Zaman: 28 Mar 2024 14:20

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Pajero MK3 Enjeksiyon pompasi
MesajGönderilme zamanı: 07 Haz 2016 20:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2016 19:05
Mesajlar: 7
İsim: Gokhan
Araç: Pajero 2005 3.2 did
Meslek: Serbest
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 37
Merhabalar, ben Gokhan, 8 senedir Romanya' da yasiyorum. Gecen yilbasinda hep hayalini kurdugum pajero 3.2 did kisa modelin sahibi oldum. Sanirim bu model Turkiye' de satisa sunulmadi ama 5 kapili modelleriyle ayni motora sahip. Araci alir almaz hemen hastaliklarini arastirmaya basladim; bu isi almadan once yapsam daha akillica olucakti ama cocukluk iste diyelim. Arastirmaya baslamam ile beraber Romanya' da herkesin ayni konuyu konustugunu gordum. Enjeksiyon pompasi problemi. Bu arada 5-6 ay icinde benim enjeksiyon pompam 8-9 defa sorun cikardi. Arac sicakta calismamaya basladi. Bir gece park halinde bekliyor sonra kendiliginden duzeliyordu. Yanliz bir keresinde duzelmedi ve burada bir mekanige cektridim. Motora yakit gelmiyordu. Enjeksiyon pompasina ulastigimizda, pompanin uzerinde motorini puskurten elektro walfin bloke oldunu gorduk. Valfi yerinde cikarip temizledik, icerisinde 1 milimetreden daha kucuk demir parcaciklarinin olduklarini gorduk. Daha sonra valfi yerine taktik. Araci sorunsuz olarak 3-4 ay kadar kullandim. 3 ay gectikten sonra bir iki defa yine ayni problemi yasadim ve tekrardan arac alis veris merkezinin park yerinde kaldi. Yine mekanige goturup hemen ayni parcayi cikarttirdim ve yine ayni problem vardi. Su anda 2. 3 aylik devrenin icindeymisim gibi hissediyorum. Burada Bosch Zexel servisi ile konustum. Pompayi bize yollayin revize edebiliriz, size bir fiyat yapalim ama sorun pompanin hidrolik kafasindaysa duzeltilememe ihtamali olabilir dediler. Fiyatlarda 1600 euroya kadar cikabilirmis. Ikinci el pompalarin fiyatlariysa 1200 ile 1600 euro arasi degisiyor. Bu arada bir arkadasimdan aracin kendisine ait olmayan bir pompa takildigini yanliz aracin bilgisayarindan gecirilmedigi gibi bir modifiye sisteminin oldugunu duydum. Bu tarz modifiyeler Turkiye' de eminim daha iyi yapiliyordur yapan bilen tanidiklariniz var mi ? Yada pompanin revizyonu Turkiye' de daha ucuza yapilabilir mi ? Yardimci olabilirseniz cok sevinirim. Tesekkurler 8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Haz 2016 22:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
Bahsettiğiniz enjeksiyon pompalarının aslında kronik bir sorunu yok fakat, yakıt bitip motor stop ederse işte o zaman sıkıntı başlıyor. Pompanın gövdesindeki ana mil yatakları dökülüyor. sizin temizlediğiniz metal parçalar bu yatakların parçaları. Çoğunlukla tamir etmek mümkün olabiliyor ana mil özel bir işlem ile nikel kaplanıyor ve sorun gideriliyor. Fakat pompanın araçtan sökülmesi ve dağıtılması gerekiyor. Türkiye'de bu işlem yapılabiliyor fakat o araç ile Türkiye'ye gelmenizi öneremem her an yolda kalabilirsiniz, bence orada yaptırın

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Haz 2016 23:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2016 19:05
Mesajlar: 7
İsim: Gokhan
Araç: Pajero 2005 3.2 did
Meslek: Serbest
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 37
Arabam giderken hic durmadi, sorun hep uzun sure calistiktan sonra ufak bir aradan sonra marsa bastigimda oldu. Hic yakitsizda kalmadim. Ozellikle son valf temizliginden sonra yarim deponun altinda hic kullanmiyorum. Ayrica bir defa da tam bir depoya bir sise dizel katki maddesi koyup arabayi yuksek turda kullandim. Bir defada bir depo motorine 2 zamanli yag koyup pompayi yaglarsam iyi olabilir diye dusundum. Bukres & istanbul arasi 625 km, aracla gelebilirim heralde ama tavsiye edebileceginiz pompa enjeksiyon tamiri yapan ustalar var mi ,???


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2016 20:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
GokhanMK3 yazdı:
Arabam giderken hic durmadi, sorun hep uzun sure calistiktan sonra ufak bir aradan sonra marsa bastigimda oldu. Hic yakitsizda kalmadim. Ozellikle son valf temizliginden sonra yarim deponun altinda hic kullanmiyorum. Ayrica bir defa da tam bir depoya bir sise dizel katki maddesi koyup arabayi yuksek turda kullandim. Bir defada bir depo motorine 2 zamanli yag koyup pompayi yaglarsam iyi olabilir diye dusundum. Bukres & istanbul arasi 625 km, aracla gelebilirim heralde ama tavsiye edebileceginiz pompa enjeksiyon tamiri yapan ustalar var mi ,???


Ankara'ya gelebilirseniz yardımcı olurum

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2016 23:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2016 19:05
Mesajlar: 7
İsim: Gokhan
Araç: Pajero 2005 3.2 did
Meslek: Serbest
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 37
Selamlar tekrardan,
Belki Ankara' ya gelemiyebilirim ama pompayi Ankara' ya yollayabilirim...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2016 21:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
Siz nasıl isterseniz,biz hertürlü yardımcı oluruz

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye