Zaman: 28 Mar 2024 21:17

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 23 Şub 2016 23:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
Merhaba arkadaşlar

Amt şanzımanı ile ilgili biraz bilgi paylaşmak isterim

Amt, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman demektir. Sistemin bileşenleri 1 manuel şanzıman 1 debriyaj baskısı 1 debriyaj balatası 1 debriyaj rulmanı (çatalı ile beraber) 1 vites aktivatörü 1 ecu (elektronik kontrol ünitesi) çok sayıda sensörden oluşur.

Temel amaç düz şanzımanın esnek kullanımı, ataklığı ve yakıt ekonomisi ile otomatik şanzımanın konforunu birleştirmektir. Amt'li araçların gaz pedallarına bağlı bir gaz halatı yoktur. Gaz pedalı aslında bir potansiyometredir ve Ecu ya gaz pedalının konumunu elektrik sinyali olarak gönderir ecu da bunları merkezi işlemcisinin anlayacağı biçimde dijital hale çevir. Amt de fren svici çok önemli bir data sağlayıcısıdır. Eğer sviç on ise veya off ise şeklinde değişik varyasyonlar vardır. Amt ecu'su için çok önemli olan diğer öğe ise aracın km/saat cinsinde hızıdır.

Şimdi gelelim araç çalıştırılıp sürülürken neler olduğuna. Aracı çalıştırırken ecu fren svicinin on olduğunu görmeden marş basmayacaktır. (if breake switch=on then start ignition) şeklinde bir formülü doğrulamak zorundadır. Fren pedalına basarak aracı çalıştırdıktan sonra vites kolunu a pozisyonuna getiriseniz bundan sonra 1-6 arasında vitesler otomatik olarak değiştirilecektir. Aslında vites kolu bir sviç tir yani kola bağlı bir halat veya benzeri bir mekanik sistem yoktur ecu ya data gönderen elektronik bir düzenektir. Motor çalışıyor ve vites kolu a pozisyonunda iken eğer fren pedalı on ise araç 1. viteste debriyaj aktivatörü on (yani debriyaja basıyor) konumundadır eger fren svici off olursa debriyaj aktivatörü creeping moduna geçerek aracın hafif hafif hareket etmeye başlamasını sağlayacaktır. (manuel şanzımanlı araçlarda 1. viteste debriyaj tam kavrama noktasında ve gaz çok az dokunarak aracı km sayacının bile gösteremeyeceği kadar düşük bir hızda hareket ettirildiği gibi) Araç hızlanırket ecu sürekli sizin gaza nekadar bastığınızı kontrol ederek hem gaz kelebeğinin konumunu ayarlayacak hende sürüş tarzınızı algılayarak vites değişim zamanlamasını yapacak;yani gaza ani ve çok basarsanız sistem sportif bir kullanım tarzı algılayacak vites yüksek devirlerde değiştirilecek tam tersi durumlarda ise siz vitesin değiştiğini bile hissetmeden yumuşak bir sürüş yapacaksınız. Bu durumda aracın maksimum devir hızı ve aracın hızı buna bağlı olarakta gazpedalına nekadar bastığınız sürekli izlenecektir.

Vites değişimi esnasında neler olduğuna bakalım. 60 km ile 2. viteste gittiğinizi gaza %25 oranında bastığınızı düşünün. Ecu vitesi 3 almak için gaz pedalı konum sensöründen gelen sinyali gereken sürenin sonuna kadar yok sayacak ve gazkelebeği kapanacak bu esnada ise debriyaj aktivatörü on konumuna gelerek motordan şanzımana güç aktarımını kesecek vites aktivatörü vitesi 3 alacak ve debriyaj aktivatörü kavrama noktasına yumuşak bir geçiş yaparken gaz kelebeği aracın vites değişimini en az hissettirecek ve sisteme zarar vermeyecek şekilde tekrar açılarak %25 lik eski konumuna gelecektir. Kullanıcıların vites değişiminde hissedilen yavaşlamanın nedeni budur. Sistem mükemmel bir senkron içinde çalışarak sizin konforlu bir sürüş yapmanızı sağlayacaktır. Tıpkı bir konserde şefin orkestrayı yöneterek size müzik ziyafeti çektirmesi gibi. Aşağı ve yukarı doğru tüm vites geçişleri bu şekilde olur. Manuel konumdada sistem bu şekilde çalışır sadece değişimin başlangıç zamanı vites pozisyon şalterinden gelen datadan sonra başlar

Bilinmesi gerekenler
1-Amt otomatik şanzıman değildir. Otomatik şanzıman gibi davranması beklenemez
2-Amt'yi ve otomatik şanzımanı birbirleri ile karşılaştırmak doğru değildir. Elma ile armut kıyaslanmayacağı gibi.
3-Dik yokuşlarda araç viteste olsa bile poziysonuna göre öne veya geriye doğru hareket edebilir.
4- Eğer araç kısa dur kalklarda ser ve kırıcı kullanılır veya sistem aşırı ısınırsa kendini korumaya alacaktır. Motoru kapatıp 20 sn bekleyip tekrar çalıştırın


Kullanırken dikkat edilmesi gerekenler.(aracınızı kullanmadan önce lütfen kullanıcı el kitabını okuyun)
1- Vites kolu a da veya manuel konumda 1. viteste uzun süre beklemek doğru değildir.
2- Aracı dik yokuşlarda hareket ettirirken mutlaka elfreni kullanılarak ilk harekete geçilmelidir. Aksi durumda tekerler patinaj yapabilir yada debriyaj balatanız yanabilir.
3- Vites konumu a da veya 1. viteste iken araç çalışır durumda elfreni çekili olsa bile bırakılmamalıdır.
4- Geri vitesine takmadan önce aracın tekerlerinin tamamen durduğun ve motorun rolantide çalıştığından emin olduktan sonra geriye takılmalıdır

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Şub 2016 23:36 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
Elinize sağlık ustam çok güzel paylaşım

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2016 15:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Mar 2012 14:28
Mesajlar: 166
Şehir: Tekirdağ
İsim: eNes
Araç: colt 2012 amt
Meslek: ziraat müh.
Kan grubu: BRh+
Yaş: 29
Güzel paylaşım emeğinize sağlık

2012 model AMT aracım var fren pedalına basmadan aracı çalıştırabiliyorum ve çalıştıktan sonra A veya 1. vites e geçirdiğim de ayağım frende olamasa bile gaza basmadan ileri bir hareketi olmuyor. Araç ilk 2 yılda ayağımı frenden kaldırdığımda ileri bir hareket oluyordu ama 2. bakımdan sonra (18bin de) bir daha ileri gitme isteği kalmadı araçta servise söyledim ama yok gaza basmadan gitmez gitmesi normal olmaz dediler hep araç şuan 72bin de bu şekilde kullanıyorum Tekirdağ yakınlarında bu işten anlayan bir servis önerebilirseniz gelecek ay zaten 75bin bakına girerim o zaman gidip gösteririm.

_________________
4ever FENERBAHÇE


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2016 19:22 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Paylaşım güzel ama bu Amt benim hoşuma gitmedi. devekuşu gibi bişey ne uçuyor ne yük taşıyor. eşim için tam otomatik lazım sanırım.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2016 20:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
enesenes yazdı:
Güzel paylaşım emeğinize sağlık

2012 model AMT aracım var fren pedalına basmadan aracı çalıştırabiliyorum ve çalıştıktan sonra A veya 1. vites e geçirdiğim de ayağım frende olamasa bile gaza basmadan ileri bir hareketi olmuyor. Araç ilk 2 yılda ayağımı frenden kaldırdığımda ileri bir hareket oluyordu ama 2. bakımdan sonra (18bin de) bir daha ileri gitme isteği kalmadı araçta servise söyledim ama yok gaza basmadan gitmez gitmesi normal olmaz dediler hep araç şuan 72bin de bu şekilde kullanıyorum Tekirdağ yakınlarında bu işten anlayan bir servis önerebilirseniz gelecek ay zaten 75bin bakına girerim o zaman gidip gösteririm.


Yazılım güncellemesi yapıldıysa, ayarlar değişmiştir ve mut 3 ile istediğiniz gibi ayarlanabilir. Güncelleme yapılmadı ise fren sviciniz bozulmuş demektir. (fren svici 2 kanallıdır 1. kanal fren lambalarını yaktırır, 2.kanal motor beynine fren pedalı bilgisi gönderir)

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2017 14:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Mar 2017 08:52
Mesajlar: 86
İsim: süleyman
Araç: colt 2007
Meslek: bilgisayar teknisyeni
Yaş: 32
enesenes yazdı:
Güzel paylaşım emeğinize sağlık

2012 model AMT aracım var fren pedalına basmadan aracı çalıştırabiliyorum ve çalıştıktan sonra A veya 1. vites e geçirdiğim de ayağım frende olamasa bile gaza basmadan ileri bir hareketi olmuyor. Araç ilk 2 yılda ayağımı frenden kaldırdığımda ileri bir hareket oluyordu ama 2. bakımdan sonra (18bin de) bir daha ileri gitme isteği kalmadı araçta servise söyledim ama yok gaza basmadan gitmez gitmesi normal olmaz dediler hep araç şuan 72bin de bu şekilde kullanıyorum Tekirdağ yakınlarında bu işten anlayan bir servis önerebilirseniz gelecek ay zaten 75bin bakına girerim o zaman gidip gösteririm.


Konunuzu tesadüfen okudum üstünden epey bir zaman geçmiş ama belki bir çözüm bulamamışsınızdır diye yardımcı olmak amacıyla yazıyorum. Öncelikle bende 2007 model Colt var ve benim arabamda frene basmadan çalışıyor. Bu bir sorun mu bilmiyorum ama ben bi sorun yaşamadım şuana kadar hep tek marşta çalıştı. Ayağınızı firenden çekmenize rağmen aracın ileri doğru gitmemesi olayına gelince. Benim arabamda ilk aldığım zamanlar aynı şekildeydi. Hatta düz bir zeminde bile gitmiyordu. Başka bir sorun nedeniyle sanayiye gittiğimde gaz kelebeğini temziletmemi söylediler ve temizlettikten sonra araba ilk aldığım zamanlardan daha hızlı bir şekilde ileri atılıyordu ve hatta çok şaşırıyordum ben buna her defasında ve araba eskisinden daha seri ve hızlı olmuştu. Bence siz de gaz kelebeğinizi bir temizletin. Umarım bir çözüm bulunmuştur bulunmadıysa da yadıklarımın bir faydası olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye