Zaman: 28 Mar 2024 16:55

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 17 Mar 2016 02:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2016 17:24
Mesajlar: 88
Şehir: Sakarya
İsim: HARUN CENGİZ
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER
Meslek: Öğrenci
Yaş: 18
Merhaba aracı boşa alıyorum veya ilk çalıştırdığım zaman araç rolantide iken devir 1500e çıkıyor. Zamanla 1000 devirde kalıyor. Ama ilk boşa aldığımda 1500 devire çıkıyor. Bunun sorunu nedir acaba ? İlk çalıştırmayla alakası yok 2 saat yolculuk sonucunda da boşa alınca aynı durum var.

Ve ayrıca aracımı 110 binde aldım ve araç şuan 123 binde. Ben bakım yaptırmadım bende önceki arkadaş da ne zaman yaptırdı hiç bilmiyorum. Ben şuan tüm bakımlarını yaptırmak istiyorum bana ne kadara patlar. Neler değişeceğini öğrensem sonra parçaları kendim tedarik edip kendim değiştirsem daha mı mantıklı. Aracımda bide yağ yakma sorunu var sürekli yağ eksiliyor. Tüm bakımlarımı yaptırırsam bu sorunda ortadan kalkar mı ? Tüm bakımlarından kastım mesela v kayışının kontrolü karter havalandırma sisteminin kontrolü yapılıyor mu ? Motor soğutma suyu değişiyor mu ? Yada araç sisteminde oluşan her hangi bir arıza tespit edilip giderilmesi için bize tespit sunuluyor mu ?

Aracım mitsubishi lancer 1.5 benzinli 2010 model.
Bilgilendirirseniz çok mutlu olurum.

_________________
Mitsubishi Lancer 2010 1.5 invite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2016 01:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
Merhaba Harun Bey
Yaşadığınız sorunu hiç görmemiş ve duymamış birine anlatır gibi anlatırsanız çok iyi olur, ben tam olarak sorunuzu anlayamıyorum! ve ne sormak istediğinizi de tam olarak anlayamıyorum.
Aracınız otomatik mi ?

Anladığım kadarı ile şunları söyleyebilirim;
Aracınızı ilk çalıştırdığınızda motor devrinin 1500 civarına çıkması ve ısınma çevrimizi tamamlayana kadar kademeli olarak düşmesi normaldir.
"Ama ilk boşa aldığımda 1500 devire çıkıyor" derken ne demek istiyorsunuz?
Lancer'ların peryodik bakım aralığı her 10 bin km de bir dir.
Peryodik bakım yapmak orta derecede uzmanlık ve bir takım özel takım gerektirir, sizin bu bakımı yapacak alet,edevat, ortam ve tecrübeniz var ise tabiki peryodik bakımınızı kendiniz yapabilirsiniz

"Aracımda bide yağ yakma sorunu var sürekli yağ eksiliyor. Tüm bakımlarımı yaptırırsam bu sorunda ortadan kalkar mı ? Tüm bakımlarından kastım mesela v kayışının kontrolü karter havalandırma sisteminin kontrolü yapılıyor mu ?" yağ yakma ile v kayışının hiç bir alakası yoktur!!

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2016 13:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Benzer durum benim carismada da var yalnız benimkinde ilk çalışmada boşta devir 2000 i görüyor. Motor ısınsa bile hareket halindeyken debriyaja bastığımda devir 1500 de asılı kalıyor ne zaman ki araç terkerlekleri tam olarak duruyor anca o zaman devir yavaş yavaş 1000 in altına düşüyor. Aracın lastiklerinin döndüğünü gören bir sensör sanki rolanti motoruna gaz verdiriyor gibi...

Rolanti motorunun arızalı olduğunu düşünmüyorum çünkü devir dalgalanması yok, araç durur vaziyetteyken motor devri stabil.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2016 20:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
musty yazdı:
Benzer durum benim carismada da var yalnız benimkinde ilk çalışmada boşta devir 2000 i görüyor. Motor ısınsa bile hareket halindeyken debriyaja bastığımda devir 1500 de asılı kalıyor ne zaman ki araç terkerlekleri tam olarak duruyor anca o zaman devir yavaş yavaş 1000 in altına düşüyor. Aracın lastiklerinin döndüğünü gören bir sensör sanki rolanti motoruna gaz verdiriyor gibi...

Rolanti motorunun arızalı olduğunu düşünmüyorum çünkü devir dalgalanması yok, araç durur vaziyetteyken motor devri stabil.


Araç hareket halindeyken vitesi boşa almanız sakıncalı ve tehlikelidir! Yaşadığınız bu durum normaldir.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2016 00:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2016 17:24
Mesajlar: 88
Şehir: Sakarya
İsim: HARUN CENGİZ
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER
Meslek: Öğrenci
Yaş: 18
Alparslan_iba yazdı:
Merhaba Harun Bey
Yaşadığınız sorunu hiç görmemiş ve duymamış birine anlatır gibi anlatırsanız çok iyi olur, ben tam olarak sorunuzu anlayamıyorum! ve ne sormak istediğinizi de tam olarak anlayamıyorum.
Aracınız otomatik mi ?

Anladığım kadarı ile şunları söyleyebilirim;
Aracınızı ilk çalıştırdığınızda motor devrinin 1500 civarına çıkması ve ısınma çevrimizi tamamlayana kadar kademeli olarak düşmesi normaldir.
"Ama ilk boşa aldığımda 1500 devire çıkıyor" derken ne demek istiyorsunuz?
Lancer'ların peryodik bakım aralığı her 10 bin km de bir dir.
Peryodik bakım yapmak orta derecede uzmanlık ve bir takım özel takım gerektirir, sizin bu bakımı yapacak alet,edevat, ortam ve tecrübeniz var ise tabiki peryodik bakımınızı kendiniz yapabilirsiniz

"Aracımda bide yağ yakma sorunu var sürekli yağ eksiliyor. Tüm bakımlarımı yaptırırsam bu sorunda ortadan kalkar mı ? Tüm bakımlarından kastım mesela v kayışının kontrolü karter havalandırma sisteminin kontrolü yapılıyor mu ?" yağ yakma ile v kayışının hiç bir alakası yoktur!!


Öncelikle devir konusuna cevap vermek istiyorum. Aracı çalıştırdığım anda devir 2bine kadar yükseliyor. Vitese attığımda daha kalkışı yapmadan bin devire düşüyor ve yoluma gidiyorum. Mesela 2 saat gittim ve durdum. Arabam şuan durur vaziyette vitesi boşa alıyorum. Ve bir anda devir 1500 e çıkıyor. Ve inmiyor. Bekliyorum ama değişen birşey yok. Sonra arabayı stop ediyorum ve araba devir yüksekte kaldığı için geç stop ediyor. Umarım anlamıştırsınız. Bu arada aracım otomatik.

Aracımdaki yağ yakma sorununu belirttim ve yapılacak tüm bakımları bu sorunu ortadan kaldırır mı dedim ve oradan farklı bir konuya geçmişim kusura bakmayın. Yani v kayışının yağ yakmayla bir alakası olduğunu kastetmek istememiştim. Orada demek istediğim tüm bakımlardan kasıt o kontrolleri de yapıyor musunuz olacaktı. Özür dilerim bu yanlış anlaşılma için.

Umarım kendimi anlatabilmişimdir. Değerli cevaplarınızı bekliyorum.

_________________
Mitsubishi Lancer 2010 1.5 invite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2016 01:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Alparslan_iba yazdı:
musty yazdı:
Benzer durum benim carismada da var yalnız benimkinde ilk çalışmada boşta devir 2000 i görüyor. Motor ısınsa bile hareket halindeyken debriyaja bastığımda devir 1500 de asılı kalıyor ne zaman ki araç terkerlekleri tam olarak duruyor anca o zaman devir yavaş yavaş 1000 in altına düşüyor. Aracın lastiklerinin döndüğünü gören bir sensör sanki rolanti motoruna gaz verdiriyor gibi...

Rolanti motorunun arızalı olduğunu düşünmüyorum çünkü devir dalgalanması yok, araç durur vaziyetteyken motor devri stabil.


Araç hareket halindeyken vitesi boşa almanız sakıncalı ve tehlikelidir! Yaşadığınız bu durum normaldir.


Ben hareket halindeyken vitesi boşa alıyorum demedim ki yanlış okudunuz sanırım. Mesela düz yolda 50 km hızla gidiyorsunuz ileride kırmızı ışığın yandığını gördünüz, ışığa yaklaşırken debriyaja basarak kontrollü olarak hafif frenle durmayı planlıyorsunuz. Atıyorum bu mesafe 50 m. öncesi olsun. Bu süre zarfında araç kavşağa kadar 50 m. boyunca debriyaj hafif fren esnasında 1500 devir civarı çeviriyor, frenleme tamamlanıyor araç duruyor ve yaklaşık 3-4 sn sonra devir rölantiye anca düşüyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2016 01:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
Sanırım yanlış anlaşılma oldu " Motor ısınsa bile hareket halindeyken debriyaja bastığımda devir 1500 de asılı kalıyor ne zaman ki araç terkerlekleri tam olarak duruyor anca o zaman devir yavaş yavaş 1000 in altına düşüyor " dediğiniz için böyle düşündüm.

50 m boyunca vitesi boşa atmasanız bile debriyaja basılı hareket etmeniz, debriyaj rulmanının ve baskınızın ömrünü kısaltabilir !
Hız göstergeniz 0 km/h düşmeden vitesi boşa alsanız veya debriyaja basarak beklemeniz durumunda rölantiye düşmemesi normaldir, ECU sizin vites değiştirerek yolunuza devam edeceğinizi varsayarak motoru hazırda tutarak bekler.

Harun Beyin yaşadığı durum sizinkinden farklı

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2016 02:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Alparslan_iba yazdı:
Sanırım yanlış anlaşılma oldu " Motor ısınsa bile hareket halindeyken debriyaja bastığımda devir 1500 de asılı kalıyor ne zaman ki araç terkerlekleri tam olarak duruyor anca o zaman devir yavaş yavaş 1000 in altına düşüyor " dediğiniz için böyle düşündüm.

50 m boyunca vitesi boşa atmasanız bile debriyaja basılı hareket etmeniz, debriyaj rulmanının ve baskınızın ömrünü kısaltabilir !
Hız göstergeniz 0 km/h düşmeden vitesi boşa alsanız veya debriyaja basarak beklemeniz durumunda rölantiye düşmemesi normaldir, ECU sizin vites değiştirerek yolunuza devam edeceğinizi varsayarak motoru hazırda tutarak bekler.

Harun Beyin yaşadığı durum sizinkinden farklı

O zaman benim araçta olağan dışı bir durum yok yani, sevindim. Yardımlarınız için teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2016 11:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2016 17:24
Mesajlar: 88
Şehir: Sakarya
İsim: HARUN CENGİZ
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER
Meslek: Öğrenci
Yaş: 18
Bana cevap vermemişsiniz :)

_________________
Mitsubishi Lancer 2010 1.5 invite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2016 00:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
harun101010 yazdı:
Bana cevap vermemişsiniz :)

Size cevap yazdım ama sanırım gönderememişim :(

Anladığım kadarı ile aracınızdaki problem veya problemler;
1- Gaz kelebeği konum sensörü TPS'de bir ayar problemi olabilir
2- TPS arızalı olabilir
3- Emme manifoltu üzerinde bulunan emisyon hortumlarında çatlak, hatalı bağlantı olabilir, bir veya birkaçı çıkmış olabilir.

Yaşadığınız durum normal değildir!

Yağ eksilme ile ilgili olarak ise size önerim
1- Aracınızın peryodik pakımını yaptırın
2- 5000 km sonra aracınızı motoryağını ölçülü bir kaba boşaltın ve eksilme miktarını ölçün

Yağ eksiltmenin tek sebebi motorun yağ yakması olmayabilir,
keçe veya contalardan kaçak olabilir, size önerim aracı lift ile kaldırıp bir kontrol etmeniz olacaktır.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Haz 2016 23:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Oca 2016 22:29
Mesajlar: 32
Şehir: Antalya
İsim: Yılmaz GÜNEY
Araç: Lancer 1.5 Invite AT
Meslek: Webmaster
Kan grubu: A -
Yaş: 36
Alparslan Bey Merhaba,

Yağ yakma sorunu benim aracımda da var.
Her 5000 de 1 LT eksiltiyor.
Hiç bir yerde yağ kaçağı yok.
Araç 180 000 KM de bakımları düzenli yapılıyor.

Tavsiyeniz nedir? teşekkürler.

_________________
Mitsubishi Carisma 2001 A/T 1.6 Avance
Mitsubishi Lancer 2009 A/T 1.5 İnvite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2016 10:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2016 17:24
Mesajlar: 88
Şehir: Sakarya
İsim: HARUN CENGİZ
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER
Meslek: Öğrenci
Yaş: 18
Alparslan_iba yazdı:
harun101010 yazdı:
Bana cevap vermemişsiniz :)

Size cevap yazdım ama sanırım gönderememişim :(

Anladığım kadarı ile aracınızdaki problem veya problemler;
1- Gaz kelebeği konum sensörü TPS'de bir ayar problemi olabilir
2- TPS arızalı olabilir
3- Emme manifoltu üzerinde bulunan emisyon hortumlarında çatlak, hatalı bağlantı olabilir, bir veya birkaçı çıkmış olabilir.

Yaşadığınız durum normal değildir!

Yağ eksilme ile ilgili olarak ise size önerim
1- Aracınızın peryodik pakımını yaptırın
2- 5000 km sonra aracınızı motoryağını ölçülü bir kaba boşaltın ve eksilme miktarını ölçün

Yağ eksiltmenin tek sebebi motorun yağ yakması olmayabilir,
keçe veya contalardan kaçak olabilir, size önerim aracı lift ile kaldırıp bir kontrol etmeniz olacaktır.


Sanırım sorun Emme manifoltu üzerinde bulunan emisyon hortumlarında çatlak, hatalı bağlantı olabilir, bir veya birkaçı çıkmış. Sanayiye getirdim adam motorun önündeki bi hortumun çıkmış olduğunı fark etti ve takınca herşey düzeldi.

_________________
Mitsubishi Lancer 2010 1.5 invite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye