Zaman: 15 Ara 2025 06:36

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 118 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2010 01:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
Arkadaşlar,

bir yerden geldiniz ve bahçe kapınızı açacaksınız, aracınızı çalışır vaziyette bırakarak araçtan çıktınız, bu sırada araç rolantide çalışıyor...işte bu anda dikkatimi bir şey çekti motoru dinlerken...motor sesine sanki ıslık sesi karışıyor...sizde de var mı böyle bir şey?

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2010 13:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Bu akşam senin için dinlicem Bacey'im.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2010 13:55 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
yav devir verince bir ıslık sesi oluyordu benim 1.5 araçta ama emme manifoldundan çekilen hava miktarı fazla olduğu için oluyor bu ses demişlerdi. ama rolantide duyuluyor diyorsun onun için pek yorum yapamayacağım. taminim yine emiş ile ilgili. bir ihtimalde hep vardı ama sen yeni dikkat ettin. dinlersen duyacak bir şeyler mutlaka çıkıyor.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2010 14:26 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ara 2009 16:31
Mesajlar: 1793
Şehir: istanbul
İsim: Barış Yeniçeri
Araç: Ford Focus
Meslek: Bilgi Teknolojileri
Kan grubu: A+
Yaş: 33
bacey yazdı:
Arkadaşlar,

bir yerden geldiniz ve bahçe kapınızı açacaksınız, aracınızı çalışır vaziyette bırakarak araçtan çıktınız, bu sırada araç rolantide çalışıyor...işte bu anda dikkatimi bir şey çekti motoru dinlerken...motor sesine sanki ıslık sesi karışıyor...sizde de var mı böyle bir şey?


kuş ötmesi gibiyse kayış sürtüyor olabilir.

_________________
http://www.gezivia.com
http://www.fotografcilikdersleri.com


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2010 17:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
bacey yazdı:
Arkadaşlar,

bir yerden geldiniz ve bahçe kapınızı açacaksınız, aracınızı çalışır vaziyette bırakarak araçtan çıktınız, bu sırada araç rolantide çalışıyor...işte bu anda dikkatimi bir şey çekti motoru dinlerken...motor sesine sanki ıslık sesi karışıyor...sizde de var mı böyle bir şey?

motor daha soğukmuydu ısınmışmıydı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2010 19:11 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
arkadaşlar,

motor sıcak ama hava soğuk tabi :) bu daha evvel de dikkatimi çekmişti...sanırım soğuk havalarda oluyor...rölantideyken devir değişken takılabiliyor (soğuk havalarda) işte bu değişkenlikte kesintili de olsa ıslık sesi duyuluyor...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2010 00:16 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
bacey yazdı:
arkadaşlar,

motor sıcak ama hava soğuk tabi :) bu daha evvel de dikkatimi çekmişti...sanırım soğuk havalarda oluyor...rölantideyken devir değişken takılabiliyor (soğuk havalarda) işte bu değişkenlikte kesintili de olsa ıslık sesi duyuluyor...

soğuk ve/veya "yağışlı" diyebilirmiyiz.
geçenlerde bir sprey gördüm kayış spreyi imiş. belki faydası olur. zaten herşeye sprey buldular korkuyorum hep aynı kimyasalı farklı kutularda mı satıyorlar diye.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2010 02:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
bacey yazdı:
arkadaşlar,

motor sıcak ama hava soğuk tabi :) bu daha evvel de dikkatimi çekmişti...sanırım soğuk havalarda oluyor...rölantideyken devir değişken takılabiliyor (soğuk havalarda) işte bu değişkenlikte kesintili de olsa ıslık sesi duyuluyor...

camları aç bi dinle yada birine gaz verdirt, kayış seside artıyosa: v kayışında gevşeme olmuş olabilir, ufak bi ayarla sıkılır.eski kayışımda her bakımda ayar yapılıyodu.yenide daha gevşeme olmadı :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2010 09:55 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
@Cihadım,
Fıs fıs yağlar var ya hani. Ondan alıver. Hemen heryerde lazım olabiliyor.
Kaputu açıp gördüğün her kayışa sık.
Sonra bakalım dinleyelim ses kesiliyor mu, kesilmiyor mu.
Benim de arada bir rölantide iken egzantrik kayışından ses geliyordu. Azıcık gaz verince ses biraz artıp hemen kesiliyordu.
Bu dediğim uygulamayı yaptım, kökten çözdüm.
Tabi sende öncelikle sesin kayış sesi mi yoksa başka kaynaklı bir ses mi olduğunu anlamak için bu denemeyi yapıyoruz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2010 11:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2010 13:52
Mesajlar: 399
Şehir: GARAMAN :)
İsim: FATİH
Araç: COLT 1.5 AMT brcli
Meslek: muallim
Kan grubu: B +
Yaş: 29
akerimoglu yazdı:
@Cihadım,
Fıs fıs yağlar var ya hani. Ondan alıver. Hemen heryerde lazım olabiliyor.
Kaputu açıp gördüğün her kayışa sık.
Sonra bakalım dinleyelim ses kesiliyor mu, kesilmiyor mu.
Benim de arada bir rölantide iken egzantrik kayışından ses geliyordu. Azıcık gaz verince ses biraz artıp hemen kesiliyordu.
Bu dediğim uygulamayı yaptım, kökten çözdüm.
Tabi sende öncelikle sesin kayış sesi mi yoksa başka kaynaklı bir ses mi olduğunu anlamak için bu denemeyi yapıyoruz.

:good: :good:

_________________
2005 COLT 1.5 İNSTYLE AMT YAKUT KIRMIZI brc kitli


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2010 13:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Musa Bey bugün ilk defa başıma gelen bir sorunu paylaşmak istiyorum..

Gerçi çok önemsemiyorum ama..

Sabah aracı çalıştırdım.. Yola çıktım..Sıcaklık 11 derece.. Araç çevre yolunda sarsıntsız gaza geçti.. Ancak gaza geçtikten sonra ışıkları gördüğümden ayaktan gazı çektim ve araç motor freni ile yavaşlatıp, vites güçültmeye başladı.. Daha sonra frene de basarak aracı iyice yavaşlatıyordum.. Sanırım daha 1. vitese kadar düşmemişti araba stop etti..

Aracı durdurdum.. Yeniden marşa bastım araç müthiş sarsıntılı bir şekilde çalıştı ve sarsıntı geçmedi.. Vites "N"'dyken gaza basıyorum ama ne boşta nede A'da araç 2000devirin üstüne çıkmadı.. Sanırım bir hata sonucu devir koruma devreye girdi..

(Atiker) LPG'nin tuşuna basıp devre dışı bıraktım.. 2 kere daha kontap açıp denedim olmadı.. Aşağıya indim.. motoru kontrol ettim, garip birşey yoktu.. Yeniden bindim.. Düzgün bir şekilde çalıştı.. ne olur ne olmaz diye bir süre benzinle gidip gazı açtım.. Sıkıntı olmadan yolculuk bitti..

Bu süreçte arıza sırasında arıza lambası sesi de geldi..

Son aldığım LPG'den (Opet) hiç memnun kalmamıştım.. Performans olarak iyi değildi ve soğuk havada ilk geçişte bazen titreme yaptırmıştı..


Sizce kötü LPG?
Kirli boğaz kelebeği?

Benim düşüncem araba iyice gaz yemeden LPG'ye geçtiği için stop edicekti.. ancak daha vites geçişi tamamlanmadan stop edince.. Araç baskı sistemini korumaya aldı.. ve Devir kesici devreye girdi.. Bir kaç kez boşa alıp kavramaya alınca.. Vites geçisi tamamlandı ve araç normale döndü.. Ne düşünüyorsunuz.

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2010 22:19 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
Synthejiime geçmişler olsun...inşAllah önemli bir şeyi yoktur...

ıslık hususndaki yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar...sprey işine bir el atacağım

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2010 22:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
bacey yazdı:
Synthejiime geçmişler olsun...inşAllah önemli bir şeyi yoktur...

ıslık hususndaki yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar...sprey işine bir el atacağım


Sağol dostum..

Bugün çıkışta yetkili servise götürdüm.. Aslında Musa'nın da yorumunu dinleyip, öyle yazıcaktım ama neyse..

Yetkili servis ne yazık ki gözümde değer kaybetti.. :no:

Yani eğer bilgisiz biri olsaydım.. Şuanda baskı-balatasını değiştirmek zorunda kalmış biri olarak buraya yazabilirdim. Adam Mut 3'e bağladı ve dediği baskı-balata bitmiş.. :fool:

Sonra şöyle kenara çekilin bir de ben bakayım yaptım ve mut3'ü inceledim.. Bir kere TEMSA ya cihazı türkçeleştirsin, yada servistekilere ingilizce öğretsin.. Resmen adamlara çeviri yaparak arabama işlem yaptırdım :evil:

Araç vites geçişlerini tamamlayamadan stop etmişti.. Bu vites sisteminin hatası olarak görünüyor.. Ancak gerçekten arıza olsa kalıcı hasar olarak gözükecekti.. Orada ise sadece kayıt olarak düşülmüş.. Demek ki baskı-balatada sorun yok.. O anlık bir hata sadece..

Diğer bir hata kodu, yakıt akışının durması.. Bu da benim lpg'yi devre dışı bırakmam oluyor..

Sonuç olarak HİÇBİR işlem yapmadan aracı bana geri verecekken.. Dedim ki hayır ben GAZ KELEBEĞİNİN temizlenmesini istiyorum.. Usta diyor yok bunlarda temizlenmez... Neyse ısrar edince 2-3 kişiye sordu.. anlayan yok.. Neyse 2 kişi geldi.. ben de o sırada mut3'e bakıyorum..

Bir de ne göreyim.. Sorunun çözümleri içerisinde gaz kelebeğinin (valve contaminent) kirlenmiş olabileceği ve temizlenmesini öneriyor MUT3.. Bakın dedim burda ne yazıyor.. Sonra uzuun uzuun yazıları çevirdik..

Ne yazık ki Yetkili Servis Colt konusunda bana bilgisiz geldi.. Diğer bilgileri maşallah çok iyiydi.. Ancak bana direk baskı balata bitmiş deyince resmen tepem attı.. Eğer inat etseydi servis müdürünü çağırıp o adamla iyice uğraşacaktım..

Neyse.. Normalde 80küsur tutacak işlem için asık bir suratla sadece 50tl vereceğimi söyledim.. ve olay kapandı.. Dedim gerisi de benim işçiliğim.. Devreye girmesem hiçbirşey yapılmayacaktı..

Bu arada gaz kelebeği temizliğini sökmediler.. sadece bez ve balata spreyi ile el yordamıyla temizlediler.. Oradaki yaşı küçük çıraklara soruyorum, bunu elle çıkartıp temizlemiyor musunuz? Öyle de olur abi ama ustaya söyle dedi..

Dedim tamam.. Ben notumu verdim size..

Anlayacağınız.. Colt konusunda sınıfta kaldı servisimiz..

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2010 02:59 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
musa abijimiz nerelerde dir acep? ben kendi ustama diyorum ki bizim bir sitemiz var istersen sen de üye ol ama sakın usta olduğunu söyleme :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2010 03:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
av.ilhami yazdı:
musa abijimiz nerelerde dir acep? ben kendi ustama diyorum ki bizim bir sitemiz var istersen sen de üye ol ama sakın usta olduğunu söyleme :D


Ustanın başını belaya sokacaksın.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2010 10:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2010 13:52
Mesajlar: 399
Şehir: GARAMAN :)
İsim: FATİH
Araç: COLT 1.5 AMT brcli
Meslek: muallim
Kan grubu: B +
Yaş: 29
SynTheSizer yazdı:
bacey yazdı:
Synthejiime geçmişler olsun...inşAllah önemli bir şeyi yoktur...

ıslık hususndaki yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar...sprey işine bir el atacağım


Sağol dostum..

Bugün çıkışta yetkili servise götürdüm.. Aslında Musa'nın da yorumunu dinleyip, öyle yazıcaktım ama neyse..

Yetkili servis ne yazık ki gözümde değer kaybetti.. :no:

Yani eğer bilgisiz biri olsaydım.. Şuanda baskı-balatasını değiştirmek zorunda kalmış biri olarak buraya yazabilirdim. Adam Mut 3'e bağladı ve dediği baskı-balata bitmiş.. :fool:

Sonra şöyle kenara çekilin bir de ben bakayım yaptım ve mut3'ü inceledim.. Bir kere TEMSA ya cihazı türkçeleştirsin, yada servistekilere ingilizce öğretsin.. Resmen adamlara çeviri yaparak arabama işlem yaptırdım :evil:

Araç vites geçişlerini tamamlayamadan stop etmişti.. Bu vites sisteminin hatası olarak görünüyor.. Ancak gerçekten arıza olsa kalıcı hasar olarak gözükecekti.. Orada ise sadece kayıt olarak düşülmüş.. Demek ki baskı-balatada sorun yok.. O anlık bir hata sadece..

Diğer bir hata kodu, yakıt akışının durması.. Bu da benim lpg'yi devre dışı bırakmam oluyor..

Sonuç olarak HİÇBİR işlem yapmadan aracı bana geri verecekken.. Dedim ki hayır ben GAZ KELEBEĞİNİN temizlenmesini istiyorum.. Usta diyor yok bunlarda temizlenmez... Neyse ısrar edince 2-3 kişiye sordu.. anlayan yok.. Neyse 2 kişi geldi.. ben de o sırada mut3'e bakıyorum..

Bir de ne göreyim.. Sorunun çözümleri içerisinde gaz kelebeğinin (valve contaminent) kirlenmiş olabileceği ve temizlenmesini öneriyor MUT3.. Bakın dedim burda ne yazıyor.. Sonra uzuun uzuun yazıları çevirdik..

Ne yazık ki Yetkili Servis Colt konusunda bana bilgisiz geldi.. Diğer bilgileri maşallah çok iyiydi.. Ancak bana direk baskı balata bitmiş deyince resmen tepem attı.. Eğer inat etseydi servis müdürünü çağırıp o adamla iyice uğraşacaktım..

Neyse.. Normalde 80küsur tutacak işlem için asık bir suratla sadece 50tl vereceğimi söyledim.. ve olay kapandı.. Dedim gerisi de benim işçiliğim.. Devreye girmesem hiçbirşey yapılmayacaktı..

Bu arada gaz kelebeği temizliğini sökmediler.. sadece bez ve balata spreyi ile el yordamıyla temizlediler.. Oradaki yaşı küçük çıraklara soruyorum, bunu elle çıkartıp temizlemiyor musunuz? Öyle de olur abi ama ustaya söyle dedi..

Dedim tamam.. Ben notumu verdim size..

Anlayacağınız.. Colt konusunda sınıfta kaldı servisimiz..

doğanım aynı dert bende de oldu gittim servise sıcaklık göstergesi için bağladık mut3e ama ustalarda ing sıfır alttan gir üstten çık sorunu çözdük benim ustalar çokk ii nhiyetliler hiç kızmadım zaten ücret de ödemedim ama mut 3te uzmanım diyebilirim kendime tüm menüleri biliyorum artık:))) :D :D :D :"":
bu arada sıcaklık sensörü radyatörün sağ önünde

_________________
2005 COLT 1.5 İNSTYLE AMT YAKUT KIRMIZI brc kitli


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2010 15:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
metehjan yazdı:


doğanım aynı dert bende de oldu gittim servise sıcaklık göstergesi için bağladık mut3e ama ustalarda ing sıfır alttan gir üstten çık sorunu çözdük benim ustalar çokk ii nhiyetliler hiç kızmadım zaten ücret de ödemedim ama mut 3te uzmanım diyebilirim kendime tüm menüleri biliyorum artık:))) :D :D :D :"":
bu arada sıcaklık sensörü radyatörün sağ önünde


Evet onu da gösterdiler.. Boğaz yada Gaz kelebeği de hava filtresinden gelen büyük borunun girdiği yerde.. :) Ama kendim temizlemem.. Ayrıca Carisma GDI'larda bu kelebek mıknatıslı bir sisteme sahipmiş.. Bilinçsiz biri temizleyim derken kapağın fırlamasına neden olup.. Büyük arızalara neden olabilirmiş..

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2010 19:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2010 18:21
Mesajlar: 39
İsim: Musa Güngör
Araç: Skoda Felicia
Meslek: Mekanik
SynTheSizer yazdı:
Musa Bey bugün ilk defa başıma gelen bir sorunu paylaşmak istiyorum..

Gerçi çok önemsemiyorum ama..

Sabah aracı çalıştırdım.. Yola çıktım..Sıcaklık 11 derece.. Araç çevre yolunda sarsıntsız gaza geçti.. Ancak gaza geçtikten sonra ışıkları gördüğümden ayaktan gazı çektim ve araç motor freni ile yavaşlatıp, vites güçültmeye başladı.. Daha sonra frene de basarak aracı iyice yavaşlatıyordum.. Sanırım daha 1. vitese kadar düşmemişti araba stop etti..

Aracı durdurdum.. Yeniden marşa bastım araç müthiş sarsıntılı bir şekilde çalıştı ve sarsıntı geçmedi.. Vites "N"'dyken gaza basıyorum ama ne boşta nede A'da araç 2000devirin üstüne çıkmadı.. Sanırım bir hata sonucu devir koruma devreye girdi..

(Atiker) LPG'nin tuşuna basıp devre dışı bıraktım.. 2 kere daha kontap açıp denedim olmadı.. Aşağıya indim.. motoru kontrol ettim, garip birşey yoktu.. Yeniden bindim.. Düzgün bir şekilde çalıştı.. ne olur ne olmaz diye bir süre benzinle gidip gazı açtım.. Sıkıntı olmadan yolculuk bitti..

Bu süreçte arıza sırasında arıza lambası sesi de geldi..

Son aldığım LPG'den (Opet) hiç memnun kalmamıştım.. Performans olarak iyi değildi ve soğuk havada ilk geçişte bazen titreme yaptırmıştı..


Sizce kötü LPG?
Kirli boğaz kelebeği?

Benim düşüncem araba iyice gaz yemeden LPG'ye geçtiği için stop edicekti.. ancak daha vites geçişi tamamlanmadan stop edince.. Araç baskı sistemini korumaya aldı.. ve Devir kesici devreye girdi.. Bir kaç kez boşa alıp kavramaya alınca.. Vites geçisi tamamlandı ve araç normale döndü.. Ne düşünüyorsunuz.



abi kusura bakma soruna cevap veremedim biraz rahatsızım birazda yoğunluk vardı yazamadım.Ben de sana yakıttan kaynaklı olabileceğini söyleyecektim lpg olduğundan araba bazen bu tarz arızalar çıkartıyor mut 3 bağlayıp bakmak lazım dicektim bende . Boğaz kelebeğini temizlenmesi iyi olmuş lpg kuru yakıt olduğundan o boğazda ki delikleri kurumla dolduruyor sonra da sorun çıkıyor ama ne kadar temizlendi oda var neyse abi sen sorununu halletmişsin tekrar kusura bakma abi cevap yazdım ama geç oldu saygılar : )

_________________
Gülal Motorlu Araçlar San.ve Tic.Ltd.Şti.
Taşdelen Mah. Havacılar Cad. Sarnıç Sokak No:1 Gültekin Plaza Çekmeköy-
Ümraniye - İSTANBUL
Telefon: 0 216 634 42 20
Fax: 0 216 484 4420 ACİL YOL YARDIM 24 SAAT:0 552 710 24 24


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2010 19:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2010 18:21
Mesajlar: 39
İsim: Musa Güngör
Araç: Skoda Felicia
Meslek: Mekanik
SynTheSizer yazdı:
metehjan yazdı:


doğanım aynı dert bende de oldu gittim servise sıcaklık göstergesi için bağladık mut3e ama ustalarda ing sıfır alttan gir üstten çık sorunu çözdük benim ustalar çokk ii nhiyetliler hiç kızmadım zaten ücret de ödemedim ama mut 3te uzmanım diyebilirim kendime tüm menüleri biliyorum artık:))) :D :D :D :"":
bu arada sıcaklık sensörü radyatörün sağ önünde


Evet onu da gösterdiler.. Boğaz yada Gaz kelebeği de hava filtresinden gelen büyük borunun girdiği yerde.. :) Ama kendim temizlemem.. Ayrıca Carisma GDI'larda bu kelebek mıknatıslı bir sisteme sahipmiş.. Bilinçsiz biri temizleyim derken kapağın fırlamasına neden olup.. Büyük arızalara neden olabilirmiş..



Abi o büyük arızalar 4.000 tl ile 5.000 tl arasında değişiyor bide parçası varsa tabi yoksa daha kötü ama iyi bir ustanın eline düşerse o sorun hallediliyor

_________________
Gülal Motorlu Araçlar San.ve Tic.Ltd.Şti.
Taşdelen Mah. Havacılar Cad. Sarnıç Sokak No:1 Gültekin Plaza Çekmeköy-
Ümraniye - İSTANBUL
Telefon: 0 216 634 42 20
Fax: 0 216 484 4420 ACİL YOL YARDIM 24 SAAT:0 552 710 24 24


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2010 19:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Kas 2010 00:00
Mesajlar: 82
Şehir: Trabzon
İsim: Yaşar
Araç: Carısma 1.8 GDI
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0(+)
Yaş: 37
Arkadaşlara bir soru? LPG'nin yaptığı kurum hangi renktir. Benzinin isi gibi siyahmı yoksa açık fildişi veya beyaz renklimi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 118 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye