Zaman: 22 May 2018 01:41

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2016 18:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Eki 2015 14:08
Mesajlar: 79
Şehir: Konya
İsim: Doğan
Araç: Lancer 1.6 MT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 30
Merhabalar
2015 model 4300 km de lancer aracım var bu rodaj konusu çok kafama takıldı özellikle https://www.youtube.com/watch?v=Az2Uf30Om1A linkteki videoda her araçta ilk 1000-2000 km de yağ değişiminin rodajın bir parçası olduğu söyleniyor, fakat türkçe ve ingilizce lancer manuelinde buna yönelik bir vurgu yok, sıfır araçlarda ilk bakım öncesi erken yağ değişimi motor ömrü açısından önemli bir unsur mu? Teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2016 17:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Haz 2015 17:23
Mesajlar: 57
Şehir: Ankara
İsim: Ömer
Araç: Lancer 1.8 CVT 2011 ECO
Meslek: Memur
Kan grubu: AB+
Yaş: 26
south yazdı:
Merhabalar
2015 model 4300 km de lancer aracım var bu rodaj konusu çok kafama takıldı özellikle https://www.youtube.com/watch?v=Az2Uf30Om1A linkteki videoda her araçta ilk 1000-2000 km de yağ değişiminin rodajın bir parçası olduğu söyleniyor, fakat türkçe ve ingilizce lancer manuelinde buna yönelik bir vurgu yok, sıfır araçlarda ilk bakım öncesi erken yağ değişimi motor ömrü açısından önemli bir unsur mu? Teşekkürler.


İşin ehli değilim ama ilk 1000 km de 3 bin deviri geçmeyin diyor adam videoda. 2010 lancer kitapçığında yokuşta araç yavaşlarsa yada sollamaya çalışırken riski azaltmak için sonuna kadar ani bir gaz pedalına basıp vitesin düşürülüp devrin yükseleceğinden bahsediyor.... ki bu işlem sonucu devir 4000 lere aniden çıkıyor.... ama bu anlatımda demiyo ki ilk 1000 şunu yapın yok sonraki 3000 bin km de bunu yapın... saçma geldi bana ....
bide soldaki çok bilmiş arkadaşım sağdaki kardeşimi bi türlü konuşturmadı gitti... ben sinir oldum :S

_________________
Gözü Kara . O Yine Bildiğini Okuyor ...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2016 00:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 511
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
south yazdı:
Merhabalar
2015 model 4300 km de lancer aracım var bu rodaj konusu çok kafama takıldı özellikle https://www.youtube.com/watch?v=Az2Uf30Om1A linkteki videoda her araçta ilk 1000-2000 km de yağ değişiminin rodajın bir parçası olduğu söyleniyor, fakat türkçe ve ingilizce lancer manuelinde buna yönelik bir vurgu yok, sıfır araçlarda ilk bakım öncesi erken yağ değişimi motor ömrü açısından önemli bir unsur mu? Teşekkürler.


2000 yılından bu yana Mitsubishi rodaj süresi sonransında motor yağını artık değiştirtmiyor. Fakat önerilerde bulunuyor, kullanıcı kitabının 4-04 numaralı sayfasında bulabilirsiniz


Resim

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2016 01:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Bu rodaj konusunda biraz geri kafalıyım ben.
Sıfır aracımda rodaj yapacak olsam 1000 km sonunda yağını değiştiririm.
Olabildiğince 2500 rpm civarında kullanılmalı, bol bol motoru soğutup, ısıtmalı..
Kompresör diye tabir ettiğimiz bi alt vitese geçerken nazik olup deviri yine yükseltmemeli.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2016 09:49 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4719
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
okuduklarımdan ben şunu anladım. ilk bin km.de pistonların vs. hareket ettiği yol (yiv) oluşacak bu nedenle çok küçük zerrecikler halinde metal kopmaları vs. oluşacak bu toz zerrelerinin temizliği açısından yağ değişimi olması iyi olur.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2016 22:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 511
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
av.ilhami yazdı:
okuduklarımdan ben şunu anladım. ilk bin km.de pistonların vs. hareket ettiği yol (yiv) oluşacak bu nedenle çok küçük zerrecikler halinde metal kopmaları vs. oluşacak bu toz zerrelerinin temizliği açısından yağ değişimi olması iyi olur.


Aslında tam olarak şöyle; artık motorlar mükemmel ve hatasız üretiliyor, olaki bir fabrikasyon hata var ise bu rodaj süresinde ortaya çıkar iken daha az zarar versin ve takılan "0 km" tüm parçalar tamamı ile senkronize olsun diye var. Motor yağını değiştirmenize gerek yok. Erken yağ değiştirmenin motora hiç bir zararı yok

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2016 20:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1031
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
Hehe... konuyu okuyunca aklıma arabayı aldığım gün geldi. Özpam'daki Sabit Der kardeşim ilk 1000 km devri aşma demiş. Ben onu 10bin km anlamışım. 10bin km boyunca 110 geçmeden kullandım arabayı. Bakıma gittim sonra yine Özpam'a afyondan. Erdal ustama dedim artık 3bin devir üstüne kullanabilir miyim? O da dedi Niye kullanmıyon ki? Dedim e Sabit öyle söyledi. Yok dedi. o 1000km demiştir. Ulen 9bin KM arabayı kullandım ya 120yi geçmeden... :)

Tabii dönüşte 120 ve devamında kadranın neresinde toz varsa sildim öyle döndüm Denizli'den Afyon'a....

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2016 22:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 748
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
Ben arabayı, ilk aldığım 1500 km boyunca rodaj kurallarına uygun olarak, motoru yormadan sakın ve 2500 deviri geçmeden kullandım. Sonrada kademeli olarak yuksek devirlere ciktim fırsat buldukça aracın motor devirini 6000 devirlere kadar çıkartararak kullandım. İlk yağı 1 yılın sonunda km sayaci 10 bin kusurlerde iken değiştirdik . sonuç olarak şuan aracın performansından ve yakıt tüketiminden son derece memnunum. Çok şükür bir sıkıntı olmadı .
yalnız şimdiki aklım ve bilgim o zaman olsaydı her ihtimale karısı yağı 1500 kmde iken yenilerdim.

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2016 19:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Mar 2010 12:52
Mesajlar: 351
Şehir: Zonguldak
İsim: Hakan
Araç: Lancer 2010 - Fluence 2014 Edc
Meslek: Mimar
Yaş: 32
Aracı aldığında 28. Kmde araç 170 gösteriyordu dahada gaz istiyordu tabi sene 2010. 82000 kmde sattım ne gr yağ eksikti ne başka problemi olmuştu

_________________
2010 Mitsubishi LANCER >2014 Renault FLUENCE EDC


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2016 12:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4719
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Kullanma kılavuzları işin asgarisini, tedbirli olanı yazar. uyulmaması mutlaka sorun çıkacak değil.
93 baskı safrane kılavuzu buldum tavsıye ettiği yağ 15-50 numara :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2016 19:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Eki 2015 14:08
Mesajlar: 79
Şehir: Konya
İsim: Doğan
Araç: Lancer 1.6 MT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 30
arkadaşlar konuyu ben açmıştım bir geri dönüş yapayım ben aracımın yağını 4000 km de iken filtreyle bir değiştirdim daha 3 aylıktı çıkan yağa da dikkat ettim kapkaraydı, servis 10w40 koydu 14000 km de iken bir daha gittim ve eneos 5w40 götürdüm bu sefer sıkıntı çıkarmadan değiştirdiler. Motorun rodaj döneminde az da olsa parçacık kalıntıları olabileceğinden yağın karardığını düşünüyorum. Kararan yağ da kötü bir şey değil, sanırım son durum şu rodaj döneminde yağ değişimi artık zorunlu değil ama hem rodaj sırasında hem de ileriki süreçte bekletmeden yapılan yağ değişimi uzun dönemde motor ömrünü etkiliyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2016 10:33 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4719
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
bence de ne olursa olsun illa sıfır motorun, adına ne dersek diyelim alışma süreci olur. araca takılan yeni hoparlörler için bile hemen yüksek sesle dinlemeyin diyorlar.
10-40 yağ bence "sağlıklı bir motor" için yeni üretim tam sentetiklerden sonra gereksiz oldu.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye