Zaman: 27 Nis 2024 19:36

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Lastik terörü
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2013 17:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Eyl 2010 10:49
Mesajlar: 356
Şehir: Ankara
İsim: Ercan Bozbola
Araç: Carisma 1.9 DID
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: A +
Malümunuz bahar gelince kış lastiklerini söktürüp yazlıkları taktırdım,hatta 100.000 km.'ye geldik birde rota girsin araba ne çıkacak bakalım dedim.Lastik değişimi için lüks bir mekana gittim sağolsunlar kapıda karşıladılar ben çayımı kahvemi içerken bütün işlemler bitti,rot ayarında hiç sorun çıkmadı:) 205x65xR16 lastikler için ASX'te ön 32,arka(yüklü ise) 35 PSI yazıyor; elemanlarda ön lastiklere 32 arkaya 36 PSI hava basıldığını gösteren kart astılar sinyal koluna bende lay lay lom düştüm yollara.İlk gün lastiklerde bir tuhaflık sezdim ama çok umursamadım sonuçta lastikleri uzun zamandır kullanmıyorum dedim ama ertesi gün resmen ölüyodum =@ Ankara'da yaşayanlar bilir İstanbul yolunda Batıkent istikametinde gidiyorum zaten sert ve hızlı kullanan birisiyim bir ara makasa girdim araba kendisini zor topladı arkayı direk attı neyseki bütün yol denge sistemleri devreye girdi kısa süreli bir atraksiyon sonrası yoluma devam ettim, hemen başka bir lastikçiye gidip lastik basınçlarını kontrol ettirdim gördüğüm manzara beni şoka uğrattı,ön ve arka lastik basınçları 42 PSI çıktı yani balonun üstünde gidiyormuşum,neyseki verilmiş sadakam varmış bişey olmadı ama sizlere tavsiyem benzer bir durumla karşılaştığınızda direk lastik basınçlarınızdan şüphelenin.

_________________
Altımda akmayan aracı ben neyleyim....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik terörü
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2013 17:58 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Geçmiş olsun, benimde en çok takıldığım konulardan biri lastik basınçları.
Benim gördüğüm en büyük etki yakıta olan etkisi...

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ynt: Lastik terörü
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2013 18:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Mar 2013 14:51
Mesajlar: 147
İsim: Kutay
Araç: 1.3 Colt AMT
Meslek: Öğr.
Kan grubu: 0+
Yaş: 22
Gecmis olsun. Onemli bi kotu lastik.

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ynt: Lastik terörü
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2013 18:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2011 21:51
Mesajlar: 32
İsim: özhan
Araç: 2011 lancer 1,5 invite ov
Meslek: mühendis
Yaş: 37
Çok geçmiş olsun. Benzer bir durumu bende yaşamıştım. 30 olması gereken basınç 40 çıktı. Araç sürekli patinaj çekiyor, yolda doğru düzgün tutunmuyordu. Lastikçiler maalesef çok bilinçsiz. Hiç dikkat etmiyorlar.

Nexus 4 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik terörü
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2013 20:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Arkadaşlar lastiklerin havasını soğuk iken ölçün. yol kat ettikten sonra ölçündüğünde ısınmadan dolayı bir genleşme meydana gelecektir.

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik terörü
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2013 22:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Yaşadığınız atraksiyon sonrası lastikler ısındı ise ölçüldüğünde yüksek çıkabilir. Tahminim 35 basılılastik 37 basılmıştır, ısınınca da 42 görünmüştür.

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik terörü
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2013 11:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Eyl 2010 10:49
Mesajlar: 356
Şehir: Ankara
İsim: Ercan Bozbola
Araç: Carisma 1.9 DID
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: A +
SynTheSizer yazdı:
Yaşadığınız atraksiyon sonrası lastikler ısındı ise ölçüldüğünde yüksek çıkabilir. Tahminim 35 basılılastik 37 basılmıştır, ısınınca da 42 görünmüştür.

Bunun için havaların 30 derece civarında olması gerekiyor ve maksimum 3-5 PSI yükseliyor daha önce o da başıma gelmişti,ve lastiklerin basınıcını tekrar ölçtüğümüzde lastikçide herhangi bir ısınma yok çok normal lastikler kesinlikle fazla basmış dedi

_________________
Altımda akmayan aracı ben neyleyim....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik terörü
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2013 23:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eyl 2011 20:36
Mesajlar: 975
İsim: Ahmet Emin
Araç: 2014 Astra 1.6 Cdti Sport
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: Arh+
Yaş: 0
Lastik basıncı 60 ps ye çıkarmı bilmiyorum ama usta öyle söylemişti bana sen maptın bu lastiğe diye

_________________
Kalbinizin Sahibine Emanet Olun...


Ye yağlıyı iç suyu, donarsa donsun
Ye tatlıyı içme suyu, yakarsa yaksın
Al arabayı doldur depoyu, yakarsa yaksın..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik terörü
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2013 01:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 01:30
Mesajlar: 408
İsim: Mehmet
Araç: 2004 Accord+2016 Space Star CVT
Meslek: Kötü Adam
Kan grubu: A Rh
selam arkadaşlar.
aracımda bulundurduğum bir üründür.
genelde şehirler arası yolla çıkmadan önce kullanıyorum.
zaten ekonomik birşey.benzin istasyonları hep farklılıklar gösteriyor.
http://www.hepsiburada.com/liste/dreamc ... yId=262977


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik terörü
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2013 21:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Ağu 2011 13:32
Mesajlar: 780
Şehir: Ankara
İsim: Gökhan
Araç: 2011 Colt AMT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 34
Hocam bu tip ürünler dogru ölçüm yapmıyorlar diye biliyorum. Ne dersiniz, tavsiye eder misiniz bu ürünü? Selamlar.


Sent from my iPad


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik terörü
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2013 12:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Ercan abi geçmiş olsun


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik terörü
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2013 20:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Eyl 2010 10:49
Mesajlar: 356
Şehir: Ankara
İsim: Ercan Bozbola
Araç: Carisma 1.9 DID
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: A +
blackberry06 yazdı:
Ercan abi geçmiş olsun

Caner sağolasın, bu piskopatlık birgün başıma bir iş açmaz inşallah.Sonuçta bu durumlarda olabiliyor

_________________
Altımda akmayan aracı ben neyleyim....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik terörü
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2013 18:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Ara 2012 21:49
Mesajlar: 76
Şehir: Ankara
İsim: Hakan
Araç: 2011 ASX
Meslek: Avukat
Yaş: 34
zivrisinek yazdı:
blackberry06 yazdı:
Ercan abi geçmiş olsun

Caner sağolasın, bu piskopatlık birgün başıma bir iş açmaz inşallah.Sonuçta bu durumlarda olabiliyor


Allah korusun masum birilerinin canını yakmak da var, çocuklarını yetim bırakmak da. Araba ne kadar güvenli olursa olsun oldu mu oluyor işte. Yine bununla geçmiş olsun !

_________________
Kanıtın yokluğu, yokluğun kanıtı olamaz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik terörü
MesajGönderilme zamanı: 13 Haz 2013 12:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
Öncelikle büyük geçmiş olsun
Lastiklere normal hava yerine nitrojen bastırın, genleşme darlaşma sorunlarından kurtulun derim ;)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye