önce bu lastiği almak için bayiye gittim ve bana petlasın gönderdiği kurumsal mesajları gösterdi " artık bu desen üretilmeyecektir." niye dedim. çok şekil göründüğünü bende biliyorum ama aileni düşünüyorsan bunu aracına takma dedi bana. fren mesafen uzayacak, çok gürültü yapacak vs.... bişeyler saydı. petlasın başka bir ürününü aldım. benim için onun fiyatını indirdi. tanesi 210 tl den 4 petlas aldım 215 50 R17. 840 tl ye balans vs içinde.
aklım o desende kaldı. peki ya Good year Eagle F1 dedim? o da üretilmiyor dedi. üreticiler durduruyorsa, bişey vardır diye düşündüm ve almadım.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye