Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Outlander Bakım Dikkat edilecekler
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=65&t=12513
2. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Yazar:  av.ilhami [ 14 Tem 2017 16:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

Hondacı usta bana da iyi gibi geldi. Castrol değil Mobil kullandığına göre "f/p usta" diyebiliriz :)

Yazar:  tilki [ 28 Tem 2017 16:28 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

Bugün kaputu açınca karşı da bir etiket dikkatimi çekti : :unknown:

Resim

Yazar:  __hiroshima__ [ 28 Tem 2017 17:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

İlgili sıvıların spesifikasyonlarını yazmışlar, ne güzel işte sıvı değişimlerinde ne koyacağım diye kitapçıkla uğraşmazsınız.

Yazar:  south [ 28 Tem 2017 19:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

tilki yazdı:
av.ilhami yazdı:
Seramik katkısını BMW de deneyen çok memnun kalmıştı. Ancak mitsubishi motor BMW motoru kadar yıpranmaz daha dayanıklıdır. sizin 108 km araçtaki yıpranmanız başka motorlardaki 60-70 km. yıpranma kadar olur tahminen. neden yıpranmadan bahsettim: bu tip ürünlerin faydası motor ne kadar yıpranırsa o kadar faydasını hissettirir. eğer kullanmanıza rağmen bir fark hissetmezseniz motorunuz iyi olduğundandır. ben katkı olarak ilk tercihimi motorsilk'ten yana kullanırım. Bor power da kullandım ama Motorsilk de sürtünmeyi azaltma daha iyi gibi geldi.
http://www.motorsilkturkey.com/
Seramik moly "yağ" katkısı olduğunu yazarken Motorsilk "motor" katkısı olduğunu yazmış. Motorsilk daha uzun km. etkisini devam ettirir. yani Seramik katkı sürtünmeyi azaltarak yıpranmayı azaltırken Bor ayrıca yıpranmış kılcalları doldurarak yıpranmış yüzeyleri de kısmen tamir eder,dolgu yapar. (açıklamlara göre yazdım lab.ta test etmedim :) )
(alternatiften bahsedince kafa karıştırmadık umarım :) netice de ikisi de güzel ürün)


Tam denk geldi değerli üstadım; şimdi sanayiye uğradım, bir japoncuya (toyota+mitsubishi+hyundai yazıyordu tabelada). motor yağını söyledim... "abi 10x40 koyalım bence ama sen madem araştırdın 5x30 koyarız ama bence 10x40 koyalım biz hep bunu koyuyoz" dedi. döndüm çıktım bir alay mal, başka bir honda ağırlıklı japon ustası dediler ona gittim.. Usta dikkatle dinledi beni, "sen ne istersen biz onu yaparız sen canını sıkma , motor yağı mobil tam sentetik 5x30 yada kullanıyoz japonlara dedi. motoruna bir bakalım" dedi, kaput açtı, bujileri söktü şırınga felan bişiler yaptı, "arabanın göstergesi hernekadar 108 bin göstersede Japon yapmış yapacağını bu araç 50.000 km altı gibi maşallah." dedi. Yağıma baktı hiç eksiltmemiş ve rengi iyiymiş. Servis Aşırı yoğun ve araç çok kötü olmadığı için eğer uzun km yapmayacaksan Yaz sonu genel bakım yapalım dedi... Azcık içim ısındı adama ... bilemedim bekliyim olmassa .. fiyat sormadım tabi.


Talha bey anadolu sanayide polis lojmanlarının tam arkasında Uysallar oto var oraya gidin, biraz tuzlu olabilir ama arabadan anlayan ustalar var, sahibi mühendisdir kara düzen iş yapmaz orda özellikle motor ve şanzıman konusunda bilgililer, ağır bakımınızı orada yaptırın daha sonra ufak tefek şeyler için de uysalların bir kaç sokak arkasında ALP AUTO GARAGE var sinan turkalp oraya gidin kolay gelsin. Yağ işini kasmaya gerek yok 5w40 koyun olsun bitsin her türlü ihtiyacınızı karşılar

Yazar:  south [ 28 Tem 2017 19:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

Servis olarak da hangisine gittiniz smart çok dolu temsaya şikayet edicem artık, filo arabası bir de medaşın l200 lerinden arabamıza baktıramıyoruz, Kulenin ordaki mitsubishi bayisi olan sefer de servis açmış ama daha tecrübe edinemedim yeni oldukları için pek güvenim yok.

Yazar:  tilki [ 28 Tem 2017 22:07 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

south yazdı:
Servis olarak da hangisine gittiniz smart çok dolu temsaya şikayet edicem artık, filo arabası bir de medaşın l200 lerinden arabamıza baktıramıyoruz, Kulenin ordaki mitsubishi bayisi olan sefer de servis açmış ama daha tecrübe edinemedim yeni oldukları için pek güvenim yok.


servis olarak sefere gittim, servis rahat çok dolu değil ama bana fiyat yüksek geldi..

Yazar:  tilki [ 28 Tem 2017 22:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

south yazdı:
tilki yazdı:
av.ilhami yazdı:
Seramik katkısını BMW de deneyen çok memnun kalmıştı. Ancak mitsubishi motor BMW motoru kadar yıpranmaz daha dayanıklıdır. sizin 108 km araçtaki yıpranmanız başka motorlardaki 60-70 km. yıpranma kadar olur tahminen. neden yıpranmadan bahsettim: bu tip ürünlerin faydası motor ne kadar yıpranırsa o kadar faydasını hissettirir. eğer kullanmanıza rağmen bir fark hissetmezseniz motorunuz iyi olduğundandır. ben katkı olarak ilk tercihimi motorsilk'ten yana kullanırım. Bor power da kullandım ama Motorsilk de sürtünmeyi azaltma daha iyi gibi geldi.
http://www.motorsilkturkey.com/
Seramik moly "yağ" katkısı olduğunu yazarken Motorsilk "motor" katkısı olduğunu yazmış. Motorsilk daha uzun km. etkisini devam ettirir. yani Seramik katkı sürtünmeyi azaltarak yıpranmayı azaltırken Bor ayrıca yıpranmış kılcalları doldurarak yıpranmış yüzeyleri de kısmen tamir eder,dolgu yapar. (açıklamlara göre yazdım lab.ta test etmedim :) )
(alternatiften bahsedince kafa karıştırmadık umarım :) netice de ikisi de güzel ürün)


Tam denk geldi değerli üstadım; şimdi sanayiye uğradım, bir japoncuya (toyota+mitsubishi+hyundai yazıyordu tabelada). motor yağını söyledim... "abi 10x40 koyalım bence ama sen madem araştırdın 5x30 koyarız ama bence 10x40 koyalım biz hep bunu koyuyoz" dedi. döndüm çıktım bir alay mal, başka bir honda ağırlıklı japon ustası dediler ona gittim.. Usta dikkatle dinledi beni, "sen ne istersen biz onu yaparız sen canını sıkma , motor yağı mobil tam sentetik 5x30 yada kullanıyoz japonlara dedi. motoruna bir bakalım" dedi, kaput açtı, bujileri söktü şırınga felan bişiler yaptı, "arabanın göstergesi hernekadar 108 bin göstersede Japon yapmış yapacağını bu araç 50.000 km altı gibi maşallah." dedi. Yağıma baktı hiç eksiltmemiş ve rengi iyiymiş. Servis Aşırı yoğun ve araç çok kötü olmadığı için eğer uzun km yapmayacaksan Yaz sonu genel bakım yapalım dedi... Azcık içim ısındı adama ... bilemedim bekliyim olmassa .. fiyat sormadım tabi.


Talha bey anadolu sanayide polis lojmanlarının tam arkasında Uysallar oto var oraya gidin, biraz tuzlu olabilir ama arabadan anlayan ustalar var, sahibi mühendisdir kara düzen iş yapmaz orda özellikle motor ve şanzıman konusunda bilgililer, ağır bakımınızı orada yaptırın daha sonra ufak tefek şeyler için de uysalların bir kaç sokak arkasında ALP AUTO GARAGE var sinan turkalp oraya gidin kolay gelsin. Yağ işini kasmaya gerek yok 5w40 koyun olsun bitsin her türlü ihtiyacınızı karşılar


teşekkürler, bi gidiyim. ben en son pilot garageye bari gidiyim diyodum

Yazar:  tilki [ 28 Tem 2017 22:10 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

__hiroshima__ yazdı:
İlgili sıvıların spesifikasyonlarını yazmışlar, ne güzel işte sıvı değişimlerinde ne koyacağım diye kitapçıkla uğraşmazsınız.

haklısınız, abi tek şaşırdığım motor yağı oldu 0w40 ...

Yazar:  __hiroshima__ [ 30 Tem 2017 14:07 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

tilki yazdı:
__hiroshima__ yazdı:
İlgili sıvıların spesifikasyonlarını yazmışlar, ne güzel işte sıvı değişimlerinde ne koyacağım diye kitapçıkla uğraşmazsınız.

haklısınız, abi tek şaşırdığım motor yağı oldu 0w40 ...

Yok artık pek şaşırmıyorum, 5w/30 yerine artık bazı durumlarda 0w/40 a bırakıyor, yağ eksiltmelerinde 60'a da geçilebiliyor. Eskişehir ortamında 0w/40 uygun seçim aslında.

Yazar:  tilki [ 30 Tem 2017 15:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

__hiroshima__ yazdı:
tilki yazdı:
__hiroshima__ yazdı:
İlgili sıvıların spesifikasyonlarını yazmışlar, ne güzel işte sıvı değişimlerinde ne koyacağım diye kitapçıkla uğraşmazsınız.

haklısınız, abi tek şaşırdığım motor yağı oldu 0w40 ...

Yok artık pek şaşırmıyorum, 5w/30 yerine artık bazı durumlarda 0w/40 a bırakıyor, yağ eksiltmelerinde 60'a da geçilebiliyor. Eskişehir ortamında 0w/40 uygun seçim aslında.

Konya ortamımda abi ? :oops:

Yazar:  __hiroshima__ [ 31 Tem 2017 08:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

Pardon Konya yazacaktım :)

Yazar:  tilki [ 31 Tem 2017 11:07 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

__hiroshima__ yazdı:
Pardon Konya yazacaktım :)


Eyvallah abi. :)

Yazar:  av.ilhami [ 31 Tem 2017 11:49 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

Konya , Eskişehir soğuk memleket: 5/40 da rahat iş görür ama 0-40 daha iyidir. Mobil 0/40 tavsiye ederim

Yazar:  tilki [ 31 Tem 2017 14:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

av.ilhami yazdı:
Konya , Eskişehir soğuk memleket: 5/40 da rahat iş görür ama 0-40 daha iyidir. Mobil 0/40 tavsiye ederim

Eyvallah ... Bunuda not aldım... :) Bi yağ değiştirsemde millet kurtulsa %)

bunca yıl sonra İlk defa bakımlı, km'si düşük motor ömrü yerinde ve modelli arabaya binince amma pimpiriklik yaptım... :)

Yazar:  __hiroshima__ [ 31 Tem 2017 14:17 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

tilki yazdı:
av.ilhami yazdı:
Konya , Eskişehir soğuk memleket: 5/40 da rahat iş görür ama 0-40 daha iyidir. Mobil 0/40 tavsiye ederim

Eyvallah ... Bunuda not aldım... :) Bi yağ değiştirsemde millet kurtulsa %)

bunca yıl sonra İlk defa bakımlı, km'si düşük motor ömrü yerinde ve modelli arabaya binince amma pimpiriklik yaptım... :)

Belirli ölçülerde pimpirikli olmak iyidir ;)

Yazar:  tilki [ 31 Tem 2017 14:33 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

Eyvallah değerli dostlar , öğrendim ki Konya'ya Mobil 1 Center açılmış. Tüm yağ değişimleri yapıyorlarmış hemde Toyota servisiymiş özel.. Olmazsa onlara yağ değişimine götürürüm de.

Yazar:  tilki [ 08 Ağu 2017 07:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

south yazdı:
tilki yazdı:
av.ilhami yazdı:
Seramik katkısını BMW de deneyen çok memnun kalmıştı. Ancak mitsubishi motor BMW motoru kadar yıpranmaz daha dayanıklıdır. sizin 108 km araçtaki yıpranmanız başka motorlardaki 60-70 km. yıpranma kadar olur tahminen. neden yıpranmadan bahsettim: bu tip ürünlerin faydası motor ne kadar yıpranırsa o kadar faydasını hissettirir. eğer kullanmanıza rağmen bir fark hissetmezseniz motorunuz iyi olduğundandır. ben katkı olarak ilk tercihimi motorsilk'ten yana kullanırım. Bor power da kullandım ama Motorsilk de sürtünmeyi azaltma daha iyi gibi geldi.
http://www.motorsilkturkey.com/
Seramik moly "yağ" katkısı olduğunu yazarken Motorsilk "motor" katkısı olduğunu yazmış. Motorsilk daha uzun km. etkisini devam ettirir. yani Seramik katkı sürtünmeyi azaltarak yıpranmayı azaltırken Bor ayrıca yıpranmış kılcalları doldurarak yıpranmış yüzeyleri de kısmen tamir eder,dolgu yapar. (açıklamlara göre yazdım lab.ta test etmedim :) )
(alternatiften bahsedince kafa karıştırmadık umarım :) netice de ikisi de güzel ürün)


Tam denk geldi değerli üstadım; şimdi sanayiye uğradım, bir japoncuya (toyota+mitsubishi+hyundai yazıyordu tabelada). motor yağını söyledim... "abi 10x40 koyalım bence ama sen madem araştırdın 5x30 koyarız ama bence 10x40 koyalım biz hep bunu koyuyoz" dedi. döndüm çıktım bir alay mal, başka bir honda ağırlıklı japon ustası dediler ona gittim.. Usta dikkatle dinledi beni, "sen ne istersen biz onu yaparız sen canını sıkma , motor yağı mobil tam sentetik 5x30 yada kullanıyoz japonlara dedi. motoruna bir bakalım" dedi, kaput açtı, bujileri söktü şırınga felan bişiler yaptı, "arabanın göstergesi hernekadar 108 bin göstersede Japon yapmış yapacağını bu araç 50.000 km altı gibi maşallah." dedi. Yağıma baktı hiç eksiltmemiş ve rengi iyiymiş. Servis Aşırı yoğun ve araç çok kötü olmadığı için eğer uzun km yapmayacaksan Yaz sonu genel bakım yapalım dedi... Azcık içim ısındı adama ... bilemedim bekliyim olmassa .. fiyat sormadım tabi.


Talha bey anadolu sanayide polis lojmanlarının tam arkasında Uysallar oto var oraya gidin, biraz tuzlu olabilir ama arabadan anlayan ustalar var, sahibi mühendisdir kara düzen iş yapmaz orda özellikle motor ve şanzıman konusunda bilgililer, ağır bakımınızı orada yaptırın daha sonra ufak tefek şeyler için de uysalların bir kaç sokak arkasında ALP AUTO GARAGE var sinan turkalp oraya gidin kolay gelsin. Yağ işini kasmaya gerek yok 5w40 koyun olsun bitsin her türlü ihtiyacınızı karşılar


Dün uysallar otoya gittim, saat 17:30 bile değildi ama usta gitmiş. Şanzıman yağ değişimini sordum CVT şanzımanı mı kullanıyor ? dedi... CVT ise yağ değişmez dedi, Ben CVT değil diye biliyorum Tam otomatik fites değil mi bu ya ? :D

Yazar:  tilki [ 10 Ağu 2017 12:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

Bugün aracımı Bosh car service Uysallara verdim. Doğan beyin tavsiyesi üzere. Yağ (castrol tam sentetik edge 5x40), yağ filtresi, hava filtresi, şanzuman yağı dexron 4 full değişim, buji için bosh lpg bujisi sanırım iridyum, lpg filtresi bakımı ve genel sıvı kontrolleri yapılacak. Lakin usta 1200 TL'yi geçer dedi. Az tuzlu geldi ama sanırım sırf şanzuman yağı değişimi yüksek... Acaba dedim yetkili servisemi gitseydim ama bu servisde baya geniş ve işi bilen adamlarmış... Bakalım akşam alacağım detaylı paylaşırım.

Yazar:  av.ilhami [ 10 Ağu 2017 14:16 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

Castrol 5-40 ile mobil 0/40 fiyatlarına bakın teknik olarak 0/40 , 5-40 yağdan iyidir. yani 0/40 yağ daha pahalı olması gerek ancak işin içine marka girerse fiyatlar tam tersi olabiliyor. 5/40 Elf marka yağ Castrolun yarı fiyatına ve asla kalite farkını hissetmezsiniz. bu kadar tuzlu fiyatın en büyük sebebi Castrol markasıdır. bile bile Castrol kazığı yemeyin. 5/40 alacağım derseniz ya Motul (castrol ve Mobilden iyidir) yada Elf alın.

Yazar:  av.ilhami [ 10 Ağu 2017 14:23 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Outlander Bakım Dikkat edilecekler

yukarıdaki fotoya tekrar baktım tavsiye yağlara göre 0/40 almanız lazım. bu durumda motorunuz hala "sıfır gibi" iken 5/40 almanız yani daha kalın yağ almanız motorunuzun yıpranmasını hızlandırır isterse dünyanın en kral 5/40 yağını kullanın.
benim araçta çoğu kişi 10/40 kullanıyor. kitapçıkta 5/30 ve 5/40 tavsiye ediliyor ben yaşı ve km.si gereği (215 Bin km.) 5/40 kullanmam gerekirken 5/30 da diretiyorum biraz eksiltme yapmasına rağmen.
(motorun yıpranmasını hızlandırır derken tabi ki 1-2 yıl için de 40 bin km. sonra gibi hemen olur demiyorum ama eskisine göre daha çabuk yıpranır özellikle motoru zorladığınızda keçeler vs. aşınır)
0/40 da yağ eksiltme gibi bir sorun olursa muhtemel sebebi daha evvel motrunuzda daha kalın ve yarı sentetik olan 10/40 kullanılmış olmasıdır. Daha kalın yağ kullanılınca yukarıda bahsettiğim özellikle keçelerdeki erken yıpranma olmuş olabilir. Ancak daha önce gittiğiniz hondacı ustanın motorunuz hakkındaki yorumuna göre hala 0/40 mobil kullanmakta eksiltme sorunu olmayacaktır.

2. sayfa (Toplam 4 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/