Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

1.5 invite uzun yol/şehir içi karşılaştırması
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=50&t=7453
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  earnest [ 19 Kas 2013 14:03 ]
Mesaj Başlığı:  1.5 invite uzun yol/şehir içi karşılaştırması

Bilinen bir gerçektir ki küçük motorlu araçlar uzun yolda çok da fazla yakıt sarfiyatı sağlamazlar (genelde ş.içi ile aynı yakarlar) (2006 honda city /1.4 motor var bizde aynen dediğim gibi şehiriçi daha az yakıyor) 1.5 invite 2010 lancer bu klasmana girer mi ? Şehir içinde 6.3 lt/100 km görürken, şehir dışı yolculukta 127-130 km/h hızla 6.8 lt/100 km gördüm. Siz ne dersiniz ?

NOT: Uzun yoldan kastım 90 ya da 100 km/h ile sabit gitmek değil, 120-140 km/h arası hızlardır.

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 19 Kas 2013 14:35 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.5 invite uzun yol/şehir içi karşılaştırması

Uzun yol şehir içi karşılaştırmasından ziyade sizinki hızla alakalı. Lancer 90 km/s süratten sonra daha fazla yakmaya başlıyor. Ben 200 km lik yolu 80-90 km/s ile gittiğimde 4.9 LT bile gördüğüm oldu. Fakat 90 km/s üstüne çıkarak gittiğimde 6.5 LT altına düştüğümü hatırlamıyorum. 120 km/s ve üstü ile hiç hız kesmeden gidilse 7.5 - 8 LT'den aşağı düşmez diye tahmin ediyorum belki daha fazla. Sizinki 6.8 LT yine iyi sayılır.

Yazar:  earnest [ 19 Kas 2013 14:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.5 invite uzun yol/şehir içi karşılaştırması

AnakinSkyWalker yazdı:
Uzun yol şehir içi karşılaştırmasından ziyade sizinki hızla alakalı. Lancer 90 km/s süratten sonra daha fazla yakmaya başlıyor. Ben 200 km lik yolu 80-90 km/s ile gittiğimde 4.9 LT bile gördüğüm oldu. Fakat 90 km/s üstüne çıkarak gittiğimde 6.5 LT altına düştüğümü hatırlamıyorum. 120 km/s ve üstü ile hiç hız kesmeden gidilse 7.5 - 8 LT'den aşağı düşmez diye tahmin ediyorum belki daha fazla. Sizinki 6.8 LT yine iyi sayılır.


Cevabınız için teşekkürler, aydınlattı biraz. Çok bilgim olmadığındandır, Lancer değil de bu ayardaki tüm otomobillerde durum benzer midir ? Şu gerçektir ki ne kadar hızlı giderseniz, havayı delmeniz ve sürükleme kuvvetini yenmeniz için gereken güç o denli artacaktır yani yakıt. Fakat bir opel astra 1.6 alsaydım veya benzeri bir araç, uzun yol yakıt tüketimi (aynı koşularda) çok farklı sonuçlar verir miydi ?

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 19 Kas 2013 15:27 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.5 invite uzun yol/şehir içi karşılaştırması

Rica ederim. Kendi aracımla ilgili daha detaylı bilgiye sahibim aslında. Aynı sınıftaki diğer araçlar ile ilgili kulaktan dolma bilgilerim var. Örneğin, bahsettiğiniz 2011 opel astra benzinli 1.6 kesinlikle lancerdan fazla yakıyor tecrübeyle sabit. Çünkü aracın ağırlığı, beygiri ve ürettiği tork daha yüksek. Motor karakteristiğiyle Alman arabası.

Tüketime etki eden birsürü faktör var aslında. Hava ve yol şartları, lastik havası, motor yağı, benzin kalitesi, sürüş şekli, sürat v.s. :) Bunların dışında aracın motor tipi; atmosferik veya turbo olması. Motorun eco modda çalışıp çalışmaması. Start-stop özelliğinin olması.

Her markanın kendine has bir teknolojisi var. Örneğin Mitsubishi de MIVEC, Honda da VTEC gibi... Mitsubishideki MIVEC motor bildiğim kadarıyla düşük hızlarda daha az valf çalıştırıyor. Yakıtı daha ekonomik kullanıyor. Fakat 90 km/s üstüne çıkınca diğer valfleride devreye sokarak araç performans moduna geçiyor. Hatta MIVEC'in araç sürücüsünün sürüş şeklini hafızasında tutarak belli bir karakter geliştirdiğide söyleniyor. Örneğin, genelde sakin kullanıyorsanız motor daha düşük devirlerde ve ağır çalışıyor. Fakat genelde daha agresif kullanıyorsanız motor daha atik/çevik çalışıyor.

Başka arkadaşlarda bişiler ekler sanırım. Diğer araçlar için genelleme yapmak doğru olmayacağı için böyle uzun uzun yazdım. Fakat genel bir kanı; Alman araçları fazla yakar. Fransızlar biraz daha ekonomiktir. Japonlar ise genelde ekonomiktir. İşin uzmanı değilim ama sizin gibi merak ederek bunları öğrendim :)

Yazar:  toygun [ 19 Kas 2013 15:38 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.5 invite uzun yol/şehir içi karşılaştırması

Mivec mantığıyla ilgili küçük bir ekleme yapayım :)

çalışan valf sayısı sabit, gidilen mevcut hız ve gazın konumuna göre (ne kadar bastığınıza göre) sübap'ların açık kalma süreleri değişiyor. eco gitmek istediğinizde daha az açık kalıp daha az yakıt ve hava gönderiliyor yanma odasına.
yüksek performansa ihtiyacınız olduğunda ise, sübaplar daha uzun süre açık kalıp, daha fazla yakıt göndererek daha fazla yanma ve ona bağlı olarak daha fazla güç elde ediliyor.
Tabi burada motorun çalışma sesinin değişmesi ve sürücüyü gaza getirmesini de eklemeliyiz bence :)

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 19 Kas 2013 15:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.5 invite uzun yol/şehir içi karşılaştırması

Geçen hafta arabayı dudulluda muayeneye götürdüm. Egzost gazı ölçümü sırasında rolantide gaza yüklendi çalışan. Ordaki herkes benim arabaya döndü baktı bi anlık. Resmen kükredi. Nasıl güzel bir sesmiş o öyle dışardan duyunca da :D

Toygun'un dediğine katılıyorum. Bastıkça motor sesi adamı gaza getiriyor. Bu arada valf olayını bende yanlış biliyormuşum birşey daha öğrendim :)

Yazar:  toygun [ 19 Kas 2013 17:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 1.5 invite uzun yol/şehir içi karşılaştırması

Siz bir de son susturucuyu çıkartınca duyun sesini, daha da derinden geliyor kükremesi :)

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/