Zaman: 15 Ara 2017 15:07

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 55 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2017 16:43 
Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 718
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
yukarıdaki fotoya tekrar baktım tavsiye yağlara göre 0/40 almanız lazım. bu durumda motorunuz hala "sıfır gibi" iken 5/40 almanız yani daha kalın yağ almanız motorunuzun yıpranmasını hızlandırır isterse dünyanın en kral 5/40 yağını kullanın.
benim araçta çoğu kişi 10/40 kullanıyor. kitapçıkta 5/30 ve 5/40 tavsiye ediliyor ben yaşı ve km.si gereği (215 Bin km.) 5/40 kullanmam gerekirken 5/30 da diretiyorum biraz eksiltme yapmasına rağmen.
(motorun yıpranmasını hızlandırır derken tabi ki 1-2 yıl için de 40 bin km. sonra gibi hemen olur demiyorum ama eskisine göre daha çabuk yıpranır özellikle motoru zorladığınızda keçeler vs. aşınır)
0/40 da yağ eksiltme gibi bir sorun olursa muhtemel sebebi daha evvel motrunuzda daha kalın ve yarı sentetik olan 10/40 kullanılmış olmasıdır. Daha kalın yağ kullanılınca yukarıda bahsettiğim özellikle keçelerdeki erken yıpranma olmuş olabilir. Ancak daha önce gittiğiniz hondacı ustanın motorunuz hakkındaki yorumuna göre hala 0/40 mobil kullanmakta eksiltme sorunu olmayacaktır.


Bende 0/40 istedim, usta ilk önce bilgisayara bakarak, fabrika servis manueli 5/30 dedi, o etiket sonradan servisin birisi yapıştırmıştır biz fabrika information'nunu dikkate almak zorundayız dedi. Sonra önceden 10/40 konulduğunu öğrenince, eski ustaya kızdı , bana araç kullanım karakterimi sordu ve araca şimdilik castrolün özel yağı var edge onun tam sentetik 5/40'ını koyalım araç çok kalın yağdaymış fazla inceltmeyelim dedi.

Yağ eksiltme önceden yapmamış ama şimdi gözlemleyeceğiz yağ eksiltip eksiltmediğini bakalım dedi. Hem Doğan beyin tavsiyesi olunca (adam makina mühendisiymiş) hemde artık yoruldum sanayide gezmekten abi... Bıraktım sabah valla... :)

Abi tek korkum otomatik vites yağını klasik usul yapacak olmazı, birde eğer yağ uzun süre değişmediyse ve sen değiştiriyorsan vuruntu yapabilir bilgin olsun dedi... Ben özellikle otomatiğinden çok memnundum inşallah beni soğutmaz... :(

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2017 08:05 
Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 718
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Outlander aracıma sonunda 110.000 bakımını 108.835 KM'de daha fazla sabredemeyerek yaptırdım. :) Konya Bosch Car Service'de.

Castrol Edge 5W40 Tam sentetik yağ (5lt)
Yağ filtresi
Hava filtresi
Lpg Filtresi
Castrol Transmax Z Şanzıman Yağı (7lt)
Bosch Temizleme Spreyi
Davlumbaz eksik sekmanlar tamamlama
Sıvı kontrol, tamamlama ve periyodik bakım

Bujileri Bosh LPG iridyum yapacaklardı, ama üzerinde zaten iridyum buji varmış ve durumu iyiymiş, "hiç boşa para verme bunlara yazık olmasın" dediler , değiştirmediler.

Toplamda : 1.000 TL Tuttu. Aracı akabinde uzunca test ettim. Şanzıman da vuruntu olmadı, motor sesi azaldığını hatta üst devirlerde daha az sesinin geldiğini hissettim. Ataklık konusunda zaten sıkıntım yoktu. Şükür bi bakımı daha bitirmiş oldum. Yardımcı olan tüm forum dostlarına teşekkür ederim.

LPG filtre değiştirdi ama aplikasyon yapılmadı, gerek varmı ?
Araç motor ışığı bakım sonrası sönmüştü... Ama bugün sabah tekrar yandı. Kafama takıyımmı ? :)

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2017 09:21 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4268
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Hayırlı olsun,
Ustanın yağ konusundaki cevabı gayet makul. (fiyat hariç :D ) ayrıca 5/40 aspirin gibidir her araca iyi/kötü uyar.
motor ışığı dediğiniz arıza lambası ise kafaya takmayın ama bilgisayara bağlatıp sebebini öğrenin: takmayın demekle akıldan çıkmıyor maalesef :)
lpg filtre aplikasyondan kastınız değiştiğini lpg ecu suna kayıt etmek ise yaptırmanız bir sonraki bakımı hatırlatma açısından iyidir. lpg ayarı yapmayı kast ettiyseniz lpg ayarı yaptırın: belki yanan motor lambası bu sebeptendir.
bosch lpg buji takmamalrı isabet olmuş. LPG buji de NGK hariç aldığınıza değmez. üzerindeki iridyum buji diğer markaların lpg bujilerini aratmaz. yeri geldiği için tekrar edeyim: "NGK lpg buji alın eskileri saklayın aracı saterken eskileri takar NGK yı da yeni alacağınız araca takın (çoğu araçla uyumludur zaten) "
bazıları normal buji ile iridyum buji ne fark eder diyor. aşağıda farkı göreceksiniz (NGK lpg buji aslında modifiye edilmiş iridyum bujidir)
https://www.youtube.com/watch?v=QUQ8av-9rbs

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2017 09:33 
Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 718
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
Hayırlı olsun,
ustanın yağ konusundaki cevabı gayet makul. (fiyat hariç :D )
motor ışığı dediğiniz arıza lambası ise kafaya takmayın ama bilgisayara bağlatıp sebebini öğrenin: takmayın demekle akıldan çıkmıyor maalesef :)
lpg filtre aplikasyondan kastınız değiştiğini lpg ecu suna kayıt etmek ise yaptırmanız bir sonraki bakımı hatırlatma açısından iyidir. lpg ayarı yapmayı kast ettiyseniz lpg ayarı yaptırın: belki yanan motor lambası bu sebeptendir.
bosch lpg buji takmamalrı isabet olmuş. LPG buji de NGK hariç aldığınıza değmez. üzerindeki iridyum buji diğer markaların lpg bujilerini aratmaz. yeri geldiği için tekrar edeyim: "NGK lpg buji alın eskileri saklayın aracı saterken eskileri takar NGK yı da yeni alacağınız araca takın (çoğu araçla uyumludur zaten) "
bazıları normal buji ile iridyum buji ne fark eder diyor. aşağıda farkı göreceksiniz (NGK lpg buji aslında modifiye edilmiş iridyum bujidir)
https://www.youtube.com/watch?v=QUQ8av-9rbs


Teşekkür ederim, Bir sonraki bakımda zaten sanırım bujiler eskir o zaman NGK LPG 1 bujiye geçerim. Benim LPG beyni Zavoli, enjektör vs filtreler Atiker, Tank ise Step marka ... :D Gaz ayarını kime yaptırıyım :)

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2017 09:43 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4268
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Eniştemin Konyada iyi bir lpg ustası vardı BRC yetkili servisi honda motorlu rover'a taktırmıştı bugüne kadar hiç sorun yaşamadı. az önce telefon açtım ustanın ismini unutmuş ancak 2. OSB de dedi. oradaki BRC servislerine bir bak derim. (hala yetkili mi bilmiyoruz. brc sayfasından konya yetkili servis isimlerini okudum hatırlamadı)

LPG kitleri de aslında PC gibi toplama . geçenlerde landirenzo olan arkadaşa italyan malı ama landirenzo olmayan üniversal kırmızı renkli enjektör taktık sorunsuz biniyor. Atiker bazı modellerde bu enjekötrü kullanıyor. Landinin enjektöri iyi ama türkiyedeki lpg bozuyormuş.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2017 10:45 
Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 718
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
Eniştemin Konyada iyi bir lpg ustası vardı BRC yetkili servisi honda motorlu rover'a taktırmıştı bugüne kadar hiç sorun yaşamadı. az önce telefon açtım ustanın ismini unutmuş ancak 2. OSB de dedi. oradaki BRC servislerine bir bak derim. (hala yetkili mi bilmiyoruz. brc sayfasından konya yetkili servis isimlerini okudum hatırlamadı)

LPG kitleri de aslında PC gibi toplama . geçenlerde landirenzo olan arkadaşa italyan malı ama landirenzo olmayan üniversal kırmızı renkli enjektör taktık sorunsuz biniyor. Atiker bazı modellerde bu enjekötrü kullanıyor. Landinin enjektöri iyi ama türkiyedeki lpg bozuyormuş.


Teşekkür ederim abi, BRC'deki benim aracıma ayar yapamayabilir, Buradaki lpg ciler kendi markası dışındakine yapmıyor. 2. OSB'de sanırım BRC yok baya baktım belki taşınmış olabilir zira şehire çok uzak burası.. havaalanını bile geçince :)

Bugün bir iki Zavoli firmasının adresini aldım, bi uğrayacağım bakalım hemde eylülde Muayene var onun için sistemi kontrol etsinler. hergün yeni bir yönetmelik çıkıyor haliyle :)

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2017 11:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4268
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
enişte OSB dedi ama OSB genelde fabrikaların olduğu yerdir oto servis bakım vs. pek olmaz. "ikinci....sanayi" diye bi yer varsa oralara bakılabilir. netice de yol testi yapan bir yere gidin.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2017 11:22 
Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 718
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
enişte OSB dedi ama OSB genelde fabrikaların olduğu yerdir oto servis bakım vs. pek olmaz. "ikinci....sanayi" diye bi yer varsa oralara bakılabilir. netice de yol testi yapan bir yere gidin.


Eyvallah yol testi... yapan burda zor... Ne yazıkki araba motor kapağı açınca 10w40 yağ koymadan başkasını bilmeyen, LPG ayarını şöle bi motora bakıp, "çalışmasında bir sıkıntı yok" diyip geçen usta dolu...

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2017 14:14 
Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 718
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Benim aracın ön tampon karlık'ı yok... Konyada bir parçacıda gördüm ucuzmuş... Alsam sizce kendim takarmıyım ?

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2017 15:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Haz 2017 13:37
Mesajlar: 109
İsim: Bülent
Araç: Mazda 3 1.6D Impressive
Meslek: Satış Danışmanı
Kan grubu: A +
Yaş: 33
tilki yazdı:
Benim aracın ön tampon karlık'ı yok... Konyada bir parçacıda gördüm ucuzmuş... Alsam sizce kendim takarmıyım ?

Birebir uyumlu yani işlem yapmak gerekmiyorsa, ilgi aparatlarla montelemek zor değildir


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2017 16:14 
Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 718
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
__hiroshima__ yazdı:
tilki yazdı:
Benim aracın ön tampon karlık'ı yok... Konyada bir parçacıda gördüm ucuzmuş... Alsam sizce kendim takarmıyım ?

Birebir uyumlu yani işlem yapmak gerekmiyorsa, ilgi aparatlarla montelemek zor değildir


Teşekkür ederim üstad.

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2017 08:04 
Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 718
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Bişey sorcam Outlander otomatikler , CVT otomatikmi ? Bugün bir hastane önünde yokuş aşağı R de iken araç kendini öne saldı... Bu otomatikler salma yaparmı ?

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2017 10:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4268
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Yokuş aşağı R de iken motor çalışmıyor ise öne salması normal: otomatiklerde sadece P kilitleme yapar. Diğer hususları bilmiyorum.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2017 10:30 
Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 718
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Araç çalışır vaziyette salma yapıyor. Hani bildiğim D veya R yani N harici araç çalışır haldeyken aşırı dik olmadığı sürece salmaz diye biliyordum.

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ağu 2017 09:59 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4268
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Muhtemelen araç ağır olduğu içindir. hafif eğimde bile D modunda yukarı çıkarken biraz (5 sn. kadar) bekleyince geri kaçırma olabiliyor.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 55 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye