Zaman: 28 Mar 2024 21:37

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 148 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Sentetik yağa geçtim
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2015 14:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
emngny yazdı:
ne gibi bir problem olabilir hocam? aracın km'si 66 bin.


Benzinli motor hele ki mivec motor kolay kolay 9bin km'de yağını karartmaz. Forumda coltuna zarar vermeden en agresif süren kişilerdenim, son 5bin km ciddi anlamda fazla zorladım, içindeki yağ 11bin km'dir ve hala ilk günkü gibi sarılığı ve kıvamı var. öte yandan benim araç lpg'li... Ben bu aracı 61bin km'de 60bin bakımı yapılmamış aldım. 1000km de kendim yapıp 45bin-62bin km arası yani 17bin km aynı yağla gitmiş şekilde yağı değiştirdim. içinden çıkan yağla rahat bir şekilde 20bin km bile yaparmış, sapsarı ve kıvamı iyiydi...

Bence bir yağı gösterin, işi bilen ustanın bir yorumu olur, belki bir şeyi yoktur. Kararmadan kastınız çok mu az mı? bende de hafif var ama belli belirsiz, o normal zaten. Benim kullandığım, gördüğüm benzinli araçlarda kolay kolay kararma olmuyor. Mesela dizellerde yağı koyun hemen kararmaya başlar.. Oldukça kararıyorlar...

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Sentetik yağa geçtim
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2015 15:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 21:31
Mesajlar: 271
Şehir: İstanbul
İsim: Emin
Araç: 2005 COLT 1.3 AMT Instyle
Meslek: Mühendis
Yaş: 29
valla ben kendim peçeteye sürdüğümde kahverengi çıkıyordu da yağı boşaltırken sanki daha koyu gibi geldi gözüme belki araç altındaki gölgeden dolayıdır. 2-3 ay sonra Fatih ustaya götüreceğim zaten komple bir baksın araca


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Sentetik yağa geçtim
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2015 02:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
10w-40'tan 5w-40'a geçtiğiniz için değiştirmeniz lazımdı filtresini.. (Yani farklı bir yağ koyduğunuz için)
Aynı değerde(10w-40'dan farklı bir 10w-40'a) olmasına rağmen farklı markaların yağını kullanırsanız eğer yine değiştirmeniz gerek filtreyi.
Şu an için bir problem yaratmaz ama bu şekilde alışmayın... Uzun vadede motoru bu şekilde korumuş olmazsınız.

Yağ karartma konusu ise benzinli ve hatta lpgli bir aracın yağı dizeldeki gibi simsiyah olmaz.
Tabi bir miktar kirlenecektir ama sadece ona bakarak da " Bu aracın yağı daha gider. "gibi bir yorum da yapmak yanlış olacaktır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Sentetik yağa geçtim
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015 11:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ara 2013 16:09
Mesajlar: 221
Şehir: Ankara
İsim: turgut
Araç: 2013 lancer 1,6
Meslek: doktor
Kan grubu: ARh+
Yaş: 40
40000 bakımı için şeref otoya gittim. Yağı castrol magnatec 5-30 ile değiştirdi. Belki psikolojik bilemiyorum ama sanki araç yoldan çekilin ben geliyorum demeye başladı. (yok valla 200 filan basmıyorum. başkalarına kötü örnek olmayayım. sadece araba dirildi kendine geldi demek için kullandım bu cümleyi)

_________________
Resim Resim Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Sentetik yağa geçtim
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2015 16:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2011 12:39
Mesajlar: 60
Şehir: Çankaya
İsim: Osman
Araç: 2011 Lancer 1,6
Meslek: Mühendis
Yaş: 30
pictorion yazdı:
40000 bakımı için şeref otoya gittim. Yağı castrol magnatec 5-30 ile değiştirdi. Belki psikolojik bilemiyorum ama sanki araç yoldan çekilin ben geliyorum demeye başladı. (yok valla 200 filan basmıyorum. başkalarına kötü örnek olmayayım. sadece araba dirildi kendine geldi demek için kullandım bu cümleyi)


40000 bakımı için ne kadar ödediniz acaba?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Sentetik yağa geçtim
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2015 21:16 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1032
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
Benim araçta ilk 10bin bakımda 10-40 magnatec kullanıldı. 20bin bakımda 5-30 a değiştirdim. Aracın sesinde ve gidişinde ciddi rahatlama meydana geldiğini o zaman da hissetmiştim. 30bin bakımda 10-40 koyuldu ve alışkın olduğum performanstan düşük sonuç verdiği için tekrar 5-30 doldurttum. Son 50bin ve 60bin bakımda ise 5-40 tam sentetik yağ kullanıyorum. Gayet memnunum.

Bu arada şeref otoda yaptırdığım bakımda 5-30 yağın üzerine 10-40 yağ ilave edecek çırağı son anda farkedip durdurmuştum. Bir daha da gitmedim zaten.

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Sentetik yağa geçtim
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2015 11:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
yakıt deposuna az biraz yağ koymanın faydalı olacağını çok yerde duydum. hele ki 2 zamanlı motorsikletlerde zaten daimi öyle. mazotlu araçlarda da kullanılıyor. sanırım bizim araçların da magnezyum motora biraz atılması faydalı olabilir...

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Sentetik yağa geçtim
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2015 16:57 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
dizel benim gibi yörüktür: ne koyarsan yer :) ama benzinliyi bilemem. dizel-motorin aslında bir yağ cinsi derler. bi kere dizelle yolda kaldık yakıt bittiğinden. yağ bidonuna dizel doldurduk motorun sesi yumuşayıverdi.
benzine konacaksa herhalde ısı dayanması düşük koymak ateşlemeyi zorlamaz. maazallah ateşleme sistemi zorlanırsa al başına belayı. bence motorsilk-bor power daha mantıklı ve zararsız

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 148 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye