Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Lancer 2010 1.5 Invite-Uzun yol-yol tutuş
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=49&t=8491
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  earnest [ 04 Haz 2014 10:46 ]
Mesaj Başlığı:  Lancer 2010 1.5 Invite-Uzun yol-yol tutuş

Merhabalar. 2 kere Ankara-İstanbul ve defalarca Ankara-Konya arası 2010 model 1.5 Invite Lancer ile uzun yolculuk yaptım. Bunlardan 2 si yeni bakım sonrasını içermektedir. Hızım saatte 140-150 km yi geçtiğinde arabanın kontrolünün kaybolmaya başladığını gördüm. Hafif rüzgarlar, tırların yanından geçmeler arabayı ciddi manada sarsıyor. Tabiki bir BMW ya da Mercedes konforu beklemiyorum ama bu normal midir? Var mı bu konuda tecrübelerini aktaracak arkadaşlar ?

NOT: Maksimum 205 km/h hız yaptım. Maksadım kontrolün kolaylığı. Ayrıca araç benzinlidir.

Yazar:  toygun [ 04 Haz 2014 10:53 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lancer 2010 1.5 Invite-Uzun yol-yol tutuş

Selam,
aynı aracı kullanıyorum ben de. Uzun yolda bana mısın demiyor. aracımda 225/40/18 lastik ebatı kullanıyorum ( http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Conti ... tact-5.htm ) ayrıca 3 cm eibach pro kit yay var. Bahsettiğiniz hızlarda ne rüzgar dinliyor ne de tır kamyon.
180 civarında giderken çok rüzgar varsa, kamyon tır yanından geçerken hafif bir sarsma oluyor ama o kadarın da olması gerek :)

Aracın fabrika çıkışı hazırlanışı sadece cadde/uzun yol olmadığı için yerden yüksekliği bana göre fazla (altının taşa toprağa sürtmemesi için). Bir de yakıt tüketimini düşürmek için 205 tabanlı lastik mevcut ki bence arabaya önden/arkadan bakınca bile ince kalıyor. ( Umarım bu yazdığıma, adamlar o kadar ar-ge yapmış, sen gözünle mi karar veriyorsun diyen çıkmaz :D )

Yazar:  earnest [ 04 Haz 2014 11:01 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lancer 2010 1.5 Invite-Uzun yol-yol tutuş

Lastiklerin havasını ne kullanıyorsunuz ? Ön ve arka için... Ayrıca "eibach pro kit yay" nedir ? Tam bilmiyorum açıkcası...

Yazar:  Evo34 [ 04 Haz 2014 11:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lancer 2010 1.5 Invite-Uzun yol-yol tutuş

Bugüne kadar kullandığım araçlar içerisinde yanınızdan araç geçerken sarsılma anlamında A4 Quattro neredeyse hiç sarsılmıyordu.
Ondan sonra 1.8 CVT Lancer geliyor.
Bu sarsılmalarda etken olarak aracın süspansiyonu çok önem arz ediyor.
Yukarıda belirttiğim iki araçta da fabrika çıkışı spor süspansiyon bulunuyordu.

Lastik havaları, rot balans bunlara bir baktırın derim...

Yazar:  Tordah [ 27 Haz 2014 15:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lancer 2010 1.5 Invite-Uzun yol-yol tutuş

Aynı durumdan bende şikayetçiyim diyebilirim. Benim aracımda 2010 1.5 mt İnvite ve orjinal lastik ebatlarını kullanıyorum. Seyir halindeyken ki savrulmanın dışında ben sabit ve yanımdan ortalama 70-80 km hızla giden araçların rüzgarından da çok fazla etkileniyor araç. Amortisörlerin bitmeye başladığını düşünüp baktırdığımda hala sağlam olduklarını öğrenmiştim.

Not:205.60.R16 için 35 değerini kullanıyorum lastiklerde.

Yazar:  bek-el60 [ 07 Tem 2014 11:06 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lancer 2010 1.5 Invite-Uzun yol-yol tutuş

bu sıkıntı bende de var. düz yolda giderken 140 ı yukarı geçtiğim zaman ara ara ( herhangi bir şeyi sollamaz iken dahi ) sarsılma şeridinden çıkma isteği gibi bir his oluşuyor. sanki su çukuruna girmişim gibi. aracın viraj denge çubukları ve lastiklerini kontrol ettireceğim. bir de porya değişimi yaptıracağım etkisi olacak mı bakalım.

edit : rot balans yaptırdım değişiklik yok.

Yazar:  earnest [ 11 Tem 2014 11:38 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lancer 2010 1.5 Invite-Uzun yol-yol tutuş

Dikkat ediyorum bu konuda şikayetçi olan arkadaşların 2010 1.5 Invite model araçları var. Bakımdan sonraki yolculuklarımda da aynı sıkıntıyı çektim. Böyle bir kasaya sahip aracın uzun yol performansının düşük olması şaşırtıcı...

Yazar:  earnest [ 11 Tem 2014 11:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lancer 2010 1.5 Invite-Uzun yol-yol tutuş

bek-el60 yazdı:
bu sıkıntı bende de var. düz yolda giderken 140 ı yukarı geçtiğim zaman ara ara ( herhangi bir şeyi sollamaz iken dahi ) sarsılma şeridinden çıkma isteği gibi bir his oluşuyor. sanki su çukuruna girmişim gibi. aracın viraj denge çubukları ve lastiklerini kontrol ettireceğim. bir de porya değişimi yaptıracağım etkisi olacak mı bakalım.

edit : rot balans yaptırdım değişiklik yok.


Rot balans ile alakalı olduğunu ben de zannetmiyorum. Viraj denge çubukları ve lastiklerin kontrolü ile poryo değişiminden sonraki tecrübelerinizi aktarırsanız çok sevinirim. Aynı problem bizim araçlarda da olabilir.

Yazar:  faruk_sarac [ 11 Tem 2014 17:06 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lancer 2010 1.5 Invite-Uzun yol-yol tutuş

çok garip.. asx yerden daha yüksek olmasına karşın virajlarda v.s. sorun yaşamıyorum ben hatta hızlanınca direksiyon çok sertleşiyor yola daha hakim oluyorsun lastik farkı mı acaba?

Yazar:  toygun [ 12 Tem 2014 12:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lancer 2010 1.5 Invite-Uzun yol-yol tutuş

earnest yazdı:
Lastiklerin havasını ne kullanıyorsunuz ? Ön ve arka için... Ayrıca "eibach pro kit yay" nedir ? Tam bilmiyorum açıkcası...

32 psi Nitrojen var lastiklerimde. Hepsi esit dengeli olmasi icin. Eibach Alman markası spor yaylar üreticisi. Prokit de bizim araç için yay modeli, yere yaklaşık 3 cm daha yakın. 450-500 tl fiyatı var ürünün. Bazen keske 5 cm olsaymış diyorum ama bu da gayet Guzel ve kararında.

Bir cok etken var yol tutusunu etkileyen ama önemli olan aracınızın sınırlarını bilmek.
Benim arabamdan guzel viraj donecek bir araç varsa o da EVO'dur :)
(Ya da 1.8'in de hakkını yeneyelim onun da baya iyiymis)

Yazar:  pictorion [ 12 Tem 2014 13:43 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Lancer 2010 1.5 Invite-Uzun yol-yol tutuş

sizler kadar mekanik bilgim yok ama şimdiye kadar yolu en iyi tutan aracı kullanmakta olduğumu söylemeliyim. lastiklerim 205/55/16 ön basınçlarım2.5 arka 2.3 bar olarak kullanıyorum. ne virajlarda nede büyük araçları sollarken sorun yaşatmıyor.

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/