Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Devir yükselmesi sorunu ve bakımlar
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=65&t=11624
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  harun101010 [ 17 Mar 2016 02:02 ]
Mesaj Başlığı:  Devir yükselmesi sorunu ve bakımlar

Merhaba aracı boşa alıyorum veya ilk çalıştırdığım zaman araç rolantide iken devir 1500e çıkıyor. Zamanla 1000 devirde kalıyor. Ama ilk boşa aldığımda 1500 devire çıkıyor. Bunun sorunu nedir acaba ? İlk çalıştırmayla alakası yok 2 saat yolculuk sonucunda da boşa alınca aynı durum var.

Ve ayrıca aracımı 110 binde aldım ve araç şuan 123 binde. Ben bakım yaptırmadım bende önceki arkadaş da ne zaman yaptırdı hiç bilmiyorum. Ben şuan tüm bakımlarını yaptırmak istiyorum bana ne kadara patlar. Neler değişeceğini öğrensem sonra parçaları kendim tedarik edip kendim değiştirsem daha mı mantıklı. Aracımda bide yağ yakma sorunu var sürekli yağ eksiliyor. Tüm bakımlarımı yaptırırsam bu sorunda ortadan kalkar mı ? Tüm bakımlarından kastım mesela v kayışının kontrolü karter havalandırma sisteminin kontrolü yapılıyor mu ? Motor soğutma suyu değişiyor mu ? Yada araç sisteminde oluşan her hangi bir arıza tespit edilip giderilmesi için bize tespit sunuluyor mu ?

Aracım mitsubishi lancer 1.5 benzinli 2010 model.
Bilgilendirirseniz çok mutlu olurum.

Yazar:  Alparslan_iba [ 20 Mar 2016 01:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Devir yükselmesi sorunu ve bakımlar

Merhaba Harun Bey
Yaşadığınız sorunu hiç görmemiş ve duymamış birine anlatır gibi anlatırsanız çok iyi olur, ben tam olarak sorunuzu anlayamıyorum! ve ne sormak istediğinizi de tam olarak anlayamıyorum.
Aracınız otomatik mi ?

Anladığım kadarı ile şunları söyleyebilirim;
Aracınızı ilk çalıştırdığınızda motor devrinin 1500 civarına çıkması ve ısınma çevrimizi tamamlayana kadar kademeli olarak düşmesi normaldir.
"Ama ilk boşa aldığımda 1500 devire çıkıyor" derken ne demek istiyorsunuz?
Lancer'ların peryodik bakım aralığı her 10 bin km de bir dir.
Peryodik bakım yapmak orta derecede uzmanlık ve bir takım özel takım gerektirir, sizin bu bakımı yapacak alet,edevat, ortam ve tecrübeniz var ise tabiki peryodik bakımınızı kendiniz yapabilirsiniz

"Aracımda bide yağ yakma sorunu var sürekli yağ eksiliyor. Tüm bakımlarımı yaptırırsam bu sorunda ortadan kalkar mı ? Tüm bakımlarından kastım mesela v kayışının kontrolü karter havalandırma sisteminin kontrolü yapılıyor mu ?" yağ yakma ile v kayışının hiç bir alakası yoktur!!

Yazar:  musty [ 20 Mar 2016 13:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Devir yükselmesi sorunu ve bakımlar

Benzer durum benim carismada da var yalnız benimkinde ilk çalışmada boşta devir 2000 i görüyor. Motor ısınsa bile hareket halindeyken debriyaja bastığımda devir 1500 de asılı kalıyor ne zaman ki araç terkerlekleri tam olarak duruyor anca o zaman devir yavaş yavaş 1000 in altına düşüyor. Aracın lastiklerinin döndüğünü gören bir sensör sanki rolanti motoruna gaz verdiriyor gibi...

Rolanti motorunun arızalı olduğunu düşünmüyorum çünkü devir dalgalanması yok, araç durur vaziyetteyken motor devri stabil.

Yazar:  Alparslan_iba [ 20 Mar 2016 20:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Devir yükselmesi sorunu ve bakımlar

musty yazdı:
Benzer durum benim carismada da var yalnız benimkinde ilk çalışmada boşta devir 2000 i görüyor. Motor ısınsa bile hareket halindeyken debriyaja bastığımda devir 1500 de asılı kalıyor ne zaman ki araç terkerlekleri tam olarak duruyor anca o zaman devir yavaş yavaş 1000 in altına düşüyor. Aracın lastiklerinin döndüğünü gören bir sensör sanki rolanti motoruna gaz verdiriyor gibi...

Rolanti motorunun arızalı olduğunu düşünmüyorum çünkü devir dalgalanması yok, araç durur vaziyetteyken motor devri stabil.


Araç hareket halindeyken vitesi boşa almanız sakıncalı ve tehlikelidir! Yaşadığınız bu durum normaldir.

Yazar:  harun101010 [ 21 Mar 2016 00:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Devir yükselmesi sorunu ve bakımlar

Alparslan_iba yazdı:
Merhaba Harun Bey
Yaşadığınız sorunu hiç görmemiş ve duymamış birine anlatır gibi anlatırsanız çok iyi olur, ben tam olarak sorunuzu anlayamıyorum! ve ne sormak istediğinizi de tam olarak anlayamıyorum.
Aracınız otomatik mi ?

Anladığım kadarı ile şunları söyleyebilirim;
Aracınızı ilk çalıştırdığınızda motor devrinin 1500 civarına çıkması ve ısınma çevrimizi tamamlayana kadar kademeli olarak düşmesi normaldir.
"Ama ilk boşa aldığımda 1500 devire çıkıyor" derken ne demek istiyorsunuz?
Lancer'ların peryodik bakım aralığı her 10 bin km de bir dir.
Peryodik bakım yapmak orta derecede uzmanlık ve bir takım özel takım gerektirir, sizin bu bakımı yapacak alet,edevat, ortam ve tecrübeniz var ise tabiki peryodik bakımınızı kendiniz yapabilirsiniz

"Aracımda bide yağ yakma sorunu var sürekli yağ eksiliyor. Tüm bakımlarımı yaptırırsam bu sorunda ortadan kalkar mı ? Tüm bakımlarından kastım mesela v kayışının kontrolü karter havalandırma sisteminin kontrolü yapılıyor mu ?" yağ yakma ile v kayışının hiç bir alakası yoktur!!


Öncelikle devir konusuna cevap vermek istiyorum. Aracı çalıştırdığım anda devir 2bine kadar yükseliyor. Vitese attığımda daha kalkışı yapmadan bin devire düşüyor ve yoluma gidiyorum. Mesela 2 saat gittim ve durdum. Arabam şuan durur vaziyette vitesi boşa alıyorum. Ve bir anda devir 1500 e çıkıyor. Ve inmiyor. Bekliyorum ama değişen birşey yok. Sonra arabayı stop ediyorum ve araba devir yüksekte kaldığı için geç stop ediyor. Umarım anlamıştırsınız. Bu arada aracım otomatik.

Aracımdaki yağ yakma sorununu belirttim ve yapılacak tüm bakımları bu sorunu ortadan kaldırır mı dedim ve oradan farklı bir konuya geçmişim kusura bakmayın. Yani v kayışının yağ yakmayla bir alakası olduğunu kastetmek istememiştim. Orada demek istediğim tüm bakımlardan kasıt o kontrolleri de yapıyor musunuz olacaktı. Özür dilerim bu yanlış anlaşılma için.

Umarım kendimi anlatabilmişimdir. Değerli cevaplarınızı bekliyorum.

Yazar:  musty [ 21 Mar 2016 01:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Devir yükselmesi sorunu ve bakımlar

Alparslan_iba yazdı:
musty yazdı:
Benzer durum benim carismada da var yalnız benimkinde ilk çalışmada boşta devir 2000 i görüyor. Motor ısınsa bile hareket halindeyken debriyaja bastığımda devir 1500 de asılı kalıyor ne zaman ki araç terkerlekleri tam olarak duruyor anca o zaman devir yavaş yavaş 1000 in altına düşüyor. Aracın lastiklerinin döndüğünü gören bir sensör sanki rolanti motoruna gaz verdiriyor gibi...

Rolanti motorunun arızalı olduğunu düşünmüyorum çünkü devir dalgalanması yok, araç durur vaziyetteyken motor devri stabil.


Araç hareket halindeyken vitesi boşa almanız sakıncalı ve tehlikelidir! Yaşadığınız bu durum normaldir.


Ben hareket halindeyken vitesi boşa alıyorum demedim ki yanlış okudunuz sanırım. Mesela düz yolda 50 km hızla gidiyorsunuz ileride kırmızı ışığın yandığını gördünüz, ışığa yaklaşırken debriyaja basarak kontrollü olarak hafif frenle durmayı planlıyorsunuz. Atıyorum bu mesafe 50 m. öncesi olsun. Bu süre zarfında araç kavşağa kadar 50 m. boyunca debriyaj hafif fren esnasında 1500 devir civarı çeviriyor, frenleme tamamlanıyor araç duruyor ve yaklaşık 3-4 sn sonra devir rölantiye anca düşüyor.

Yazar:  Alparslan_iba [ 21 Mar 2016 01:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Devir yükselmesi sorunu ve bakımlar

Sanırım yanlış anlaşılma oldu " Motor ısınsa bile hareket halindeyken debriyaja bastığımda devir 1500 de asılı kalıyor ne zaman ki araç terkerlekleri tam olarak duruyor anca o zaman devir yavaş yavaş 1000 in altına düşüyor " dediğiniz için böyle düşündüm.

50 m boyunca vitesi boşa atmasanız bile debriyaja basılı hareket etmeniz, debriyaj rulmanının ve baskınızın ömrünü kısaltabilir !
Hız göstergeniz 0 km/h düşmeden vitesi boşa alsanız veya debriyaja basarak beklemeniz durumunda rölantiye düşmemesi normaldir, ECU sizin vites değiştirerek yolunuza devam edeceğinizi varsayarak motoru hazırda tutarak bekler.

Harun Beyin yaşadığı durum sizinkinden farklı

Yazar:  musty [ 21 Mar 2016 02:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Devir yükselmesi sorunu ve bakımlar

Alparslan_iba yazdı:
Sanırım yanlış anlaşılma oldu " Motor ısınsa bile hareket halindeyken debriyaja bastığımda devir 1500 de asılı kalıyor ne zaman ki araç terkerlekleri tam olarak duruyor anca o zaman devir yavaş yavaş 1000 in altına düşüyor " dediğiniz için böyle düşündüm.

50 m boyunca vitesi boşa atmasanız bile debriyaja basılı hareket etmeniz, debriyaj rulmanının ve baskınızın ömrünü kısaltabilir !
Hız göstergeniz 0 km/h düşmeden vitesi boşa alsanız veya debriyaja basarak beklemeniz durumunda rölantiye düşmemesi normaldir, ECU sizin vites değiştirerek yolunuza devam edeceğinizi varsayarak motoru hazırda tutarak bekler.

Harun Beyin yaşadığı durum sizinkinden farklı

O zaman benim araçta olağan dışı bir durum yok yani, sevindim. Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Yazar:  harun101010 [ 21 Mar 2016 11:51 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Devir yükselmesi sorunu ve bakımlar

Bana cevap vermemişsiniz :)

Yazar:  Alparslan_iba [ 22 Mar 2016 00:06 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Devir yükselmesi sorunu ve bakımlar

harun101010 yazdı:
Bana cevap vermemişsiniz :)

Size cevap yazdım ama sanırım gönderememişim :(

Anladığım kadarı ile aracınızdaki problem veya problemler;
1- Gaz kelebeği konum sensörü TPS'de bir ayar problemi olabilir
2- TPS arızalı olabilir
3- Emme manifoltu üzerinde bulunan emisyon hortumlarında çatlak, hatalı bağlantı olabilir, bir veya birkaçı çıkmış olabilir.

Yaşadığınız durum normal değildir!

Yağ eksilme ile ilgili olarak ise size önerim
1- Aracınızın peryodik pakımını yaptırın
2- 5000 km sonra aracınızı motoryağını ölçülü bir kaba boşaltın ve eksilme miktarını ölçün

Yağ eksiltmenin tek sebebi motorun yağ yakması olmayabilir,
keçe veya contalardan kaçak olabilir, size önerim aracı lift ile kaldırıp bir kontrol etmeniz olacaktır.

Yazar:  yilgun [ 05 Haz 2016 23:57 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Devir yükselmesi sorunu ve bakımlar

Alparslan Bey Merhaba,

Yağ yakma sorunu benim aracımda da var.
Her 5000 de 1 LT eksiltiyor.
Hiç bir yerde yağ kaçağı yok.
Araç 180 000 KM de bakımları düzenli yapılıyor.

Tavsiyeniz nedir? teşekkürler.

Yazar:  harun101010 [ 29 Haz 2016 10:24 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Devir yükselmesi sorunu ve bakımlar

Alparslan_iba yazdı:
harun101010 yazdı:
Bana cevap vermemişsiniz :)

Size cevap yazdım ama sanırım gönderememişim :(

Anladığım kadarı ile aracınızdaki problem veya problemler;
1- Gaz kelebeği konum sensörü TPS'de bir ayar problemi olabilir
2- TPS arızalı olabilir
3- Emme manifoltu üzerinde bulunan emisyon hortumlarında çatlak, hatalı bağlantı olabilir, bir veya birkaçı çıkmış olabilir.

Yaşadığınız durum normal değildir!

Yağ eksilme ile ilgili olarak ise size önerim
1- Aracınızın peryodik pakımını yaptırın
2- 5000 km sonra aracınızı motoryağını ölçülü bir kaba boşaltın ve eksilme miktarını ölçün

Yağ eksiltmenin tek sebebi motorun yağ yakması olmayabilir,
keçe veya contalardan kaçak olabilir, size önerim aracı lift ile kaldırıp bir kontrol etmeniz olacaktır.


Sanırım sorun Emme manifoltu üzerinde bulunan emisyon hortumlarında çatlak, hatalı bağlantı olabilir, bir veya birkaçı çıkmış. Sanayiye getirdim adam motorun önündeki bi hortumun çıkmış olduğunı fark etti ve takınca herşey düzeldi.

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/