Zaman: 28 Mar 2024 12:10

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2015 12:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2011 12:39
Mesajlar: 60
Şehir: Çankaya
İsim: Osman
Araç: 2011 Lancer 1,6
Meslek: Mühendis
Yaş: 30
40K da değişen bir yağ herkesin ihtiyacı olabilir. 1.sınıf bir marka için fiyat çok uygun ben 2 kutu aldım. İhtiyacı olan yada sonrası için stok yapmak isteyen kaçırmasın. Üretim tarihi de 2015.

http://urun.n11.com/fren-hidrolik-yagi/ ... -P56557562


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2015 13:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Ağu 2014 23:09
Mesajlar: 152
Şehir: İstanbul
İsim: Hüseyin
Araç: 2009 Colt 1.3 Invite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 30
Colt için eski kasa veya yeni kasa fark eder mi kaç litre almamız gerektiği?

Birde castrol dot4 var 0,5 lt fredo ile karıştırılsa olur mu acaba bilemedim?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2015 14:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2011 12:39
Mesajlar: 60
Şehir: Çankaya
İsim: Osman
Araç: 2011 Lancer 1,6
Meslek: Mühendis
Yaş: 30
hsyn_erdgn yazdı:
Colt için eski kasa veya yeni kasa fark eder mi kaç litre almamız gerektiği?

Birde castrol dot4 var 0,5 lt fredo ile karıştırılsa olur mu acaba bilemedim?


Lancer'ın kitapçığında Dot 4 yazıyor. Colt kitapçığına da bakmak lazım.
Tamamı değişecekse 1 LT almak gerekiyor diye okudum. Dot 4 olduğu sürece karıştırma da sıkıntı olacağını sanmıyorum ama yanlış bilgi de vermek istemem.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2015 14:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Ağu 2014 09:01
Mesajlar: 155
İsim: anarche
Araç: Colt 1.3 AMT
Meslek: --
Yaş: 34
Eski kasa Colt için Dot4+ gerekiyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2015 15:34 
Çevrimdışı

Kayıt: 31 May 2015 13:54
Mesajlar: 183
İsim: Ömer
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 İnvite AMT 2006
Meslek: Serbest
Yaş: 27
Benim araç 56 binde ama 2006 model olduğu için 10 yaşında. Şanzıman yağı 10 senede bir değişmesi gerekiyorsa buna da gerekebilir.

Lazımsa eski kasa Colt için kaç ml alayım?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2015 15:39 
Çevrimdışı

Kayıt: 31 May 2015 13:54
Mesajlar: 183
İsim: Ömer
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 İnvite AMT 2006
Meslek: Serbest
Yaş: 27
hsyn_erdgn yazdı:
Colt için eski kasa veya yeni kasa fark eder mi kaç litre almamız gerektiği?

Birde castrol dot4 var 0,5 lt fredo ile karıştırılsa olur mu acaba bilemedim?


Colt'un kılavuzda bu yazıyor. Markaları birbirine karıştırmayın.

Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2015 23:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eki 2011 23:19
Mesajlar: 259
Şehir: Kastamonu
İsim: Erol
Araç: 2007 Colt MT İnvite
Meslek: memur
Kan grubu: Arh+
Yaş: 33
Satıştan kalkmış. Dot 4+ bulmakta güç

XT1033 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
2007 Colt MT (Tüpsüz)(05/2014-56.000Km)(12/2014-62000)(11/2015-77140)
Toyo Proxes 4 (29400 - 61850) - (68220 - 77050)
Syron Everest1 (61850 - 68220) - (77050 - ?)
Navitech NX145R
Sis Farı aranıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2015 09:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Ağu 2014 23:09
Mesajlar: 152
Şehir: İstanbul
İsim: Hüseyin
Araç: 2009 Colt 1.3 Invite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 30
Zamanında Castrol müşteri hizmetlerine çağrı merkezi yoluyla sormuştum, maili hala saklıyormuşum. Yazışma aşağıdadır.

Hüseyin bey,
Fren için Brake Fluid Dot 4 ürünümüzü kullanabilirsiniz.

Merhaba Merve Hanım,
Bilgi için teşekkür ederim. Aşağıdaki 2 sorum içinde uyumlu olan ürünleri önermenizi rica ederim. Orijinal kitapçığındaki araç gereksinimlerim yazmaktadır.
1) Motor soğutma suyu? Araç Gereksinimi: Yüksek kaliteli, etilen glikoz bazlı soğutma sıvısı.
2) Şanzıman yağı (Araç: 1300cc 70 KW 95 bg Manuel, Turbosuz)? Araç Gereksinimi: DiaQueen NEW MULTI GEAR OIL API sınıfı GL-3, SAE 75w-80 veya DiaQueen WIDE GEAR OIL G-1 or Castrol/Burmah dişli yağı BOT328 (veya eşdeğeri).

Hüseyin bey,
Şanzıman için syntrans multivehicle 75w-90 antifriz için ise Radicool ürünlerimizi kullanabilirsiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2015 10:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Ağu 2014 09:01
Mesajlar: 155
İsim: anarche
Araç: Colt 1.3 AMT
Meslek: --
Yaş: 34
Eski kasa Colt için Dot4+

http://www.otosupermarket.com/Ate-Typ-2 ... 89119.html
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-GM-B ... 0973991457
https://www.ecstuning.com/Search/SiteSe ... =postreply


En son anarche tarafından 09 Ara 2015 11:39 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2015 10:33 
Çevrimdışı

Kayıt: 31 May 2015 13:54
Mesajlar: 183
İsim: Ömer
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 İnvite AMT 2006
Meslek: Serbest
Yaş: 27
erolkls yazdı:
Satıştan kalkmış. Dot 4+ bulmakta güç

XT1033 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Ben 3 tane aldım sabah, sonra yazdığınızı gördüm :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2015 11:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2011 12:39
Mesajlar: 60
Şehir: Çankaya
İsim: Osman
Araç: 2011 Lancer 1,6
Meslek: Mühendis
Yaş: 30
_opeth yazdı:
valla benim hidrolik hiç değişmedi. Fatih usta gerek yok dedi. 120 bin oldu değiştirmeden devam.


Pis bir iştir değiştirmek ve de zahmetli, ben daha değiştirelim fren yağını diyen Usta görmedim :)
Yağdaki su oranını ölçen cihaz var onunla bakılıp karar verilmesi lazım ama İst. inanılmaz nemli azami seviyeyi bence çok rahat geçmiştir söyleyeyim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2015 18:17 
Çevrimdışı

Kayıt: 31 May 2015 13:54
Mesajlar: 183
İsim: Ömer
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 İnvite AMT 2006
Meslek: Serbest
Yaş: 27
Değiştirecek yer yoksa sıkıntı. Ne yapayım, iptal edeyim mi Vedat'ım :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2015 18:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Ağu 2014 09:01
Mesajlar: 155
İsim: anarche
Araç: Colt 1.3 AMT
Meslek: --
Yaş: 34
_opeth yazdı:
Fatih ustadan donuyorum. Olmasi gerekeni yapacak ekipman olmadigindan degistirmenin mantikli olmadigini soyledi. Tum disklerden ve absden hidroligin cekilip cekilirken yenisinin konmasi suretiyle tamamen degismesi gerekiyor. Bunu da bir tek bmw kosiflerde yapiyorduk, baska yerlerde hep hidrolik kabindakini cekip yenisini dolduruyorduk dedi.

Ayni marka ve ayni ozelliklerde hidrolik yagi koyabilme ihtimali ve birbiri arasinda karisabilme ihtimali olmadigini dusunursek mantikli geldi bana da

Farklı zamanlarda iki kere sorduğumda bana da aynı cevabı verdi Fatih usta. Önceki aracımda bildiğiniz kara düzen değiştirmişlerdi.

Fatih ustanın söylediği daha mantıklı geldi bana.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2015 16:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Mar 2011 12:39
Mesajlar: 60
Şehir: Çankaya
İsim: Osman
Araç: 2011 Lancer 1,6
Meslek: Mühendis
Yaş: 30
_opeth yazdı:
x_mayhem_x yazdı:
_opeth yazdı:
valla benim hidrolik hiç değişmedi. Fatih usta gerek yok dedi. 120 bin oldu değiştirmeden devam.


Pis bir iştir değiştirmek ve de zahmetli, ben daha değiştirelim fren yağını diyen Usta görmedim :)
Yağdaki su oranını ölçen cihaz var onunla bakılıp karar verilmesi lazım ama İst. inanılmaz nemli azami seviyeyi bence çok rahat geçmiştir söyleyeyim.

valla kapali sistem. Kabinin kapagini bile simdiye kadar acmadigim bir seyin bi yerden nem almis olabilecegini dusunmuyorum. Nem alirsa kacak da olacaktir.


Siz düşünmüyor olabilirsiniz ama çok sık karşılaşılan bir gerçektir Hidrolik yağların nem alması. Asıl sebep ise sıcaklarda yağ, yüksek derece de basınca maruz kalınca yağlar kaynıyor ve köpükler çıkıyor, neme etki eden de o çıkan köpüklerdir, kalitesiz yağlarda sık karşılaşılan bir durumdur. Servis kitapçığında 40K da değiştirin demiş ki; iklim, bölge ve ülküsel ayrım göz etmeden. Tabi oluşacak riski kendi üzerinden atmak için de periyotu kısa tutuyor olabilirler böylede bir gerçeklik var.



Aşağıdaki Yazı alıntıdır.
Hidrolik fren yağları zamanla atmosferdeki nemden etkilenerek bünyesinde su oranı oluşur bu oran belli standartlarla sabitlenmiştir Dünyaca kabul görmüş makinelerle ölçüm yapılarak bu değerler okunur .resimde de görüldüğü üzere fren sıvısı içerisindeki su oranı ölçülmektedir bu oranlar yaklaşık olarak %1-%2 kabul edilebilir düzeydir %3 fren sıvısı değiştirilmesi gerekir
%4 ve üzeri acil olarak değiştirilmesi gerekir. Değiştirmesek ne olur ? sistemde bulunan sıvıda
su olduğu için sistemde pas ve korozyon oluşur bunun sonucunda da fren sisteminde ciddi arızalar oluşmasına sebep olur. fren sıvısının kaynama derecesi düşeceği için uzun süre fren kullanımlarında fren sistemi normalinden fazla ısınabilir bu da fren sisteminin düzgün bir şekilde çalışmamasına sebep olur. İçerisinde su barındıran firen sıvısının hareket iletimi İçerisinde su barındırmayan fren sıvısına göre daha az olacağı için fren tutma mesafesi daha uzayacaktır ve fren pedalına daha fazla kuvvet uygulamanız gerekecektir.


Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye