Zaman: 27 Nis 2024 17:55

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 35 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: 225/50/17 lastik macerasi
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2013 00:28 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
1- sen ne dersen o!
2- stokta 2 olması ekonomik olarak da doğru strateji sağladı gibi.
3- hala asıl soruyu sormadın (cevaplamak hoşuma gitmeyecek :cry: olsa da)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 225/50/17 lastik macerasi
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2013 10:01 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
av.ilhami yazdı:
1- sen ne dersen o!
2- stokta 2 olması ekonomik olarak da doğru strateji sağladı gibi.
3- hala asıl soruyu sormadın (cevaplamak hoşuma gitmeyecek :cry: olsa da)

Sorsam mı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2013 10:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
akerimoglu yazdı:
av.ilhami yazdı:
1- sen ne dersen o!
2- stokta 2 olması ekonomik olarak da doğru strateji sağladı gibi.
3- hala asıl soruyu sormadın (cevaplamak hoşuma gitmeyecek :cry: olsa da)

Sorsam mı?

Ben sorayım. . Ne aldınız?

Note 2 ile gönderildi

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 225/50/17 lastik macerasi
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2013 12:11 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-o ... 7075/detay
sorana göstermek için iyi bir yol :)
neye niyet neye kısmet derler ya öyle oldu. lastiklerde öyle oldu: contiler gelmedi bende siparişi iptal ettim bursadan alırım acelem var dedim. zaten ertesi gün gelsin diye sipariş vermiştim. lastikçi tamam dedi. volvo yetkili servsten tirger kayışı almaya gitmiştim. baktım lastikte satıyorlar. Pirelli ile anlaşmışlar volvo olarak. fiyat sordum. 285+kdv 300 küsur dedi. çıktım. kayışı eski yetkili servis çalışanına taktırmaya gittim. pazarlık yaparken aracı yeni aldık lastik de lazım varmı tanıdığın dedim. var dedi ne satıyor dedim prelli dedi. pek hoşuma gitmedi. usta ben her zaman tavsiye ediyorum.dedi. birde conti iyi dedi. gittik lastikçiye bölge bayi imiş. 275 derse conti alırım dedim. malum volvo da 300küsur dediler. 285den az olmaz diyordum. usta sordu ne kadar 250 olur dediler. ben son ne olur deyince bu fiyat ustayla geldiğinden yoksa daha yüksek fiyattan satırouz dediler. bende tereddütlü olarak ustama güvenip aldım. tereddütüm daha önce aracımda takılı olan dişleri iyi olan prellileri çıkmacılar, ya fiyat öldürdüler ya da prelliyse kalsın asla almayız demişlerdi. ama ben prellinin kar lastiklerinden çok memnun kalmıştım. 6. yıl bile kauçuk özelliğini koruyordu. hem kar lastiğindeki olumlu tecrübem hem volvonun anlaşması hem ustanın tavsiyesi hem de daha uygun fiyat olması nedeniyle taktık. teknik özelliklerine gelince çekiş AA ısıdayanım A treadwear:260. lastiğe basılan etiket bilgileri enerji: E ıslak zemin B ses: 71db. açıkcası sadece ıslak zemin değerleri B olması hoşuma gitmemişti ama carreforsa da lassa brigstone etiket değerlerine balınca hepsinin C nin altında olunca moralim yerine geldi. model: cinturato "P7" treadwear değerinin 300'ün altında olması hoşuma gitti. contilerim 280 idi bunlar 260 olması aradığım ıslak zemin performansı açısından güven verdi daha düşük değerlerde de bu sefer erken yıpranma olurdu. teknik değerler olarak içime sindi ama marka olarak benimsemek zaman alabilir. bu arada takvimleri bayii müdürlerine veriyorlarmış :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


En son av.ilhami tarafından 07 Nis 2013 23:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 225/50/17 lastik macerasi
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2013 20:31 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Üstat araban da pabuçların da hayırlı uğurlu olsun.

Ben senin bu arabayı alacağını biliyordum (telefonda sesinden anlamıştım :LOL: )

Tek kapı olması sorun olmaz, sadece arka koltuk sıkışık olur mu onu bilemem.

Cıncık gibiymiş bi de :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 225/50/17 lastik macerasi
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2013 23:33 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
akerimoglu yazdı:
Üstat araban da pabuçların da hayırlı uğurlu olsun.

Ben senin bu arabayı alacağını biliyordum (telefonda sesinden anlamıştım :LOL: )

Tek kapı olması sorun olmaz, sadece arka koltuk sıkışık olur mu onu bilemem.

Cıncık gibiymiş bi de :)

herkese teşekkür.
bahattin hocamda soru sitilimden anlamış. ben açıkcası araba hoşuma gitmesine rağmen hissi olmamaya çalıştım. outlander'ın 4 çeker vs. kullanım avantajı nedeniyle aklen tereddüt yaşadım. 1.8 lancer da km. yüksekti. benim için önemli olmasa da saterken sıkıntı, ayrıca şu an üretimi yok uzun vadede parça sorunu olabilrdi ve deeee SANRUFSUZDU. sanrufda beklemediğim birşey oldu maalesef tam açarsam güneş kel başımı yakıyor :kır: ama sadece arka tarafını kaldırırsam koyucamı gölge yapıyor :fan:
araç aileler için tasarlanmış coupe: arka koltuk bölümü carisma kadar geniş. bagaj da 400 litre, çoğu hb araçtan 30 litre fazlası var. aileler için olduğu internette tanıtımında okumuştum aynen öyle. hatta çocuklar 15 yaşına kadar böyle bir araç daha güvenli gibi. geçenlerde başıma geldi carisma da bebek kiliti nasıl olduysa devre de değildi ve ben de aracı hareket ettirince normalde yaptığım4 kapıyı kilitlemeyi unutmuşum. bizim 3 yaşında ki veled arka kapıyı açtı Allahtan sorunsuz hallettik. şimdi arkada mahkum taşır gibi güvenligidiyorlar. (bebek kilidi muhtemelen iç-dış temizliği yapılırken iptal oldu: araç temizliğinden sonra mutlaka kontrol edin arka kapılar temizlenirken düğmeye temasla iptal olabilir.)
lastik etiket ses değeri 71db. yukakrıdaki yazıyı acale yazınca baya hatalı olmuş.
volvo club turkey üyesi oldum: Carisma70 olarak. ancak ne forumun rengi dizaynı nede konu başlıklarını beğendim. hani bunlar alışkanlıktır mct ye alıştım diyelim ama konu başlıkları çorba ne modele göre ne de teknik konu ana başlıklarına göre düzen var. herkes rastgele başlık açmış. tekrar mct yönetimine şükran ve saygıyla eğiliyorum :MCT:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Nis 2013 21:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Hayırlı olsun aracınız. Gerçekten de marka forumları içinde alninin akıyla çıkıyor mitsubishi ailesi. Kullanıcı Profili de çok iyi.

Yukarıda lastik ile ilgili yazdiklarinizda treadware değeri ile yol tutuş birbirine mi karışmış ben mi yanlış anladım.

Treadware değeri her ne kadar mükemmel bir ölçü olmasa da lastiğin ömrü ile alakali bilgi verir. Yüksek değer uzun kullanım anlamındadır.

Note 2 ile gönderildi

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 225/50/17 lastik macerasi
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2013 11:39 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
tread wear değeri ile yol tutuş aynı demek yanlış tabii. benim kastım düşük (120 km altında) hızlarda ıslak zeminde yol tutuş ve fren özellikleri aradığım için benim beklentilerim açısından ideal demek istedim. yoksa süratli araç kullansaydım 320 değerini ideal kabul ederdim. benim tread wear değerinden anladığım şudur. tread wear değeri yükseldikçe lastiğin sertliği ve dayanıklılığı artar. 300 orta değer kabul edilirse 300 altında lastiğin yumuşaklığı artar konfor verir fren daha iyidir(aşırı hızlı değilse), yol tutuşta ıslakda vs. daha iyidir. ama bu iyiliğin karşılığını erken yıpranma olarak ödersin. 300ün üstündeki lastikler de de düşük hızlarda serttir konfor azdır. uzun ömürlüdür. yüksek hızlarda yumuşamaya başlar uzun süre (4-5 saat) yüksek (200km üstü gibi) hızlarda sorunsuz gider erime vs. olmaz. sonuçta treadwear değeri lastik beklentinize ve kullanım şekline göre yol tutuş hakkında teknik ölçü değildir ama dolaylı olarak bir fikir verir. yani treadwear değerinin iyi veya kötü olması kullanıcının subjektif durumuna göre değişen bir durumdur. rakamlara bakarak kullanıcıyı bilmeden lastik için iyi-kötü diyemeyiz. diye düşünüyorum.
lastiklerimin basıncını sorduğumda hepsi 32 yaptık demişlerdi ama önceki lastiklere göre yanak kalınlığı biraz azalmış gibi geldi.belki yeni ve daha yumuşak olduğu için olabilir. 225/45/17 için ideal basınç nedir? 33 veya 34 yapsam nasıl olur. lastikçiler genelde konfor için düşük basınç yapıyorlar. basınçları 33neya 34 yapsam yol tutuş ve virajlarda etkisi ne olur? lastiğin dayanıklılığına (balonlama vs.) zararı/faydası olur mu?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


En son av.ilhami tarafından 09 Nis 2013 11:47 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 225/50/17 lastik macerasi
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2013 11:45 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Testlere göre ve F/P olarak çok iyi bir lastik Pirelli Cinturato P7. Doğru seçim yaptığınızı düşünüyorum. Forumda bu lastik ile ilgili paylaşımlarda bulunmuştum. AB etiket değerleri çok iyi. Yalnız, Blue diye bir varyasyonu daha var. Daha iyi bildiğim kadarıyla. Birde bu test sonuçları özellikle bazı ebatlar için yapılıyor. Farklı ebatlarda farklı sonuçlar verebiliyor.

Test:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm

Blue:
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/car/s ... _blue.html

Dunlop'un yeni Blue varyasyonuda çok iyi sonuçlar alıyor onuda ekliyeyim.


En son AnakinSkyWalker tarafından 09 Nis 2013 11:49 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 225/50/17 lastik macerasi
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2013 11:49 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
evet daha iyi. P7 blue değerlerinde ıslak zemin performansı A, benimkisi B. lastikçi fiyat olarak 300ün üstünde demişti. ellerinde de benim ebat yoktu.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 225/50/17 lastik macerasi
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2013 12:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
av.ilhami yazdı:
benim araçta olumsuz (sertleşme gibi) bir fark hissetmedim.hatta çukur ve tümseklerde daha konforlu. ama bu 17 olduğundan mı araçtan mı bilmiyorum. zaten 225/45/17 olunca yanak kalınlığı 195/60/15den az olmuyor belki daha kalındır. bu nedenle sertlik olmamalı.

aracımın önerilen basıncı 33psi imiş bunu 33 yaptıktan sonra öğrenmiştim. ancak aracın yanak kalınlığı pek değişmedi. demek istemem ben aracı alırken sanırım lastik basınçları yüksek olduğundan kalın yanak görünüyordu. şimdi 195/60/15den daha kalın olmadığı belki daha ince yanak olduğu kanaatindeyim. daha önceki yazımı okuyacak kişileri yanıltmasın diye bunu belirttim. aslında lastik ölçülerinden yola çıkarak hangi ebatların yanak kalınlığının ne olduğu daha ince daha kalın mı olduğu ortaya çıkıyor ama ben formülü unuttum.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eki 2013 10:58 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
toyonun kışlıklarını tecrübe ettin mi. özellikle sertleşme süresi.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2013 10:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Vedat toyo gsi-5 modelini almak istiyorum. Lastikcim.com da var ama 1 hafta sonra Japonya'dan gelecekmis. uretim icin 2013 gelmeyebilir dedi. Bir de taksitte vade farki var. Sen nereden almistin toyolari.

Note 2 ile gönderildi

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2013 11:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
_opeth yazdı:
Ben nakit aldim da taksit yapabilir belki. Serlas'tan aldim. Telefon edip fiyat al. 0216 305 90 95

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2



Şimdi sipariş verdim. 205 55 16 94t. 740tl karta taksit yapıcak. Çarşamba yada perşembe almaya gidicem. Lastikleri de ücretsiz saklayacaklar.

Note 2 ile gönderildi

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2013 14:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
SynTheSizer yazdı:
_opeth yazdı:
Ben nakit aldim da taksit yapabilir belki. Serlas'tan aldim. Telefon edip fiyat al. 0216 305 90 95

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2



Şimdi sipariş verdim. 205 55 16 94t. 740tl karta taksit yapıcak. Çarşamba yada perşembe almaya gidicem. Lastikleri de ücretsiz saklayacaklar.

Note 2 ile gönderildi



Bu arada mesajımda koşuşturmadan eklemeyi unutmuşum teşekkür ederim. Senin ismini verince ücret vermeden direk siparişi geçti. Belki indirim de yaptırırdım da güzel fiyat verdi üstelik lastikleri de ücretsiz saklayacak. Zaten yerim yoktu koyacak iyi oldu.

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 35 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 26 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye